חבל-חבל ששוב מתברר שצדקתי !!!!!! כזכור כתבתי לפני ארבע שנים
או יותר כאן בפורום, כי תהא זו טעות קריטית להשבית ולגרוט חלק נכבד מקרונות הנוסעים היגוסלביים/גרמנים/צרפתים/בריטים הישנים וכי זו תהא בכייה לדורות. את כל דו"חות התיקונים שלהם ראיתי וההוצאות לחידושם היו זולות יותר ב-25% לפחות מהכסף הנשפך כיום על אחזקת הקרונועים. ברוב הקרונות הישנים היו דרושים תיקונים - ב-80% תיקוני מרכב מינוריים באופן יחסי כאשר ב-43% מהם נדרש תיקון מקיף לגג למניעת נזילות. עדיין זול יותר ברבע מהאחזקה של הקרונועים בתקופה האמורה. למרות שקטר מס' 262 שב לשרות פעיל, אני קובע כיום כי אין להשבית אף קטר G12 פעיל וכי יש לעשות מאמץ להחזיר לשרות גם קטרים כאלה מושבתים וגרוטים מדגם זה. התירוץ של תיקון לא כלכלי אינו אמיתי והתירוץ של "לא ניתן להשיג חלפים" עוד יותר לא אמיתי. המחקר שערכתי בשנתיים האחרונות הוביל אותי למסקנות אחרות ולפיתוח יכולת להשיג כל חלק בקטרי G12 באיכות מעולה ובמחיר שפוי. אולי ברכבת ישראל לא יודעים שבדרך-כלל כאשר הם רוכשים חלפים מהיצרן המקורי כמתחייב מהההחלטות הרכבתיות, הם בעצם רוכשים חלפים מאותו יצרן בדרום מזרח אסיה שהרי הוא מייצר גם לחברות המקוריות. ההבדל הוא רק בחותמת ובלוגו על הקרטון....אבל ברכבת מוכנים לשלם הרבה יותר על "חלק מקורי" שהוצא מתוך קרטון עם לוגו של EMD כאשר אותו יצרן מדפיס גם את הדפוס על הקרטון בהתאם להסכמי הרכישה. אם מוסיפים לוגו, משלמים יותר. ללא לוגו, משלמים פחות. עם או בלי - בכל מקרה מדובר על אותו פס יצור במדוייק ! כאשר לעיתים, עולה איכותו של החלק ללא קרטון לוגו, על איכותו של מקבילו הזהה בעל הלוגו.....זה נובע מכך שקרטון לוגו נמכר יותר ביוקר אך כדי שהיצרן לא יפסיד, הוא מוריד באיכות....וזה כל הקסם ! ערב טוב.