לא להפעיל, כאשר אין נוסעים, אלא כאשר יש
כוונתי היא לאילת ולאזורים שונים:
1. ניתן לדעת אם יש ביקוש בקווים השונים, כאשר רואים את מצב מוניות השירות בקווים השונים.
2. רכבות לילה
עד כמה, שהבנתי רכבות הלילה מכיוון נתב"ג לכיוון תל אביב וחיפה/נהריה רחוקות מלהיות ריקות. מעניין, אגב האם זהו המצב גם לכיוון באר שבע.
בכל מקרה, אם מספר הנוסעים לכיוון נהריה היה שואף לאפס, סביר להניח שתחנת הקצה הייתה באחת מתחנות תל אביב.
במידה והרכבת מלאה, סביר להניח, שלא חסרים נוסעים, שהיו שמחים לשירות אוטובוסים מזין. למשל הפעלה של קו 5 או קווים אחרים כל לילה. בעניין הרכבת, לדעתי יש מקום לפתוח תחנות רכבת נוספות, לרבות בתוך תל אביב.
3. הפעלת ה"מטרונית" -
בחלק מהקווים ה"מטרונית" (למי שלא יודע אוטובוסים מפרקיים בחיפה רבתי) יפעלו 24 שעות. כנראה חוזים ביקוש מינימאלי. כך, שאין סיבה, שגם בתל אביב ובערים אחרות לא יהיה ביקוש.
4. אילת - על אילת נפתח השרשור ונחזור אליה: עיר תיירותית. הרציונאל של קווי הלילה הוא כקווי בליינים. אם נאחזים בסיבה זו של קווי בליינים (למרות, שלדעתי קווי הלילה גם טובים לנוסעים אחרים, שהם לא תחת הכותרת הזו), הרי שבעיר תיירותית יש בליינים. אני ממש לא בטוח, שסתם יפעילו אוטובוסים בלילה באילת וכך גם באזורים אחרים.