והערת אגב שלי
אני יודע שיש קולות בקרב הטבעונים שקוראים להחרים חברות כאלו. מי שמרגיש כך אין לי ויכוח איתו ושיעשה מה שהוא מרגיש לנכון.
לעומתם אני דווקא חושב שצריך לעודד חברות שעד היום מימנו ושיווקו סבל שיתחילו לייצר מוצרים טבעוניים - קודם כל כי זה גורם להנגשה של מוצרים אלו ברב קהלים שהיו רוצים להפחית/להפסיק צריכת מוצרים מהחי - הן בהעמדת המוצרים בחזית שטחי המכירה הרגילים של הסופר, הן בהוזלת מחירים, והן בפרסום.
שנית, ככל שחברות כאלו ירגישו בגידול הביקושים, הם ישקיעו בפיתוח מוצרים חדשים (כמו סדרת הגבינות האחרונות של תנובה) ויגדילו את המבחר הזמין.
שלישית, חברות אחרות שהיום לא בתחום יתחילו להתעניין ולהצטרף או בייצור מוצרים, או בטבעון מוצרים קיימים (יש בדיוק מייזם של ויגן פרינדלי שרץ בימים אלו בנושא), או בסימון מוצרים קיימים.
כדי להביא קהלים גדולים לטבעונות, צריך שלכל ״העצלנים״ יהיה מבחר גדול של תחליפי גבינות, מעדנים, תחליפי בשר וכו׳ בסופר - נגישים וזמינים ובמחירים שלא יקרעו את הכיס כמו מוצרי הבוטיק. וכשזה יקרה, כבר לא ידברו על אחוז או שניים טבעונים - נתחיל לדבר על עשר עשרים בשלב ראשון.