מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".

מצב
הנושא נעול.
לפי המצגת הרכבת הישירה תהיה עד/מ ת"א מרכז

שום בשורות בקו לירושלים
לא סתימת החורים הדו שעתיים בשעות הצהריים.
לא רכבת יותר מאוחרת לירושלים בערב.
על קיצור משמעותי של הלו"ז כבר מזמן הפסקתי לפנטז.

מה שיש זו הרכבת ה"מהירה" המקושקשת פעמיים ביום, שאם מישהו צריך החלפה מתחנת ההגנה לתחנת ת"א השלום או מרכז (היעד של רוב הנוסעים) רווח הזמן נאכל כמעט לחלוטין. מעניין כמה משתמשים בזה.
לפי המצגת הרכבת הישירה תהיה עד/מ ת"א מרכז
ולא כמו היום עד ההגנה.
 
איך כאשר יש רכבות בתדירות מטורפת הגנה-מרכז?

שום בשורות בקו לירושלים
לא סתימת החורים הדו שעתיים בשעות הצהריים.
לא רכבת יותר מאוחרת לירושלים בערב.
על קיצור משמעותי של הלו"ז כבר מזמן הפסקתי לפנטז.

מה שיש זו הרכבת ה"מהירה" המקושקשת פעמיים ביום, שאם מישהו צריך החלפה מתחנת ההגנה לתחנת ת"א השלום או מרכז (היעד של רוב הנוסעים) רווח הזמן נאכל כמעט לחלוטין. מעניין כמה משתמשים בזה.
איך כאשר יש רכבות בתדירות מטורפת הגנה-מרכז?
 
אשליה אופטית

איך כאשר יש רכבות בתדירות מטורפת הגנה-מרכז?
אשליה אופטית
ראשית אציין שאני נוסע בדיוק "נגד הכיוון": מירושלים לת"א בבוקר וחזרה בערב, כך שהדיון אם מוסיפים תחנות לרכבת המהירה הוא תיאורטי בלבד.

שנית, לא צריך "תדירות מטורפת", צריך רק רכבת המשך (או מקדימה) אחת, שיוצאת קרוב ליציאת הרכבת העיקרית.
ואכן, לפי אתר הרכבת, נסיעה בבוקר מת"א לירושלים באמצעות רכבת איטית ללא החלפה אורכת שעה ו-25 דקות בממוצע. נסיעה בחלופה המהירה, עם החלפה בת"א ההגנה אורכת 6 דקות יותר: שעה ו-31 דקות. זמן ההמתנה: 14 דקות בתחנת ת"א ההגנה.

הדרך חזור מעט יותר מוצלחת: אורכת ברכבת המהירה עם החלפה 2 דקות פחות מאשר ברכבת האיטית. זמן שאכן (לא) שווה את הטרחה שבהחלפה.
 

zivi3232

New member
כמה נוסעים מתחנת הרכבת של שדרות?

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
כמה נוסעים מתחנת הרכבת של שדרות?
ולמה תחנת אופקים לא נפתחה עדיין? זה רק 20 קילומטר משדרות. אי אפשר לפתוח הכל ביחד?
 
אתה שואל ברצינות? שדרות עוד לא נפתחה

כמה נוסעים מתחנת הרכבת של שדרות?
ולמה תחנת אופקים לא נפתחה עדיין? זה רק 20 קילומטר משדרות. אי אפשר לפתוח הכל ביחד?
אתה שואל ברצינות? שדרות עוד לא נפתחה
היא תיפתח רק בדצמבר. ואופקים לא נפתחת אולי כי היא לא מוכנה?
 

zivi3232

New member
כמה נוסעים צפויים לנסוע מתחנת הרכבת שדרות?

אתה שואל ברצינות? שדרות עוד לא נפתחה
היא תיפתח רק בדצמבר. ואופקים לא נפתחת אולי כי היא לא מוכנה?
כמה נוסעים צפויים לנסוע מתחנת הרכבת שדרות?
המילה צפויים הושמטה בטעות. ולמה אופקים לא נפתחת עם שדרות? 20 קילומטר זה מרחק קטן למה לא בונים את כל המסילה ביחד?
 
כי פרויקט כזה מחלקים לקטעים ולשלבים ואין טעם

כמה נוסעים צפויים לנסוע מתחנת הרכבת שדרות?
המילה צפויים הושמטה בטעות. ולמה אופקים לא נפתחת עם שדרות? 20 קילומטר זה מרחק קטן למה לא בונים את כל המסילה ביחד?
כי פרויקט כזה מחלקים לקטעים ולשלבים ואין טעם
לחכות עד השלמת הפרויקט על מנת לפתוח קטעים ותחנות מוכנים. שדרות לא צריכה לחכות עד שתחנות נתיבות ואופקים יושלמו ועד שכל המסילה תהיה מוכנה.
גם תחנת יבנה מערב (שהמרחק בינה לתחנת משה דיין קצר יותר מהמרחק שבין שדרות לאופקים) נפתחה אחרי שאר התחנות בקו החוף הדרומי וגם לא חיכו להשלמת הקטע בין יבנה מערב לבני דרום על מנת לפתוח את הקו.
גם תחנת נתב"ג נפתחה לפני תחנות מודיעין.
גם תחנת ראש העין נפתחה לפני תחנות כפר סבא והוד השרון, גם תחנת נורדאו נפתחה לפני תחנת סוקולוב ושתי התחנות הללו גם יחד לא חיכו להשלמת מסילת השרון ולתחנות רעננה על מנת להיפתח.
 

zivi3232

New member
אם היו בונים הכל ביחד הכל היה נפתח עוד חודש

כי פרויקט כזה מחלקים לקטעים ולשלבים ואין טעם
לחכות עד השלמת הפרויקט על מנת לפתוח קטעים ותחנות מוכנים. שדרות לא צריכה לחכות עד שתחנות נתיבות ואופקים יושלמו ועד שכל המסילה תהיה מוכנה.
גם תחנת יבנה מערב (שהמרחק בינה לתחנת משה דיין קצר יותר מהמרחק שבין שדרות לאופקים) נפתחה אחרי שאר התחנות בקו החוף הדרומי וגם לא חיכו להשלמת הקטע בין יבנה מערב לבני דרום על מנת לפתוח את הקו.
גם תחנת נתב"ג נפתחה לפני תחנות מודיעין.
גם תחנת ראש העין נפתחה לפני תחנות כפר סבא והוד השרון, גם תחנת נורדאו נפתחה לפני תחנת סוקולוב ושתי התחנות הללו גם יחד לא חיכו להשלמת מסילת השרון ולתחנות רעננה על מנת להיפתח.
אם היו בונים הכל ביחד הכל היה נפתח עוד חודש
למה שזה היה מתעכב? למה לא עשו מכרז באופקים מתי שעשו מכרז בשדרות? המכרז באופקים היה שנה יותר מאוחר אם היו עושים מכרז באופקים ביחד עם שדרות גם אופקים היתה נפתחת עוד חודש ולא בעוד שנה וחצי.
 
מראש המסילה הזו נחלקה לשני שלבים

אם היו בונים הכל ביחד הכל היה נפתח עוד חודש
למה שזה היה מתעכב? למה לא עשו מכרז באופקים מתי שעשו מכרז בשדרות? המכרז באופקים היה שנה יותר מאוחר אם היו עושים מכרז באופקים ביחד עם שדרות גם אופקים היתה נפתחת עוד חודש ולא בעוד שנה וחצי.
מראש המסילה הזו נחלקה לשני שלבים
שלב 1 בין אשקלון לנתיבות
שלב 2 בין נתיבות לצומת גורל
נתיבות התעכבה ולכן שדרות נפתחת לפניה, אופקים מראש תוכננה להיפתח בשלב השני.
אם היו בונים הכל ביחד, סביר להניח שגם הקטע עד שדרות היה נפתח רק בעוד שנתיים.
החלוקה לשלבים ולקטעים בפרויקט כזה היא נכונה.
 

zivi3232

New member
לא נכון אם בונים הכל ביחד הכל היה נפתח עוד חו

מראש המסילה הזו נחלקה לשני שלבים
שלב 1 בין אשקלון לנתיבות
שלב 2 בין נתיבות לצומת גורל
נתיבות התעכבה ולכן שדרות נפתחת לפניה, אופקים מראש תוכננה להיפתח בשלב השני.
אם היו בונים הכל ביחד, סביר להניח שגם הקטע עד שדרות היה נפתח רק בעוד שנתיים.
החלוקה לשלבים ולקטעים בפרויקט כזה היא נכונה.
לא נכון אם בונים הכל ביחד הכל היה נפתח עוד חו
חודש. כי בכל מכרז נבחרה חברה אחרת אבל הם עשו את המכרז באופקים אחרי שנה בגלל שנגמר להם הכסף בקופא והם היו צריכים לחכות שנה כדי לקבל תקציב נוסף ממשרד התחבורה. בסין הם בונים הכל ביחד ומביאים המון עובדים ומסיימים תוך שנה עבודות בניה.
 
ישראל זו לא סין

לא נכון אם בונים הכל ביחד הכל היה נפתח עוד חו
חודש. כי בכל מכרז נבחרה חברה אחרת אבל הם עשו את המכרז באופקים אחרי שנה בגלל שנגמר להם הכסף בקופא והם היו צריכים לחכות שנה כדי לקבל תקציב נוסף ממשרד התחבורה. בסין הם בונים הכל ביחד ומביאים המון עובדים ומסיימים תוך שנה עבודות בניה.
ישראל זו לא סין
בישראל אם היו פורסים את התקציב לפרויקט כולו, אז חלוקת התקציב בכל שנה לא הייתה משתנה, מה שהיה משתנה זה אחוז הביצוע של כל חלק - במקום אחוז ביצוע של 100% בקטע אחד ו-20% (סתם לצורך הדוגמה) בקטע שני, היה נוצר מצב של 50% בכל הקטעים ואז שום דבר לא היה נפתח עכשיו.
אין מה לעשות, תכנון התקציב והפריסה שלו זה חלק בלתי נפרד מניהול פרויקט.
 

amit1270

New member
למה ולמה ולמה. מזכיר לי את הפרסומת עם דב נבון

אם היו בונים הכל ביחד הכל היה נפתח עוד חודש
למה שזה היה מתעכב? למה לא עשו מכרז באופקים מתי שעשו מכרז בשדרות? המכרז באופקים היה שנה יותר מאוחר אם היו עושים מכרז באופקים ביחד עם שדרות גם אופקים היתה נפתחת עוד חודש ולא בעוד שנה וחצי.
למה ולמה ולמה. מזכיר לי את הפרסומת עם דב נבון
 

luckydude

Active member
המסילה לאופקים מוכנה.

כמה נוסעים מתחנת הרכבת של שדרות?
ולמה תחנת אופקים לא נפתחה עדיין? זה רק 20 קילומטר משדרות. אי אפשר לפתוח הכל ביחד?
המסילה לאופקים מוכנה.
מדוע התחנה לא - תשאל בעירית אופקים שהתמזמזה עם הוצאת אישורי בנייה עבור התחנה.
 

droriko

New member
לא הבנתי את המצגת

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
לא הבנתי את המצגת
מורידים את הרכבת מכפר סבא לתל אביב מ-3 רכבות בשעה ל-2, או שפשוט 2 מה-3 רכבות ימשיכו לשדרות? כנ"ל לגבי שעות השפל
 
אין שינוי במספר הרכבות בקטע הוד השרון - ת"א

לא הבנתי את המצגת
מורידים את הרכבת מכפר סבא לתל אביב מ-3 רכבות בשעה ל-2, או שפשוט 2 מה-3 רכבות ימשיכו לשדרות? כנ"ל לגבי שעות השפל
אין שינוי במספר הרכבות בקטע הוד השרון - ת"א
3 בשעות השיא
2 בשעות השפל
 
התגובה שלי שכל פעם זה רק ניהיה גרוע יותר

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
התגובה שלי שכל פעם זה רק ניהיה גרוע יותר
עכשיו מבטלים קו צפוני היחידי שקיים בעיר פה צפונה או מקיסמום להביא אותי לנקודה שממנה להגיע לצפון יהיה הרבה יותר נוח, עכשיו גם את זה מבטלים ומשאירים 3 רכבות בלבד, אני מאוד מקווה שהתוכנית הזאת לא תצא לפועל
 

amit1270

New member
אוי מסכן שכמוך

התגובה שלי שכל פעם זה רק ניהיה גרוע יותר
עכשיו מבטלים קו צפוני היחידי שקיים בעיר פה צפונה או מקיסמום להביא אותי לנקודה שממנה להגיע לצפון יהיה הרבה יותר נוח, עכשיו גם את זה מבטלים ומשאירים 3 רכבות בלבד, אני מאוד מקווה שהתוכנית הזאת לא תצא לפועל
אוי מסכן שכמוך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה