רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו

מצב
הנושא נעול.

zahipan10

New member
באר שבע לא זקוקה לרכבת קלה, אלא לרכבת תחתית!

רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר I DO .

זה לא בדיחה ,זה אמיתי .

http://www.maariv.co.il/news/israel...rce=mivzak&utm_medium=cpc&utm_campaign=link4u
באר שבע לא זקוקה לרכבת קלה, אלא לרכבת תחתית!
אתם יודעים מתי תיפתח רכבת תחתית בבאר שבע? במקרה הטוב בעוד 15-20 שנה כשיתגוררו כאן למעלה מ-400,000 תושבים! במקרה הרע בעוד 25 שנה + וזה בהנחה שמחר בבוקר יתחילו לעבוד!
אם לא עכשיו להתחיל לתכנן רכבת תחתית אז מתי? בעוד 40 שנה כשיתגוררו במטרופלין באר שבע 3 או 4 מיליון תושבים? שוב פעם לחזור על הטעות התחבורתית של תל אביב?

לא נמאס לכם להיות פופוליסטים בשקל? באר שבע עיר העתיד של ישראל וכך צריך להתייחס אליה, אין שום סיבה שנהיה תושבים סוג ב׳ כאשר בגוש דן ינסעו ברכבות תחתיות!
 

amit1270

New member
לפעמים שווה לחכות לפקידי האוצר...

רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר I DO .

זה לא בדיחה ,זה אמיתי .

http://www.maariv.co.il/news/israel...rce=mivzak&utm_medium=cpc&utm_campaign=link4u
לפעמים שווה לחכות לפקידי האוצר...
רכבת קלה בבאר שבע? מה השלב הבא, מונורייל במצפה רמון?
 

zahipan10

New member
מה זה הזילזול הזה?

לפעמים שווה לחכות לפקידי האוצר...
רכבת קלה בבאר שבע? מה השלב הבא, מונורייל במצפה רמון?
מה זה הזילזול הזה?
אני נוסע יום יום בעיר באר שבע, רואה את המגדלים הנבנים, רואה את התוכניות העתידיות ומבין שהעתיד הולך להיות מאוד רע בעתיד מבחינה תחבורתית! רכבת קלה/תחתית בבאר שבע אינה מותרות, אלא חבל הצלה של העיר שבכל שנה טובעת יותר ויותר בפקקים, וזה עוד לפני עשרות אלפי יחידות הדיור שעתידים להיבנות ב-5 השנים הקרובות.

תשמע אחי, התגובה שלך מאוד הזויה שמזלזלת בתושבי העיר.
 

amit1270

New member
לא מזלזלת, מציאותית

מה זה הזילזול הזה?
אני נוסע יום יום בעיר באר שבע, רואה את המגדלים הנבנים, רואה את התוכניות העתידיות ומבין שהעתיד הולך להיות מאוד רע בעתיד מבחינה תחבורתית! רכבת קלה/תחתית בבאר שבע אינה מותרות, אלא חבל הצלה של העיר שבכל שנה טובעת יותר ויותר בפקקים, וזה עוד לפני עשרות אלפי יחידות הדיור שעתידים להיבנות ב-5 השנים הקרובות.

תשמע אחי, התגובה שלך מאוד הזויה שמזלזלת בתושבי העיר.
לא מזלזלת, מציאותית
אפשר בעלות נמוכה בעשרות אחוזים ובזמן הקמה קצר בהרבה לקבל מערכת שתיתן שירות מספק לעיר בגודל וברמת הצפיפות של באר שבע (כן, גם בעוד 20 שנה). קוראים לזה BRT. משום מה משרד התחבורה החליט להתעלם מהפתרון הזה, וחמור מכך, לקבור תכנון קיים של מערכת כזאת בבאר שבע.
 
אל תסיק מהר מסקנה שמשרד התחבורה החליט לקבור את תוכנית ה BRT

לא מזלזלת, מציאותית
אפשר בעלות נמוכה בעשרות אחוזים ובזמן הקמה קצר בהרבה לקבל מערכת שתיתן שירות מספק לעיר בגודל וברמת הצפיפות של באר שבע (כן, גם בעוד 20 שנה). קוראים לזה BRT. משום מה משרד התחבורה החליט להתעלם מהפתרון הזה, וחמור מכך, לקבור תכנון קיים של מערכת כזאת בבאר שבע.
אל תסיק מהר מסקנה שמשרד התחבורה החליט לקבור את תוכנית ה BRT
זה שפוליטיקאים מצהירים הצהרות בומבסטיות על רכבת קלה בבאר שבע, לא אומר שתוכנית מציאותית הרבה יותר נקברה.
מלבד זאת, שרכבת קלה ו BRT יכולים גם לחיות ביחד ברשת אחת.
 

zahipan10

New member
לא צריך BRT

לא מזלזלת, מציאותית
אפשר בעלות נמוכה בעשרות אחוזים ובזמן הקמה קצר בהרבה לקבל מערכת שתיתן שירות מספק לעיר בגודל וברמת הצפיפות של באר שבע (כן, גם בעוד 20 שנה). קוראים לזה BRT. משום מה משרד התחבורה החליט להתעלם מהפתרון הזה, וחמור מכך, לקבור תכנון קיים של מערכת כזאת בבאר שבע.
לא צריך BRT
בתור התחלה צריך לסמן נתיבים ולהכניס מפרקיות לעיר דבר שיעלה גרושים למשרד התחבורה, בטווח הארוך רכבת תחתית היא היחידה שתוכל לספק את צרכי התחבורה של העיר, וכדי שהיא תהיה מוכנה בעוד 20-25 שנה צריך להתחיל לתכנן אותה היום. ואני חולק עלייך, בעוד 20 שנה באר שבע תזדקק לרכבת, BRT לא יספיק ורואים זאת היטב במטרונית בחיפה.
 
מה שבאר שבע צריכה זה עירייה נורמלית

לא צריך BRT
בתור התחלה צריך לסמן נתיבים ולהכניס מפרקיות לעיר דבר שיעלה גרושים למשרד התחבורה, בטווח הארוך רכבת תחתית היא היחידה שתוכל לספק את צרכי התחבורה של העיר, וכדי שהיא תהיה מוכנה בעוד 20-25 שנה צריך להתחיל לתכנן אותה היום. ואני חולק עלייך, בעוד 20 שנה באר שבע תזדקק לרכבת, BRT לא יספיק ורואים זאת היטב במטרונית בחיפה.
מה שבאר שבע צריכה זה עירייה נורמלית
לא ראש עיר שכל יום מוציא פרוספקט אחר על מה שעתיד להיבנות, אלה איש ביצוע שבאמת עושה ולא רק הדמיות לפילנטרופים מחו"ל,לפחות אנשי הגרפיקה ויצרני השלטים מרוויחים משהו מהחלפת שלטים דהויים על תוכניות שכבר שנים לא יוצאות לביצוע...
מה שבאר שבע צריכה זה לא קניונים יותר ממערב ראשון אלה יותר מוסדות ציבור מוזיאונים וכו"
מה שבאר שבע צריכה זה השקעה במרחב הציבורי חיי מסחר רחוב פעילים ולא קופסאות בטון שנקראות קניונים.
מה שבאר שבע צריכה זה אכיפת חוק נגד כל הפרוטקשן שקיים במרחב.
מה שבאר שבע ממש אבל ממש לא צריכה זה רכבת תחתית.
ודרך אגב עוד בשנות ה90 אמרו שתהיה רכבת קלה בבאר שבע ככה שלא הייתי ממליץ לאף אחד להאמין שזה יקרה וטוב שכך יש צרכים הרבה יותר חשובים בבאר שבע מאשר רכבת תחתית כרגע.רכבת קלה אולי כן.אבל גם זה הסבירות שזה יקרה שואפת לאפס תראה כמה זמן לקח להתחיל קו בודד בתל אביב ותבין לבד שמדובר סה"כ בחלום.
 

zahipan10

New member
באר שבע זקוקה ל-3 דברים:

מה שבאר שבע צריכה זה עירייה נורמלית
לא ראש עיר שכל יום מוציא פרוספקט אחר על מה שעתיד להיבנות, אלה איש ביצוע שבאמת עושה ולא רק הדמיות לפילנטרופים מחו"ל,לפחות אנשי הגרפיקה ויצרני השלטים מרוויחים משהו מהחלפת שלטים דהויים על תוכניות שכבר שנים לא יוצאות לביצוע...
מה שבאר שבע צריכה זה לא קניונים יותר ממערב ראשון אלה יותר מוסדות ציבור מוזיאונים וכו"
מה שבאר שבע צריכה זה השקעה במרחב הציבורי חיי מסחר רחוב פעילים ולא קופסאות בטון שנקראות קניונים.
מה שבאר שבע צריכה זה אכיפת חוק נגד כל הפרוטקשן שקיים במרחב.
מה שבאר שבע ממש אבל ממש לא צריכה זה רכבת תחתית.
ודרך אגב עוד בשנות ה90 אמרו שתהיה רכבת קלה בבאר שבע ככה שלא הייתי ממליץ לאף אחד להאמין שזה יקרה וטוב שכך יש צרכים הרבה יותר חשובים בבאר שבע מאשר רכבת תחתית כרגע.רכבת קלה אולי כן.אבל גם זה הסבירות שזה יקרה שואפת לאפס תראה כמה זמן לקח להתחיל קו בודד בתל אביב ותבין לבד שמדובר סה"כ בחלום.
באר שבע זקוקה ל-3 דברים:
1. תעסוקה איכותית
2. השקעה בתשתיות ובתחבורה ציבורית
3. השקעה בתיירות

ברגע שישקיעו בשלושת הדברים הללו בצורה רצינית כל השאר כבר יקרה מעצמו.

בקשר לקניונים: גם אני לא סובל אותם ובעוד חודש יפתח עוד אחד חדש, אבל אני כן יכול להגיד שבבאר שבע משקיעים בהחייאת הרחוב. רואים את זה קורה בשדרות רגר בזכות המגדלים החדשים, במרכז העיר שעבר שיפוץ גדול באזור התחנה המרכזית וכיום באזור מתחם תנובה, וכמובן בעיר העתיקה המתחדשת.
 
תשמע אני מכיר את באר שבע טוב

באר שבע זקוקה ל-3 דברים:
1. תעסוקה איכותית
2. השקעה בתשתיות ובתחבורה ציבורית
3. השקעה בתיירות

ברגע שישקיעו בשלושת הדברים הללו בצורה רצינית כל השאר כבר יקרה מעצמו.

בקשר לקניונים: גם אני לא סובל אותם ובעוד חודש יפתח עוד אחד חדש, אבל אני כן יכול להגיד שבבאר שבע משקיעים בהחייאת הרחוב. רואים את זה קורה בשדרות רגר בזכות המגדלים החדשים, במרכז העיר שעבר שיפוץ גדול באזור התחנה המרכזית וכיום באזור מתחם תנובה, וכמובן בעיר העתיקה המתחדשת.
תשמע אני מכיר את באר שבע טוב
ובגלל שאני יודע שלבאר שבעים יש לויאליות יותר מכל עיר אחרת שהכרתי לעיר שלהם מובנות לי התגובות שלך.
אבל אם באמת רוצים שבאר שבע תצליח הדבר הכי חשוב שהעיר צריכה לפני כל מה שרשמת זה אופזיציה לעירייה ותושבים שדורשים קיום הבטחות, שדורשים תמורה בעד המיסים שהם משלמים.
 

יואל1024

New member
אם מדובר על BRT, ההגיון אומר שהחברה שחייבת (!!!!!) לזכות

לא צריך BRT
בתור התחלה צריך לסמן נתיבים ולהכניס מפרקיות לעיר דבר שיעלה גרושים למשרד התחבורה, בטווח הארוך רכבת תחתית היא היחידה שתוכל לספק את צרכי התחבורה של העיר, וכדי שהיא תהיה מוכנה בעוד 20-25 שנה צריך להתחיל לתכנן אותה היום. ואני חולק עלייך, בעוד 20 שנה באר שבע תזדקק לרכבת, BRT לא יספיק ורואים זאת היטב במטרונית בחיפה.
אם מדובר על BRT, ההגיון אומר שהחברה שחייבת (!!!!!) לזכות
במכרז העירוני הקרוב היא חברת דן (באמצעות דן בדרום). לחברת מטרופולין אין היום את הניסיון הדרוש להפעלת מערכות להסעה המונית בקנה המידה של באר שבע, לא בעוד 5 שנים וכנראה גם לא בזמן הקרוב יותר. באר שבע מתפתחת כבר היום בקצב מהיר, ועם השלמת פיתוח עיר הבה"דים והבסיסים הנוספים שעוברים לשם, הקצב יגבר.
מכל מקום, היגיון לחוד ומציאות לחוד. למשרד התחבורה יש היגיון משלו.
 
אין קשר. מפעילת קווי ה BRT לא חייבת להיות מפעילת הקווים

אם מדובר על BRT, ההגיון אומר שהחברה שחייבת (!!!!!) לזכות
במכרז העירוני הקרוב היא חברת דן (באמצעות דן בדרום). לחברת מטרופולין אין היום את הניסיון הדרוש להפעלת מערכות להסעה המונית בקנה המידה של באר שבע, לא בעוד 5 שנים וכנראה גם לא בזמן הקרוב יותר. באר שבע מתפתחת כבר היום בקצב מהיר, ועם השלמת פיתוח עיר הבה"דים והבסיסים הנוספים שעוברים לשם, הקצב יגבר.
מכל מקום, היגיון לחוד ומציאות לחוד. למשרד התחבורה יש היגיון משלו.
אין קשר. מפעילת קווי ה BRT לא חייבת להיות מפעילת הקווים
העירוניים. אפשר לקיים לקווי ה BRT מכרז נפרד, כפי שנעשה בחיפה.
 

amit1270

New member
"לסמן נתיבים ולהכניס מפרקיות" זה כבר צעד אחד לפני BRT

לא צריך BRT
בתור התחלה צריך לסמן נתיבים ולהכניס מפרקיות לעיר דבר שיעלה גרושים למשרד התחבורה, בטווח הארוך רכבת תחתית היא היחידה שתוכל לספק את צרכי התחבורה של העיר, וכדי שהיא תהיה מוכנה בעוד 20-25 שנה צריך להתחיל לתכנן אותה היום. ואני חולק עלייך, בעוד 20 שנה באר שבע תזדקק לרכבת, BRT לא יספיק ורואים זאת היטב במטרונית בחיפה.
"לסמן נתיבים ולהכניס מפרקיות" זה כבר צעד אחד לפני BRT
כשתהיה רשת נורמלית של קווי BRT יהיה אפשר לדבר על שדרוג הקווים לרכבת קלה. רכבת תחתית? נראה לי שטלפורטציה תהיה קודם.
 
לא משרד התחבורה, אלה ראש העיר פסל BRT...

לא מזלזלת, מציאותית
אפשר בעלות נמוכה בעשרות אחוזים ובזמן הקמה קצר בהרבה לקבל מערכת שתיתן שירות מספק לעיר בגודל וברמת הצפיפות של באר שבע (כן, גם בעוד 20 שנה). קוראים לזה BRT. משום מה משרד התחבורה החליט להתעלם מהפתרון הזה, וחמור מכך, לקבור תכנון קיים של מערכת כזאת בבאר שבע.
לא משרד התחבורה, אלה ראש העיר פסל BRT...
 
עיריית פתח תקוה, על גלגולים שונים שלה, פסלה רק"ל

גם ראש עיריית רעננה פסל BRT. מעניין. ראשי ערים פוסלים
ומשרד התחבורה מיד נכנע.
עיריית פתח תקוה, על גלגולים שונים שלה, פסלה רק"ל
ומשרד התחבורה ונת"ע נכנעו - ראה את ביטול רובה של הזרוע הצפונית של הקו הסגול.

אבל מצד שני יש גם ראש עירייה שלא רק שלא פסל BRT, אלא אפילו שיווק אותו כרק"ל.
 
לראשי ערים יש כח עצום..

גם ראש עיריית רעננה פסל BRT. מעניין. ראשי ערים פוסלים
ומשרד התחבורה מיד נכנע.
לראשי ערים יש כח עצום..
לדעתי יותר מידי כח. במיוחד ראשי ערים שנתפסים בצדק או שלא בצדק על ידי הציבור שלהם כמלאכים.
ולגבי משרד התחבורה אתה באמת חושב שהפרה רוצה להניק יותר משהעגל רוצה לינוק.
אם ראש עיר מסויים לא מעוניין יש מספיק פרוייקטים אחרים שעומדים בתור והשמיכה קצרה.
 

alantan

New member
אני דווקא חושב שה-BRT יחזור לערי השרון בדלת האחורית

גם ראש עיריית רעננה פסל BRT. מעניין. ראשי ערים פוסלים
ומשרד התחבורה מיד נכנע.
אני דווקא חושב שה-BRT יחזור לערי השרון בדלת האחורית
פרויקט מהיר לעיר אינו שונה מהותית מ-BRT והצעד הבא כבר אינו קשה כל כך.
 
תסתכל על הפרסום מהתקופה האחרונה של עיריית רעננה בקישור הבא:

אני דווקא חושב שה-BRT יחזור לערי השרון בדלת האחורית
פרויקט מהיר לעיר אינו שונה מהותית מ-BRT והצעד הבא כבר אינו קשה כל כך.
תסתכל על הפרסום מהתקופה האחרונה של עיריית רעננה בקישור הבא:
[URL]http://ranana.org.il/Publications/TransportationRevolution/HTML/#1[/URL]

בפרסום הזה אין זכר לקו הורוד, לפרויקט "מהיר לעיר", לנת"צים בתוך רעננה ובולטת בו הגישה הנוכחית של עיריית רעננה והעומד בראשה להוציא את התנועה, כולל תנועת התחבורה הציבורית, מתוך העיר לכבישים מסביב לה.

התחבורה הציבורית בפרסום הזה באה לידי ביטוי בתחנות רכבת כבדה בשולי או מחוץ לעיר ושאטלים בין התחנות לעיר.

עיריית רעננה לא רוצה תנועה חוצה בתוך העיר ומעוניינת להפוך את העיר לבועה עבור "הרעננים" בלבד (כלשון ראש העיריה לגבי רחוב אחוזה שהמוטו שלו הוא "להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים") ושכל "הזרים" יעקפו אותה מסביב.

מה שמשרד התחבורה צריך לעשות לגבי הקו הורוד זה לבצע תוכנית מחודשת לקו הורוד ולחלקים הצפוניים של הקו הצהוב ולהעביר את הקו הורוד מכפר סבא דרך הוד השרון, דרומית לרעננה וגבעת ח"ן וצפונית לתע"ש להרצליה ומשם עד למרינה.
ושהרעננים יישארו בבועה האחוזתית שלהם (או באחוזה הבועתית שלהם).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה