בקשות/שאלות לא הכוונה

מצב
הנושא נעול.

the new L

New member
מישהו יודע למה אין רכבות לילה לבאר שבע?

שאלה שהתפתחה לדיון בפני עצמו
מישהו יודע למה אין רכבות לילה לבאר שבע?
בהתחלה אמרו ברכבת שבגלל סגירת הקו לנתב"ג לא יהיו בינתיים רכבות לילה. אבל עכשיו כבר פתחו את הקו לנתב"ג, ועדיין אין רכבות לילה. שאלתי את הרכבת מתי יהיו וענו לי שאין צפי.
 
כנראה לא טעיתי כשהערכתי בפורום שהנהלת הרכבת

מישהו יודע למה אין רכבות לילה לבאר שבע?
בהתחלה אמרו ברכבת שבגלל סגירת הקו לנתב"ג לא יהיו בינתיים רכבות לילה. אבל עכשיו כבר פתחו את הקו לנתב"ג, ועדיין אין רכבות לילה. שאלתי את הרכבת מתי יהיו וענו לי שאין צפי.
כנראה לא טעיתי כשהערכתי בפורום שהנהלת הרכבת
תנצל את ההצפה במנהרת שפירים על מנת "להיפטר" מהקטע הדרומי של רכבות הלילה שהשתמשו בו מעט מאוד נוסעים.
כנראה יותר זול להפעיל את ההסעות מאשר את הרכבות.
אולי בועז יוכל לקבל מידע מהימן בנושא.
 

droriko

New member
אז אל תפעיל רכבת כל 20 דקות,תפעיל כל שעה

כנראה לא טעיתי כשהערכתי בפורום שהנהלת הרכבת
תנצל את ההצפה במנהרת שפירים על מנת "להיפטר" מהקטע הדרומי של רכבות הלילה שהשתמשו בו מעט מאוד נוסעים.
כנראה יותר זול להפעיל את ההסעות מאשר את הרכבות.
אולי בועז יוכל לקבל מידע מהימן בנושא.
אז אל תפעיל רכבת כל 20 דקות,תפעיל כל שעה
מה זה "יותר זול להפעיל"? מה זה מכולת?
 
הצורך הוא בתחבורה ציבורית

אז אל תפעיל רכבת כל 20 דקות,תפעיל כל שעה
מה זה "יותר זול להפעיל"? מה זה מכולת?
הצורך הוא בתחבורה ציבורית
מה זה משנה אם בשעות הלילה כשהכבישים ריקים התחבורה הציבורית תהיה באוטובוסים?

לדעתי עדיף שתהיה כרגע באוטובוסים עד שתצטבר דרישה רצינית יותר, מאשר שעוד חצי שנה יגידו שלא משתלם להפעיל ויבטלו.
 

luckydude

Member
אפשר לעשות את אותו הדבר עם הקו לדימונה.

הצורך הוא בתחבורה ציבורית
מה זה משנה אם בשעות הלילה כשהכבישים ריקים התחבורה הציבורית תהיה באוטובוסים?

לדעתי עדיף שתהיה כרגע באוטובוסים עד שתצטבר דרישה רצינית יותר, מאשר שעוד חצי שנה יגידו שלא משתלם להפעיל ויבטלו.
אפשר לעשות את אותו הדבר עם הקו לדימונה.
בכל שעות היממה.
 
לדימונה כבר מזמן היו צריכים לסגור את הקו

אפשר לעשות את אותו הדבר עם הקו לדימונה.
בכל שעות היממה.
לדימונה כבר מזמן היו צריכים לסגור את הקו
יש שירות אוטובוסים סביר בין דימונה לבאר שבע. ורכבת עם פחות מ20 נוסעים היא פשוט ביזיון.
 

droriko

New member
אגב

לדימונה כבר מזמן היו צריכים לסגור את הקו
יש שירות אוטובוסים סביר בין דימונה לבאר שבע. ורכבת עם פחות מ20 נוסעים היא פשוט ביזיון.
אגב
האם חזו בפורום שהקו הזה יהיה כישלון(זה בהנחה שהוא לא נבנה בתחילתו של הפורום, אלא כשכל החבר׳ה התבססו כאן)
 

בועז ל

New member
בהחלט היו הערכות שהקו עלול לא להצליח

אגב
האם חזו בפורום שהקו הזה יהיה כישלון(זה בהנחה שהוא לא נבנה בתחילתו של הפורום, אלא כשכל החבר׳ה התבססו כאן)
בהחלט היו הערכות שהקו עלול לא להצליח
בשל שלוש סיבות עיקריות.
1. מיקום התחנה
2. היעדר חיבור לב"ש מרכז
3. כביש 25 והאלטרנטיבות (תח"ציות ואחרות) שהוא מציע.

את עוצמת הכישלון איני בטוח שמישהו חזה.
 
אבל רכבות הלילה הן ממילא פעם בשעה ואל תשכח

אז אל תפעיל רכבת כל 20 דקות,תפעיל כל שעה
מה זה "יותר זול להפעיל"? מה זה מכולת?
אבל רכבות הלילה הן ממילא פעם בשעה ואל תשכח
שמדובר באותן רכבות הנוסעות בין נהריה לנתב"ג.
בקטע הדרומי לפי רמת הביקוש שהייתה עד עתה לא כדאי להפעיל את הקו הלילי.
אם מספר הנוסעים מספיק לאוטובוס אחד או שניים כל שעה (אולי אפילו לפחות מאוטובוס), אז אין שום הצדקה להפעיל רכבת.
 

the new L

New member
הבעיה היא שההסעות של הרכבת ממש ממש איטיות

אבל רכבות הלילה הן ממילא פעם בשעה ואל תשכח
שמדובר באותן רכבות הנוסעות בין נהריה לנתב"ג.
בקטע הדרומי לפי רמת הביקוש שהייתה עד עתה לא כדאי להפעיל את הקו הלילי.
אם מספר הנוסעים מספיק לאוטובוס אחד או שניים כל שעה (אולי אפילו לפחות מאוטובוס), אז אין שום הצדקה להפעיל רכבת.
הבעיה היא שההסעות של הרכבת ממש ממש איטיות
בפעם האחרונה שנסעתי, לקח לי להגיע מתל אביב מרכז לבאר שבע צפון יותר משעתיים.
 

Ofekalef1

New member
זה הגיוני

הבעיה היא שההסעות של הרכבת ממש ממש איטיות
בפעם האחרונה שנסעתי, לקח לי להגיע מתל אביב מרכז לבאר שבע צפון יותר משעתיים.
זה הגיוני
הכניסה לכל תחנה מאריכה בהרבה את הדרך...
 
הפתרון הכי נכון זה להפעיל קו לילה אוטובוסי

הבעיה היא שההסעות של הרכבת ממש ממש איטיות
בפעם האחרונה שנסעתי, לקח לי להגיע מתל אביב מרכז לבאר שבע צפון יותר משעתיים.
הפתרון הכי נכון זה להפעיל קו לילה אוטובוסי
בין באר שבע וקרית גת לבין תל אביב בתדירות של פעם בשעה.
ואז לא היה צורך בהסעות של הרכבת והקישור לנתב"ג היה מתבצע בתל אביב.
הבעיה היא שמשרד התחבורה רואה בקווי לילה אוטובוסיים קווי בליינים ולא תח"צ נדרשת בכל לילות השבוע.
לבאר שבע יש לפחות את ההסעות הללו שפועלות במהלך השבוע. לערים אחרות (מלבד הערים שקו הלילה נהריה-נתב"ג עובר בהן) גם את זה אין.
 

בועז ל

New member
בועז שותף להערכתך. אולי משום כך תשובת

כנראה לא טעיתי כשהערכתי בפורום שהנהלת הרכבת
תנצל את ההצפה במנהרת שפירים על מנת "להיפטר" מהקטע הדרומי של רכבות הלילה שהשתמשו בו מעט מאוד נוסעים.
כנראה יותר זול להפעיל את ההסעות מאשר את הרכבות.
אולי בועז יוכל לקבל מידע מהימן בנושא.
בועז שותף להערכתך. אולי משום כך תשובת
הרכבת בנושא מתעכבת.
 

Ofekalef1

New member
למי הסמכות לבטל שירות כזה?

כנראה לא טעיתי כשהערכתי בפורום שהנהלת הרכבת
תנצל את ההצפה במנהרת שפירים על מנת "להיפטר" מהקטע הדרומי של רכבות הלילה שהשתמשו בו מעט מאוד נוסעים.
כנראה יותר זול להפעיל את ההסעות מאשר את הרכבות.
אולי בועז יוכל לקבל מידע מהימן בנושא.
למי הסמכות לבטל שירות כזה?
האם לרכבת עצמה יש סמכות לעשות את זה?
אמנם ברור שדיבורים הם דיבורים, אבל ישראל כץ אמר פעם שהפעלת רכבות הלילה לב"ש היא לא לצורכי רווח. אז מסתבר שזה דווקא כן?
 
השירות לא בוטל. האמצעי שבו השירות ניתן הוחלף

למי הסמכות לבטל שירות כזה?
האם לרכבת עצמה יש סמכות לעשות את זה?
אמנם ברור שדיבורים הם דיבורים, אבל ישראל כץ אמר פעם שהפעלת רכבות הלילה לב"ש היא לא לצורכי רווח. אז מסתבר שזה דווקא כן?
השירות לא בוטל. האמצעי שבו השירות ניתן הוחלף
סביר להניח שהרכבת עושה זאת בידיעת משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, אם לא באישורם.
 

Ofekalef1

New member
לדעתך ימשיכו בהסעות

השירות לא בוטל. האמצעי שבו השירות ניתן הוחלף
סביר להניח שהרכבת עושה זאת בידיעת משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, אם לא באישורם.
לדעתך ימשיכו בהסעות
שנוסעות שעתיים מת"א מרכז לב"ש מרכז?
 
אינני יודע מה יקרה בעתיד

לדעתך ימשיכו בהסעות
שנוסעות שעתיים מת"א מרכז לב"ש מרכז?
אינני יודע מה יקרה בעתיד
אבל במצב הביקוש שיש לקו הזה ההסעות עדיפות על החזרת הרכבות.
כבר כתבתי שהפתרון הנכון זה שירות אוטובוסי לילי סדיר. שירות כזה לא יצטרך לעבור דרך תחנות רכבת.
 

Ofekalef1

New member
גם אם הוא לא עובר בתחנות הרכבת

אינני יודע מה יקרה בעתיד
אבל במצב הביקוש שיש לקו הזה ההסעות עדיפות על החזרת הרכבות.
כבר כתבתי שהפתרון הנכון זה שירות אוטובוסי לילי סדיר. שירות כזה לא יצטרך לעבור דרך תחנות רכבת.
גם אם הוא לא עובר בתחנות הרכבת
זמן הנסיעה לא יהיה קצר במיוחד...
 
זמן הנסיעה בקו לילה לא אמור להיות קצר במיוחד

גם אם הוא לא עובר בתחנות הרכבת
זמן הנסיעה לא יהיה קצר במיוחד...
זמן הנסיעה בקו לילה לא אמור להיות קצר במיוחד
קווים ישירים ומהירים לא מתאימים לרמת הביקוש בלילה. קווי לילה אמורים לספק לכמה שיותר אנשים אפשרות להגיע ממקום למקום, לא לספק שירות ישיר או מהיר.
רמת הביקוש פשוט לא מצדיקה הפעלת רכבת שנועדה להסעת מאות נוסעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה