עמוד השדרה
New member
איזה מוקד משיכה אשדוד מהווה בלילה?
אשדוד היא עיר תעשיה ומגורים. היא אינה עיר בילויים ואפילו אינה עיר מסחר.
הנמל שלה לא משמש בדרך כלל נוסעים (נמל הנוסעים המרכזי בישראל נמצא בחיפה).
ראשון לציון למשל (הן צפון-מזרחה והן מערבה) היא מוקד משיכה לילי הרבה יותר מאשדוד.
ואם תסתכל על המטרות של קווי הלילה לפי משרד התחבורה, אז קווי הלילה נולדו על מנת להקטין את מספר הבליינים שמשתמשים ברכב פרטי.
אני לא טוען שזו צריכה להיות המטרה של קווי לילה, אבל קווי לילה צריכים להיות מתוכננים לפי ביקוש לנסיעות בלילה ולא רק לפי נוחיות של מבנה מערכת.
אם תעשה סקר בקרב תושבי קרית גת וקרית מלאכי אני מניח שתמצא מעט מאוד נוסעים שזקוקים להגיע בלילה לאשדוד.
לא כל מוקד משיכה יומי הוא גם מוקד משיכה לילי.
קח לדוגמא את קו הלילה 336 של אפיקים (לשעבר של ויאוליה) - הקו הזה נועד לשרת את הפריפריה הקרובה מאוד של אשדוד, אבל הוא מדלג עליה לחלוטין ויעדו דווקא ראשון לציון.
איזה מוקד משיכה אשדוד מהווה בלילה?קווי לילה לא משתמשים רק לנסיעה
למרכז/שדה תעופה(בדומה לערים אחרות בעולם), עיר גדולה כמו אשדוד ללא ספק מהווה מוקד משיכה לתושבי האזור. כך שניתן לשלב 2 מטרות בקו אחד עם תוספת זמן קטנה עקב נסיעה קצרה ביחס לאורך הכולל לכיוון צפון מערבה(במיוחד ביחס לנסיעת לילה).
נראה שאתה מפספס לגמרי את המטרה של קווי לילה - מי אמר שהמטרה היא למשוך נוסעים לקווי לילה שהם בעלי רכבים פרטיים ואינם לקוחות קבועים של מערכת התח"צ? אפילו בשעות השיא זה מתממש רק חלקית וזה בזמן שיש לתח"צ לפעמים יתרון בפקקים(שלא קיימים בלילה) ותדירות גבוהה בהרבה מבקווי לילה.
אשדוד היא עיר תעשיה ומגורים. היא אינה עיר בילויים ואפילו אינה עיר מסחר.
הנמל שלה לא משמש בדרך כלל נוסעים (נמל הנוסעים המרכזי בישראל נמצא בחיפה).
ראשון לציון למשל (הן צפון-מזרחה והן מערבה) היא מוקד משיכה לילי הרבה יותר מאשדוד.
ואם תסתכל על המטרות של קווי הלילה לפי משרד התחבורה, אז קווי הלילה נולדו על מנת להקטין את מספר הבליינים שמשתמשים ברכב פרטי.
אני לא טוען שזו צריכה להיות המטרה של קווי לילה, אבל קווי לילה צריכים להיות מתוכננים לפי ביקוש לנסיעות בלילה ולא רק לפי נוחיות של מבנה מערכת.
אם תעשה סקר בקרב תושבי קרית גת וקרית מלאכי אני מניח שתמצא מעט מאוד נוסעים שזקוקים להגיע בלילה לאשדוד.
לא כל מוקד משיכה יומי הוא גם מוקד משיכה לילי.
קח לדוגמא את קו הלילה 336 של אפיקים (לשעבר של ויאוליה) - הקו הזה נועד לשרת את הפריפריה הקרובה מאוד של אשדוד, אבל הוא מדלג עליה לחלוטין ויעדו דווקא ראשון לציון.