קו 669 מרעננה לבאר שבע!! החל מ1/12

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
בדקתי, עבדתי תקופה כסוקר עבור משרד התחבורה.

בדקת כמה אנשים באים מחליפים ל-380?
מי שאין לו אוטו עדיף לו לנסוע עם הרכבת
בדקתי, עבדתי תקופה כסוקר עבור משרד התחבורה.
בדקתי את זה מהכיוון של מי שעולה בסורוקה ומה יעד ההמשך שלו וקווים כמו 149, 567, 501, 502, 531, 641,921 וקווי דן לרמת גן ופתח תקווה לצד כמובן גם קווים למרכז ת"א - חזרו על עצמם כל פעם.

קצת קשה לי להאמין שבכיוון השוב במוצ"ש או בראשון, זה היה שונה. חוץ מזה שאני מכיר אישית 8 אנשים שעושים את המסלול הזה כי גם למצוא טרמפ זו משימה לא קלה בכלל. איך שטרמפ מפורסם, תוך 5-10 דקות הוא כבר סגור.

עכשיו לגבי הרכבת:

1. תחנת הרכבת בבאר שבע טובה רק למי שגר בשכונה ג' ובמעונות ג'.
2. קווי האוטובוס טובים למי שגר בשכונות ב', ג' וד'
3. הרכבת יקרה פי שניים.

*יש סטודנטים שמשתמשים ברכבת, אבל לא כולם ואם תשאל אותי, הרוב לא משתמשים ברכבת כדי להגיע מכפר סבא/רעננה/הוד השרון/פתח תקווה לבאר שבע.

שורה תחתונה, לא לכולם יש אוטו, לא לכולם יש מקום בטרמפים ולא לכולם יש כסף להוציא על רכבות. הדרך המהירה ביותר היא באמצעות טרמפ, הרכבת לא כזאת מהירה בנסיעה מכפר סבא לת"א ועם ההחלפה לבאר שבע בת"א... וזאת למרות שטרמפ עולה 25-30 לבן אדם, רבים מעדיפים את האופציה הזו כי היא באמת מהירה וגם מורידים אותם ברוב המקרים עד הבית או קרוב לבית. הרכבת לא מצטיינת בלהוריד אותך עד הבית (ברוב המקרים), היא איטית בדיוק כמו האוטובוס (נכון גם להיום) ועולה פי שניים מהאוטובוס. אז אין באמת עדיפות לרכבת וגם ככה רוב הסטודנטים חוזרים לבאר שבע כבר בשבת/מוצ"ש.
 

droriko

New member
המחירים של הרכבת לא בשמיים

בדקתי, עבדתי תקופה כסוקר עבור משרד התחבורה.
בדקתי את זה מהכיוון של מי שעולה בסורוקה ומה יעד ההמשך שלו וקווים כמו 149, 567, 501, 502, 531, 641,921 וקווי דן לרמת גן ופתח תקווה לצד כמובן גם קווים למרכז ת"א - חזרו על עצמם כל פעם.

קצת קשה לי להאמין שבכיוון השוב במוצ"ש או בראשון, זה היה שונה. חוץ מזה שאני מכיר אישית 8 אנשים שעושים את המסלול הזה כי גם למצוא טרמפ זו משימה לא קלה בכלל. איך שטרמפ מפורסם, תוך 5-10 דקות הוא כבר סגור.

עכשיו לגבי הרכבת:

1. תחנת הרכבת בבאר שבע טובה רק למי שגר בשכונה ג' ובמעונות ג'.
2. קווי האוטובוס טובים למי שגר בשכונות ב', ג' וד'
3. הרכבת יקרה פי שניים.

*יש סטודנטים שמשתמשים ברכבת, אבל לא כולם ואם תשאל אותי, הרוב לא משתמשים ברכבת כדי להגיע מכפר סבא/רעננה/הוד השרון/פתח תקווה לבאר שבע.

שורה תחתונה, לא לכולם יש אוטו, לא לכולם יש מקום בטרמפים ולא לכולם יש כסף להוציא על רכבות. הדרך המהירה ביותר היא באמצעות טרמפ, הרכבת לא כזאת מהירה בנסיעה מכפר סבא לת"א ועם ההחלפה לבאר שבע בת"א... וזאת למרות שטרמפ עולה 25-30 לבן אדם, רבים מעדיפים את האופציה הזו כי היא באמת מהירה וגם מורידים אותם ברוב המקרים עד הבית או קרוב לבית. הרכבת לא מצטיינת בלהוריד אותך עד הבית (ברוב המקרים), היא איטית בדיוק כמו האוטובוס (נכון גם להיום) ועולה פי שניים מהאוטובוס. אז אין באמת עדיפות לרכבת וגם ככה רוב הסטודנטים חוזרים לבאר שבע כבר בשבת/מוצ"ש.
המחירים של הרכבת לא בשמיים
אם אתה נוסע בה רק פעמיים בשבוע(מה גם שסטודנטים משלמים חצי מחיר) וכן גם טרמפ זאת אופציה טובה.

לא אמרתי שהרוב משתמשים ברכבת, אמרתי שהרוב משתמשים באוטו/רכבת.

ואגב עצם זה שהטרמפים נסגרים מהר מראה לך את הביקוש הגדול עליהם,כלומר את היאוש של הסטודנטים מהתחבורה הציבורית הגרועה לשם.
 

droriko

New member
חוץ מזה

המחירים של הרכבת לא בשמיים
אם אתה נוסע בה רק פעמיים בשבוע(מה גם שסטודנטים משלמים חצי מחיר) וכן גם טרמפ זאת אופציה טובה.

לא אמרתי שהרוב משתמשים ברכבת, אמרתי שהרוב משתמשים באוטו/רכבת.

ואגב עצם זה שהטרמפים נסגרים מהר מראה לך את הביקוש הגדול עליהם,כלומר את היאוש של הסטודנטים מהתחבורה הציבורית הגרועה לשם.
חוץ מזה
שיש הרבה סטודנטים ש"עושים שבת" בבאר שבע, אז מחירי הנסיעה עוד יותר זולים להם
 

olli3

New member
מנהל
אתה כותב שטויות שגם לא נכונות.

המחירים של הרכבת לא בשמיים
אם אתה נוסע בה רק פעמיים בשבוע(מה גם שסטודנטים משלמים חצי מחיר) וכן גם טרמפ זאת אופציה טובה.

לא אמרתי שהרוב משתמשים ברכבת, אמרתי שהרוב משתמשים באוטו/רכבת.

ואגב עצם זה שהטרמפים נסגרים מהר מראה לך את הביקוש הגדול עליהם,כלומר את היאוש של הסטודנטים מהתחבורה הציבורית הגרועה לשם.
אתה כותב שטויות שגם לא נכונות.
כמה פעמים אני אכתוב לך שתחנת הרכבת באר שבע צפון נגישה למעט מאד אנשים? באמת נראה לך שבן אדם יסע ברכבת וילך 20-30 דקות הביתה כשהאוטובוס מוריד אותו ממש ליד הבית או במרחק הליכה של עד 10 דקות מהבית? נראה לך שאנשים יסחבו תיקים למרחקים כאלו או נראה לך שהם יבזבזו כסף על מונית בשביל זה או ימשיכו עד התחנה המרכזית (ברכבת כמובן) רק כדי לעלות על קו פנימי לשכונות?

כמה פעמים אני צריך לכתוב את זה? רכבת צפון בבאר שבע נגישה רק למי שמחכה לו רכב פרטי שם! במיוחד במוצ"ש.

עכשיו עוד כמה עובדות:

1. המחיר הוא בהנחה של 30% ולא חצי מחיר. חצי מחיר זה רק למי שרוכש חופשי סמסטריאלי/שנתי כלשהו וסטודנטים שלומדים בבאר שבע ולא גרים כאן, מה הם צריכים חופשי שנתי שכזה? כולם גרים ליד האונ' ומי שקצת יותר רחוק מתנייד באופניים.

2. מתי הרכבת הראשונה יוצאת בדיוק מכפר סבא במוצ"ש? רכבת אחת ויחידה יוצאת מתחנת נורדאו בשעה 20:41. כשהיא מגיעה לת"א, עליך להמתין עוד 22 דקות לרכבת המאספת לבאר שבע - תענוג. לעומת זאת, 380 פעיל כבר מ6 בערב בתדירות של כל 20 דקות עד 22:00 ואז התדירות יורדת לפעם בחצי שעה עד 23:00. התורים ברכבת מרכז לקו 380 מדברים בעד עצמם.

ומה קורה ביום ראשון? יש רכבות שזמן ההמתנה בהן הוא 21 דקות בת"א ויש רכבות שזמן ההמתנה הוא 5 דקות. רק כאן יש יתרון לרכבת אבל רק ברכבת המהירה שהיא גם זאת שצריך להמתין לה רק 5 דקות בת"א. מה התדירות שלה? פעם בשעה. מה התדירות של האוטובוסים בשעות הבוקר לבאר שבע? כל 12-15 דקות בקו 380.

אז למה לכל הרוחות שסטודנט שיש לו אוטובוס שעוצר לו ליד הבית שהוא מהיר בדיוק כמו הרכבת, זול בחצי מהרכבת ותדיר הרבה יותר מהרכבת, ישתמש ברכבת? או שהוא יסע באוטו שלו וסביר שיציע טרמפ ויקפצו עליו. ולכל מי שלא נשאר מקום בטרפים, הרוב המוחלט בוחרים באוטובוס ואתה מוזמן לבדוק את זה.
 

droriko

New member
אתה מזכיר לי ריקוד מאד עצוב שאתה אומר את זה!

אתה כותב שטויות שגם לא נכונות.
כמה פעמים אני אכתוב לך שתחנת הרכבת באר שבע צפון נגישה למעט מאד אנשים? באמת נראה לך שבן אדם יסע ברכבת וילך 20-30 דקות הביתה כשהאוטובוס מוריד אותו ממש ליד הבית או במרחק הליכה של עד 10 דקות מהבית? נראה לך שאנשים יסחבו תיקים למרחקים כאלו או נראה לך שהם יבזבזו כסף על מונית בשביל זה או ימשיכו עד התחנה המרכזית (ברכבת כמובן) רק כדי לעלות על קו פנימי לשכונות?

כמה פעמים אני צריך לכתוב את זה? רכבת צפון בבאר שבע נגישה רק למי שמחכה לו רכב פרטי שם! במיוחד במוצ"ש.

עכשיו עוד כמה עובדות:

1. המחיר הוא בהנחה של 30% ולא חצי מחיר. חצי מחיר זה רק למי שרוכש חופשי סמסטריאלי/שנתי כלשהו וסטודנטים שלומדים בבאר שבע ולא גרים כאן, מה הם צריכים חופשי שנתי שכזה? כולם גרים ליד האונ' ומי שקצת יותר רחוק מתנייד באופניים.

2. מתי הרכבת הראשונה יוצאת בדיוק מכפר סבא במוצ"ש? רכבת אחת ויחידה יוצאת מתחנת נורדאו בשעה 20:41. כשהיא מגיעה לת"א, עליך להמתין עוד 22 דקות לרכבת המאספת לבאר שבע - תענוג. לעומת זאת, 380 פעיל כבר מ6 בערב בתדירות של כל 20 דקות עד 22:00 ואז התדירות יורדת לפעם בחצי שעה עד 23:00. התורים ברכבת מרכז לקו 380 מדברים בעד עצמם.

ומה קורה ביום ראשון? יש רכבות שזמן ההמתנה בהן הוא 21 דקות בת"א ויש רכבות שזמן ההמתנה הוא 5 דקות. רק כאן יש יתרון לרכבת אבל רק ברכבת המהירה שהיא גם זאת שצריך להמתין לה רק 5 דקות בת"א. מה התדירות שלה? פעם בשעה. מה התדירות של האוטובוסים בשעות הבוקר לבאר שבע? כל 12-15 דקות בקו 380.

אז למה לכל הרוחות שסטודנט שיש לו אוטובוס שעוצר לו ליד הבית שהוא מהיר בדיוק כמו הרכבת, זול בחצי מהרכבת ותדיר הרבה יותר מהרכבת, ישתמש ברכבת? או שהוא יסע באוטו שלו וסביר שיציע טרמפ ויקפצו עליו. ולכל מי שלא נשאר מקום בטרפים, הרוב המוחלט בוחרים באוטובוס ואתה מוזמן לבדוק את זה.
אתה מזכיר לי ריקוד מאד עצוב שאתה אומר את זה!
 

אורי404

New member
תלוי בביקוש

כמו שכתבתי אז
מה הבעיה לעשות 2 קוים
קו שנוסע על כביש 4 שמיועד לרמת גנים ולקריית אונו ולאור יהודה וכו. וקו לתושבי השרון שיסע דרך כביש 6?
תלוי בביקוש
אם האוטובוסים מכיוון רעננה/כפר סבא לבאר שבע דרך כביש 6, אכן יהיו מלאים בנוסעים, יש מה לדבר על קו זה.
מה שלא בטוח לגמרי שיהיה. אני גם לא בטוח, שזמן הנסיעה קצר באופן משמעותי, בהשוואה לכביש 4, אם לוקחים בחשבון את כביש 531 במצבו הנוכחי.
 

droriko

New member
לא הצעתי שהוא יסע דרך 531 אלא דרך ויצמן

תלוי בביקוש
אם האוטובוסים מכיוון רעננה/כפר סבא לבאר שבע דרך כביש 6, אכן יהיו מלאים בנוסעים, יש מה לדבר על קו זה.
מה שלא בטוח לגמרי שיהיה. אני גם לא בטוח, שזמן הנסיעה קצר באופן משמעותי, בהשוואה לכביש 4, אם לוקחים בחשבון את כביש 531 במצבו הנוכחי.
לא הצעתי שהוא יסע דרך 531 אלא דרך ויצמן
 

אורי404

New member
אז גם כן, תלוי בביקוש

לא הצעתי שהוא יסע דרך 531 אלא דרך ויצמן
אז גם כן, תלוי בביקוש
אני לעצמי, בוודאי שלא הייתי מתנגד לקו האוטובוס, שאתה מציע.
השאלה היא כמה יהיו מודעים אליו וכמה משתמשים יהיו.
דרך אגב, לדעתי מתבקש קו אוטובוס מאזור כפר סבא לאזור ירושלים.
למשל נסיעה מצומת רעננה או מהתחנה המרכזית בכפר סבא ברחוב ויצמן והמשך כביש 55. פנייה ימינה לכביש 40 ולאחר מכן נסיעה בקצט קצרצר בכביש 531. משם לכביש 444 לכיוון ירושלים.
כך גם יהיה שירות אוטובוסים לאורך כביש 444, מה שלא ממש קיים כיום. אולי במכרז אלעד והסביבה יהיה שיפור בכביש זה.
גם זמן הנסיעה צפוי להיות קצר, מאשר נסיעה מכפר סבא לירושלים דרך תל אביב או בהשוואה לנסיעה לצומת רעננה עם 947 העיקרי ו-930 בנסיעותיו הבודדות.
 

droriko

New member
וזה לא רק הנוסעים מכפר סבא

אבל גם אי אפשר ללכת נגד הצרכים והביקוש
קו שיסע דרך כביש 4 יהיה פחות מהיר לכפר סבאים אבל ישרת הרבה יותר נוסעים.
מה לעשות שכמות הנוסעים מכפר סבא לבאר שבע (מלבד מוצ"ש וימי ראשון) לא מצדיקה קו ישיר....
אז שוב, בהינתן שהאלטרנטיבות בתח"צ הן קו דרך כביש 4 או ליסוע דרך תל אביב עם החלפה, מה אדם שפוי יעשה? יקנה רכב? ישאר בביתו בכפר סבא?
וזה לא רק הנוסעים מכפר סבא
זה גם הנוסעים מהוד השרון וכפר מלל ורעננה וקיבוץ אייל ונווה ימין וכו.
 

אורי404

New member
דווקא אני לא פוסל נסיעה דרך כביש 4

אדם שפוי יסע מכפר סבא לבאר שבע דרך כביש 6
האופציה של כביש 4 שייכת לעולם הישן שלפני כביש 6, ועוד בשעות של הפקקים זה גיהנום עלי אדמות.
דווקא אני לא פוסל נסיעה דרך כביש 4
בשעות פנויות, אני ממש לא פוסל נסיעה מכפר סבא לבאר שבע דרך כביש 4.
אמנם הנוסעים איתי לא יהיו נלהבים מזה, אבל בנהיגה לבד, אני לא פוסל נסיעה דרך כביש 4.
כאשר יהיה מחלף בכנות, אז זה עוד יוריד מהאי-כדאיות דרך כביש 4.
לגבי שעות הפקקים - בשעות הפקקים גם כביש 6 לא ממש פנוי. מה גם, שכעת עם העבודות בכביש 531, הנסיעה ממסוף צומת רעננה לכביש 531 והמשך למחלף חורשים לרב מייגעת.
 

mister K

New member
אני לא אמרתי דבר כזה!

אל תבלבל
אף אדם שפוי לא יסע מכפר סבא לבאר שבע דרך כביש 4. זה קו שמיועד לבאר שבעים, את הטיעון הזה לא אני אעלתי,אלא רותם ועמוד שדרה ועוד כל מיני.
אני לא אמרתי דבר כזה!
ולא רק שלא אמרתי דבר כזה, אלא צידדתי בהיפך הגמור.
אני אמרתי מהתחלה שהקו צריך לנסוע אך ורק דרך כביש 4 ולא דרך הוד השרון כמו שאגד הציעו.
הדברים רשומים בארכיון הפורום.

נכון שבפרייבט לא הייתי נוסע דרך כביש 4, אך לאוטובוס שעוצר בתחנות ביניים זו הדרך היעילה ביותר.
 

droriko

New member
אני גם לא הצעתי דרך הוד השרון

אני לא אמרתי דבר כזה!
ולא רק שלא אמרתי דבר כזה, אלא צידדתי בהיפך הגמור.
אני אמרתי מהתחלה שהקו צריך לנסוע אך ורק דרך כביש 4 ולא דרך הוד השרון כמו שאגד הציעו.
הדברים רשומים בארכיון הפורום.

נכון שבפרייבט לא הייתי נוסע דרך כביש 4, אך לאוטובוס שעוצר בתחנות ביניים זו הדרך היעילה ביותר.
אני גם לא הצעתי דרך הוד השרון
אלא דרך כפר סבא
 

droriko

New member
ורק שיהיה ברור רותם

אני לא אמרתי דבר כזה!
ולא רק שלא אמרתי דבר כזה, אלא צידדתי בהיפך הגמור.
אני אמרתי מהתחלה שהקו צריך לנסוע אך ורק דרך כביש 4 ולא דרך הוד השרון כמו שאגד הציעו.
הדברים רשומים בארכיון הפורום.

נכון שבפרייבט לא הייתי נוסע דרך כביש 4, אך לאוטובוס שעוצר בתחנות ביניים זו הדרך היעילה ביותר.
ורק שיהיה ברור רותם
אןי לי בעיה עם הקו עצמו,שהוא בהחלט קו חשוב.
 

olli3

New member
מנהל
לו"ז דיי הזוי! במיוחד לימי השיא.

קו 669 מרעננה לבאר שבע!! החל מ1/12
לו"ז דיי הזוי! במיוחד לימי השיא.
רוב הסטודנטים יוצא ים מבאר שבע סביב 16:00-18:00 בימי חמישי. לשמחתי כבר ראיתי סטודנטים שגילו את קו 358 (דימונה>ירוחם>באר שבע> קסטינה>>בני ברק). הקו הזה מגיע לתחנת סורוקה בכל יום חול בשעה 16:20-16:30 ועולים עליו סטודנטים שרוצים להגיע במהירות לקסטינה (הקו לא נכנס לקרית גת) או רוצים להגיע לצומת קוקה קולה (בכיוון הזה הקו מוריד רק בכהנמן).

ביום ראשון לקו יש פוטנציאל גדול גם לבר אילן/תל השומר אבל הוא לא ממומש מכיוון שהנסיעה הראשונה יוצאת בשעה 9:00 מבאר שבע. כמו כן, בכיוון ההפוך, החור שיש בין 6:30 ל10:00 גם בעייתי. דרושה נסיעה כל 45 דקות לפחות בשעות הבוקר בימי ראשון ואני מאד רוצה להאמין שישכילו לעשות ולהגביר את התדירות תוך זמן קצר של פעילות לאחר שהקו יצבור תאוצה והוא יצבור.

נסיעה במוצ"ש רק ב21:30 אומרת שהגעה לאלוף שדה תהיה רק ב21:50 כך שהגעה לבאר שבע תהיה סביב 23:45 - לא יעיל. מספיק לראות את הרציף של 380 בשבתות, כבר מהשעה 19:00 הוא מתמלא שלא לדבר על 370... אבל 380 הוא הקו שמרכז כיום גם את תושבי השרון ותושבי רמת גן, פתח תקווה וכו'.

ביום שישי הלו"ז ממש טוב, תהיה לקו הצלחה ביום שישי בשני כיווני הנסיעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה