מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
תודה על ההצעות, בהחלט רעיונות מעולים :)

קבל:
1. להעביר את קו 378 של מטרופולין ליסוע דרך הנת"צ.
2. 9 קווים מאשקלון/אשדוד/יבנה דרך הנת"צ למסוף 2000 ולאוניברסיטת תל אביב - 3 מכל מוצא ללא עצירות ביניים בנת"צ למסוף 2000, 3 לאוניברסיטת תל אביב, 3 לרכבת מרכז שעוצרים במחלפים באיילון דרום.
3. קו מרחובות מהיר לרכבת מרכז דרך 431 והנת"צ.

אבל אני נשאר בדיעה שקווים כאלה לא מצדיקים את הנת"צ ובודאי שהנת"צ הזה לוקה בחסר כל עוד הוא רק עד קיבוץ גלויות ולא עד רוקח.
הנה עוד דוגמא לשיטת הטלאים: אם כבר נת"צ באיילון, אז מתבקש קודם כל שיהיה בקטע המרכזי והכי עמוס שלו שגם יש בו יותר נתיבים.
יש דברים שתלויים זה בזה, ונת"צ באיילון דרום בלבד שלאחריו האוטובוסים "המהירים" ייתקעו בין קיבוץ גלויות למסוף 2000 או צפונה יותר, נועד מראש לכשלון.
ולכן, עצם הגישה של לנסות להצדיק את הנת"צ הזה במבודד מכל השאר זו גישה מוטעית.
אז הצעה בונה לך ולמשרד התחבורה: אם כבר מתעקשים על נת"צ באיילון תאריכו אותו לקטע החשוב ביותר של הכביש הזה (שגם יתחבר לנתיב המהיר בכביש 1).

אתם יורים לעצמכם ברגליים בגישה שאתם נוקטים בה ומנסים לדלות מים מאבן.
זה בדיוק ההיפך מגישה מערכתית יעילה.
תודה על ההצעות, בהחלט רעיונות מעולים :)
יש רצון לנת"צ גם בנתיבי איילון בקטע עליו אתה מדבר. יש רצון לנת"צים ברחבי ישראל כולל בתוך הערים. מנגד יש יותר מידי גורמים שלא רוצים אותם ולמרות שהגיונית יש לפתוח נת"צים בכבישים עמוסים, יש לכך מתנגדים רבים שיכולים להוביל לכישלון מהלכים שכאלו.

זה סוג של חינוך מחדש פתיחת הנת"צ באיילון...
 

benshap2

New member
תעשה נת"צים איפה שבאמת צריך נת"צים

די. תהיה כבר רציני, אתה לא מבין שזה קריטי?
כל מקום בארץ שתהפוך אותו לנת"צ יקבל ביקורת גדולה! כאן יש נתיב שאינו בשימוש ופתיחתו מהיום הראשון לתח"צ בלבד זה דבר שנהגי הרכב הפרטי יאכלו בשקט במידה והנת"צ יצליח.

רבאק, בא לך להכשיל כל דבר? רק את הרע אתה רואה כל הזמן?

פתיחת הנת"צ הזה באופן חד משמעי הוא תקדים ותקדים שכזה יאפשר הסטת מסלולים רגילים כעת לנת"צים בהמשך במידה ונת"צ זה יצליח. לא ניתן לקחת נתיב רגיל בכבישים אחרים קרי גהה ולהפוך אותו לנת"צ מבלי לספוג ביקורת גדולה מכולם, כולל התקשורת. דבר שיכול להפעיל ללחץ לביטול הנת"צ.

לכן בחרו את הנתיב השלישי בנתיבי איילון וצריכים לעזור לו להצליח כי לכולנו יש אינטרס בשיפור התחבורה הציבורית ואם לך יש אינטרס שגם בגהה יהיה נת"צ, אז תתרום באמת ותעלה רעיונות באמת אם יש לך ולא שטויות.

בנוגע לרמת התכנון, אגף תשתיות מעוניין לקדם נת"צים, אגף תחבורה ציבורית פועל על מנת להצדיק את הפעלת הנת"צ. אני סך הכל הייתי מעוניין לבצע סיעור מוחין כאן בפורום מאנשים שיודעים בדגש על יודעים מה התושבים באמת צריכים. כי גם אגף תשתיות וגם אגף תחבורה ציבורית לא תמיד יכולים לדעת את הצרכים של משתמשי התח"צ ולא משנה כמה סקרים הם עושים (הגיעו למסקנה הזאת).

אז בא בן אדם (אני) שרוצה לעזור ולתרום ואתה מחרב כאן את הכל ויוצר שרשורפלצת בו אתה רב עם כל העולם ואשתו? אולי די?
תעשה נת"צים איפה שבאמת צריך נת"צים
במקום לתקוע את כל תושבי דרום גוש דן בפקקים של שעה כשלידם עובר פעם בשעה אוטובוס...
 

benshap2

New member
תעשה נת"צים היכן שבם באמת דרושים

די. תהיה כבר רציני, אתה לא מבין שזה קריטי?
כל מקום בארץ שתהפוך אותו לנת"צ יקבל ביקורת גדולה! כאן יש נתיב שאינו בשימוש ופתיחתו מהיום הראשון לתח"צ בלבד זה דבר שנהגי הרכב הפרטי יאכלו בשקט במידה והנת"צ יצליח.

רבאק, בא לך להכשיל כל דבר? רק את הרע אתה רואה כל הזמן?

פתיחת הנת"צ הזה באופן חד משמעי הוא תקדים ותקדים שכזה יאפשר הסטת מסלולים רגילים כעת לנת"צים בהמשך במידה ונת"צ זה יצליח. לא ניתן לקחת נתיב רגיל בכבישים אחרים קרי גהה ולהפוך אותו לנת"צ מבלי לספוג ביקורת גדולה מכולם, כולל התקשורת. דבר שיכול להפעיל ללחץ לביטול הנת"צ.

לכן בחרו את הנתיב השלישי בנתיבי איילון וצריכים לעזור לו להצליח כי לכולנו יש אינטרס בשיפור התחבורה הציבורית ואם לך יש אינטרס שגם בגהה יהיה נת"צ, אז תתרום באמת ותעלה רעיונות באמת אם יש לך ולא שטויות.

בנוגע לרמת התכנון, אגף תשתיות מעוניין לקדם נת"צים, אגף תחבורה ציבורית פועל על מנת להצדיק את הפעלת הנת"צ. אני סך הכל הייתי מעוניין לבצע סיעור מוחין כאן בפורום מאנשים שיודעים בדגש על יודעים מה התושבים באמת צריכים. כי גם אגף תשתיות וגם אגף תחבורה ציבורית לא תמיד יכולים לדעת את הצרכים של משתמשי התח"צ ולא משנה כמה סקרים הם עושים (הגיעו למסקנה הזאת).

אז בא בן אדם (אני) שרוצה לעזור ולתרום ואתה מחרב כאן את הכל ויוצר שרשורפלצת בו אתה רב עם כל העולם ואשתו? אולי די?
תעשה נת"צים היכן שבם באמת דרושים
במקום לתקוע את כל תושבי דרום גוש דן בפקקים של שעה כשלידם עובר פעם בשעה אוטובוס...

כל ביקורת שתופנה כנגד משרד החבורה בעקבות הנת"צ הזה היא לגיטימית לחלוטין.
 

olli3

New member
מנהל
קראת את כל דבריי?

תעשה נת"צים היכן שבם באמת דרושים
במקום לתקוע את כל תושבי דרום גוש דן בפקקים של שעה כשלידם עובר פעם בשעה אוטובוס...

כל ביקורת שתופנה כנגד משרד החבורה בעקבות הנת"צ הזה היא לגיטימית לחלוטין.
קראת את כל דבריי?
במקומות שבאמת צריך נת"צ, פתיחת נת"צ תלווה בביקורת ציבורית, לרבות תקשורתית וגרוע מכך מנבחרי ציבור. נת"צ שיפתח בגהה על חשבון נתיב קיים יעורר זעם רב ויכול בלחץ גדול להוביל להחזרתו לנתיב רגיל. אף אחד לא מעוניין בתקדים שכזה בו פתיחת נת"צ תגולגל חזרה לנתיב רגיל.

על כן, כמו ילדים קטנים בגן, מנסים להרגיל את הציבור לנת"צים *חדשים* בצורות שונות ומשונות, קרי הנת"צ בכביש החוף שלצורך הפעלתו הופקעו השוליים. זאת על מנת למנוע ביקורת כמו הביקורת על הפקעת הנתיב בכביש 1 לטובת הנתיב המהיר.

יש מקום לנת"צ בנתיבי איילון במידה ויסעו בו אוטובוסים רבים שחלקם נוסעים כעת על כביש 44 לצד הפעלת קווים חדשים.

בצורה כזו, בה הופכים את השוליים לנת"צ שגם יצליח, נוסעי הרכב הפרטי יתחילו להתרגל לראות נת"צים מסביבם והביקורת על הפיכת נתיבים רגילים לנת"צים (בעתיד), תהיה פחותה בהרבה עקב ההתרגלות למצב החדש.

אתה יודע, אפשר לחשוב קצת מחוץ לקופסא, לבחון השפעות, להסתכל קדימה על מה יקרה אם... ומה יקרה אם אחרת...

אתה מוזמן לתרום מהידע שלך במה יוכל לעזור לנת"צ זה להצליח.
 
הנת"צ הזה יוכל להצליח (וגם זה לא בוודאות) רק

קראת את כל דבריי?
במקומות שבאמת צריך נת"צ, פתיחת נת"צ תלווה בביקורת ציבורית, לרבות תקשורתית וגרוע מכך מנבחרי ציבור. נת"צ שיפתח בגהה על חשבון נתיב קיים יעורר זעם רב ויכול בלחץ גדול להוביל להחזרתו לנתיב רגיל. אף אחד לא מעוניין בתקדים שכזה בו פתיחת נת"צ תגולגל חזרה לנתיב רגיל.

על כן, כמו ילדים קטנים בגן, מנסים להרגיל את הציבור לנת"צים *חדשים* בצורות שונות ומשונות, קרי הנת"צ בכביש החוף שלצורך הפעלתו הופקעו השוליים. זאת על מנת למנוע ביקורת כמו הביקורת על הפקעת הנתיב בכביש 1 לטובת הנתיב המהיר.

יש מקום לנת"צ בנתיבי איילון במידה ויסעו בו אוטובוסים רבים שחלקם נוסעים כעת על כביש 44 לצד הפעלת קווים חדשים.

בצורה כזו, בה הופכים את השוליים לנת"צ שגם יצליח, נוסעי הרכב הפרטי יתחילו להתרגל לראות נת"צים מסביבם והביקורת על הפיכת נתיבים רגילים לנת"צים (בעתיד), תהיה פחותה בהרבה עקב ההתרגלות למצב החדש.

אתה יודע, אפשר לחשוב קצת מחוץ לקופסא, לבחון השפעות, להסתכל קדימה על מה יקרה אם... ומה יקרה אם אחרת...

אתה מוזמן לתרום מהידע שלך במה יוכל לעזור לנת"צ זה להצליח.
הנת"צ הזה יוכל להצליח (וגם זה לא בוודאות) רק
אם יהיה לו המשך נת"צי מצפון לו, קרי: או נת"צ בחלק המרכזי של איילון או חיבור בין הנת"צ באיילון דרום לנת"צ ברחובות אורך של תל אביב - החרש, המסגר, דרך בגין ודרך נמיר (מה שנתיבי איילון מכנים "ציר העדפה לתחבורה ציבורית בת"א"

תראה איזה חלם יש בהתנהלות משרד התחבורה בקשר לנת"צ הזה - כבר בנובמבר 2012 משרד התחבורה פירסם הודעה (לפני בחירות?) שזו כותרתה:
הקלה משמעותית לנהגים בנתיבי איילון. מהשבוע הבא: נתיב נסיעה שלישי בקטע שבין מחלף חולות למחלף חולון

וזה מה שכתוב, בין השאר, באותה הודעה:
"
השר כץ הורה על פתיחתו המיידית של נתיב הנסיעה השלישי בכביש מספר 20 לאחר חברת נתיבי איילון סיימה את סלילתו של הנתיב. הנתיב הנוסף נסלל במסגרת הקמת קו הרכבת תל אביב – יבנה מתוך הנחה כי בעתיד, כאשר הרכבת תפעל והכביש יתפקד בגבולות הקיבולת שלו, יהיה קושי טכני בסלילת נתיב שלישי בין הכביש לרכבת.

חברת נתיבי איילון סללה את נתיב התחבורה השלישי, בשני הכיוונים של קטע הכביש שבין מחלף חולות למחלף חולון. הנתיב שארכו כעשרה קילומטרים נפתח בשלב זה לתנועת כל כלי הרכב. בעתיד הוא צפוי לשמש כנתיב מהיר לתחבורה הציבורית (נת"צ).

השר כץ ציין כי פתיחת הנתיב תקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בנתיבי איילון ותקצר באופן ניכר את זמני ההגעה למרכז תל אביב, בשעות העומס של התחבורה. "מעתה, תוכל התנועה להתנהל בשלושה נתיבים, במקום שניים כיום ובכך יתקצר באופן משמעותי זמן הנסיעה למרכז תל אביב" הוסיף כץ.

במקביל לכך הנחה השר כץ להשלים את העבודות לקמת נתיב נסיעה שלישי בין מחלף אשדוד למחלף חולות וליצור רצף תחבורתי עבור התחבורה הציבורית, מאשדוד למרכז תל אביב.
"

לא מזמן התבשרנו על פתיחת הנתיב השלישי בין מחלף אשדוד למחלף חולות. האם באמת הנתיב הזה והנתיב השלישי באיילון דרום יוצרים רצף תחבורתי עבור התחבורה הציבורית, מאשדוד למרכז תל אביב?
האם הנתיב השלישי בין מחלף אשדוד למחלף חולות נפתח כנת"צ? הרי גם זה נתיב חדש שהיה אפשר "להרגיל" איתו את נהגי הרכבים הפרטיים?
מדוע שם הנתיב נפתח כנתיב רגיל ולא כנת"צ? הרי משרד התחבורה רצה "ליצור רצף תחבורתי עבור התחבורה הציבורית, מאשדוד למרכז תל אביב"...
במקום זה יוצרים רצף ממחלף חולות עד מחלף חולון שחופף למסילת ברזל כפולה. לא מאשדוד ולא למרכז תל אביב.
ואגב, מדוע הנת"צ באיילון לא נפתח כבר בנובמבר 2012? מדוע לא ניצלו את התקופה שבין נובמבר 2012 לספטמבר 2013 כדי לפתוח את הנתיב כנתיב רגיל ולהעביר לכביש קווי אוטובוס ובתקופה זו לבחון האם יש צורך בנת"צ? במקום זאת, משרד התחבורה פרסם הודעה חגיגית (לפני הבחירות לכנסת) ולא יישם אותה כלל בשום צורה.
משרד התחבורה מתעתע בציבור בתקווה שחוסר העקביות שלו והודעות היחצ"נות שלו לא ייחשפו.

אז, olli3, אתה צריך לנסות להצטרף אלינו לשפר את המקצוענות של משרד התחבורה ולא לשתף פעולה עם החובבנות שלו.
 

olli3

New member
מנהל
בדיוק כמו הנתיב המהיר - לכיוון אחד בלבד.

הנת"צ הזה יוכל להצליח (וגם זה לא בוודאות) רק
אם יהיה לו המשך נת"צי מצפון לו, קרי: או נת"צ בחלק המרכזי של איילון או חיבור בין הנת"צ באיילון דרום לנת"צ ברחובות אורך של תל אביב - החרש, המסגר, דרך בגין ודרך נמיר (מה שנתיבי איילון מכנים "ציר העדפה לתחבורה ציבורית בת"א"

תראה איזה חלם יש בהתנהלות משרד התחבורה בקשר לנת"צ הזה - כבר בנובמבר 2012 משרד התחבורה פירסם הודעה (לפני בחירות?) שזו כותרתה:
הקלה משמעותית לנהגים בנתיבי איילון. מהשבוע הבא: נתיב נסיעה שלישי בקטע שבין מחלף חולות למחלף חולון

וזה מה שכתוב, בין השאר, באותה הודעה:
"
השר כץ הורה על פתיחתו המיידית של נתיב הנסיעה השלישי בכביש מספר 20 לאחר חברת נתיבי איילון סיימה את סלילתו של הנתיב. הנתיב הנוסף נסלל במסגרת הקמת קו הרכבת תל אביב – יבנה מתוך הנחה כי בעתיד, כאשר הרכבת תפעל והכביש יתפקד בגבולות הקיבולת שלו, יהיה קושי טכני בסלילת נתיב שלישי בין הכביש לרכבת.

חברת נתיבי איילון סללה את נתיב התחבורה השלישי, בשני הכיוונים של קטע הכביש שבין מחלף חולות למחלף חולון. הנתיב שארכו כעשרה קילומטרים נפתח בשלב זה לתנועת כל כלי הרכב. בעתיד הוא צפוי לשמש כנתיב מהיר לתחבורה הציבורית (נת"צ).

השר כץ ציין כי פתיחת הנתיב תקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בנתיבי איילון ותקצר באופן ניכר את זמני ההגעה למרכז תל אביב, בשעות העומס של התחבורה. "מעתה, תוכל התנועה להתנהל בשלושה נתיבים, במקום שניים כיום ובכך יתקצר באופן משמעותי זמן הנסיעה למרכז תל אביב" הוסיף כץ.

במקביל לכך הנחה השר כץ להשלים את העבודות לקמת נתיב נסיעה שלישי בין מחלף אשדוד למחלף חולות וליצור רצף תחבורתי עבור התחבורה הציבורית, מאשדוד למרכז תל אביב.
"

לא מזמן התבשרנו על פתיחת הנתיב השלישי בין מחלף אשדוד למחלף חולות. האם באמת הנתיב הזה והנתיב השלישי באיילון דרום יוצרים רצף תחבורתי עבור התחבורה הציבורית, מאשדוד למרכז תל אביב?
האם הנתיב השלישי בין מחלף אשדוד למחלף חולות נפתח כנת"צ? הרי גם זה נתיב חדש שהיה אפשר "להרגיל" איתו את נהגי הרכבים הפרטיים?
מדוע שם הנתיב נפתח כנתיב רגיל ולא כנת"צ? הרי משרד התחבורה רצה "ליצור רצף תחבורתי עבור התחבורה הציבורית, מאשדוד למרכז תל אביב"...
במקום זה יוצרים רצף ממחלף חולות עד מחלף חולון שחופף למסילת ברזל כפולה. לא מאשדוד ולא למרכז תל אביב.
ואגב, מדוע הנת"צ באיילון לא נפתח כבר בנובמבר 2012? מדוע לא ניצלו את התקופה שבין נובמבר 2012 לספטמבר 2013 כדי לפתוח את הנתיב כנתיב רגיל ולהעביר לכביש קווי אוטובוס ובתקופה זו לבחון האם יש צורך בנת"צ? במקום זאת, משרד התחבורה פרסם הודעה חגיגית (לפני הבחירות לכנסת) ולא יישם אותה כלל בשום צורה.
משרד התחבורה מתעתע בציבור בתקווה שחוסר העקביות שלו והודעות היחצ"נות שלו לא ייחשפו.

אז, olli3, אתה צריך לנסות להצטרף אלינו לשפר את המקצוענות של משרד התחבורה ולא לשתף פעולה עם החובבנות שלו.
בדיוק כמו הנתיב המהיר - לכיוון אחד בלבד.
בחיי שאתה שואל שאלות שהתשובות שלהן גם ככה ידועות לכל... אם היו רוצים, כבר אז היו יכולים לפתוח את שני הנתיבים באיילון לרכב פרטי.

בעיית הפקקים היא יותר בכניסה לת"א ואת זה רוצים לפתור, יחד עם עדיפות גם לשאטלים (קרי הנתיב המהיר) וגם לתחבורה ציבורית (נתיב מהיר ונתיבי איילון בקטע שאנו מדברים עליו עכשיו).
 

levikon

New member
דווקא מת"צ טוב

חברים נסחפתם לכיוון אחר, צריך פתרונות ומהר.
הצעות לקווים חדשים כמו שאיליה הציע... קישור אוטובוסי ישיר אל רכבת מרכז הוא משהו שגם אני תומך בו.

כעת מה בנוגע לקווי אשדוד שאינם 280/281. האם יש מקום להעביר את חלקם לנסיעה בנת"צ? למשל ש320 יסע דרך איילון ו312 יסע דרך כביש 44?

מה בדבר קווי האוטובוס היוצאים מיבנה? ובנימה זו שכחתי גם את קווים 282/284 שישתמשו בנת"צ הזה בחלק ממש קטן ממנו.

הצעות נוספות להסטת נסיעות של קווים שכעת לא נוסעים באיילון אל איילון, הצעות לשיפור מסלולים דרך איילון והצעות לקווים חדשים.

אני לא בקיא בצרכי התושבים בגוש דן ובשפלה. אני בקיא רק בלהגיע ממקום למקום כאורח בערים האלו.
דווקא מת"צ טוב
להעביר את רוב הנסיעות ממישור החוף הדרומי שנוסעות באוטובוסים לעבור בו במקום ב-44. יש לך כ-15 עד 20 נסיעות רק מאשדוד בבוקר, שלא נדבר על אשקלון, רחובות, יבנה, קו מהיר מראשון לציון וכ"ו. יכול בהחלט לעזור. באשדוד, הייתי משנה כך ש-312 יעבור דרך 44 ו-320 ישיר לתל אביב בלי 44. גם 280 ו-281 כמובן. שלא נדבר על כך שאפשר להשתמש בו בשביל להעביר קווים ישירות מראשון לרוטשילד לדוגמא...
 

olli3

New member
מנהל
אשמח לפירוט על ראשון לציון ורוטשילד.

דווקא מת"צ טוב
להעביר את רוב הנסיעות ממישור החוף הדרומי שנוסעות באוטובוסים לעבור בו במקום ב-44. יש לך כ-15 עד 20 נסיעות רק מאשדוד בבוקר, שלא נדבר על אשקלון, רחובות, יבנה, קו מהיר מראשון לציון וכ"ו. יכול בהחלט לעזור. באשדוד, הייתי משנה כך ש-312 יעבור דרך 44 ו-320 ישיר לתל אביב בלי 44. גם 280 ו-281 כמובן. שלא נדבר על כך שאפשר להשתמש בו בשביל להעביר קווים ישירות מראשון לרוטשילד לדוגמא...
אשמח לפירוט על ראשון לציון ורוטשילד.
 

levikon

New member
הכוונה ל-15 עד 20 נסיעות בשעה.

דווקא מת"צ טוב
להעביר את רוב הנסיעות ממישור החוף הדרומי שנוסעות באוטובוסים לעבור בו במקום ב-44. יש לך כ-15 עד 20 נסיעות רק מאשדוד בבוקר, שלא נדבר על אשקלון, רחובות, יבנה, קו מהיר מראשון לציון וכ"ו. יכול בהחלט לעזור. באשדוד, הייתי משנה כך ש-312 יעבור דרך 44 ו-320 ישיר לתל אביב בלי 44. גם 280 ו-281 כמובן. שלא נדבר על כך שאפשר להשתמש בו בשביל להעביר קווים ישירות מראשון לרוטשילד לדוגמא...
הכוונה ל-15 עד 20 נסיעות בשעה.
רק מאשדוד בין 500 ל-1000 איש בשעה באוטובוס, כמו שתי רכבות...
בנוגע לראשון, קווים כמו 174 וקווים שאפשר להסיט את רוב הנסיעות שלהם למתצ..
 

olli3

New member
מנהל
כשכתבת מראשון לרוטשילד, למה התכוונת?

הכוונה ל-15 עד 20 נסיעות בשעה.
רק מאשדוד בין 500 ל-1000 איש בשעה באוטובוס, כמו שתי רכבות...
בנוגע לראשון, קווים כמו 174 וקווים שאפשר להסיט את רוב הנסיעות שלהם למתצ..
כשכתבת מראשון לרוטשילד, למה התכוונת?
לרוטשילד בת"א? או בקווים שנוסעים כיום על רוטשילד ויגיעו איכשהו למת"צ?

לגבי 174 ו119, אני חושב שיש להמשיך ולהפעיל אותם דרך כביש 44 (אני מדבר על חלופת 174 שנוסעת על ז'בוטינסקי).
 

levikon

New member
כן. קווים לרוטשילד בתל אביב.

כשכתבת מראשון לרוטשילד, למה התכוונת?
לרוטשילד בת"א? או בקווים שנוסעים כיום על רוטשילד ויגיעו איכשהו למת"צ?

לגבי 174 ו119, אני חושב שיש להמשיך ולהפעיל אותם דרך כביש 44 (אני מדבר על חלופת 174 שנוסעת על ז'בוטינסקי).
כן. קווים לרוטשילד בתל אביב.
ולגבי 174, לפחות את החלופה אפשר להעביר דרך המתצ ומשה דיין.
 

gogefen

New member
לכל המתנגדים לנת"צ

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
לכל המתנגדים לנת"צ
רוב בעלי הרכב הפרטי על ציר מחלף חולות ---> חיל השריון (תושבי יבנה, ראשון לציון, חולון, בת - ים) נוסעים לתל אביב דרך איילון.

באוטובוס נוצר מצב שכמעט כל הקווים מעבירים את הנוסעים עינוי נמשך דרך העיר, בעיקר בשל העובדה שבשעות העומס הנסיעה דרך נתיבי איילון לא משתלמת בגלל הפקקים.
אפילו קו 140, שנוסע דרך איילון, לא עובד בשעות העומס (יש קו בשעה 07:30 ולאחר מכן הקו חוזר לפעול רק ב 09:00). הסיבה: הנסיעה דרך איילון אורכת בדיוק אותו זמן כמו בקו 40, שנוסע דרך העיר.
פתיחת נת"צ בציר איילון תוכל להסיט קווים רבים, שרוב יעודם הוא הסעת יוממים לתל אביב, לנת"צ החדש. כמו כן, הוספת אוטובוסים רבים בקו 140, שיחל לנסוע גם בשעת העומס.
 
אין לי שום התנגדות לנת"צ למעט דבר עקרוני ו-

לכל המתנגדים לנת"צ
רוב בעלי הרכב הפרטי על ציר מחלף חולות ---> חיל השריון (תושבי יבנה, ראשון לציון, חולון, בת - ים) נוסעים לתל אביב דרך איילון.

באוטובוס נוצר מצב שכמעט כל הקווים מעבירים את הנוסעים עינוי נמשך דרך העיר, בעיקר בשל העובדה שבשעות העומס הנסיעה דרך נתיבי איילון לא משתלמת בגלל הפקקים.
אפילו קו 140, שנוסע דרך איילון, לא עובד בשעות העומס (יש קו בשעה 07:30 ולאחר מכן הקו חוזר לפעול רק ב 09:00). הסיבה: הנסיעה דרך איילון אורכת בדיוק אותו זמן כמו בקו 40, שנוסע דרך העיר.
פתיחת נת"צ בציר איילון תוכל להסיט קווים רבים, שרוב יעודם הוא הסעת יוממים לתל אביב, לנת"צ החדש. כמו כן, הוספת אוטובוסים רבים בקו 140, שיחל לנסוע גם בשעת העומס.
אין לי שום התנגדות לנת"צ למעט דבר עקרוני ו-
וחשוב ביותר:
במקום שבו יש נת"צ - ייאסר על אוטובוסים ומוניות לנסוע בנתיבים מקבילים המיועדים לרכב פרטי ! בלי עקרון זה - אין ערך לנת"צ. אין שום הצדקה שאוטובוס ייסע בנתיב רגיל אם יש לו נת"צ מקביל. על נהג אוטובוס או מונית שנוסעים בנתיב לרכב פרטי במקרה דנן, לקבל את אותו הקנס שמקבל רכב פרטי הנוסע בנת"צ. זה ההיגיון הנכון.
 

משה9

New member
שישמש גם מוניות וכלי רכב רבי תפוסה!

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
שישמש גם מוניות וכלי רכב רבי תפוסה!
 

krispytuna

New member
כבר יש נת"צ באיילון

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
כבר יש נת"צ באיילון
אני ראיתי את הנת"צ קצת אחרי חיל השריון אם אני לא טועה..יש שם נת"צ בחלק מאיילון
אבל למה מכוניות נוסעות שם כאילו הכול רגיל?
ראיתי את התמרור..
 

stratomaximus

New member
הנת"צ הוא לא בדיוק באיילון

כבר יש נת"צ באיילון
אני ראיתי את הנת"צ קצת אחרי חיל השריון אם אני לא טועה..יש שם נת"צ בחלק מאיילון
אבל למה מכוניות נוסעות שם כאילו הכול רגיל?
ראיתי את התמרור..
הנת"צ הוא לא בדיוק באיילון
תיאורטית הוא בנתיב הימני ביותר של איילון בין מחלף חולון לגשר חיל השיריון,
מעשית - בקטע הזה של איילון יש 2 כבישים שמתאחדים לקטע קצר - נתיבי איילון בצד בשלושת הנתיבים השמאליים, ודרך חיל השיריון בנתיבים הימניים, כולל הנת"צ (משהו דומה קיים בכביש 6 בין מחלף בן שמן למחלף דניאל, שם כביש 6 מתאחד עם כביש 1 לקטע קצר).
הקטע של הנת"צ באיילון הוא חלק מנת"צ ארוך יותר - נמשך מכיכר הלוחמים בחולון, דרך צומת חולון, מחלף קיבוץ גלויות, ואז ממשיך בדרך חיל השיריון (עובר לנתיב השמאלי), ועולה על הגשר של התחנה המרכזית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה