נסיעה מבית שמש לירושלים
נסיעה מבית שמש לירושלים
נסעתי היום בשעות הצהריים בקו 415 לירושלים. כמובן שעשיתי את זה לאחר התלבטות קשה. כי עלייה לירושלים דרך שער הגיא בחגים מעולם לא היה תענוג, ומאז שהחלו עבודות השדרוג - המצב החמיר.
בעבר הייתי עולה ברכבת לירושלים, שהיה חוויה נעימה לרוב.
בתוך בית שמש ה415 נסע מהר יחסית, אודות לכך שהיום הוא משמש רק כקו עירוני (בעבר הוא היה עירוני ובין עירוני). יצאנו מבית שמש תוך 22 דקות.
בשער הגיע, למרבה ההפתעה. וכגודל הציפייה כך גודל האכזבה. לא היו פקקים כלל. כל העלייה של שער הגיא עבר חלק!!!
בירושלים, ירדתי בכניסה לעיר והלכתי לתחנת הרכבת הקלה קרית משה, היה כתוב על המסך 6 דקות. אבל זה לקח 10 דקות. כאשר הגיע הרכבת, הבחנתי שממש ליד המלונות, מגיע רכבת נוספת מיד אחרי האחת שלי.
העדפתי להמתין עוד שתיים שלוש דקות.
הגיע רכבת (מערך 40), עליתי עליה, בתחנה מרכזית הבחנתי שישנה רכבת נוספת שממתינה על גשר המיתרים.
ירדתי בהטורים, המתנתי לעוד רכבת, 2 דקות. עליתי על הרכבת, למזלי היה מקום, הרכבת התנהלה לאיטה, אודות לשתי רכבות המלאות שנסעו ממש לפניה. ירדתי בשער שכם, ומיד אחרי הרכבת שלי, עברה אחת נוספת.
הלכתי לכותל וחזרתי.
חזרתי ברכבת לקרית משה, מכיכר ספרא, זמן ההמתנה היה 6 דקות. והפעם זה היה נכון. אך גם כאן הנסיעה הייתה איטת מהרגיל. לאחר 17 דקות ירדתי בקרית משה.
חזרתי לבית שמש בקו 417, עכשיו בעוד שבעלייה האיום העיקרי הינו שער הגיא. בנסיעה חזור ישנם שני גורמים מאיימים. הראשונה סיבוב מוצא, מתנה של 20-30 דקות במשך הנסיעה. וכביש 38 עד בית שמש שיכול גם להיות תוספת של עוד שעה לזמן הנסיעה.
גם כאן, הציפיות היו מעל ומעבר. בסיבוב מוצא לא היו פקקים, הייתה האטה קטנה באזור מחלף שורש. את כביש 38 עברנו ללא עצירה!
לקח פחות מ -35 דקות חזרה לבית שמש.
משהו ששמתי לב, אני לא יודע אם יש קשר בין הדברים. לא ראיתי קווי 400/402/217/418. שהיו אוטובוסים עירוניים. ושנית, לא היו פקקים (כמעט).
האם יש קשר לכך שרק אוטובוסים בין עירוניים הופעלו על הציר, והעובדה שלא היו פקקים?