מה דעתכם על העושק?

מצב
הנושא נעול.

argamon

Member
מה דעתכם על העושק?

מה דעתכם על העושק?
שלום לכם: אני שואל משהו על המחירים באגד. אני יודע שאתם לא אגד
אבל אשמח לקרוא את דעתכם, כיוון ששלחתי שאלה לאגד ובסבירות גבוהה אקבל מהם תשובה מתחמקת ש"אנו לא קובעים את המחירים אלא משרד התחבורה הוא שקובע", והייתי רוצה לדעת מה אתם חושבים.
> אז כך: מחיר נסיעה במונית שירות מיישוב כפרי בו אני גר ,קצת צפונית לקיבוץ נגבה, עד אשקלון , הוא 11 ש"ח . המחיר לאותו יעד באוטובוס אגד הוא 14.70 ש"ח.
> אציין שאגד הוא בעל הזיכיון היחיד לקו הזה, כך שאי אפשר להעדיף אוטובוס של חברה אחרת.
> אציין גם שהמחירים במונית לא עלו אם אני לא טועה, כשנתיים לפחות ובשנתיים האלו אגד העלה בנדיבות את מחירי הנסיעה.
לי ניראה שמדובר בעושק מחירים טהור בחסות ממשלתנו היקרה המרשה את זה, ואגב גם ממשלת השמאל שהייתה בעבר, הירשתה את זה. אין ביניהם הבדל.
מה דעתכם?
 

orenhz

New member
קודם כל, באמת משרד התחבורה הוא הקובע את התעריפים

מה דעתכם על העושק?
שלום לכם: אני שואל משהו על המחירים באגד. אני יודע שאתם לא אגד
אבל אשמח לקרוא את דעתכם, כיוון ששלחתי שאלה לאגד ובסבירות גבוהה אקבל מהם תשובה מתחמקת ש"אנו לא קובעים את המחירים אלא משרד התחבורה הוא שקובע", והייתי רוצה לדעת מה אתם חושבים.
> אז כך: מחיר נסיעה במונית שירות מיישוב כפרי בו אני גר ,קצת צפונית לקיבוץ נגבה, עד אשקלון , הוא 11 ש"ח . המחיר לאותו יעד באוטובוס אגד הוא 14.70 ש"ח.
> אציין שאגד הוא בעל הזיכיון היחיד לקו הזה, כך שאי אפשר להעדיף אוטובוס של חברה אחרת.
> אציין גם שהמחירים במונית לא עלו אם אני לא טועה, כשנתיים לפחות ובשנתיים האלו אגד העלה בנדיבות את מחירי הנסיעה.
לי ניראה שמדובר בעושק מחירים טהור בחסות ממשלתנו היקרה המרשה את זה, ואגב גם ממשלת השמאל שהייתה בעבר, הירשתה את זה. אין ביניהם הבדל.
מה דעתכם?
קודם כל, באמת משרד התחבורה הוא הקובע את התעריפים
בעבר, אחד הקריטריונים לשיפור הסיכוי לזכות במכרז על קווים כלשהם, הוא להציע מחיר נמוך יותר להפעלת קו כלשהו. למשל, "קווים" הורידו את המחיר בתוך אזור קריית אונו מ-5 ש"ח בתקופת "דן", ל-4.60 ש"ח בתקופתם (ההנחה בוטלה לאחר "ה"רפורמה).
גם "קונקס" בזמנו הורידו את המחיר מאוד לקווי אשדוד (עד היום, נסיעה מב"ב לאשדוד עולה 16.80 באגד לעומת 11.50 בקונקס - "אפיקים" של היום).
אני יודע שלאחר המחאה החברתית הגדולה לפני כמה שנים, שר התחבורה הורה להוריד את המחירים בקווי שירות רבים (רובם של אגד).

בשורה התחתונה, פעם אולי באמת היה לאגד נגיעה במחיר הנסיעה, מה שמשפיע עד היום על קווים היסטוריים שנקבע להם מחיר בעבר ע"י אגד, והוא נשאר עד היום. אבל היום, ה-כ-ל נקבע ע"י משרד התחבורה.
ואני בטוח שיש פה חבר'ה נוספים בפורום שישמחו להסביר לך את זה יותר לעומק.
 

argamon

Member
תודה orenhz

קודם כל, באמת משרד התחבורה הוא הקובע את התעריפים
בעבר, אחד הקריטריונים לשיפור הסיכוי לזכות במכרז על קווים כלשהם, הוא להציע מחיר נמוך יותר להפעלת קו כלשהו. למשל, "קווים" הורידו את המחיר בתוך אזור קריית אונו מ-5 ש"ח בתקופת "דן", ל-4.60 ש"ח בתקופתם (ההנחה בוטלה לאחר "ה"רפורמה).
גם "קונקס" בזמנו הורידו את המחיר מאוד לקווי אשדוד (עד היום, נסיעה מב"ב לאשדוד עולה 16.80 באגד לעומת 11.50 בקונקס - "אפיקים" של היום).
אני יודע שלאחר המחאה החברתית הגדולה לפני כמה שנים, שר התחבורה הורה להוריד את המחירים בקווי שירות רבים (רובם של אגד).

בשורה התחתונה, פעם אולי באמת היה לאגד נגיעה במחיר הנסיעה, מה שמשפיע עד היום על קווים היסטוריים שנקבע להם מחיר בעבר ע"י אגד, והוא נשאר עד היום. אבל היום, ה-כ-ל נקבע ע"י משרד התחבורה.
ואני בטוח שיש פה חבר'ה נוספים בפורום שישמחו להסביר לך את זה יותר לעומק.
תודה orenhz
אחרי ההסבר שלך לפחות לא אוכל להגיד שאגד כותבים לי רק תירוצים
בעניין משרד התחבורה, כי הנה אתה מסביר לי שבאמת כך המצב.
> הדבר שעדיין לא קיבלתי עליו הסבר כאן הוא הסיבה להבדל הגדול בין מחירי המונית
והאוטובוס. אני זוכר היטב שבשנות ה- 60 מחירי המונית היו גבוהים ממחירי האוטובוס.
(
אני די וותיק בגיל )
 

orenhz

New member
בעניין מחירי מוניות שירות - לפעמים יקרים יותר ולפעמים זולים

תודה orenhz
אחרי ההסבר שלך לפחות לא אוכל להגיד שאגד כותבים לי רק תירוצים
בעניין משרד התחבורה, כי הנה אתה מסביר לי שבאמת כך המצב.
> הדבר שעדיין לא קיבלתי עליו הסבר כאן הוא הסיבה להבדל הגדול בין מחירי המונית
והאוטובוס. אני זוכר היטב שבשנות ה- 60 מחירי המונית היו גבוהים ממחירי האוטובוס.
(
אני די וותיק בגיל )
בעניין מחירי מוניות שירות - לפעמים יקרים יותר ולפעמים זולים
קו פנימי באשדוד אגד תעבורה: 5.5 ש"ח
מונית שירות: 5 ש"ח
&nbsp
קו 249 של אגד מפ"ת ללוד: 11.8 ש"ח
מונית שירות: 12 ש"ח
&nbsp
לפני 10 שנים אולי אני זוכר שנסעתי במונית שירות מת"א לטבריה ב-35 ש"ח.
קו 835 של אגד עלה בזמנו 42 ש"ח.
&nbsp
בקיצור, יש מקרים כאלה וכאלה.
 

אורי404

New member
ההסתכלות כאן היא בכרטיס חד פעמי רגיל

בעניין מחירי מוניות שירות - לפעמים יקרים יותר ולפעמים זולים
קו פנימי באשדוד אגד תעבורה: 5.5 ש"ח
מונית שירות: 5 ש"ח
&nbsp
קו 249 של אגד מפ"ת ללוד: 11.8 ש"ח
מונית שירות: 12 ש"ח
&nbsp
לפני 10 שנים אולי אני זוכר שנסעתי במונית שירות מת"א לטבריה ב-35 ש"ח.
קו 835 של אגד עלה בזמנו 42 ש"ח.
&nbsp
בקיצור, יש מקרים כאלה וכאלה.
ההסתכלות כאן היא בכרטיס חד פעמי רגיל
ברב מוניות השירות אין כרטיסיות או כרטיסי חופשי-חודשי או ערך צבור. אין גם נסיעת המשך.
גם המחיר אחיד. אין למשל הנחת אזרח וותיק.
אלה דברים נוספים, שמשנים את שיווי המשקל במחירים בין מוניות השירות לאוטובוסים.
 

אורי404

New member
קווי אשדוד-בני ברק צפויים לעבור להפעלת "אפיקים"

קודם כל, באמת משרד התחבורה הוא הקובע את התעריפים
בעבר, אחד הקריטריונים לשיפור הסיכוי לזכות במכרז על קווים כלשהם, הוא להציע מחיר נמוך יותר להפעלת קו כלשהו. למשל, "קווים" הורידו את המחיר בתוך אזור קריית אונו מ-5 ש"ח בתקופת "דן", ל-4.60 ש"ח בתקופתם (ההנחה בוטלה לאחר "ה"רפורמה).
גם "קונקס" בזמנו הורידו את המחיר מאוד לקווי אשדוד (עד היום, נסיעה מב"ב לאשדוד עולה 16.80 באגד לעומת 11.50 בקונקס - "אפיקים" של היום).
אני יודע שלאחר המחאה החברתית הגדולה לפני כמה שנים, שר התחבורה הורה להוריד את המחירים בקווי שירות רבים (רובם של אגד).

בשורה התחתונה, פעם אולי באמת היה לאגד נגיעה במחיר הנסיעה, מה שמשפיע עד היום על קווים היסטוריים שנקבע להם מחיר בעבר ע"י אגד, והוא נשאר עד היום. אבל היום, ה-כ-ל נקבע ע"י משרד התחבורה.
ואני בטוח שיש פה חבר'ה נוספים בפורום שישמחו להסביר לך את זה יותר לעומק.
קווי אשדוד-בני ברק צפויים לעבור להפעלת "אפיקים"
זה כחלק מהמכרז החדש של אשדוד-יבנה-תל אביב. מעניין האם, כחלק מהמכרז מחיר הנסיעה ישתנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה