הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
נסיעה מחיפה לפורט סעיד ב-1947

הודעות ודיווחים
נסיעה מחיפה לפורט סעיד ב-1947
http://www.torquayheraldexpress.co.uk/passed-sister-engine-way-home/story-20420918-detail/story.html

כך נראתה נסיעה שגרתית של חיילים ברכבת מחיפה לפורט סעיד דרך קנטרה: שעת היציאה מחיפה לא ידועה בדיוק, אבל כנראה בסביבות 7:00. מגיעים ללוד ב-9:30, לעזה ב-11:30, אל-עריש ב-14:00 וקנטרה מזרח ב-17:30. בסך הכל לקח כ-10 וחצי שעות לעבור את המרחק ה"עצום": 414 ק"מ מחיפה-מזרח עד לקצה המסילה בקנטרה-מזרח. מהירות ממוצעת: 40 קמ"ש (די אופייני לעידן הקיטור, למיוחד לרכבות משא ואחרות שאינן "אקספרס").

בהקשר הזה, מעניין כמה זמן לקח להגיע למשל מביירות לחיפה בקו HBT קצר-הימים (שלא הספיקו להפעיל בו רכבות נוסעים בינלאומיות סדירות עד כמה שידוע לי, אלא רק רכבות משא וחיילים במהלך המלחמה ולזמן קצר אחריה).

בתמונה: תחנת חיפה מרכז והמחנה הצבאי הסמוך ב-1946 (?) (מקור התמונה אינו ידוע לי).
 

easylivin

New member
טוב, על פי EXIF המקור הוא ספריית הקונגרס...

נסיעה מחיפה לפורט סעיד ב-1947
http://www.torquayheraldexpress.co.uk/passed-sister-engine-way-home/story-20420918-detail/story.html

כך נראתה נסיעה שגרתית של חיילים ברכבת מחיפה לפורט סעיד דרך קנטרה: שעת היציאה מחיפה לא ידועה בדיוק, אבל כנראה בסביבות 7:00. מגיעים ללוד ב-9:30, לעזה ב-11:30, אל-עריש ב-14:00 וקנטרה מזרח ב-17:30. בסך הכל לקח כ-10 וחצי שעות לעבור את המרחק ה"עצום": 414 ק"מ מחיפה-מזרח עד לקצה המסילה בקנטרה-מזרח. מהירות ממוצעת: 40 קמ"ש (די אופייני לעידן הקיטור, למיוחד לרכבות משא ואחרות שאינן "אקספרס").

בהקשר הזה, מעניין כמה זמן לקח להגיע למשל מביירות לחיפה בקו HBT קצר-הימים (שלא הספיקו להפעיל בו רכבות נוסעים בינלאומיות סדירות עד כמה שידוע לי, אלא רק רכבות משא וחיילים במהלך המלחמה ולזמן קצר אחריה).

בתמונה: תחנת חיפה מרכז והמחנה הצבאי הסמוך ב-1946 (?) (מקור התמונה אינו ידוע לי).
טוב, על פי EXIF המקור הוא ספריית הקונגרס...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה