בקשות/שאלות לא הכוונה

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
השיפועים הם לא משהו חריג

האם הם יוכלו לעמוד בשיפועים בקו?
וגם אם כן- לא סביר שמערכת האיוורור הקיימת תהיה מוכנה לכך. אין סיבה להשקיע מיליונים במערכת אוורור יקרה שתעבוד יומיים כל כמה עשורים.
השיפועים הם לא משהו חריג
וההגבלתם היא הגבלת מהירות בשיפוע ולא "יכולת" לנסוע בו , גם קטרים חלשים וקלים יותר יכולים לחלץ רכבת תקועה(כמובן שיש גבול תחתון מסויים). אין סיבה להשקיע במערכת מתאימה לציוד דיזל אם ציוד כזה לא נוסע שם באופן קבוע, במקרים חד פעמים(חירום,תיקונים,בדיקות) אין מניעה להשתמש בציוד כזה בדיוק כמו שעושים במנהרות ארוכות אחרות בעולם.
 

נתנאל531

Well-known member
אוורור לתחנת האומה העמוקה?

קטרי דיזל יעשו את העבודה במקרה של קריעת
חוטי החשמל העיליים. אין שום בעיה להסיע קטרי יורו 4000 בקו המהיר והם יעשו את העבודה כנדרש במקרה של תקלה חשמלית. באירופה יש מנהרות הרבה יותר ארוכות שבהן נוסעים קטרי דיזל ביום יום. קיים רק צורך לוודא אם מערכת האיוורור מוכנה לכך. לדעתי לא תהיה עם זה בעיה.
אוורור לתחנת האומה העמוקה?
אני משער שהתוכניות כוללות אוורור למצבי חירום כמו שרפה פתאומית, האם זה יספיק לקטרי דיזל מעשנים?
 
כמובן. אפילו על בסיס הפעלה יומית.

אוורור לתחנת האומה העמוקה?
אני משער שהתוכניות כוללות אוורור למצבי חירום כמו שרפה פתאומית, האם זה יספיק לקטרי דיזל מעשנים?
כמובן. אפילו על בסיס הפעלה יומית.
קטרי G26CW2 ויורו 4000 יכולים לתגבר בכל פעם שדרוד תיגבור.
 

נתנאל531

Well-known member
איך מתקנים תשתית חשמל שנקרעה באמצע גשר גבוה

חששות מופרזים לחלוטין.
התשתית כאן לא תהיה שונה בשום פרמטר מהתשתית הקיימת בהרי האלפים המושלגים בשוויץ. כולל מנהרות, גשרים וחשמול הנבנה בארץ לפי אותם סטנדרטים (טוב, בעצם לפי סטנדרטים מחמירים יותר בפרמטרים מסויימים).

חשמול לא "עלול להיקרע" כך סתם בגלל סערה או שלג. אבל קורה שחוטים נשרפים, לא ביג דיל - מתקנים את זה בשעות ספורות לכל היותר. לתקן נזקים של הצפה לוקח הרבה יותר זמן. וגשרי בטון לא "עלולים להתמוטט" בגלל עומס שלג, מה פתאום?!

מה שכן בטוח (זה כבר לא סתם חשש בלתי-מבוסס אלא עובדה מוגמרת): הכבישים גם בעתיד יהיו חסומים לחלוטין באירועים דומים ופחותים מזה. אין פתרון טוב יותר מהרכבת, והרכבת החדשה תהיה אמינה יותר ללא שום צל צלו של ספק מהקו ההיסטורי העובר באזורים הרריים, שם קיימת סכנת הצפות ומפולות משמעותית הרבה, הרבה יותר.
איך מתקנים תשתית חשמל שנקרעה באמצע גשר גבוה
בכמה שעות? צריך לדאוג להביא את הציוד המתאים מהשפלה, והתיקון יהיה קשה הרבה יותר כאשר לא ניתן להגיע למקום מהקרקע, אלא רק באמצעות הגשר. זה יהיה קשה הרבה יותר אם מדובר על אירוע בעיצומה של סופת שלגים, ואם יהיו מספר נקודות שנקרעו. אם השלג הצליח לכופף עמודי חשמל של חברת החשמל, הוא ימוטט בקלות רבה עמודי חשמל של רכבת.

בכלל, מה יעשו אם רכבת תיתקע על גשר גבוה (כדוגמת הגשר של עמק הארזים) באמצע סופת שלגים עקב קריעת חוטי החשמול? אירוע של אלפי אנשים תקועים ברכבת על גשר גבוה ללא חשמל עשוי להפוך מהר לאירוע חירום לאומי. אם ישנה סבירות לחשש כזה, זה עשוי לגרור הכרזה מראש על סגירת המסילה עד לסיום הסערה עקב הסיכון הזה, ואז אבד כל היתרון של הרכבת במצבי חירום. אני מעריך שבדומה למנהרות, גם לגשרים ישנם צירי פינוי רגליים בצידם, אבל אלפי אנשים שצריכים להתפנות רגלית על פס צר (ולבוסס בשלג תוך כדי), נשמע אירוע מסוכן למדי.
 

easylivin

New member
בחייך, יעשו את מה שעושים את זה בכל מקום אחר

איך מתקנים תשתית חשמל שנקרעה באמצע גשר גבוה
בכמה שעות? צריך לדאוג להביא את הציוד המתאים מהשפלה, והתיקון יהיה קשה הרבה יותר כאשר לא ניתן להגיע למקום מהקרקע, אלא רק באמצעות הגשר. זה יהיה קשה הרבה יותר אם מדובר על אירוע בעיצומה של סופת שלגים, ואם יהיו מספר נקודות שנקרעו. אם השלג הצליח לכופף עמודי חשמל של חברת החשמל, הוא ימוטט בקלות רבה עמודי חשמל של רכבת.

בכלל, מה יעשו אם רכבת תיתקע על גשר גבוה (כדוגמת הגשר של עמק הארזים) באמצע סופת שלגים עקב קריעת חוטי החשמול? אירוע של אלפי אנשים תקועים ברכבת על גשר גבוה ללא חשמל עשוי להפוך מהר לאירוע חירום לאומי. אם ישנה סבירות לחשש כזה, זה עשוי לגרור הכרזה מראש על סגירת המסילה עד לסיום הסערה עקב הסיכון הזה, ואז אבד כל היתרון של הרכבת במצבי חירום. אני מעריך שבדומה למנהרות, גם לגשרים ישנם צירי פינוי רגליים בצידם, אבל אלפי אנשים שצריכים להתפנות רגלית על פס צר (ולבוסס בשלג תוך כדי), נשמע אירוע מסוכן למדי.
בחייך, יעשו את מה שעושים את זה בכל מקום אחר
על כל מסילה מודרנית אחרת במדינות אירופה המתקדמות ביותר. יש מנהרות מילוט וחילוץ, ויש עוד הרבה אמצעים, כי המנהרות האלו נבנות בדיוק לפי אותם תקנים (כולל כיבוי, חילוץ וכולי) הנהוגים באיחוד האירופי עם השלג והכל.

חישמולת על גשר מתקנים בדיוק באותו האופן כמו בכל נקודה אחרת על המסילה: עם רכבת תחזוקה מיוחדת לחישמולת. רכבות עבודה כאלו קיימות בכל מקום שיש בו מסילה מחושמלת, ויהיו גם בישראל (לא אולי אלא בטוח, חובה). באמצעותן אפשר אפילו להחליף עמודים אם צריך. ואל תשווה עמודים באזור מגורים שהתכופפו בגלל הצטברות שלג על שנאים עם שטח גג גדול, לעמודי חישמול דקים (לשקע לשקע לשקע!!!
)

אבל התשובה האולטימטיבית מבחינתי לקושיות שאתה מנסה להקשות בנושאי רכבת, היא: הישראלים לא המציאו את הרכבות החשמליות. כולל כאלו שעוברות על גשרים גבוהים וארוכים פי כמה וכמה ממה שייבנה פה אי-פעם, ובמנהרות ארוכות פי כמה. די כבר לחשיבה הזאת, שאנחנו כאלה ייחודיים. כי לא. בשום דבר. ולרכבת אין שום "חסרון" לעומת אמצעים אחרים, אין אמצעי תחבורה מושלם, מה שחשוב הוא שיהיה שילוב של אמצעים שונים ואלטרנטיבות לכל צרה שלא תבוא (גם אם רוב הסיכויים שהיא לא תבוא אף פעם). אבל מה לעשות: כבישים אינם מהווים אלטרנטיבה לרכבת במצבים שכאלה. כי הם יהיו משותקים בזמן שרכבת לא תהיה.
 

נתנאל531

Well-known member
מסכים שלא המצאנו את הגלגל

בחייך, יעשו את מה שעושים את זה בכל מקום אחר
על כל מסילה מודרנית אחרת במדינות אירופה המתקדמות ביותר. יש מנהרות מילוט וחילוץ, ויש עוד הרבה אמצעים, כי המנהרות האלו נבנות בדיוק לפי אותם תקנים (כולל כיבוי, חילוץ וכולי) הנהוגים באיחוד האירופי עם השלג והכל.

חישמולת על גשר מתקנים בדיוק באותו האופן כמו בכל נקודה אחרת על המסילה: עם רכבת תחזוקה מיוחדת לחישמולת. רכבות עבודה כאלו קיימות בכל מקום שיש בו מסילה מחושמלת, ויהיו גם בישראל (לא אולי אלא בטוח, חובה). באמצעותן אפשר אפילו להחליף עמודים אם צריך. ואל תשווה עמודים באזור מגורים שהתכופפו בגלל הצטברות שלג על שנאים עם שטח גג גדול, לעמודי חישמול דקים (לשקע לשקע לשקע!!!
)

אבל התשובה האולטימטיבית מבחינתי לקושיות שאתה מנסה להקשות בנושאי רכבת, היא: הישראלים לא המציאו את הרכבות החשמליות. כולל כאלו שעוברות על גשרים גבוהים וארוכים פי כמה וכמה ממה שייבנה פה אי-פעם, ובמנהרות ארוכות פי כמה. די כבר לחשיבה הזאת, שאנחנו כאלה ייחודיים. כי לא. בשום דבר. ולרכבת אין שום "חסרון" לעומת אמצעים אחרים, אין אמצעי תחבורה מושלם, מה שחשוב הוא שיהיה שילוב של אמצעים שונים ואלטרנטיבות לכל צרה שלא תבוא (גם אם רוב הסיכויים שהיא לא תבוא אף פעם). אבל מה לעשות: כבישים אינם מהווים אלטרנטיבה לרכבת במצבים שכאלה. כי הם יהיו משותקים בזמן שרכבת לא תהיה.
מסכים שלא המצאנו את הגלגל
אבל בניגוד לממציאי הגלגל שצברו ניסיון, בישראל אין עדיין נסיון בתיקון הגלגל כאשר הוא מתקלקל, ולכן ניתן לצפות בסבירות גבוהה שבאירוע הראשון של פנצ'ר בגלגל (=תקלה חשמולית), זמן התיקון יהיה ארוך מהרגיל. אם התקלה תהיה במהלך אירוע חריג (סופת שלגים), זה יוסיף לקשיי האירוע, ויקשה על התיקון.
 

easylivin

New member
מנסים להתכונן מבעוד מועד גם לתרחישים קיצוניים

מסכים שלא המצאנו את הגלגל
אבל בניגוד לממציאי הגלגל שצברו ניסיון, בישראל אין עדיין נסיון בתיקון הגלגל כאשר הוא מתקלקל, ולכן ניתן לצפות בסבירות גבוהה שבאירוע הראשון של פנצ'ר בגלגל (=תקלה חשמולית), זמן התיקון יהיה ארוך מהרגיל. אם התקלה תהיה במהלך אירוע חריג (סופת שלגים), זה יוסיף לקשיי האירוע, ויקשה על התיקון.
מנסים להתכונן מבעוד מועד גם לתרחישים קיצוניים
שכאלה בכל תכנון שנעשה בשנים האחרונות, ולכן אני לא מאמין שמישהו יעלה על דעתו לסגור את הקו לפני סערה כמו שהייתה השנה. ועדיין הסיכון הוא הרבה פחות גדול מהיתקעות על כביש. אפשר לחלץ גם רכבת שלמה ממנהרה או מגשר, וזה בהחלט קל יותר מחילוץ עשרות ומאות כלי רכב.
 

Rubim88

New member
העמודים לא התכופפו בגלל שלג על השנאים

בחייך, יעשו את מה שעושים את זה בכל מקום אחר
על כל מסילה מודרנית אחרת במדינות אירופה המתקדמות ביותר. יש מנהרות מילוט וחילוץ, ויש עוד הרבה אמצעים, כי המנהרות האלו נבנות בדיוק לפי אותם תקנים (כולל כיבוי, חילוץ וכולי) הנהוגים באיחוד האירופי עם השלג והכל.

חישמולת על גשר מתקנים בדיוק באותו האופן כמו בכל נקודה אחרת על המסילה: עם רכבת תחזוקה מיוחדת לחישמולת. רכבות עבודה כאלו קיימות בכל מקום שיש בו מסילה מחושמלת, ויהיו גם בישראל (לא אולי אלא בטוח, חובה). באמצעותן אפשר אפילו להחליף עמודים אם צריך. ואל תשווה עמודים באזור מגורים שהתכופפו בגלל הצטברות שלג על שנאים עם שטח גג גדול, לעמודי חישמול דקים (לשקע לשקע לשקע!!!
)

אבל התשובה האולטימטיבית מבחינתי לקושיות שאתה מנסה להקשות בנושאי רכבת, היא: הישראלים לא המציאו את הרכבות החשמליות. כולל כאלו שעוברות על גשרים גבוהים וארוכים פי כמה וכמה ממה שייבנה פה אי-פעם, ובמנהרות ארוכות פי כמה. די כבר לחשיבה הזאת, שאנחנו כאלה ייחודיים. כי לא. בשום דבר. ולרכבת אין שום "חסרון" לעומת אמצעים אחרים, אין אמצעי תחבורה מושלם, מה שחשוב הוא שיהיה שילוב של אמצעים שונים ואלטרנטיבות לכל צרה שלא תבוא (גם אם רוב הסיכויים שהיא לא תבוא אף פעם). אבל מה לעשות: כבישים אינם מהווים אלטרנטיבה לרכבת במצבים שכאלה. כי הם יהיו משותקים בזמן שרכבת לא תהיה.
העמודים לא התכופפו בגלל שלג על השנאים
אלא בגלל עצים שקרסו על החוטים וגרמו לכיפוף העמודים, במקרה של A1 אין שום עץ שיכול לאיים על התוואי(למעשה קיימות הגבלות מרחקי צמחייה מכל מסילת רכבת בארץ - ואפשר לקרוא על כך ב"הנחיות תכנוניות לעצים ולצמחייה בתחום רצועת רכבת ישראל" באתר נתיבי ישראל) כך שהתרחיש שנתנאל מעלה לא מציאותי בכלל.
 
גם במקומות בלי עצים התכופפו עמודים

העמודים לא התכופפו בגלל שלג על השנאים
אלא בגלל עצים שקרסו על החוטים וגרמו לכיפוף העמודים, במקרה של A1 אין שום עץ שיכול לאיים על התוואי(למעשה קיימות הגבלות מרחקי צמחייה מכל מסילת רכבת בארץ - ואפשר לקרוא על כך ב"הנחיות תכנוניות לעצים ולצמחייה בתחום רצועת רכבת ישראל" באתר נתיבי ישראל) כך שהתרחיש שנתנאל מעלה לא מציאותי בכלל.
גם במקומות בלי עצים התכופפו עמודים
 

Rubim88

New member
זה שאין עצים קרוב לעמוד לא אומר

גם במקומות בלי עצים התכופפו עמודים
זה שאין עצים קרוב לעמוד לא אומר
שעץ לא גרם לזה. לשלג אין מקום להצטבר בכמות גדולה על עמוד חשמל ולכן הוא גם לא יכול לכופף אותו.
 

kobi88l

New member
easylivin אני מת על התגובות שלך :)

בחייך, יעשו את מה שעושים את זה בכל מקום אחר
על כל מסילה מודרנית אחרת במדינות אירופה המתקדמות ביותר. יש מנהרות מילוט וחילוץ, ויש עוד הרבה אמצעים, כי המנהרות האלו נבנות בדיוק לפי אותם תקנים (כולל כיבוי, חילוץ וכולי) הנהוגים באיחוד האירופי עם השלג והכל.

חישמולת על גשר מתקנים בדיוק באותו האופן כמו בכל נקודה אחרת על המסילה: עם רכבת תחזוקה מיוחדת לחישמולת. רכבות עבודה כאלו קיימות בכל מקום שיש בו מסילה מחושמלת, ויהיו גם בישראל (לא אולי אלא בטוח, חובה). באמצעותן אפשר אפילו להחליף עמודים אם צריך. ואל תשווה עמודים באזור מגורים שהתכופפו בגלל הצטברות שלג על שנאים עם שטח גג גדול, לעמודי חישמול דקים (לשקע לשקע לשקע!!!
)

אבל התשובה האולטימטיבית מבחינתי לקושיות שאתה מנסה להקשות בנושאי רכבת, היא: הישראלים לא המציאו את הרכבות החשמליות. כולל כאלו שעוברות על גשרים גבוהים וארוכים פי כמה וכמה ממה שייבנה פה אי-פעם, ובמנהרות ארוכות פי כמה. די כבר לחשיבה הזאת, שאנחנו כאלה ייחודיים. כי לא. בשום דבר. ולרכבת אין שום "חסרון" לעומת אמצעים אחרים, אין אמצעי תחבורה מושלם, מה שחשוב הוא שיהיה שילוב של אמצעים שונים ואלטרנטיבות לכל צרה שלא תבוא (גם אם רוב הסיכויים שהיא לא תבוא אף פעם). אבל מה לעשות: כבישים אינם מהווים אלטרנטיבה לרכבת במצבים שכאלה. כי הם יהיו משותקים בזמן שרכבת לא תהיה.
easylivin אני מת על התגובות שלך :)
רציני. לא בציניות.

ואם להתייחס רגע לשרשור,
אז כן עוד פעם החשיבה הישראלית המגוחכת הזאת שבארץ זה מיוחד. וכמובן צריך לתכנן מיוחד.
יש מדינות שהשלג שם הוא תופעה של כל שני וחמישי. אז הרכבות נבנות לתוך מציאות של שלג כל הזמן. ואני בטוח שאין שם שום בעיה עם החשמול.
 

easylivin

New member
כן, החשיבה הזאת מוכרת לי היטב מהפורום.

easylivin אני מת על התגובות שלך :)
רציני. לא בציניות.

ואם להתייחס רגע לשרשור,
אז כן עוד פעם החשיבה הישראלית המגוחכת הזאת שבארץ זה מיוחד. וכמובן צריך לתכנן מיוחד.
יש מדינות שהשלג שם הוא תופעה של כל שני וחמישי. אז הרכבות נבנות לתוך מציאות של שלג כל הזמן. ואני בטוח שאין שם שום בעיה עם החשמול.
כן, החשיבה הזאת מוכרת לי היטב מהפורום.
בכל-כך הרבה מקרים נתקלתי כבר בדברים בסגנון "אז מה אם באירופה יש רכבות מפותחות שעובדות מצויין, ואנשים לא יכולים כבר לחיות בלעדיהן. ישראל היא לא אירופה, פה יש לנו בעיות בטחון/טופוגרפיה/חמסין/שלג כבד במיוחד (!) ועוד דברים שאין בשום (!) מקום בעולם". תמיד יש די והותר תירוצים "למה לא" להקים פה משהו חדש וטוב הרבה יותר מכל הקיים, כאשר את התקציבים האלה אפשר היה להפנות לעניין X שהוא חשוב ומועיל יותר בעיניו של מעלה התירוצים.
 

amit1270

New member
כמעט כל הניתוקים היו בגלל עצים שנפלו על הכבל

איך מתקנים תשתית חשמל שנקרעה באמצע גשר גבוה
בכמה שעות? צריך לדאוג להביא את הציוד המתאים מהשפלה, והתיקון יהיה קשה הרבה יותר כאשר לא ניתן להגיע למקום מהקרקע, אלא רק באמצעות הגשר. זה יהיה קשה הרבה יותר אם מדובר על אירוע בעיצומה של סופת שלגים, ואם יהיו מספר נקודות שנקרעו. אם השלג הצליח לכופף עמודי חשמל של חברת החשמל, הוא ימוטט בקלות רבה עמודי חשמל של רכבת.

בכלל, מה יעשו אם רכבת תיתקע על גשר גבוה (כדוגמת הגשר של עמק הארזים) באמצע סופת שלגים עקב קריעת חוטי החשמול? אירוע של אלפי אנשים תקועים ברכבת על גשר גבוה ללא חשמל עשוי להפוך מהר לאירוע חירום לאומי. אם ישנה סבירות לחשש כזה, זה עשוי לגרור הכרזה מראש על סגירת המסילה עד לסיום הסערה עקב הסיכון הזה, ואז אבד כל היתרון של הרכבת במצבי חירום. אני מעריך שבדומה למנהרות, גם לגשרים ישנם צירי פינוי רגליים בצידם, אבל אלפי אנשים שצריכים להתפנות רגלית על פס צר (ולבוסס בשלג תוך כדי), נשמע אירוע מסוכן למדי.
כמעט כל הניתוקים היו בגלל עצים שנפלו על הכבל
כמה עצים יהיו לאורך הגשר?
 
לשקעעעע

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
בסקירה שטחית, לקו הרכבת המהיר לירושלים עלולים להיות חסרונות שימנעו ממנו לפעול באירועי שלג כבד:

• תשתית חשמל עילית שעלולה להקרע עקב פגיעות עצים או הערמות גבוהה של שלג (שבאירוע האחרון הצליח למוטט עמודי חשמל שלמים).
• עומס שלג על גשרים שיסכן את יציבותם בגלל עומס המשקל שלהם + משקל הרכבת
• סיכון של ירידת רכבת מפסים בגשר, עקב הצטברות כמות שלג גבוהה. במקרה של נפילת קרונות מגשר, התוצאה עלולה להיות חמורה במיוחד.

מנגד, המנהרות מוגנות כמובן כמעט לחלוטין מפגעי מזג אוויר.

האם ישנה חשיבה ותכנון בנושא במהלך העבודות על קו הרכבת, והאם החשש ליציבות גשרים וירידה מהפסים הינו סביר? הרק"ל הירושלמית סבלה בין השאר מהתקלה הראשונה והשלישית במהלך הסופה האחרונה (ירידה מהפסים + קריעת כבל חשמל), והושבתה עקב כך ל־4 ימים. נדמה לי שהחשש הכי קרוב להתרחשות הוא לגבי קריעת / קריסה כבלי החשמל, מה שיחייב להשאיר את הקו הישן לצורך גיבוי. לדעתי לא ניתן לסבול ניתוק של העיר מתנועה לחלוטין לכמה ימים, ויש טעם להשאיר את הקו כשהוא שמיש לצורך שירות במצב קיצון של אירוע עם זמן חזרה של 20 שנה, כמו הסופה האחרונה.

כמו כן האם רכבת ישראל מחזיקה ציוד מתאים לפינוי קרח / שלג מהמסילות?
לשקעעעע

או למנהרררררר מהררר
 

עדירמר

New member
התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
בסקירה שטחית, לקו הרכבת המהיר לירושלים עלולים להיות חסרונות שימנעו ממנו לפעול באירועי שלג כבד:

• תשתית חשמל עילית שעלולה להקרע עקב פגיעות עצים או הערמות גבוהה של שלג (שבאירוע האחרון הצליח למוטט עמודי חשמל שלמים).
• עומס שלג על גשרים שיסכן את יציבותם בגלל עומס המשקל שלהם + משקל הרכבת
• סיכון של ירידת רכבת מפסים בגשר, עקב הצטברות כמות שלג גבוהה. במקרה של נפילת קרונות מגשר, התוצאה עלולה להיות חמורה במיוחד.

מנגד, המנהרות מוגנות כמובן כמעט לחלוטין מפגעי מזג אוויר.

האם ישנה חשיבה ותכנון בנושא במהלך העבודות על קו הרכבת, והאם החשש ליציבות גשרים וירידה מהפסים הינו סביר? הרק"ל הירושלמית סבלה בין השאר מהתקלה הראשונה והשלישית במהלך הסופה האחרונה (ירידה מהפסים + קריעת כבל חשמל), והושבתה עקב כך ל־4 ימים. נדמה לי שהחשש הכי קרוב להתרחשות הוא לגבי קריעת / קריסה כבלי החשמל, מה שיחייב להשאיר את הקו הישן לצורך גיבוי. לדעתי לא ניתן לסבול ניתוק של העיר מתנועה לחלוטין לכמה ימים, ויש טעם להשאיר את הקו כשהוא שמיש לצורך שירות במצב קיצון של אירוע עם זמן חזרה של 20 שנה, כמו הסופה האחרונה.

כמו כן האם רכבת ישראל מחזיקה ציוד מתאים לפינוי קרח / שלג מהמסילות?
התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
אירוע שלג כמו זה שקרה לפני כשלושה שבועות הוא חריג מאחר ומדובר פה בטייפון שהתפתח מעל צפון אירופה ונדד אלינו.
גם באירופה יש לא אחת בעיות עם הרכבת בגלל שלג וגם באירועי דצמבר שהיו חריגים באופיים נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות בסקנדינביה שם נערמו להם 4 מטר של שלג באיזורים מסוימים.
גם היורוסטאר סבלה מבעיות דומות של ניתוק כבלי חשמל לפני כ5 שנים עת היכתה סופת שלגים באיזור קנט באנגליה וניתקה כבלי חשמל ועמודי חשמל.
 

easylivin

New member
ואני אגיד שאירועים כאלה קורים כל שנה

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
אירוע שלג כמו זה שקרה לפני כשלושה שבועות הוא חריג מאחר ומדובר פה בטייפון שהתפתח מעל צפון אירופה ונדד אלינו.
גם באירופה יש לא אחת בעיות עם הרכבת בגלל שלג וגם באירועי דצמבר שהיו חריגים באופיים נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות בסקנדינביה שם נערמו להם 4 מטר של שלג באיזורים מסוימים.
גם היורוסטאר סבלה מבעיות דומות של ניתוק כבלי חשמל לפני כ5 שנים עת היכתה סופת שלגים באיזור קנט באנגליה וניתקה כבלי חשמל ועמודי חשמל.
ואני אגיד שאירועים כאלה קורים כל שנה
במקומות שונים באירופה. ולא רק שאף אחד לא מת, אלא שהנזק (אם באמת מדובר סתם על חוט קרוע) מתוקן בזמן קצר ביותר בלי שעושים מזה סיפור (אולי מלבד האנגלים, שזה כנראה חלק מהאופי שלהם - לזכור ולהזכיר כל אירוע טיפה חריג במשך עשרות ומאות שנים, להמציא לו כותרות וכינויים וכדומה... לא בהכרח תכונה רעה).

אז יש שיבושים אבל הרכבות עדיין עובדות, ובהינתן רשת מס"ב מפותחת יש תמיד מסלולים חלופיים. כן, יש עיכובים ועומסים אבל כדאי לזכור שבימים כאלה גם הכבישים מסוכנים וחלקם חסומים, ומטוסים לא ממריאים לשום מקום בכלל.
 

amit1270

New member
טייפון בצפון אירופה? זה באמת אירוע נדיר...

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
אירוע שלג כמו זה שקרה לפני כשלושה שבועות הוא חריג מאחר ומדובר פה בטייפון שהתפתח מעל צפון אירופה ונדד אלינו.
גם באירופה יש לא אחת בעיות עם הרכבת בגלל שלג וגם באירועי דצמבר שהיו חריגים באופיים נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות בסקנדינביה שם נערמו להם 4 מטר של שלג באיזורים מסוימים.
גם היורוסטאר סבלה מבעיות דומות של ניתוק כבלי חשמל לפני כ5 שנים עת היכתה סופת שלגים באיזור קנט באנגליה וניתקה כבלי חשמל ועמודי חשמל.
טייפון בצפון אירופה? זה באמת אירוע נדיר...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ברור, הרי שלג זו המצאה ישראלית

התאמת קו הרכבת המהיר לאירועי שלג
בסקירה שטחית, לקו הרכבת המהיר לירושלים עלולים להיות חסרונות שימנעו ממנו לפעול באירועי שלג כבד:

• תשתית חשמל עילית שעלולה להקרע עקב פגיעות עצים או הערמות גבוהה של שלג (שבאירוע האחרון הצליח למוטט עמודי חשמל שלמים).
• עומס שלג על גשרים שיסכן את יציבותם בגלל עומס המשקל שלהם + משקל הרכבת
• סיכון של ירידת רכבת מפסים בגשר, עקב הצטברות כמות שלג גבוהה. במקרה של נפילת קרונות מגשר, התוצאה עלולה להיות חמורה במיוחד.

מנגד, המנהרות מוגנות כמובן כמעט לחלוטין מפגעי מזג אוויר.

האם ישנה חשיבה ותכנון בנושא במהלך העבודות על קו הרכבת, והאם החשש ליציבות גשרים וירידה מהפסים הינו סביר? הרק"ל הירושלמית סבלה בין השאר מהתקלה הראשונה והשלישית במהלך הסופה האחרונה (ירידה מהפסים + קריעת כבל חשמל), והושבתה עקב כך ל־4 ימים. נדמה לי שהחשש הכי קרוב להתרחשות הוא לגבי קריעת / קריסה כבלי החשמל, מה שיחייב להשאיר את הקו הישן לצורך גיבוי. לדעתי לא ניתן לסבול ניתוק של העיר מתנועה לחלוטין לכמה ימים, ויש טעם להשאיר את הקו כשהוא שמיש לצורך שירות במצב קיצון של אירוע עם זמן חזרה של 20 שנה, כמו הסופה האחרונה.

כמו כן האם רכבת ישראל מחזיקה ציוד מתאים לפינוי קרח / שלג מהמסילות?
ברור, הרי שלג זו המצאה ישראלית
ובחו"ל אין גשרים, אין עצים ואין רכבות חשמליות... וגם שלג אין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה