''תחבורה ציבורית?הישראלי לא מאמין בה''הודעות ודיווחים
לא מאמינים בה כי היא לא אמינה ומסורבלת''תחבורה ציבורית?הישראלי לא מאמין בה''
כתבתה של מירב מורן (גלובס) בוואלה! רכב
לנתב"ג נוסעים ברכבתלא מאמינים בה כי היא לא אמינה ומסורבלת
אני מניח שישראלים רבים דווקא מאמינים בתחבורה ציבורית, אבל רק כשהם בחו"ל ולא בישראל.
אני אישית מאד דוגלת בשימוש בתחבורה ציבורית אבל למרות שאני מתאמץ לעשות כן איני מצליח להיפרד מהרכב הפרטי. לצערי, דווקא השימוש שלי בתחבורה ציבורית נוטה לרדת ולא לעלות עם השנים (מלבד השימוש ברכבת הקלה הירושלמית שהיא פתרון די מצליח מבחינתי). למשל, לנסיעות לחו"ל הייתי פעם משתמש באוטובוס כדי להגיע לשדה וחזרה ממנה. היום אין קוי אוטובוסים ישירים אלא רק מרמלה ולוד וצריכים לטייל ברחוב סואן עם המזוודות כדי לעבור בין אוטובוס בינעירוני לאוטובוס המשרת את שדה התעופה. הפתרון הוא כמובן רכב פרטי, וזה החליף עבורי את האוטובוסים גם אם אצטרך לשלם 30 שקל ליום או יותר עבור החניה.
בדרך כלל הבעיה היא שאין תחנות רכבת באזור היעד או שצריכים להשבית כלי רכב בקצה אחד ולהיעזר במוניות או הליכה של 30-40 דקות כדי להגיע למרכז העיר מהתחנה הסופית (למשל מרחק הליכה מתחנת הרצליה עד הרצליה פיתוח או דרום נתניה עד אזור התעשיה). מלבד זאת יש הרבה בלבולים עם הרב קו שלמרות היותו כרטיס ארצי מי שמזדמן באופן חד-פעמי לעיר אחרת יוכל כנראה להשתמש בו עדיין רק אם יקנה "חוזה" לנסיעות רבות שלא ישתמש בהן.
אני מניח שהבעיות תיפתרנה, אבל למיטב שיפוטי זה יקח שנים רבות מאד. בנוסף, קיימת תחבורה מלאה רק 5 ימים בשבוע וזה מחייב את כולם לרכוש רכב פרטי כדי לא להיות במעצר בית בימי הפנאי.
יש גם את נושא התדירות שהיא נמוכה יחסית בהרבה מקרים, וזה נובע מהעדר הפופולריות של התחבורה הציבורית כאן (מעגל קסמים...). לדוגמא, הרכבת הקלה הירושלמית נותנת שירות סבירה בהחלט באמצע היום (מלבד רעשי הזמזומים למיניהם ובעיות הכרטוס לתיירים ומזדמנים אחרים שאינם מחזיקים ברב-קו), אך תדירותה בשעות הערב היא כה נמוכה כך שמתפתים להשתמש ברכב פרטי. ואם הרבה אנשים נוטשים את הרכבת הקלה בערב אז מבינים שאין ביקוש ומשאירים את התדירות הנמוכה.
יש גם את הענין של המזל הרע - משתמשים בתחבורה ציבורית פעם ביובל ודווקא באותו היום יש תקלה - הרכבת מתקלקלת או שיש שביתה או שיש שריפה ביער סמוך למסילה (כן, זה קרה לי ברכבת לירושלים) או חפץ חשוד על מסילת הרכבת הקלה, או שמנסים לנסוע העירה ברכבת הקלה עם קרוב משפחה מחו"ל אך במשך 20 דקות לא מצליחים להתגבר על מכונות הכרטוס כדי לקנות לו כרטיס חד-פעמי (ותוקפו של הכרטיס יפוג לפני הנסיעה אם מנסים להצטייד בכרטיס יום קודם). לצערי, אחוז מקרי המזל הרע הוא גבוה מאד.
בקיצור, זה לא מפתיע אותי שישראלים רבים מעדיפים לסמוך רק על רכבם הפרטי אם אדם כמוני המחפש כל הזדמנות לנטוש את הרכב ולהנות מקריאה ועבודה תוך כדי נסיעה בתחבורה ציבורית אינו מצליח במשימה זו. מבחינתי השימוש בתחבורה הציבורית הישראלית היא ענין של קצת תחביב וקצת נסיון הרואי להיות אזרח טוב. זה לא שירות נורמלי כפי שאני רגיל לחוות בארצות אחרות.
בנוסף, יש קצת ענין של יוקרה בארץ והרבה אנשים רואים את השימוש בתחבורה ציבורית (ובמיוחד באוטובוסים) ככלי לעניים ומסכנים וישלמו כל סכום כדי להימנע מלהרגיש חלק ממגזר זה. יש גם מי שטוען שריח הזיעה באוטובוסים הוא נורא אם כי אישית זה שוב נראה לי כחלק מתופעת היוקרה...
ערב טוב,
דוד
אתה צודק אבל במקרה אני ירושלמילנתב"ג נוסעים ברכבת
אולי לא מירושלים, אבל כן מכל הערים הגדולות בשפלה ובמישור החוף מאשקלון ועד נהרייה, וכן מבאר שבע וקריית גת.
כך שהתלונה על כך שאי-אפשר להגיע לנתב"ג בתחבורה ציבורית אינה נכונה ליותר ממחצית מתושבי המדינה.
לא ידעתי שאין אוטובוסיםאתה צודק אבל במקרה אני ירושלמי
קו הרכבת מירושלים לנתב"ג ייפתח בעוד ארבע או חמש שנים. סגירת קוי האוטובוסים לשדה נעשתה ב-2004, כך שהירושלמים נותרים ללא תחבורה ציבורית ראויה לשדה במשך כ-14 שנה. היה אפשר להשאיר את האוטוסוסים בתקופת הביניים במקום להבריח את כולם לרכב הפרטי. זכורני שלקראת פתיחת נתב"ג 2000 דובר על פתיחת טרמינל להחלפת אוטובוסים ליד שדה התעופה, כאשר יועמד אוטובוס שאטל תדיר משדה התעופה לטרמינל. בסופו של דבר זה לא קרה. אין טרמינל ואין שאטל. שירות השאטל הוחלף בשירות אוטובוסים רגיל בקו נתב"ג לוד/רמלה וההחלפה בין האוטובוסים היא בין תחנות שונות בקרבת צומת אל על כאשר הנוסעים נאלצים לסחוב את מזוודותיהם בכביש סואן במרחק של עד כ-100 מטר. כמו במקרים רבים התכנון והכוונות אכן היו טובים אבל הביצוע לקה בחסר.
הדוגמאות הללו של חוסר נוחות מטורפת חוזרות על עצמן במקומות רבים בארץ. עוד דוגמא: יצא לי לעבוד הרבה בהרצליה פיתוח ובאותה תקופה ניצלתי את הרכבת (מירושלים עם החלפה בתל אביב). המרחק מתחנת הרצליה להרצליה פיתוח אינו גדול אך לצערי לא נפתחה כניסה/יציאה לתחנה לכיוון מערב אלא רק לכיוון מזרח. זה הצריך הליכה של כ-10 דקות נוספות כדי לעבור את מסילת הרכבת באמצעות גשר מעט מרוחק מהתחנה. התוצאה היא שההליכה (המהירה) מתחנה להרצליה עד הרצליה פיתוח נמשכה חצי שעה כאשר אפשר היה לקצרה לכ-20 דקות על ידי פתיחת יציאה לכיוון מערב. אומנם אפשר היה לנסוע בשאטל אוטובוסים חינם אבל זמן ההמתנה לשאטל והעובדה שהשאטל עובר פקק תנועה קשה ברוב דרכו הפכו אותו למיותר למדי למי שיכול ללכת. בחו"ל משתדלים לרוב לפתוח לפחות שתי יציאות לתחנות רכבת. בארץ יוצרים מצבי חוסר נוחות. אני בטוח שישנן סיבות כגון במקרה הזה חסכון בבודקים בטחוניים. אבל התוצאה היא שהמשתמשים (אני לפחות) מרגישים שמציבים מכשולים קשים בפני השימוש, ולכן מצביעים ברגליים.
דוד
רשמתי למטה יש אוטובוסיםלא ידעתי שאין אוטובוסים
מנתב"ג לירושלים, אכן לא מצב תקין, אך כאמור השירות התח"צי לנתב"ג הוא דווקא טוב מרוב חלקי הארץ.
את הרצליה אני מכיר היטב - מרחק ההליכה לדעתי לצפון איזור התעשייה אינו עולה על כ-15 דקות, והיה יכול להיות 5 דקות פחות לולא הצורך לעקוף את הפסים. (אורך המסלול, לא בקו אווירי אלא כפי שנעשה בשטח, הוא כ-900 מ' מהרציף עד קצה רחוב מדינת היהודים). הציבור בהחלט מצביע ברגליים ודווקא בעד התחנה, למרות חסרון היציאה המערבית, בשעות העומס משתמשים בתחנה המוני אנשים. נראה, שחלק לא מבוטל מהם הם בעלי רכב.
אני לא בא להתקטנן על 5 דקות פה או שם אלא להעביר את עמדתי שהתחבורה הציבורית בארץ כן רלוונטית לאנשים רבים, והרבה פחות גרועה מכפי שמצטייר בטוקבקים למיניהם. היא פחות טובה מהמצב במדינות מערביות רבות, אבל בהרבה מקרים הפער אינו כה גדול. לא תמיד תייר יכול להתרשם מהמצב לאשורו.
יש לך מספר טעויות.אתה צודק אבל במקרה אני ירושלמי
קו הרכבת מירושלים לנתב"ג ייפתח בעוד ארבע או חמש שנים. סגירת קוי האוטובוסים לשדה נעשתה ב-2004, כך שהירושלמים נותרים ללא תחבורה ציבורית ראויה לשדה במשך כ-14 שנה. היה אפשר להשאיר את האוטוסוסים בתקופת הביניים במקום להבריח את כולם לרכב הפרטי. זכורני שלקראת פתיחת נתב"ג 2000 דובר על פתיחת טרמינל להחלפת אוטובוסים ליד שדה התעופה, כאשר יועמד אוטובוס שאטל תדיר משדה התעופה לטרמינל. בסופו של דבר זה לא קרה. אין טרמינל ואין שאטל. שירות השאטל הוחלף בשירות אוטובוסים רגיל בקו נתב"ג לוד/רמלה וההחלפה בין האוטובוסים היא בין תחנות שונות בקרבת צומת אל על כאשר הנוסעים נאלצים לסחוב את מזוודותיהם בכביש סואן במרחק של עד כ-100 מטר. כמו במקרים רבים התכנון והכוונות אכן היו טובים אבל הביצוע לקה בחסר.
הדוגמאות הללו של חוסר נוחות מטורפת חוזרות על עצמן במקומות רבים בארץ. עוד דוגמא: יצא לי לעבוד הרבה בהרצליה פיתוח ובאותה תקופה ניצלתי את הרכבת (מירושלים עם החלפה בתל אביב). המרחק מתחנת הרצליה להרצליה פיתוח אינו גדול אך לצערי לא נפתחה כניסה/יציאה לתחנה לכיוון מערב אלא רק לכיוון מזרח. זה הצריך הליכה של כ-10 דקות נוספות כדי לעבור את מסילת הרכבת באמצעות גשר מעט מרוחק מהתחנה. התוצאה היא שההליכה (המהירה) מתחנה להרצליה עד הרצליה פיתוח נמשכה חצי שעה כאשר אפשר היה לקצרה לכ-20 דקות על ידי פתיחת יציאה לכיוון מערב. אומנם אפשר היה לנסוע בשאטל אוטובוסים חינם אבל זמן ההמתנה לשאטל והעובדה שהשאטל עובר פקק תנועה קשה ברוב דרכו הפכו אותו למיותר למדי למי שיכול ללכת. בחו"ל משתדלים לרוב לפתוח לפחות שתי יציאות לתחנות רכבת. בארץ יוצרים מצבי חוסר נוחות. אני בטוח שישנן סיבות כגון במקרה הזה חסכון בבודקים בטחוניים. אבל התוצאה היא שהמשתמשים (אני לפחות) מרגישים שמציבים מכשולים קשים בפני השימוש, ולכן מצביעים ברגליים.
דוד
אז למדתי משהויש לך מספר טעויות.
קיים קו אוטובוס שכל תפקידו הוא לשרת את הטרמינל, קרית שדה התעופה, הבסיס הסמוך וצומת אל על. מדובר בקו 5 של אגד והוא פועל בתדירות לא רעה.
כמו כן, לנוסעים בכל אחד מקווי אגד המגיעים לאיזור ניתן בחינם כרטיס מעבר אל קו 5. כרטיס זה יש לבקש מראש מהנהג.
קו 5 לא נוסע ללוד, גם לא נוסע לרמלה ולכן הטענה שלך שאין שירות שאטלים אינו נכון, כי השירות קיים במיוחד עבור קווי האוטובוס שבעבר נכנסו לטרמינל 1 הורידו והעלו נוסעים ומשם המשיכו בדרכם.
בנוגע לנוחות ולתחנות האוטובוס עצמן. בכל המצבים האפשרים ניתן לבצע החלפת קווים באותה התחנה. למגיעים מירושלים למשל תחנת הירידה בצומת אל על היא אותה התחנה שממנה ממשיכים בקו 5 ובשאר הקווים שנכנסים לטרמינל 3. בחזור, תמיד אפשר לעלות על 239 ולרדת בצומת אל על באותה התחנה שממנה ממשיכים באוטובוס לירושלים.
אני לא מבין מה בדיוק הבעיה בללכת 100 מטרים בין תחנה לתחנה. כאילו שבשדה עצמו אתה לא הולך הרבה יותר... וכשאתה מגיע למרכזית ירושלים, אתה לא הולך לרחוב יפו, חוצה אותו... אולי ממשיך לרכבת הקלה או אפילו לבנייני האומה עבור קו ההמשך שלך. אני לא רואה אף אחד שמגיע לירושלים יום יום שמתלונן על כך. אפילו בת"א, רכבת מרכז שזה מקום של טלאי על טלאי, ברוב המקרים המצב טוב או לפחות סביר.
בנוגע לרכבת הרצליה, זה נכון, אבל לך תדע מה יש מתחת לאדמה... יש תחנות רכבת ברחבי הארץ שיש להן שתי יציאות והן לא מעטות.
יש חניה בחינם, 15 דקות הליכה מטרמינל 3.אז למדתי משהו
תודה על ההבהרות בנוגע לשדה התעופה. כבר כשנה אחרי פתיחת נתב"ג 2000 הפסקתי להגיע באוטובוסים בגלל הטירחה. יתכן שהדברים השתפרו מאז. אני אכן זוכר שבכיוון ההגעה לשדה אכן מדובר באותה תחנה כך שלא היה צורך ללכת. בפעם האחרונה שנסעתי כך המתנתי זמן רב למדי לאוטובוס ההמשך. גם לא ידעתי שאפשר לקבל כרטיס המשך באותו מחיר והדבר לא התפרסם אז בשום מקום. בדרך משדה התעופה החוצה זכור לי שמדובר בכ-100 מטר בתנאים לא נוחים לסחיבת מזוודה. לא הייתה רמפה להחלקת המזוודה בחציית הכביש וירד גשם שוטף שהפך את הפרק הזה לעגום למדי אחרי השיבה מהעולם הגדול. החוויות האלה הניעו אותי לנטוש את התח"ץ ולהשתמש רק ברכב פרטי לצורך הגעה לשדה התעופה וממנו, ולהשתמש במוניות למקרה של נסיעות ארוכות שבגינן החנייה בשדה הופכת ליקרה. אגב, אין טעם לנסיעה נוחה בכיוון אחד ולא נוחה בכיוון השני: רובם נוסעים הלוך וחזור וכדי להנות מרכב פרטי חזרה מהשדה צריכים להביא אותו לשדה בזמן היציאה מהארץ.
לסיכום הנושא שהתחיל במאמר אודות ישראלים המעדיפים רכב פרטי: כולנו עושים בחירות שונות כל הזמן ואנו נוטים לבחור את מה שנראה לנו כמתאים לנוחות, לאידאולוגיה ולצרכים שלנו. הנסיון האישי שלי עם התחבורה הציבורית הישראלית אינו קטסטרופי אבל הינו מספיק בינוני ובעייתי באופן ממוצע כדי להשאיר אותי ספקן וכדי שלבטח אבחר ברכב פרטי אם אני ממש חייב להגיע ליעד במועד נתון מבלי לסבול מהפתעות והרפתקאות. למרות שאני חסיד גדול של השימוש בתחבורה ציבורית אני מוצא את עצמי נמנע מכך מהסיבות שכבר מיניתי ולכן אני מזדהה עם המסקנות של אותו מאמר. יתכן שיש לי מזל רע במיוחד. יתכן גם שבמקרה המקומות שאני אישית מבקר בהם הינם בעייתיים אבל נראה לי שלא: מדובר באזורי תעשיה די מרכזיים: הרצליה פיתוח, אזור תעשיה רעננה, אזור תעשיה דרום נתניה, אזור תעשיה ראש בעין, אזור תעשיה חולון.
אגב, המאמר מתייחס לחודש אוגוסט שהינו חודש חריג בגלל החופש הגדול והימצאותם של ישראלים רבים בחופשה. לנסיוני הנסיעה ברכב פרטי יעילה יותר (פחות פקקים) באוגוסט ביחס לחודשים אחרים ולכן יש תמריץ להשתמש פחות בתחבורה ציבורית. כמו-כן, סוגי הנסיעות שונים בחודש אוגוסט - פחות נסיעות בכלל ולאזורי התעשיה והמסחר וייחוד, ויותר נסיעות למקומות נופש המחייבים לרוב שימוש ברכב פרטי.
דוד
איזור התעשייה הרצליה פיתוח זוכה לשירות לא רעאז למדתי משהו
תודה על ההבהרות בנוגע לשדה התעופה. כבר כשנה אחרי פתיחת נתב"ג 2000 הפסקתי להגיע באוטובוסים בגלל הטירחה. יתכן שהדברים השתפרו מאז. אני אכן זוכר שבכיוון ההגעה לשדה אכן מדובר באותה תחנה כך שלא היה צורך ללכת. בפעם האחרונה שנסעתי כך המתנתי זמן רב למדי לאוטובוס ההמשך. גם לא ידעתי שאפשר לקבל כרטיס המשך באותו מחיר והדבר לא התפרסם אז בשום מקום. בדרך משדה התעופה החוצה זכור לי שמדובר בכ-100 מטר בתנאים לא נוחים לסחיבת מזוודה. לא הייתה רמפה להחלקת המזוודה בחציית הכביש וירד גשם שוטף שהפך את הפרק הזה לעגום למדי אחרי השיבה מהעולם הגדול. החוויות האלה הניעו אותי לנטוש את התח"ץ ולהשתמש רק ברכב פרטי לצורך הגעה לשדה התעופה וממנו, ולהשתמש במוניות למקרה של נסיעות ארוכות שבגינן החנייה בשדה הופכת ליקרה. אגב, אין טעם לנסיעה נוחה בכיוון אחד ולא נוחה בכיוון השני: רובם נוסעים הלוך וחזור וכדי להנות מרכב פרטי חזרה מהשדה צריכים להביא אותו לשדה בזמן היציאה מהארץ.
לסיכום הנושא שהתחיל במאמר אודות ישראלים המעדיפים רכב פרטי: כולנו עושים בחירות שונות כל הזמן ואנו נוטים לבחור את מה שנראה לנו כמתאים לנוחות, לאידאולוגיה ולצרכים שלנו. הנסיון האישי שלי עם התחבורה הציבורית הישראלית אינו קטסטרופי אבל הינו מספיק בינוני ובעייתי באופן ממוצע כדי להשאיר אותי ספקן וכדי שלבטח אבחר ברכב פרטי אם אני ממש חייב להגיע ליעד במועד נתון מבלי לסבול מהפתעות והרפתקאות. למרות שאני חסיד גדול של השימוש בתחבורה ציבורית אני מוצא את עצמי נמנע מכך מהסיבות שכבר מיניתי ולכן אני מזדהה עם המסקנות של אותו מאמר. יתכן שיש לי מזל רע במיוחד. יתכן גם שבמקרה המקומות שאני אישית מבקר בהם הינם בעייתיים אבל נראה לי שלא: מדובר באזורי תעשיה די מרכזיים: הרצליה פיתוח, אזור תעשיה רעננה, אזור תעשיה דרום נתניה, אזור תעשיה ראש בעין, אזור תעשיה חולון.
אגב, המאמר מתייחס לחודש אוגוסט שהינו חודש חריג בגלל החופש הגדול והימצאותם של ישראלים רבים בחופשה. לנסיוני הנסיעה ברכב פרטי יעילה יותר (פחות פקקים) באוגוסט ביחס לחודשים אחרים ולכן יש תמריץ להשתמש פחות בתחבורה ציבורית. כמו-כן, סוגי הנסיעות שונים בחודש אוגוסט - פחות נסיעות בכלל ולאזורי התעשיה והמסחר וייחוד, ויותר נסיעות למקומות נופש המחייבים לרוב שימוש ברכב פרטי.
דוד
איזור התעשיה ברעננה הולך לקבל שירות טוב יותר.איזור התעשייה הרצליה פיתוח זוכה לשירות לא רע
גם ע"י אוטובוסים תדירים וגם ע"י רכבת, גם אם היא אמנם נפגעת מעט מכך שאין יציאה מערבה מן התחנה. בשעות העומס השילוב של רכבת + שאטל (או הליכה, תלוי לאן צריכים) הוא בהחלט תחרותי בהשוואה לנסיעה ברכב פרטי ממקום כמו מודיעין, למשל, ועובדה היא שהרכבות מלאות.
איזור התעשייה רעננה אכן אינו נגיש במיוחד בתחבורה ציבורית.
כשהולכים בתוך נמל התעופה אפשר ללכת עם עגלותיש לך מספר טעויות.
קיים קו אוטובוס שכל תפקידו הוא לשרת את הטרמינל, קרית שדה התעופה, הבסיס הסמוך וצומת אל על. מדובר בקו 5 של אגד והוא פועל בתדירות לא רעה.
כמו כן, לנוסעים בכל אחד מקווי אגד המגיעים לאיזור ניתן בחינם כרטיס מעבר אל קו 5. כרטיס זה יש לבקש מראש מהנהג.
קו 5 לא נוסע ללוד, גם לא נוסע לרמלה ולכן הטענה שלך שאין שירות שאטלים אינו נכון, כי השירות קיים במיוחד עבור קווי האוטובוס שבעבר נכנסו לטרמינל 1 הורידו והעלו נוסעים ומשם המשיכו בדרכם.
בנוגע לנוחות ולתחנות האוטובוס עצמן. בכל המצבים האפשרים ניתן לבצע החלפת קווים באותה התחנה. למגיעים מירושלים למשל תחנת הירידה בצומת אל על היא אותה התחנה שממנה ממשיכים בקו 5 ובשאר הקווים שנכנסים לטרמינל 3. בחזור, תמיד אפשר לעלות על 239 ולרדת בצומת אל על באותה התחנה שממנה ממשיכים באוטובוס לירושלים.
אני לא מבין מה בדיוק הבעיה בללכת 100 מטרים בין תחנה לתחנה. כאילו שבשדה עצמו אתה לא הולך הרבה יותר... וכשאתה מגיע למרכזית ירושלים, אתה לא הולך לרחוב יפו, חוצה אותו... אולי ממשיך לרכבת הקלה או אפילו לבנייני האומה עבור קו ההמשך שלך. אני לא רואה אף אחד שמגיע לירושלים יום יום שמתלונן על כך. אפילו בת"א, רכבת מרכז שזה מקום של טלאי על טלאי, ברוב המקרים המצב טוב או לפחות סביר.
בנוגע לרכבת הרצליה, זה נכון, אבל לך תדע מה יש מתחת לאדמה... יש תחנות רכבת ברחבי הארץ שיש להן שתי יציאות והן לא מעטות.
בתחנת הרצליה צפויה להיפתח יציאה מערביתאתה צודק אבל במקרה אני ירושלמי
קו הרכבת מירושלים לנתב"ג ייפתח בעוד ארבע או חמש שנים. סגירת קוי האוטובוסים לשדה נעשתה ב-2004, כך שהירושלמים נותרים ללא תחבורה ציבורית ראויה לשדה במשך כ-14 שנה. היה אפשר להשאיר את האוטוסוסים בתקופת הביניים במקום להבריח את כולם לרכב הפרטי. זכורני שלקראת פתיחת נתב"ג 2000 דובר על פתיחת טרמינל להחלפת אוטובוסים ליד שדה התעופה, כאשר יועמד אוטובוס שאטל תדיר משדה התעופה לטרמינל. בסופו של דבר זה לא קרה. אין טרמינל ואין שאטל. שירות השאטל הוחלף בשירות אוטובוסים רגיל בקו נתב"ג לוד/רמלה וההחלפה בין האוטובוסים היא בין תחנות שונות בקרבת צומת אל על כאשר הנוסעים נאלצים לסחוב את מזוודותיהם בכביש סואן במרחק של עד כ-100 מטר. כמו במקרים רבים התכנון והכוונות אכן היו טובים אבל הביצוע לקה בחסר.
הדוגמאות הללו של חוסר נוחות מטורפת חוזרות על עצמן במקומות רבים בארץ. עוד דוגמא: יצא לי לעבוד הרבה בהרצליה פיתוח ובאותה תקופה ניצלתי את הרכבת (מירושלים עם החלפה בתל אביב). המרחק מתחנת הרצליה להרצליה פיתוח אינו גדול אך לצערי לא נפתחה כניסה/יציאה לתחנה לכיוון מערב אלא רק לכיוון מזרח. זה הצריך הליכה של כ-10 דקות נוספות כדי לעבור את מסילת הרכבת באמצעות גשר מעט מרוחק מהתחנה. התוצאה היא שההליכה (המהירה) מתחנה להרצליה עד הרצליה פיתוח נמשכה חצי שעה כאשר אפשר היה לקצרה לכ-20 דקות על ידי פתיחת יציאה לכיוון מערב. אומנם אפשר היה לנסוע בשאטל אוטובוסים חינם אבל זמן ההמתנה לשאטל והעובדה שהשאטל עובר פקק תנועה קשה ברוב דרכו הפכו אותו למיותר למדי למי שיכול ללכת. בחו"ל משתדלים לרוב לפתוח לפחות שתי יציאות לתחנות רכבת. בארץ יוצרים מצבי חוסר נוחות. אני בטוח שישנן סיבות כגון במקרה הזה חסכון בבודקים בטחוניים. אבל התוצאה היא שהמשתמשים (אני לפחות) מרגישים שמציבים מכשולים קשים בפני השימוש, ולכן מצביעים ברגליים.
דוד
יפה ומעניין. יש הדמיות/מכרז?בתחנת הרצליה צפויה להיפתח יציאה מערבית
במסגרת הקמת פרויקט כביש 531 וחיבור מסילת כ"ס-רעננה למסילת החוף.
למיטב ידיעתי זה אמור להתבצע כחלקיפה ומעניין. יש הדמיות/מכרז?
לא ידוע לי על מכרז/הדמיותיפה ומעניין. יש הדמיות/מכרז?
אם כך, עד 2019 יהיה מעבר.לא ידוע לי על מכרז/הדמיות
אבל זה בפירוש חלק מהפרויקט על פי הסיור שערכתי עם מע"צ. הפרויקט אמור להסתיים עד 2017.
מצוין! תודהבתחנת הרצליה צפויה להיפתח יציאה מערבית
במסגרת הקמת פרויקט כביש 531 וחיבור מסילת כ"ס-רעננה למסילת החוף.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.