צילומי אוויר מכביש 531

3718

Member
צריך רכב כדי להגיע ברכבת מרעננה לת"א.

הזלזול בקהל הלקוחות בתכנון תחנות הרכבת לא מפסיק להדהים אותי.
&nbsp
משהו בסגנון "אם אין לחם שיאכלו עוגות" של מארי אנטואנט רק בקנה מידה גדול הרבה יותר.
 

3718

Member
אוטובוס לא יכול לעקוף פקקי הבוקר של אחוזה דרך פרדס משותף.

מגוחך שצריך לבזבז יותר זמן על נסיעה של בערך 1-2 ק"מ לתחנת רכבת , לעומת הנסיעה ברכבת עצמה לתל אביב.
 

ארזS

New member
האם היית מצפה שהרכבת תעבור ברחוב אחוזה?

כמעט בכל מקום מסילת הברזל והתחנות רחוקות מעט או קצת יותר מריכוז האוכלוסיה בהתאם לטופוגרפיה, ויש מקומות שבהם המסילה והתחנה דווקא קרובות, אבל התושבים מתלוננים שסובלים מהרעש.
מה לעשות ? אף פעם אין אפשרות לרצות את כולם...
&nbsp
דרך אגב, אני מסכים איתך שהמרחק ברעננה מהתחנות הוא גדול יחסית, אבל כך גם בהוד השרון ובכפר סבא, וגם בהרצליה.
אתה יותר ממוזמן להסתכל בחניונים העמוסים בכלי רכב במקומות האלה, וגם בבנימינה למשל... בעצם כמעט בכל מקום.
אבל האם אין זה עדיף על פני הזדחלות בת שעה וחצי לתל אביב או בחזרה?
 
גשר הולכי רגל מרעננה לתחנה היה משפר מאד את המצב

כמו למשל הגשר שיש ליד התחנה בהרצליה, אם כבר אתה בא להשוות. גם תחנת הוד השרון-סוקלוב נמצאת מרחק של מעבר חציה אחד מהבתים של כפר סבא. תחנת רעננה מרכז תהיה רחוקה יותר ונגישה פחות.
&nbsp
אל תשכח שהמטרה של רכבת היא שלא תצטרך להשתמש ברכב. אז ברור שהרכבת תשפר את המצב ועדיין, לעמוד 20 דקות בפקק בצומת רעננה בשביל לנסוע 10 דקות לתל אביב זה שיא הבזבוז. אם כבר השקעת מיליארדים בכביש, במסילה ובתחנות, למה לא להשקיע עוד קצת מחשבה וכסף כדי להנגיש את התחנה?
&nbsp
לי באופן אישי זה פחות מפריע כי אני עושה את המרחק הזה תוך 5 דקות באופניים חשמליים. מצד שני, ברור לי שזה לא מתאים לכולם ואני בהחלט רוצה לראות תחנת רכבת שעוזרת לתושבי רעננה ולא רק במקרה נמצאת ליד רעננה.
 

עומר247

New member
את מיקום התחנות כבר לא נשנה

צריך לעבוד על שיפורים כמו גשרים והגדלת החניונים, לזה עוד לא מאוחר
 

321032101

New member
לא צריך שום חניונים

מאחר שהתנועה שחוצה את רעננה תעבור לכביש 531 ,ובתוך רעננה יסעו הרעננים ,( וגם הם חלקם יסעו ב531 ) לחצות את אחוזה כולה -כולל האיסוף בתחנות יקח 6-7 דקות עד לתחנת הרכבת ברחוב ירושלים ,לא כדאי לבנות חניונים גדולים בתחנות הרכבת לרכבים שיעמדו שם 10-12-14 שעות ,( בשביל זה שיחנו בבית )החניונים צריכים לשמש אך ורק לנוסעים,לסדר משהו ולחזור תוך זמן קצר יחסית .
אנשים התרגלו שהחניונים בחינם ,אם היו לוקחים 1 ש"ח לשעה נראה אם מישהו היה בא ברכב,,,
כבר היום ישנם קוים רבים שמגיעים לתחנת הרכבת ,29,39.139,501,30 ועוד ועוד ועוד,,,הנסיעה קצרה מאוד ,ישנם אוטובוסים שניתן כיום לעלות מאחור , יהיו ( או כבר יש) כרטיסי רכבת משולבים ועוד ועוד ועוד ,,
וזה עוד לפני שהופעלו כמו בערים השכנות הרבה קוים ,שהינם יעודים לרכבת.
אז נכון ,יש תושבים "שיתעקשו " לעלות בתחנת רעננה -באמדוקס ואם היה גשר מרעננה זה היה להם מעולה ,אבל מה לעשות שהתחנה של אמדוקס לא מיועדת מלכתחילה לשרת את תושבי רעננה ,ורק "במקרה " היא יושבת על שטח שיפוט של רעננה ,,,אם התחנה הייתה יושבת באותו מקום ,אבל בשטח שיפוט של כ"ס הם היו מקבלים את זה .
 

עומר247

New member
חניה לא צריכה לעלות כסף בשום מקום

פה זה עדיין לא אירופה והתחבורה הציבורית שלנו לא להיט
מה גם שהמדינה מסבסדת את חברות האוטובוסים, ככה שגם חניה וגם אוטובוסים עולים לה כסף
 

321032101

New member
אני מחזק אותך ,במשאלות הלב שלך ,לחניה בכל הארץ בחינם

אני מדבר עניינית על תחנת רעננה ברחוב -ירושלים , על כמות האוטובוסים שמגיעים לשם ,ואתה מדבר על שלום עולמי,,,,,
 

3718

Member
אז איזה תחנה כן מיועדת לשרת את תושבי רעננה?

אם תחנת אמדוקס לא מיועדת לתושבי רעננה, אז על אחת כמה וכמה תחנת רחוב ירושלים שמרוחקת עוד יותר ממרכז רעננה.
&nbsp
לא מבין את האמירה "מה לעשות שהתחנה של אמדוקס לא מיועדת מלכתחילה לשרת את תושבי רעננה". התחנה נמצאת על שטח רעננה, ובקו אוירי של 1-2 ק"מ ממרכז רעננה, אז למה החלטת שהיא לא של רעננה?
&nbsp
ואפילו אם היא לא "של רעננה", למה לא נעשה אותה נגישה מרעננה באמצעות מעבר להולכי רגל? כמו שעיריית הרצליה מתכוננת לעשות בתחנת גן רשל (שבטעות נקראת תחנת רחוב ירושלים). הרי התחנה היא לא "של הרצליה" אז מאיפה יש להם החוצפה לרצות להפוך אותה נגישה ברגל מהרצליה...
ההבדל הוא ששם יש עיריה שעובדת עבור רוב התושבים ולא עבור מיעוט .
 

3718

Member
הייתי מצפה שינגישו את התחנה להולכי רגל ככל הניתן

תחנת צומת רעננה קרובה מאד לרעננה בקו אוירי (נמצאת מתחת לצומת כביש 4 וכביש 531) , אך הכניסה אליה מכיוון אמדוקס בלבד יוצרת מצב שחייבים להגיע אליה ברכב, ולחצות את צומת רעננה.
בבקרים ואחרי הצהריים זה לא תענוג גדול.
הפתרון הפשוט הוא ליצור כניסה רגלית לתחנה מצד רעננה, ולהגיע אליה על ידי הארכה של רחוב פרדס משותף. כבר היום יש דרך שרות של פרוייקט 531 שעוברת שם.
זה יאפשר הגעה רגלית מהאזור הקרוב (רשי עד אוסטרובסקי), וגם למי שבא ברכב יהיה הרבה יותר קל להגיע (לא צריך לחצות את צומת רעננה). זה יאפשר גם בניה של מגרשי חניה נורמלים. לא נראה לי שכרגע בתכנון הנוכחי (כניסה מצד אמדוקס) יש מקום למגרשי חניה שם.

וכך, צריך גם תכנון דומה וגשר להולכי רגל תחנה ברחוב ירושלים. כלומר הגעה מתוך רעננה, דרך פרדס משותף לגשר להולכי רגל שיגיע לתחנה. שלא יהיה צורך לצאת לרחוב ירושלים.
 

321032101

New member
בכל מקום שיהיה מעבר הולכי רגל ,תהיה גם תנועת רכבים

אם אתה רוצה שהולכי רגל יכנסו לרחוב רשי ,נילי ,קח בחשבון שגם רכבים יכנסו לשם , אם כי לחנות ,אם כדי רק לעבור ,אם כדי "רק " להוריד- לאסוף נוסע .
השאלה אם זה רצון המתכננים ,או התושבים של רחובות שקטים כאלה .
התחנה הרחוב ירושלים תהיה נגישה לתושבי גן רשל ,ע"י הליכה לרחוב ירושלים ומשם לתחנת הרכבת , רואים בבירור בתמונות שהוצגו ,שהגשרים לרציפים הם אך ורק מרעננה גם לא משנה איך יחצו מהרצליה ,הכניסה ת-מ-י-ד תהיה דרך רעננה .
אין שום יומרה לאף מתכנן של הרשות-נתיבי ישראל -הרכבת ,לתכנן מקומות חניה של אלפי מקומות חניה שנהגים שמתכננים להגיע כל יום עם רכבם ולחנות שם 10-12 -14 שעות ,החניות מתוכננות במאות בלבד ,לשימוש קצר יחסית ,ו-או לשעות שהשטלים היעודיים לא פעילים .
הפיתרון הוא אך ורק קווים פעילים באופן סדיר -בתדירות גבוהה -ובשעות הלחץ -תגבור בשטלים .
אגב ,לעניין שאתה לא מבין איך תחנה באמדוקס לא מיועדת במקור לשרת את תושבי רעננה , גם בכ"ס אין להם אפילו תחנת רכבת אחת בתחום העיר ,ובכל זאת יש להם גישה מעולה לרכבת ,,,,
 

3718

Member
תשובה

לא מסכים עם הטענה שתנועת הולכי רגל בהכרח מביאה תנועת רכבים.
אם נניח שישנו את תחנת אמדוקס כמו שתארתי, אז תנועת המגיעים לתחנת אמדוקס מרעננה תתחלק לשניים:
&nbsp
1. אלו שיוצאים ברגל מהבית, למשל מי שגר ברשי או נילי או קורצ'ק או שבטי ישראל או תחילת אחוזה, אלו אכן יעברו בדרך הקצרה ביותר. דרך רשי או נילי.
&nbsp
2. אלו שיוצאים ברכב מהבית, למשל מי שגר באוסטרובסקי או רבוצקי או גבעת חן. אלו יעדיפו להגיע ברכב קרוב ככל שניתן לתחנה, וזאת הדרך שיוצאת מפרדס משותף. אין הגיון בהורדת הנוסעים ברשי או נילי מאחר שזו דרך די משמעותית ברגל כדי להגיע לתחנה כאשר ישנה נקודת הורדה קרובה הרבה יותר.
&nbsp
ולגבי הטענה שאחוזה יהפוך פנוי בבקרים אחרי פתיחת 531, הנסיון מוכיח שרמת המינוע גדלה בקצב מהיר יותר מבניית הכבישים המהירים והמחלפים. תיתכן הקלה זמנית, אבל בטווח הבינוני והארוך, הפקקים רק יגדלו. תחבורה ציבורית נגישה היא הפתרון.
 

321032101

New member
מי שיוצא עם רכב ,אין לו מה להגיע לתחנה "מחוץ" לרעננה

אם הוא כבר עם רכב ,הוא לא יסע לכיוון מזרח ,כדי לנסוע עם הרכבת לכוון מערב ( ת"א - ודרומה ,או חיפה -וצפונה כולם יסעו לכוון מערב )
ושוב , גם התכנון וגם בפועל ,התנועה ברובה ,תגיע לתחנות הרכבת באוטובוסים ,לא יהיו מספיק מקומות חניה התחנות הרכבת ,לא בגלל שאיזה אידיוט לא תיכנן -ובנה ,מספיק חניות ,אלא שזוהי התפיסה התיכנונית .כי אם ירצו לתכנן ולבנות ,יצטרכו לבנות אלפי מקומות חניה ,ומנגד לא יהיו מספיק אוטובוסים-ושטלים ,כי " כולם מגיעים ברכבים,,,, "
בקיצור צריך כבר עכשיו ,לבנות את מסלולי האוטובוסים לרכבת .
 

3718

Member
כדאי להיות מעשי

מעשית, לא יבנו מסלולי אוטובוסים לרכבת. ביילסקי לא רוצה את ה BRT באחוזה.
&nbsp
מעשית, הנסיעה באחוזה לא תתקצר ל 5-6 דקות כאשר 531 יפתח. להיפך, אולי העומס יגדל אם כולם יסעו לתחנות הרכבת.
&nbsp
צריך כניסה להולכי רגל מצד רעננה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה