הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
אני לא אתפלא אם קינאה הפוכה היא שגרמה לנזק לקרונות...

אין מה לעשות
השנאה והקנאה כלפי עובדי הרכבת לא תדעך לעולם ולא משנה מה יקרה.
כדאי שתכניסו זאת לראש - גילה צדקה, גילה נלחמה על כך שלא יופרט מערך תחזוקת הקרונועים והיא צדקה.
קשה לכם להודות בכך.
אני לא אתפלא אם קינאה הפוכה היא שגרמה לנזק לקרונות...
 
אני דווקא צידדתי בגילה כזכור אבל:

אין מה לעשות
השנאה והקנאה כלפי עובדי הרכבת לא תדעך לעולם ולא משנה מה יקרה.
כדאי שתכניסו זאת לראש - גילה צדקה, גילה נלחמה על כך שלא יופרט מערך תחזוקת הקרונועים והיא צדקה.
קשה לכם להודות בכך.
אני דווקא צידדתי בגילה כזכור אבל:
אין זה רלוונטי להפרטה או לאי הפרטה כי בכל מקרה אין חלפים !
מה אתה חושב?? שמחר בבוקר תיכנס לסוכנות שרודר של פיג'ו/סיטרואן בתלפיות ותקבל חופשי חלפים לפיג'ו 403 ???
אין ! ובקרוב מאוד אפשר יהיה להשוות את קרונעי ה-IC3 לפיג'ו 403 מבחינת היכולת למצוא חלפים ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחלפים מקוריים !
אני מציע להוסיף שלטי ענק על כל הקרונועים באותיות של קידוש לבנה את הכיתוב: "קרונוע אספנות" !!!! תבין: עבר זמנם ! העתיד היחיד שלהם הוא בתור קרונועים גרורי קטר וכמה שמהר יותר - טוב יותר. לקו ירושלים יש לנו 9 קטרי G12 שיתאימו להפליא למטרה זו. אחד מהם: קטר מס' 125 שודרג לנסיעה במהירות של 140 קמ"ש.
 

roeyil

New member
לא גילה צדקה, כהנא צדק...

אין מה לעשות
השנאה והקנאה כלפי עובדי הרכבת לא תדעך לעולם ולא משנה מה יקרה.
כדאי שתכניסו זאת לראש - גילה צדקה, גילה נלחמה על כך שלא יופרט מערך תחזוקת הקרונועים והיא צדקה.
קשה לכם להודות בכך.
לא גילה צדקה, כהנא צדק...
ואולי תבין שעובדי רכבת הם לא עם מוערך בישראל. אם הייתם עושים עבודתכם נאמנה השרשור הזה לא היה נפתח מלכתחילה.
שנים שאתם דורסים ורומסים את הציבור אותו אתם משרתים, מה שאתם לא מבינים זה שהגלגל מסתובב ולא לעד תמשיכו למלוך.
&nbsp
ולא, גילה לא צדקה. תראה איפה היא היום.
 
ל-24 שעות או ל"שעות הקרובות"?!

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
ל-24 שעות או ל"שעות הקרובות"?!
ציטוט מדף הפייסבוק של הרכבת:

"רכבת ישראל Online
‏6‏ שעות · נערך ·
לקוחות יקרים,
בשעות הקרובות לא יפעלו רכבות בין בית שמש לירושלים מלחה בשל תקלה.
רכבות מהרצלייה לבית שמש יפעלו כסדרן.
לרשותכם יועמדו שירותי אוטובוסים בקטע זה ללא עלות.
אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית."
 

roeyil

New member
עד שבוע

ל-24 שעות או ל"שעות הקרובות"?!
ציטוט מדף הפייסבוק של הרכבת:

"רכבת ישראל Online
‏6‏ שעות · נערך ·
לקוחות יקרים,
בשעות הקרובות לא יפעלו רכבות בין בית שמש לירושלים מלחה בשל תקלה.
רכבות מהרצלייה לבית שמש יפעלו כסדרן.
לרשותכם יועמדו שירותי אוטובוסים בקטע זה ללא עלות.
אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית."
עד שבוע
 

roeyil

New member
והנה הכתבה

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
והנה הכתבה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4605908,00.html
&nbsp
 
חבל-חבל ששוב מתברר שצדקתי !!!!!! כזכור כתבתי לפני ארבע שנים

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
חבל-חבל ששוב מתברר שצדקתי !!!!!! כזכור כתבתי לפני ארבע שנים
או יותר כאן בפורום, כי תהא זו טעות קריטית להשבית ולגרוט חלק נכבד מקרונות הנוסעים היגוסלביים/גרמנים/צרפתים/בריטים הישנים וכי זו תהא בכייה לדורות. את כל דו"חות התיקונים שלהם ראיתי וההוצאות לחידושם היו זולות יותר ב-25% לפחות מהכסף הנשפך כיום על אחזקת הקרונועים. ברוב הקרונות הישנים היו דרושים תיקונים - ב-80% תיקוני מרכב מינוריים באופן יחסי כאשר ב-43% מהם נדרש תיקון מקיף לגג למניעת נזילות. עדיין זול יותר ברבע מהאחזקה של הקרונועים בתקופה האמורה. למרות שקטר מס' 262 שב לשרות פעיל, אני קובע כיום כי אין להשבית אף קטר G12 פעיל וכי יש לעשות מאמץ להחזיר לשרות גם קטרים כאלה מושבתים וגרוטים מדגם זה. התירוץ של תיקון לא כלכלי אינו אמיתי והתירוץ של "לא ניתן להשיג חלפים" עוד יותר לא אמיתי. המחקר שערכתי בשנתיים האחרונות הוביל אותי למסקנות אחרות ולפיתוח יכולת להשיג כל חלק בקטרי G12 באיכות מעולה ובמחיר שפוי. אולי ברכבת ישראל לא יודעים שבדרך-כלל כאשר הם רוכשים חלפים מהיצרן המקורי כמתחייב מהההחלטות הרכבתיות, הם בעצם רוכשים חלפים מאותו יצרן בדרום מזרח אסיה שהרי הוא מייצר גם לחברות המקוריות. ההבדל הוא רק בחותמת ובלוגו על הקרטון....אבל ברכבת מוכנים לשלם הרבה יותר על "חלק מקורי" שהוצא מתוך קרטון עם לוגו של EMD כאשר אותו יצרן מדפיס גם את הדפוס על הקרטון בהתאם להסכמי הרכישה. אם מוסיפים לוגו, משלמים יותר. ללא לוגו, משלמים פחות. עם או בלי - בכל מקרה מדובר על אותו פס יצור במדוייק ! כאשר לעיתים, עולה איכותו של החלק ללא קרטון לוגו, על איכותו של מקבילו הזהה בעל הלוגו.....זה נובע מכך שקרטון לוגו נמכר יותר ביוקר אך כדי שהיצרן לא יפסיד, הוא מוריד באיכות....וזה כל הקסם ! ערב טוב.
 

moses990

New member
נראה לך שבישראל 2015 צריך לנוע קרון יגוסלבי?!

חבל-חבל ששוב מתברר שצדקתי !!!!!! כזכור כתבתי לפני ארבע שנים
או יותר כאן בפורום, כי תהא זו טעות קריטית להשבית ולגרוט חלק נכבד מקרונות הנוסעים היגוסלביים/גרמנים/צרפתים/בריטים הישנים וכי זו תהא בכייה לדורות. את כל דו"חות התיקונים שלהם ראיתי וההוצאות לחידושם היו זולות יותר ב-25% לפחות מהכסף הנשפך כיום על אחזקת הקרונועים. ברוב הקרונות הישנים היו דרושים תיקונים - ב-80% תיקוני מרכב מינוריים באופן יחסי כאשר ב-43% מהם נדרש תיקון מקיף לגג למניעת נזילות. עדיין זול יותר ברבע מהאחזקה של הקרונועים בתקופה האמורה. למרות שקטר מס' 262 שב לשרות פעיל, אני קובע כיום כי אין להשבית אף קטר G12 פעיל וכי יש לעשות מאמץ להחזיר לשרות גם קטרים כאלה מושבתים וגרוטים מדגם זה. התירוץ של תיקון לא כלכלי אינו אמיתי והתירוץ של "לא ניתן להשיג חלפים" עוד יותר לא אמיתי. המחקר שערכתי בשנתיים האחרונות הוביל אותי למסקנות אחרות ולפיתוח יכולת להשיג כל חלק בקטרי G12 באיכות מעולה ובמחיר שפוי. אולי ברכבת ישראל לא יודעים שבדרך-כלל כאשר הם רוכשים חלפים מהיצרן המקורי כמתחייב מהההחלטות הרכבתיות, הם בעצם רוכשים חלפים מאותו יצרן בדרום מזרח אסיה שהרי הוא מייצר גם לחברות המקוריות. ההבדל הוא רק בחותמת ובלוגו על הקרטון....אבל ברכבת מוכנים לשלם הרבה יותר על "חלק מקורי" שהוצא מתוך קרטון עם לוגו של EMD כאשר אותו יצרן מדפיס גם את הדפוס על הקרטון בהתאם להסכמי הרכישה. אם מוסיפים לוגו, משלמים יותר. ללא לוגו, משלמים פחות. עם או בלי - בכל מקרה מדובר על אותו פס יצור במדוייק ! כאשר לעיתים, עולה איכותו של החלק ללא קרטון לוגו, על איכותו של מקבילו הזהה בעל הלוגו.....זה נובע מכך שקרטון לוגו נמכר יותר ביוקר אך כדי שהיצרן לא יפסיד, הוא מוריד באיכות....וזה כל הקסם ! ערב טוב.
נראה לך שבישראל 2015 צריך לנוע קרון יגוסלבי?!
 
בהחלט כן כאשר אין ציוד אחר. היגוסלביים מאוד נוחים

נראה לך שבישראל 2015 צריך לנוע קרון יגוסלבי?!
בהחלט כן כאשר אין ציוד אחר. היגוסלביים מאוד נוחים
ומרווחים ומתאימים באופן אופטימלי לקו. הם הרבה יותר נוחים מכל הקרונות החדשים והבעיה היחידה היתה הדלתות שלהם שהן דלתות מכאניות פשוטות. מה אתה מתפנק? בדאבל-דק אין מקום לרגליים לאנשים כמוני. רק בקרונות הישנים או בקרונות האלסטום נוחה הנסיעה.
 

moses990

New member
אז שהרכבת תבחן מחדש את תצורת הפנים של הקרונות שלה.

בהחלט כן כאשר אין ציוד אחר. היגוסלביים מאוד נוחים
ומרווחים ומתאימים באופן אופטימלי לקו. הם הרבה יותר נוחים מכל הקרונות החדשים והבעיה היחידה היתה הדלתות שלהם שהן דלתות מכאניות פשוטות. מה אתה מתפנק? בדאבל-דק אין מקום לרגליים לאנשים כמוני. רק בקרונות הישנים או בקרונות האלסטום נוחה הנסיעה.
אז שהרכבת תבחן מחדש את תצורת הפנים של הקרונות שלה.
זו לא סיבה להחזיר גרוטאות לשימוש.
חוץ מזה, שהקרונות האלה לא בטוחים בעליל ואני אישית ראיתי מלא פעמים דלתות נטרקות.
&nbsp
לא רק אביתר משתמש ברכבת, גם סבתא בת 89 משתמשת ברכבת.
 
תיקון דלתות זה פינאטץ. ניתן היה גם לחבר להן מנגנון נעילה

אז שהרכבת תבחן מחדש את תצורת הפנים של הקרונות שלה.
זו לא סיבה להחזיר גרוטאות לשימוש.
חוץ מזה, שהקרונות האלה לא בטוחים בעליל ואני אישית ראיתי מלא פעמים דלתות נטרקות.
&nbsp
לא רק אביתר משתמש ברכבת, גם סבתא בת 89 משתמשת ברכבת.
תיקון דלתות זה פינאטץ. ניתן היה גם לחבר להן מנגנון נעילה
חשמלי שנפתח רק בעצירה - גרושים. זהו ש-85 אחוזים מהקרונות הישנים לא היו גרוטאות. ברשותי דו"חות תחזוקה שוטפים שלהם. מי שרצה להתפטר מהם היה מנכ"ל הרכבת הקודם "כי תפסו מקום בסדנאות אפרים"...לא זורקים ציוד איכותי - יהא גילו אשר יהא, עד שלא רוכשים תחליף !!! ואם נשווה את מצבם הפיזי של הקרונות היגוסלביים הישנים בעת השבתתם למצבם של הקרונועים כיום, לא יהיה קשה לנחש מי יותר בטיחותי !
בוא אגלה לך סוד: אחד התנאים לרכישה גדולה יותר של קרונות חדשים היה התחייבות להתפטר מקרונות ישנים. ממש כמו באוטובוסים, כאשר במהלך אוגוסט 1996 נאלצה אגד להשבית בניגוד לרצונה את אוטובוסי המרצדס העירוניים המוגמרים מדגמי O305 ממודל 1980 כאשר כולם היו במצב מכני מעולה, כולל השלדות והמרכבים. מרצדס אינו אוטובוס שבונים ל-15 שנה אלא ל-30 עד 40 שנה. זו יכולת התיפקוד שלהם. אוטובוסים כאלה שיוצרו בשנת 1980 יכלו לנסוע גם כיום ולתת שירות מיטבי ואיכותי למעט העובדה שאינם נמוכי רצפה ולכן לא תקניים. הם היו הרבה יותר זריזים, מהירים ונוחים מכל אוטובוס עירוני ממודל 2015. ישבת בהם על כורסאות נוחות. ועל מה אתה יושב כיום? פלסטיק עם בד דק? הם גם היו נוחים יותר לנהגים והיה קל יותר לעבוד עלייהם. עכשיו תשווה לקרונות רכבת ישנים ותבין על מה אני מדבר. צילום של הדגם הטוב ביותר בישראל בין השנים 1929-2015 מצורף. הצלם הוא חברנו היקר בפורום טומי ועימו התודה !!! ערב טוב ונעים !

 

alantan

New member
באוסטרליה ה-O305 פעל מ-1975 עד 2012

תיקון דלתות זה פינאטץ. ניתן היה גם לחבר להן מנגנון נעילה
חשמלי שנפתח רק בעצירה - גרושים. זהו ש-85 אחוזים מהקרונות הישנים לא היו גרוטאות. ברשותי דו"חות תחזוקה שוטפים שלהם. מי שרצה להתפטר מהם היה מנכ"ל הרכבת הקודם "כי תפסו מקום בסדנאות אפרים"...לא זורקים ציוד איכותי - יהא גילו אשר יהא, עד שלא רוכשים תחליף !!! ואם נשווה את מצבם הפיזי של הקרונות היגוסלביים הישנים בעת השבתתם למצבם של הקרונועים כיום, לא יהיה קשה לנחש מי יותר בטיחותי !
בוא אגלה לך סוד: אחד התנאים לרכישה גדולה יותר של קרונות חדשים היה התחייבות להתפטר מקרונות ישנים. ממש כמו באוטובוסים, כאשר במהלך אוגוסט 1996 נאלצה אגד להשבית בניגוד לרצונה את אוטובוסי המרצדס העירוניים המוגמרים מדגמי O305 ממודל 1980 כאשר כולם היו במצב מכני מעולה, כולל השלדות והמרכבים. מרצדס אינו אוטובוס שבונים ל-15 שנה אלא ל-30 עד 40 שנה. זו יכולת התיפקוד שלהם. אוטובוסים כאלה שיוצרו בשנת 1980 יכלו לנסוע גם כיום ולתת שירות מיטבי ואיכותי למעט העובדה שאינם נמוכי רצפה ולכן לא תקניים. הם היו הרבה יותר זריזים, מהירים ונוחים מכל אוטובוס עירוני ממודל 2015. ישבת בהם על כורסאות נוחות. ועל מה אתה יושב כיום? פלסטיק עם בד דק? הם גם היו נוחים יותר לנהגים והיה קל יותר לעבוד עלייהם. עכשיו תשווה לקרונות רכבת ישנים ותבין על מה אני מדבר. צילום של הדגם הטוב ביותר בישראל בין השנים 1929-2015 מצורף. הצלם הוא חברנו היקר בפורום טומי ועימו התודה !!! ערב טוב ונעים !
באוסטרליה ה-O305 פעל מ-1975 עד 2012
ותודה על התמונה!
 
דרך אגב: ה-O305 של המוזיאון היא ממודל 1974 ו-

באוסטרליה ה-O305 פעל מ-1975 עד 2012
ותודה על התמונה!
דרך אגב: ה-O305 של המוזיאון היא ממודל 1974 ו-
ולמרות זאת היא עלתה על הכביש רק בשנת 1976. היא הגיעה ארצה בשלהי 1974, עמדה באיכסון עד 1976 ורק אז הוכנסה לשרות. דבר זה נובע מכך שלכל מודל 73-74 היה במקור גיר בעייתי שהיה נתפס בעליות. במהלך 74 החלו בהחלפת הגיר והיא הסתיימה רק בתחילת 77.
הנה המידע על 337-753:
עלה על הכביש לראשונה ביום 06.07.1976
הושבת: 30.04.1994
נגרט ממצבת משרד הרישוי ביום: 31.05.1994, ומיד הועבר לרשות מוזיאון אגד לנסיעות מוגבלות 5 נוסעים + נהג באישור נסיעה עם מספר רישוי במבחן בלבד.
שלדה ומרכב יוצרו בשנת 1974,
מספר שלדה: 30700013000968.
ערב טוב וחמים !
אביה.
 

moses990

New member
להזכירך - התאמה לנכים.

תיקון דלתות זה פינאטץ. ניתן היה גם לחבר להן מנגנון נעילה
חשמלי שנפתח רק בעצירה - גרושים. זהו ש-85 אחוזים מהקרונות הישנים לא היו גרוטאות. ברשותי דו"חות תחזוקה שוטפים שלהם. מי שרצה להתפטר מהם היה מנכ"ל הרכבת הקודם "כי תפסו מקום בסדנאות אפרים"...לא זורקים ציוד איכותי - יהא גילו אשר יהא, עד שלא רוכשים תחליף !!! ואם נשווה את מצבם הפיזי של הקרונות היגוסלביים הישנים בעת השבתתם למצבם של הקרונועים כיום, לא יהיה קשה לנחש מי יותר בטיחותי !
בוא אגלה לך סוד: אחד התנאים לרכישה גדולה יותר של קרונות חדשים היה התחייבות להתפטר מקרונות ישנים. ממש כמו באוטובוסים, כאשר במהלך אוגוסט 1996 נאלצה אגד להשבית בניגוד לרצונה את אוטובוסי המרצדס העירוניים המוגמרים מדגמי O305 ממודל 1980 כאשר כולם היו במצב מכני מעולה, כולל השלדות והמרכבים. מרצדס אינו אוטובוס שבונים ל-15 שנה אלא ל-30 עד 40 שנה. זו יכולת התיפקוד שלהם. אוטובוסים כאלה שיוצרו בשנת 1980 יכלו לנסוע גם כיום ולתת שירות מיטבי ואיכותי למעט העובדה שאינם נמוכי רצפה ולכן לא תקניים. הם היו הרבה יותר זריזים, מהירים ונוחים מכל אוטובוס עירוני ממודל 2015. ישבת בהם על כורסאות נוחות. ועל מה אתה יושב כיום? פלסטיק עם בד דק? הם גם היו נוחים יותר לנהגים והיה קל יותר לעבוד עלייהם. עכשיו תשווה לקרונות רכבת ישנים ותבין על מה אני מדבר. צילום של הדגם הטוב ביותר בישראל בין השנים 1929-2015 מצורף. הצלם הוא חברנו היקר בפורום טומי ועימו התודה !!! ערב טוב ונעים !
להזכירך - התאמה לנכים.
 
אני מסכים אך כאשר מדובר בטובת הכלל ואין ברירה

להזכירך - התאמה לנכים.
אני מסכים אך כאשר מדובר בטובת הכלל ואין ברירה
עדיף להפעיל קרונות ישנים לכלל הציבור כי רובו לא נכה. אך אל נא נשכח כי בתחנות השונות קיים המתקן הצהוב המיוחד להעלאת נוסעים אל הקרון. ולכן הבעיה הופכת למעשה לזעירה. תשמע: נניח שברכבת נוסעים 1000 נוסעים ונניח שמתוכם ארבעה חמישה נכים. אז מה תעשה? תפגע ב-996 נוסעים ולא תפעיל את השירות? מטומטם היה מי שהשבית את הקרונות הישנים לפני שהביא ארצה קרונות חדישים באורך זהה עם חוגונים מתאימים לנסיעה בקו. ומבדיקה שערכתי בענין זה בעבר, ניתן היה לרכוש קרונות כאלה, גם חדשים וגם משופצים. הבריטים למשל, הציעו למכירה מאות קרונות נוסעים מדגמי דרבי מרק3 שיצאו משירות, כולל שיקום מלא שלהם (חן מלינג יכול להרחיב בנושא זה). מדובר בקרונות מפוארים יותר מהקרונות החדשים בארץ. ורק לידיעה: בלמי הקרונות מדגמי מרק 3 התאימו כמו יד לכפפה לקו ירושלים הישן. באפריל 1977 הגיעו ארצה ב-28 לחודש 8 קרונות כאלה מדגמי מרק2 והוכנסו לשירות. הם היו מוצלחים מאוד במיוחד בנסיעה בקו לירושלים בו הופעלו בעיקר בשנות ה-80. אחד מהם: קרון מספר 688 נמצא כיום במוזיאון הרכבת בחיפה.
ברור שעדיף פתרון שיכלול גישה קלה לנכים אך לא תמיד זה מתאפשר. יש לשאוף לכך תמיד אך לא במחיר של השבתת קו רכבת שלם... מישהו פישל כאן בענק ועליו לשאת במחיר, גם אם הוא כבר לא עובד רכבת...
לא יהיה הגיוני לוותר על הקו הישן לירושלים, אחרי שהשקיעו בו כל-כך הרבה כסף. מזמן הצעתי שיהפכו אותו לקו משא ובכך יורידו מהכביש לירושלים מאות משאיות איטיות ביום. קיימת גם תכנית להקמת טרמינל משא בתחנת מלחה. אפשר להסיע בקו גם רכבות תיירותיות אטרקטיביות וניתן להביא ציוד נייד למטרה זו בפחות משנה. הכל ענין של תקציבים שכנראה אין או שמיועדים למטרות אחרות על-פי סדר העדיפויות. כנראה שברכבת לא חסר כסף אם הם מסוגלים לשלוח רכבת נוסעים לדימונה שמורכבת מקטר בודד יורו 4000 עם קרון דבל-דק בודד...מעניין.....
 

moses990

New member
הגישה שלך היא גישה ישנה

אני מסכים אך כאשר מדובר בטובת הכלל ואין ברירה
עדיף להפעיל קרונות ישנים לכלל הציבור כי רובו לא נכה. אך אל נא נשכח כי בתחנות השונות קיים המתקן הצהוב המיוחד להעלאת נוסעים אל הקרון. ולכן הבעיה הופכת למעשה לזעירה. תשמע: נניח שברכבת נוסעים 1000 נוסעים ונניח שמתוכם ארבעה חמישה נכים. אז מה תעשה? תפגע ב-996 נוסעים ולא תפעיל את השירות? מטומטם היה מי שהשבית את הקרונות הישנים לפני שהביא ארצה קרונות חדישים באורך זהה עם חוגונים מתאימים לנסיעה בקו. ומבדיקה שערכתי בענין זה בעבר, ניתן היה לרכוש קרונות כאלה, גם חדשים וגם משופצים. הבריטים למשל, הציעו למכירה מאות קרונות נוסעים מדגמי דרבי מרק3 שיצאו משירות, כולל שיקום מלא שלהם (חן מלינג יכול להרחיב בנושא זה). מדובר בקרונות מפוארים יותר מהקרונות החדשים בארץ. ורק לידיעה: בלמי הקרונות מדגמי מרק 3 התאימו כמו יד לכפפה לקו ירושלים הישן. באפריל 1977 הגיעו ארצה ב-28 לחודש 8 קרונות כאלה מדגמי מרק2 והוכנסו לשירות. הם היו מוצלחים מאוד במיוחד בנסיעה בקו לירושלים בו הופעלו בעיקר בשנות ה-80. אחד מהם: קרון מספר 688 נמצא כיום במוזיאון הרכבת בחיפה.
ברור שעדיף פתרון שיכלול גישה קלה לנכים אך לא תמיד זה מתאפשר. יש לשאוף לכך תמיד אך לא במחיר של השבתת קו רכבת שלם... מישהו פישל כאן בענק ועליו לשאת במחיר, גם אם הוא כבר לא עובד רכבת...
לא יהיה הגיוני לוותר על הקו הישן לירושלים, אחרי שהשקיעו בו כל-כך הרבה כסף. מזמן הצעתי שיהפכו אותו לקו משא ובכך יורידו מהכביש לירושלים מאות משאיות איטיות ביום. קיימת גם תכנית להקמת טרמינל משא בתחנת מלחה. אפשר להסיע בקו גם רכבות תיירותיות אטרקטיביות וניתן להביא ציוד נייד למטרה זו בפחות משנה. הכל ענין של תקציבים שכנראה אין או שמיועדים למטרות אחרות על-פי סדר העדיפויות. כנראה שברכבת לא חסר כסף אם הם מסוגלים לשלוח רכבת נוסעים לדימונה שמורכבת מקטר בודד יורו 4000 עם קרון דבל-דק בודד...מעניין.....
הגישה שלך היא גישה ישנה
היום זה כבר לא תופס.
כמה מהגולשים בתפוז הם נכים כבדי ראייה? מעט מאוד באופן יחסי ועדיין כל אתרי האינטרנט בישראל חייבים להיות מונגשים לנכים. יצא חוק כזה. ואתר שאינו מונגש מסתכן בתביעה.
&nbsp
הגישה היום היא שכל חברה\ עסק ובמיוחד נותני שרותים חייבים מלכתחילה להיות מונגשים לנכים. ואין שום דבר שיכול לתרץ אי הנגשה לנכים.
&nbsp
אישית אני בכלל לא מבין את הרכבת.. כל שנה יש להם משבר חדש. פעם היה משבר קרונות, אחרי זה משבר קטרים ועכשיו משבר קורנועים. אין שם חשיבה לטווח ארוך.
 
לכל כלל יש יוצאים מן הכלל: בחברות האוטובוסים

הגישה שלך היא גישה ישנה
היום זה כבר לא תופס.
כמה מהגולשים בתפוז הם נכים כבדי ראייה? מעט מאוד באופן יחסי ועדיין כל אתרי האינטרנט בישראל חייבים להיות מונגשים לנכים. יצא חוק כזה. ואתר שאינו מונגש מסתכן בתביעה.
&nbsp
הגישה היום היא שכל חברה\ עסק ובמיוחד נותני שרותים חייבים מלכתחילה להיות מונגשים לנכים. ואין שום דבר שיכול לתרץ אי הנגשה לנכים.
&nbsp
אישית אני בכלל לא מבין את הרכבת.. כל שנה יש להם משבר חדש. פעם היה משבר קרונות, אחרי זה משבר קטרים ועכשיו משבר קורנועים. אין שם חשיבה לטווח ארוך.
לכל כלל יש יוצאים מן הכלל: בחברות האוטובוסים
נוסעים כיום אוטובוסים רבים מדגמים בינעירוניים שאינם מותאמים כלל לנסיעת נכים. חלק מאוטובוסים אלה הם משנת הדגם 2014 ואפילו 2015. וזאת למה? כי אין ברירה אחרת ! כנ"ל בנושא הקרונות ! רק הקרונות הישנים מתאימים לקו לירושלים הישן והרי גם זה קו בינעירוני, הלא כן??
ערב טוב !
 

sweetums

New member
מה הבעיה להחליף דלתות? בקרונות של אלסטום הרכבת החליפה

אז שהרכבת תבחן מחדש את תצורת הפנים של הקרונות שלה.
זו לא סיבה להחזיר גרוטאות לשימוש.
חוץ מזה, שהקרונות האלה לא בטוחים בעליל ואני אישית ראיתי מלא פעמים דלתות נטרקות.
&nbsp
לא רק אביתר משתמש ברכבת, גם סבתא בת 89 משתמשת ברכבת.
מה הבעיה להחליף דלתות? בקרונות של אלסטום הרכבת החליפה
את כול המנגנון.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה