תודה על התגובות.
לפני שהתחילה שנה"ל הנוכחית, נפגשנו עם רכז השיכבה והיועצת, הם ידעו את הסיבה להעברה, הם סיפרו שהכיתות עברו ערבוב מהשנה שעברה בגלל בעיות שהיו בהרכבי הכיתות, בית הספר עצמו הוא עירוני לא גדול,כך שהתרשמנו לטובה.
הם הבהירו לי (בעצם כמו ביסודי), שעלי למצוא לה "קואוצ'ר" שיחזק אותה בנושא החברתי,כלומר הסירו מעצמם את האחריות, ביקשתי מהם שיעזרו לה כי היא באה אחרי שנה לא קלה בבית ספר הקודם, הם הבטיחו לעזור.
לילדה היה קשה להגיע בזמן ללימודים, (קושי לקום וקושי להתארגן), ובשלב מסויים הפסקתי לריב איתה על השכמות הבוקר, הצוות החינוכי צעק עליה, הטיל עליה להישאר בסוף היום.., לא תמיד עזר, אבל בזה הם התמקדו, באיחורי הבוקר שלה, למרות הכל הילדה היא תלמידה טובה וממושמעת.
אני מסבירה לה,שברבע שעה הפסקה קשה ליצור קשרים חברתיים משמעותיים, אם תגיע בבוקר לפני הזמן, יהיה לה עוד זמן לשיחות עם הבנות, אבל זה לא הצליח.
בנושא החברתי, למרות ההבטחות, לא הייתה עזרה, הילדה ניסתה ויזמה, באמת כל הכבוד, כי בחוץ היא שקטה ומופנמת ומפחדת מדחייה, היא מצאה כמה בנות נחמדות לשיחה מידי פעם, בל"ג בעומר האחרון היא התעניינה ואף הצטרפה למדורה עם בנות מכיתה מקבילה, (מבת בכיתתה קיבלה ווטסאפ שהיא מעדיפה מדורה במסגרת מצומצמת..), אולם בסה"כ היא לא הצליחה "לחדור" לזוגות ולשלישיות, המחנכת נעדרה ביום ההורים, (ובכלל מרבה להיעדר בגלל תפקידה כרכזת), היועצת שהחליפה אותה אמרה לי שהיא רואה אותה לבד בהפסקות, הבטיחה שתקח אותה לשיחה ..שלא נעשתה עד היום (כנ"ל כמו ביסודי).
נכון, להבדיל מביה"ס הקודם, אין בנות שמסכסכות או מרכלות אחרי היכרות קודמת איתה ביסודי, אבל עדיין לא נעים להיות לבד, והרבה פעמים הילדה בוכה לי שלא בשביל זה עברה בית ספר והיו לה ציפיות אחרות.
למזלה יש לה חברה טובה מבית ספר אחר,אותה הכירה באחת מקייטנות הקיץ בעבר,וחברה מחוג מסויים, איתן היא נפגשת מידי פעם.
אני מנסה לעניין אותה בתנועת נוער אולי גם חוגים להרחיב את המעגל החברתי.
כצפוי לגיל, פחות מעניין אותה הלימודים,היא רוצה חברות ומחפשת חברת נפש, לא פשוט..