בקשות/שאלות לא הכוונה

מצב
הנושא נעול.
איזה מוקד משיכה אשדוד מהווה בלילה?

קווי לילה לא משתמשים רק לנסיעה
למרכז/שדה תעופה(בדומה לערים אחרות בעולם), עיר גדולה כמו אשדוד ללא ספק מהווה מוקד משיכה לתושבי האזור. כך שניתן לשלב 2 מטרות בקו אחד עם תוספת זמן קטנה עקב נסיעה קצרה ביחס לאורך הכולל לכיוון צפון מערבה(במיוחד ביחס לנסיעת לילה).

נראה שאתה מפספס לגמרי את המטרה של קווי לילה - מי אמר שהמטרה היא למשוך נוסעים לקווי לילה שהם בעלי רכבים פרטיים ואינם לקוחות קבועים של מערכת התח"צ? אפילו בשעות השיא זה מתממש רק חלקית וזה בזמן שיש לתח"צ לפעמים יתרון בפקקים(שלא קיימים בלילה) ותדירות גבוהה בהרבה מבקווי לילה.
איזה מוקד משיכה אשדוד מהווה בלילה?
אשדוד היא עיר תעשיה ומגורים. היא אינה עיר בילויים ואפילו אינה עיר מסחר.
הנמל שלה לא משמש בדרך כלל נוסעים (נמל הנוסעים המרכזי בישראל נמצא בחיפה).
ראשון לציון למשל (הן צפון-מזרחה והן מערבה) היא מוקד משיכה לילי הרבה יותר מאשדוד.

ואם תסתכל על המטרות של קווי הלילה לפי משרד התחבורה, אז קווי הלילה נולדו על מנת להקטין את מספר הבליינים שמשתמשים ברכב פרטי.
אני לא טוען שזו צריכה להיות המטרה של קווי לילה, אבל קווי לילה צריכים להיות מתוכננים לפי ביקוש לנסיעות בלילה ולא רק לפי נוחיות של מבנה מערכת.
אם תעשה סקר בקרב תושבי קרית גת וקרית מלאכי אני מניח שתמצא מעט מאוד נוסעים שזקוקים להגיע בלילה לאשדוד.
לא כל מוקד משיכה יומי הוא גם מוקד משיכה לילי.
קח לדוגמא את קו הלילה 336 של אפיקים (לשעבר של ויאוליה) - הקו הזה נועד לשרת את הפריפריה הקרובה מאוד של אשדוד, אבל הוא מדלג עליה לחלוטין ויעדו דווקא ראשון לציון.
 

Rubim88

New member
את הטענות(שלי ושלך) האלה אפשר להוכיח

איזה מוקד משיכה אשדוד מהווה בלילה?
אשדוד היא עיר תעשיה ומגורים. היא אינה עיר בילויים ואפילו אינה עיר מסחר.
הנמל שלה לא משמש בדרך כלל נוסעים (נמל הנוסעים המרכזי בישראל נמצא בחיפה).
ראשון לציון למשל (הן צפון-מזרחה והן מערבה) היא מוקד משיכה לילי הרבה יותר מאשדוד.

ואם תסתכל על המטרות של קווי הלילה לפי משרד התחבורה, אז קווי הלילה נולדו על מנת להקטין את מספר הבליינים שמשתמשים ברכב פרטי.
אני לא טוען שזו צריכה להיות המטרה של קווי לילה, אבל קווי לילה צריכים להיות מתוכננים לפי ביקוש לנסיעות בלילה ולא רק לפי נוחיות של מבנה מערכת.
אם תעשה סקר בקרב תושבי קרית גת וקרית מלאכי אני מניח שתמצא מעט מאוד נוסעים שזקוקים להגיע בלילה לאשדוד.
לא כל מוקד משיכה יומי הוא גם מוקד משיכה לילי.
קח לדוגמא את קו הלילה 336 של אפיקים (לשעבר של ויאוליה) - הקו הזה נועד לשרת את הפריפריה הקרובה מאוד של אשדוד, אבל הוא מדלג עליה לחלוטין ויעדו דווקא ראשון לציון.
את הטענות(שלי ושלך) האלה אפשר להוכיח
רק באמצעות בדיקת זרמי תנועה וסקרי ביקושים. אשדוד היא לא עיר חסרת מקומות בילוי ומקומות בילוי המוניים הם גם לא מוקדי המשיכה היחידים.

אגב לבליין שלא אמור להשתמש ברכב פרטי(בגלל אלכוהול) האופציה של נסיעה חלקית ברכב בכלל לא רלוונטית.
 

droriko

New member
לפי ההיגיון שלך

בלילה לא לוקח להם שעה יותר
וזה עדיף מכיוון שבשעות הלילה שבהן הביקוש נמוך והגודש בכבישים מועט, המטרה המרכזית של תחבורה ציבורית צריכה להיות לתת אפשרות לכמה שיותר נוסעים מכמה שיותר מקומות להגיע אל כמה שיותר מקומות ולא לאפשר למעט נוסעים ממעט מקומות להגיע כמה שיותר מהר למעט מקומות.
אופי השירות צריך להיות בהתאם לצרכים.
ברור שתושב באר שבע שרוצה להגיע בשתיים בלילה לתל אביב יעדיף רכבת ישירה מב"ש לת"א, אבל השירות צריך להיקבע לפי שיקולים מערכתיים ולא לפי שיקולים אינטרסנטיים של נוסע כזה או אחר.
בשורה התחתונה: אין צורך להפעיל רכבת שמיועדת להסעת מאות נוסעים עבור 10 נוסעים.
לפי ההיגיון שלך
לא צריך בכלל להפעיל רכבת בשעות שהן לא שעות הלחץ. יוצא לי לא מעט לנסוע ברכבת פרברית ב11-12 , היא ריקה כמעט לגמרי. רווחית היא בטח שלא בשעות האלה, ועדייין חייבים רכבת בשעות האלה,אני לא אמור לנסוע מעתידים עד ז'בוטינסקי ומשם להחליף ל-567. זה כמו להעביר את יד ימין מסביב לראש בשביל לגרד את אוזן שמאל.
 
למה אתה מתכוון רכבת ריקה?

לפי ההיגיון שלך
לא צריך בכלל להפעיל רכבת בשעות שהן לא שעות הלחץ. יוצא לי לא מעט לנסוע ברכבת פרברית ב11-12 , היא ריקה כמעט לגמרי. רווחית היא בטח שלא בשעות האלה, ועדייין חייבים רכבת בשעות האלה,אני לא אמור לנסוע מעתידים עד ז'בוטינסקי ומשם להחליף ל-567. זה כמו להעביר את יד ימין מסביב לראש בשביל לגרד את אוזן שמאל.
למה אתה מתכוון רכבת ריקה?
רכבת שנוסעים בה מאה נוסעים המפוזרים על פני כל הרכבת נראית ריקה, אבל נוסעים בה שני אוטובוסים מלאים.
מלבד זאת שבשעות היום יש הרבה תחלופה. מספר הנוסעים בנקודת זמן מסויימת שאתה רואה זה לא מספר הנוסעים הכולל ברכבת.
בלילה המצב שונה.
למשל לרכבות הלילה בין נהריה לנתב"ג כן יש הצדקה כי מספר הנוסעים מצדיק את קיומן למרות שהן לא "מלאות".
אבל אין שום הגיון להפעיל רכבת עבור נוסעים בודדים.
אם מספר הנוסעים נכנס באוטובוס או אפילו במיניבוס אחד, אז נכון להפעיל אוטובוס או מיניבוס ולא רכבת.
אין הגיון להפעיל רכבת מניצנה לבאר שבע, נכון?
רבים בפורום טוענים שבמצב הנוכחי אין הצדקה להפעיל רכבות בין דימונה לבאר שבע.
כך בדיוק, לפי מספר הנוסעים הקיים היום, אין כנראה הצדקה להפעיל רכבת בלילה בין ב"ש לת"א.
 

cwen

New member
יכול להיות שתחבורה משלימה בבאר שבע היתה עוזרת

למה אתה מתכוון רכבת ריקה?
רכבת שנוסעים בה מאה נוסעים המפוזרים על פני כל הרכבת נראית ריקה, אבל נוסעים בה שני אוטובוסים מלאים.
מלבד זאת שבשעות היום יש הרבה תחלופה. מספר הנוסעים בנקודת זמן מסויימת שאתה רואה זה לא מספר הנוסעים הכולל ברכבת.
בלילה המצב שונה.
למשל לרכבות הלילה בין נהריה לנתב"ג כן יש הצדקה כי מספר הנוסעים מצדיק את קיומן למרות שהן לא "מלאות".
אבל אין שום הגיון להפעיל רכבת עבור נוסעים בודדים.
אם מספר הנוסעים נכנס באוטובוס או אפילו במיניבוס אחד, אז נכון להפעיל אוטובוס או מיניבוס ולא רכבת.
אין הגיון להפעיל רכבת מניצנה לבאר שבע, נכון?
רבים בפורום טוענים שבמצב הנוכחי אין הצדקה להפעיל רכבות בין דימונה לבאר שבע.
כך בדיוק, לפי מספר הנוסעים הקיים היום, אין כנראה הצדקה להפעיל רכבת בלילה בין ב"ש לת"א.
יכול להיות שתחבורה משלימה בבאר שבע היתה עוזרת
אם היו עושים אוטובוס שיוצא מהתחנה המרכזית מיד אחרי שהרכבת מגיעה ועושה סיבוב בשכונות (או שני קווים, לפיזור יעיל יותר, אני ממש לא מכירה את העיר) היה גורם ליותר אנשים לנסוע ברכבת. גם היה נוח לאנשים לחזור ככה מתל אביב לבאר שבע בשעות מאוחרות.
 

מיכי 10

Member
לא בקשה ולא שאלה, אבל לא יודעת איפה "לשתול".

בקשות/שאלות לא הכוונה
לא בקשה ולא שאלה, אבל לא יודעת איפה "לשתול".
אתם כל כך אוהבים אוטובוסים ישנים וחדשים, אז ראיתי בכתבה על פטירתו של מנחם זילברמן, קטע נחמד בהשתתפותו, מהסרט הישן "חדווה ושלומיק".

(רק הפרסומת לפני הסרט דוחה, כדאי לדלג עליה ברגע שמתאפשר).

נראה לי שהאוטובוס (אגד, עם מספר רישוי בן 5 ספרות, ונהג עם שפם אופייני
) ימצא חן בעיניכם:

http://www.youtube.com/watch?v=jhGrzH2Mmrw

מיכל.
 

droriko

New member
הנהג הוא שחקן

לא בקשה ולא שאלה, אבל לא יודעת איפה "לשתול".
אתם כל כך אוהבים אוטובוסים ישנים וחדשים, אז ראיתי בכתבה על פטירתו של מנחם זילברמן, קטע נחמד בהשתתפותו, מהסרט הישן "חדווה ושלומיק".

(רק הפרסומת לפני הסרט דוחה, כדאי לדלג עליה ברגע שמתאפשר).

נראה לי שהאוטובוס (אגד, עם מספר רישוי בן 5 ספרות, ונהג עם שפם אופייני
) ימצא חן בעיניכם:

http://www.youtube.com/watch?v=jhGrzH2Mmrw

מיכל.
הנהג הוא שחקן
לא זוכר את שמו
 

דוד311

New member
שאלות ואלידטורים ברכבת ישראל

בקשות/שאלות לא הכוונה
שאלות ואלידטורים ברכבת ישראל
התחלתי לאחרונה לנסוע ברכבת, ועלו לי הרבה שאלות:
א. אם עברתי בוואלידטור והתחרטתי לפני שעליתי לרכבת, האם הכרטיס מאפשר לי לחזור על עקבותיי ולצאת דרך ואלידטור יציאה?
ב. אם עברתי בוואלידטור והתחרטתי וחזרתי על עקבותיי ויצאתי מהתחנה, האם אני יכול להיכנס בחזרה עם אותו כרטיס?
ג. האם זה משנה עבור השאלות הנ"ל אם הכרטיס הוא כרטיס חד פעמי, או כרטיס של כרטיסייה (שמאפשר נסיעה בשני הכיוונים), או רב קו שמוטען עליו כרטיסייה (כל מעבר יוריד עוד נסיעה מהכרטיסייה)?
ד. כתוצאה מהשאלות הנ"ל: האם מי שיש לו רב קו עם כרטיסייה צריך בכל זאת להנפיק כרטיס מעבר של גשר הבורסה? מה יקרה אם הוא ינסה לעבור עם הרב קו?
ה. אם יש לי כרטיסייה או חופשי חודשי מתחנה x לתחנה y, האם אפשר לקנות מראש בקופה כרטיס מתחנה y לתחנה z ולנסוע ככה רצוף מ-x ל-z?
 
תשובות:

שאלות ואלידטורים ברכבת ישראל
התחלתי לאחרונה לנסוע ברכבת, ועלו לי הרבה שאלות:
א. אם עברתי בוואלידטור והתחרטתי לפני שעליתי לרכבת, האם הכרטיס מאפשר לי לחזור על עקבותיי ולצאת דרך ואלידטור יציאה?
ב. אם עברתי בוואלידטור והתחרטתי וחזרתי על עקבותיי ויצאתי מהתחנה, האם אני יכול להיכנס בחזרה עם אותו כרטיס?
ג. האם זה משנה עבור השאלות הנ"ל אם הכרטיס הוא כרטיס חד פעמי, או כרטיס של כרטיסייה (שמאפשר נסיעה בשני הכיוונים), או רב קו שמוטען עליו כרטיסייה (כל מעבר יוריד עוד נסיעה מהכרטיסייה)?
ד. כתוצאה מהשאלות הנ"ל: האם מי שיש לו רב קו עם כרטיסייה צריך בכל זאת להנפיק כרטיס מעבר של גשר הבורסה? מה יקרה אם הוא ינסה לעבור עם הרב קו?
ה. אם יש לי כרטיסייה או חופשי חודשי מתחנה x לתחנה y, האם אפשר לקנות מראש בקופה כרטיס מתחנה y לתחנה z ולנסוע ככה רצוף מ-x ל-z?
תשובות:
א. כן, אבל זה ייחשב שימוש בכרטיס.
ב. לא, אלא אם כן תפנה לקופה שתבטל לך את השימוש בכרטיס או במקרה של כרטיס לנסיעה בודדת תתן לך כרטיס חליפי.
ג. זה חל גם על כרטיסים חד-פעמיים, גם על כרטיסי הלוך ושוב וגם על כרטיסיות.
ד. כן, כי ברב-קו מוטען חוזה כרטיסיה המשמש לנסיעות, לא למעברים חופשיים ואם תשתמש בכרטיסיה לצורך מעבר, תרד לך נסיעה.
ה. עקרונית אפשר ואם ביציאה הולידטור לא יתן לך לצאת תדבר עם עובד בתחנה ותתאר לו את זה. מקסימום ירצו לבדוק בקופה שאכן יש לך את שני הכרטיסים.

באופן עקרוני, עדיף לעשות את הדברים פשוט ולהשתמש כמה שפחות ב"תרגילים" כאלה. אם אתה רוצה מעבר חופשי - תוציא כרטיס מעבר חופשי. אם אתה רוצה ליסוע מ-X ל-Z תקנה כרטיס מ-X ל-Z. בדרך כלל זה יניב חסכון בזמן ויחסוך בזבוז זמן מיותר ולא להיפך.
 
תשובות

שאלות ואלידטורים ברכבת ישראל
התחלתי לאחרונה לנסוע ברכבת, ועלו לי הרבה שאלות:
א. אם עברתי בוואלידטור והתחרטתי לפני שעליתי לרכבת, האם הכרטיס מאפשר לי לחזור על עקבותיי ולצאת דרך ואלידטור יציאה?
ב. אם עברתי בוואלידטור והתחרטתי וחזרתי על עקבותיי ויצאתי מהתחנה, האם אני יכול להיכנס בחזרה עם אותו כרטיס?
ג. האם זה משנה עבור השאלות הנ"ל אם הכרטיס הוא כרטיס חד פעמי, או כרטיס של כרטיסייה (שמאפשר נסיעה בשני הכיוונים), או רב קו שמוטען עליו כרטיסייה (כל מעבר יוריד עוד נסיעה מהכרטיסייה)?
ד. כתוצאה מהשאלות הנ"ל: האם מי שיש לו רב קו עם כרטיסייה צריך בכל זאת להנפיק כרטיס מעבר של גשר הבורסה? מה יקרה אם הוא ינסה לעבור עם הרב קו?
ה. אם יש לי כרטיסייה או חופשי חודשי מתחנה x לתחנה y, האם אפשר לקנות מראש בקופה כרטיס מתחנה y לתחנה z ולנסוע ככה רצוף מ-x ל-z?
תשובות
1. אם העברת את הרב קו בפחות מ20 דק באותה תחנה החיוב של הנסיעה מתבטל.
2.לא יכול
3. זה משנה-אם זה כרטיס רב קו גמיש (תקף ל30 יום) אתה יכול לצאת ולהכנס ללא הגבלה. אם זה כרטיסיה/כיוון אחד או הלוך ושוב התשובות נכונות למעלה.
4. עדיף להוציא כרטיס מעבר ולא להשתמש ברב קו בתור כרטיס מעבר על מנת למנוע אי נעימות כי נסיעה עלולה לרדת בכל זאת (תקלות למיניהם)
5. אם יש לך רב קו גמיש (שים לב שאין ברכבת יותר חופשי חודשי אלא רק כרטיס גמיש שתקף ל30 יום מיום ההפעלה) למשל מת"א לחיפה אבל כרגע אתה נוסע לנהריה אתה יכול לקנות בקופה בת"א כרטיס נייר מחיפה לנהריה או להטעין חוזה נוסף חיפה-נהריה בקופה ואז לנסוע רצוף.
אם זאת כרטיסיה גם אותו דבר.
 

Cow23

New member
שואלת שוב על אופניים מתקפלות בעירוני

בקשות/שאלות לא הכוונה
שואלת שוב על אופניים מתקפלות בעירוני
האם ניתן לעלות לאוטובוס עירוני אופניים מתקפלות?
האם נדרש כיסוי?( נהג אמר שצריך כיסוי כלשהו ולא ברור בדיוק על מה מדובר)
התקשרתי למוקד כל קו של משרד התחבורה לשאול אותם, והם פשוט ענו שבאוטובוס עירוני צריך לשים את האופניים בתא המטען.
אבל.. באוטובוסים הנמוכים..העירוניים אין תא מטען..

בבקשה עזרה? אני רק רוצה להגיע לעבודה..
 
לפי התקנות, האופניים אמורים להיות בתוך תיק

שואלת שוב על אופניים מתקפלות בעירוני
האם ניתן לעלות לאוטובוס עירוני אופניים מתקפלות?
האם נדרש כיסוי?( נהג אמר שצריך כיסוי כלשהו ולא ברור בדיוק על מה מדובר)
התקשרתי למוקד כל קו של משרד התחבורה לשאול אותם, והם פשוט ענו שבאוטובוס עירוני צריך לשים את האופניים בתא המטען.
אבל.. באוטובוסים הנמוכים..העירוניים אין תא מטען..

בבקשה עזרה? אני רק רוצה להגיע לעבודה..
לפי התקנות, האופניים אמורים להיות בתוך תיק
 
אין לי את הנוסח המלא שלהם, צריך לחפש באינטרנט

אפשר קישור לתקנות?
לא ברור לי איזה תיק יש לאופניים.
אין לי את הנוסח המלא שלהם, צריך לחפש באינטרנט
או לאסוף את הנוסח המקורי עם כל התיקונים משנת 2003.
יותר מאוחר אני אולי אחפש
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה