מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
אז היית רוצה שלא יהיו רכבות בשעות השפל?

כל עוד זמן הנסיעה לא יתקצר, זה לא שווה את זה.
כיום בשעות השפל אפשר להגיע בקו 300 מהתמח"ת עד מרכז אשקלון בזמן של 50-55 דקות.
ברכבת (למעט הרכבות הישירות בשעות העומס), זהו זמן הנסיעה רק עד התחנה בסילבר ועוד צריך אחר כך לקחת קו פנימי באשקלון. מה גם שמחיר הנסיעה גבוה יותר.
לכן הרכבת פשוט לא משתלמת בשעות השפל. היא משתלמת רק בשעות העומס בהן קו 300 עומד בפקקים בכביש 4 ולוקח לו הרבה יותר זמן.
אז היית רוצה שלא יהיו רכבות בשעות השפל?
גם בשאר קווי הרכבת נסיעה באוטובוס תארך זמן דומה חוץ מבשעות העומס.
 
למה שלא יהיו?

אז היית רוצה שלא יהיו רכבות בשעות השפל?
גם בשאר קווי הרכבת נסיעה באוטובוס תארך זמן דומה חוץ מבשעות העומס.
למה שלא יהיו?
למה הקיבעון הזה שאסור להפעיל שירות אוטובוסים במקביל לשירות רכבות?
 
השאלה היא שאלה של סדרי עדיפויות

למה שלא יהיו?
למה הקיבעון הזה שאסור להפעיל שירות אוטובוסים במקביל לשירות רכבות?
השאלה היא שאלה של סדרי עדיפויות
אף אחד לא אמר שאסור להפעיל שירות אוטובוסים במקביל לשירות רכבות.
אבל כל רכבת וצוותה בקו מסויים באה על חשבון רכבת פוטנציאלית בקו אחר וכל אוטובוס ונהגו בקו מסויים בא על חשבון אוטובוס פוטנציאלי בקו אחר.
ולכך מתווסף גם אופן השימוש בנתיב נסיעה בכביש האם הוא מוצדק ויעיל או לא.
השרשור הזה נפתח בהודעה העוסקת בנת"צ שאמור להיפתח בכביש מהיר שבין מסלוליו יש מסילת ברזל.
אני אמקד את השאלה לשאלה נקודתית ביותר: האם בין מחלף חולות לבין מחלף קיבוץ גלויות יש הצדקה למסילת ברזל המשרתת רכבות בין אשקלון, אשדוד, יבנה, ראשון לציון, בת-ים וחולון לבין תל אביב וגם לנת"צ שאולי ישרת בפוטנציה קווים מהירים בין אותן ערים לבין תל אביב?
בינתיים אנו אפילו לא יודעים למה באמת הנת"צ הזה אמור לשמש. האם משרד התחבורה כן יודע?
האם חייבים את הנת"צ הזה על מנת להעביר את קו 300 ליסוע דרך איילון?
צריך לזכור שעצם פתיחת נתיב שלישי, גם אם אינו נת"צ מקטינה את העומס בכביש ומגבירה את מהירות הנסיעה גם עבור אוטובוסים.
אם תוצאת הנת"צ הזה תהיה: אותו עומס לכלי הרכב הפרטיים ושאר כלי הרכב שאינם אוטובוסים ונתיב פיל לבן שפעם ב-10דקות עובר בו אוטובוס בשעות השיא, אז משרד התחבורה יצטרך לתת דין וחשבון לציבור.
 

mister K

New member
אני לא אמרתי דבר כזה.

אז היית רוצה שלא יהיו רכבות בשעות השפל?
גם בשאר קווי הרכבת נסיעה באוטובוס תארך זמן דומה חוץ מבשעות העומס.
אני לא אמרתי דבר כזה.
אמרתי שזמן הנסיעה ברכבת חייב להתקצר ושאין סיבה במתכונת הנוכחית להפעיל 4 רכבות בשעה בין אשקלון ותל אביב.
אבל השירות צריך לפעול כל היום כי בכל זאת יש אנשים שמעדיפים אותו על נסיעה באוטובוס מסיבותיהם.
 
אפשר להפעיל קווי אוטובוס מבת ים ומחולון

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
אפשר להפעיל קווי אוטובוס מבת ים ומחולון
בנוסף ל-140, 141 שמכסים אזורים קטנים מאד בבת ים. לדוגמה, אפשר להפעיל קווים ממסוף המרינה שייסעו ברחוב הקוממיות וברחוב יוסטפל, יעלו על כביש 20 וימשיכו לרחוב המסגר ו/או לדרך בגין. גם מחולון אפשר להפעיל קו שיוצא מקרית שרת ונוסע מערבה דרך השכונות הדרומיות של חולון עד מחלף הקוממיות, ומשם לתל אביב. אפשר אפילו שהקו הזה יתחיל מנחלת יהודה, וכך סוף סוף תהיה תחבורה בין חולון לראשון דרך מחלף חולון מזרח, וגם סוף סוף תהיה תחבורה נורמלית מתוך השכונות החדשות של נחלת יהודה למקום כלשהו.
 

droriko

New member


אפשר להפעיל קווי אוטובוס מבת ים ומחולון
בנוסף ל-140, 141 שמכסים אזורים קטנים מאד בבת ים. לדוגמה, אפשר להפעיל קווים ממסוף המרינה שייסעו ברחוב הקוממיות וברחוב יוסטפל, יעלו על כביש 20 וימשיכו לרחוב המסגר ו/או לדרך בגין. גם מחולון אפשר להפעיל קו שיוצא מקרית שרת ונוסע מערבה דרך השכונות הדרומיות של חולון עד מחלף הקוממיות, ומשם לתל אביב. אפשר אפילו שהקו הזה יתחיל מנחלת יהודה, וכך סוף סוף תהיה תחבורה בין חולון לראשון דרך מחלף חולון מזרח, וגם סוף סוף תהיה תחבורה נורמלית מתוך השכונות החדשות של נחלת יהודה למקום כלשהו.
 

olli3

New member
מנהל
תודה רבה. בנוגע לקו שיתחיל בנחלת יהודה>>>

אפשר להפעיל קווי אוטובוס מבת ים ומחולון
בנוסף ל-140, 141 שמכסים אזורים קטנים מאד בבת ים. לדוגמה, אפשר להפעיל קווים ממסוף המרינה שייסעו ברחוב הקוממיות וברחוב יוסטפל, יעלו על כביש 20 וימשיכו לרחוב המסגר ו/או לדרך בגין. גם מחולון אפשר להפעיל קו שיוצא מקרית שרת ונוסע מערבה דרך השכונות הדרומיות של חולון עד מחלף הקוממיות, ומשם לתל אביב. אפשר אפילו שהקו הזה יתחיל מנחלת יהודה, וכך סוף סוף תהיה תחבורה בין חולון לראשון דרך מחלף חולון מזרח, וגם סוף סוף תהיה תחבורה נורמלית מתוך השכונות החדשות של נחלת יהודה למקום כלשהו.
תודה רבה. בנוגע לקו שיתחיל בנחלת יהודה>>>
מה אתה חושב שיהיה מסלול ראוי לקו זה עד לחולון?
 

stratomaximus

New member
ידוע אם הנת"צ יהיה רק בחלק משעות היום?

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
ידוע אם הנת"צ יהיה רק בחלק משעות היום?
 

846

Active member
הנת"צ באיילון ישמש גם אוטובוסים בנסיעה ריקה

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
הנת"צ באיילון ישמש גם אוטובוסים בנסיעה ריקה
אל/מ המוצא או היעד.
אני השבוע עמדתי בפקק באיילון כ 30 דקות בנסיעה ריקה, עומס שבקלות יכול לגרום לאיחור ביציאה לנסיעה הבאה.
צריך להסתכל על כל התמונה ולא רק על מס' קווי השרות המשתמשים באיילון.
 

mister K

New member
אני לא חושב שזו הסיבה לקיומם של נת"צים.

הנת"צ באיילון ישמש גם אוטובוסים בנסיעה ריקה
אל/מ המוצא או היעד.
אני השבוע עמדתי בפקק באיילון כ 30 דקות בנסיעה ריקה, עומס שבקלות יכול לגרום לאיחור ביציאה לנסיעה הבאה.
צריך להסתכל על כל התמונה ולא רק על מס' קווי השרות המשתמשים באיילון.
אני לא חושב שזו הסיבה לקיומם של נת"צים.
 

846

Active member
זאת לא הסיבה העיקרית, אבל נת"צ טוב הוא

אני לא חושב שזו הסיבה לקיומם של נת"צים.
זאת לא הסיבה העיקרית, אבל נת"צ טוב הוא
"כלי עבודה" לנהגים וישמש לשיפור זמני הנסיעה ויתר דיוק.
 

droriko

New member


הנת"צ באיילון ישמש גם אוטובוסים בנסיעה ריקה
אל/מ המוצא או היעד.
אני השבוע עמדתי בפקק באיילון כ 30 דקות בנסיעה ריקה, עומס שבקלות יכול לגרום לאיחור ביציאה לנסיעה הבאה.
צריך להסתכל על כל התמונה ולא רק על מס' קווי השרות המשתמשים באיילון.
 

olli3

New member
מנהל
חברים נסחפתם לכיוון אחר, צריך פתרונות ומהר.

מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
חברים נסחפתם לכיוון אחר, צריך פתרונות ומהר.
הצעות לקווים חדשים כמו שאיליה הציע... קישור אוטובוסי ישיר אל רכבת מרכז הוא משהו שגם אני תומך בו.

כעת מה בנוגע לקווי אשדוד שאינם 280/281. האם יש מקום להעביר את חלקם לנסיעה בנת"צ? למשל ש320 יסע דרך איילון ו312 יסע דרך כביש 44?

מה בדבר קווי האוטובוס היוצאים מיבנה? ובנימה זו שכחתי גם את קווים 282/284 שישתמשו בנת"צ הזה בחלק ממש קטן ממנו.

הצעות נוספות להסטת נסיעות של קווים שכעת לא נוסעים באיילון אל איילון, הצעות לשיפור מסלולים דרך איילון והצעות לקווים חדשים.

אני לא בקיא בצרכי התושבים בגוש דן ובשפלה. אני בקיא רק בלהגיע ממקום למקום כאורח בערים האלו.
 
אתה מנסה בכוח להצדיק נת"צ שפשוט אין לו הצדקה

חברים נסחפתם לכיוון אחר, צריך פתרונות ומהר.
הצעות לקווים חדשים כמו שאיליה הציע... קישור אוטובוסי ישיר אל רכבת מרכז הוא משהו שגם אני תומך בו.

כעת מה בנוגע לקווי אשדוד שאינם 280/281. האם יש מקום להעביר את חלקם לנסיעה בנת"צ? למשל ש320 יסע דרך איילון ו312 יסע דרך כביש 44?

מה בדבר קווי האוטובוס היוצאים מיבנה? ובנימה זו שכחתי גם את קווים 282/284 שישתמשו בנת"צ הזה בחלק ממש קטן ממנו.

הצעות נוספות להסטת נסיעות של קווים שכעת לא נוסעים באיילון אל איילון, הצעות לשיפור מסלולים דרך איילון והצעות לקווים חדשים.

אני לא בקיא בצרכי התושבים בגוש דן ובשפלה. אני בקיא רק בלהגיע ממקום למקום כאורח בערים האלו.
אתה מנסה בכוח להצדיק נת"צ שפשוט אין לו הצדקה
לכן אל תתפלא אם תקבל גם הצעות הזויות.
למשל: אני מציע קו 380א שיסע מבאר שבע למסוף 2000 דרך הנת"צ באיילון, קו 370א שיסע מבאר שבע לתמח"ת דרך הנת"צ באיילון, קו 375א שיסע מקרית גת למסוף 2000 דרך הנת"צ באיילון, קו 112א שיסע ממודיעין למסוף 2000 דרך כביש 431 והנת"צ באיילון, קווים 405א ו 480א שיסעו מירושלים דרך כביש 443 (בגלל העבודות בכביש 1), ייכנסו למודיעין ודרך 431 יגיעו לנת"צ באיילון.
ויש לי גם הצעה אולי קצת פחות הזויה: קו מרחובות הנוסע דרך כביש 411 לכביש 42, עובר ל-431 ולנת"צ באיילון בואכה תל אביב.
אם קווים מהירים מאשקלון, אשדוד ויבנה לא יספיקו להצדקת הנת"צ, תוכל להשתמש בהצעות ההזויות שהצעתי.

עצם זה שאתה כותב: "צריך פתרונות ומהר" חודש לפני פתיחת נת"צ, מעיד על רמת התכנון...
 

olli3

New member
מנהל
די. תהיה כבר רציני, אתה לא מבין שזה קריטי?

אתה מנסה בכוח להצדיק נת"צ שפשוט אין לו הצדקה
לכן אל תתפלא אם תקבל גם הצעות הזויות.
למשל: אני מציע קו 380א שיסע מבאר שבע למסוף 2000 דרך הנת"צ באיילון, קו 370א שיסע מבאר שבע לתמח"ת דרך הנת"צ באיילון, קו 375א שיסע מקרית גת למסוף 2000 דרך הנת"צ באיילון, קו 112א שיסע ממודיעין למסוף 2000 דרך כביש 431 והנת"צ באיילון, קווים 405א ו 480א שיסעו מירושלים דרך כביש 443 (בגלל העבודות בכביש 1), ייכנסו למודיעין ודרך 431 יגיעו לנת"צ באיילון.
ויש לי גם הצעה אולי קצת פחות הזויה: קו מרחובות הנוסע דרך כביש 411 לכביש 42, עובר ל-431 ולנת"צ באיילון בואכה תל אביב.
אם קווים מהירים מאשקלון, אשדוד ויבנה לא יספיקו להצדקת הנת"צ, תוכל להשתמש בהצעות ההזויות שהצעתי.

עצם זה שאתה כותב: "צריך פתרונות ומהר" חודש לפני פתיחת נת"צ, מעיד על רמת התכנון...
די. תהיה כבר רציני, אתה לא מבין שזה קריטי?
כל מקום בארץ שתהפוך אותו לנת"צ יקבל ביקורת גדולה! כאן יש נתיב שאינו בשימוש ופתיחתו מהיום הראשון לתח"צ בלבד זה דבר שנהגי הרכב הפרטי יאכלו בשקט במידה והנת"צ יצליח.

רבאק, בא לך להכשיל כל דבר? רק את הרע אתה רואה כל הזמן?

פתיחת הנת"צ הזה באופן חד משמעי הוא תקדים ותקדים שכזה יאפשר הסטת מסלולים רגילים כעת לנת"צים בהמשך במידה ונת"צ זה יצליח. לא ניתן לקחת נתיב רגיל בכבישים אחרים קרי גהה ולהפוך אותו לנת"צ מבלי לספוג ביקורת גדולה מכולם, כולל התקשורת. דבר שיכול להפעיל ללחץ לביטול הנת"צ.

לכן בחרו את הנתיב השלישי בנתיבי איילון וצריכים לעזור לו להצליח כי לכולנו יש אינטרס בשיפור התחבורה הציבורית ואם לך יש אינטרס שגם בגהה יהיה נת"צ, אז תתרום באמת ותעלה רעיונות באמת אם יש לך ולא שטויות.

בנוגע לרמת התכנון, אגף תשתיות מעוניין לקדם נת"צים, אגף תחבורה ציבורית פועל על מנת להצדיק את הפעלת הנת"צ. אני סך הכל הייתי מעוניין לבצע סיעור מוחין כאן בפורום מאנשים שיודעים בדגש על יודעים מה התושבים באמת צריכים. כי גם אגף תשתיות וגם אגף תחבורה ציבורית לא תמיד יכולים לדעת את הצרכים של משתמשי התח"צ ולא משנה כמה סקרים הם עושים (הגיעו למסקנה הזאת).

אז בא בן אדם (אני) שרוצה לעזור ולתרום ואתה מחרב כאן את הכל ויוצר שרשורפלצת בו אתה רב עם כל העולם ואשתו? אולי די?
 
לי בא להכשיל כל דבר ורק את הרע אני רואה כל

די. תהיה כבר רציני, אתה לא מבין שזה קריטי?
כל מקום בארץ שתהפוך אותו לנת"צ יקבל ביקורת גדולה! כאן יש נתיב שאינו בשימוש ופתיחתו מהיום הראשון לתח"צ בלבד זה דבר שנהגי הרכב הפרטי יאכלו בשקט במידה והנת"צ יצליח.

רבאק, בא לך להכשיל כל דבר? רק את הרע אתה רואה כל הזמן?

פתיחת הנת"צ הזה באופן חד משמעי הוא תקדים ותקדים שכזה יאפשר הסטת מסלולים רגילים כעת לנת"צים בהמשך במידה ונת"צ זה יצליח. לא ניתן לקחת נתיב רגיל בכבישים אחרים קרי גהה ולהפוך אותו לנת"צ מבלי לספוג ביקורת גדולה מכולם, כולל התקשורת. דבר שיכול להפעיל ללחץ לביטול הנת"צ.

לכן בחרו את הנתיב השלישי בנתיבי איילון וצריכים לעזור לו להצליח כי לכולנו יש אינטרס בשיפור התחבורה הציבורית ואם לך יש אינטרס שגם בגהה יהיה נת"צ, אז תתרום באמת ותעלה רעיונות באמת אם יש לך ולא שטויות.

בנוגע לרמת התכנון, אגף תשתיות מעוניין לקדם נת"צים, אגף תחבורה ציבורית פועל על מנת להצדיק את הפעלת הנת"צ. אני סך הכל הייתי מעוניין לבצע סיעור מוחין כאן בפורום מאנשים שיודעים בדגש על יודעים מה התושבים באמת צריכים. כי גם אגף תשתיות וגם אגף תחבורה ציבורית לא תמיד יכולים לדעת את הצרכים של משתמשי התח"צ ולא משנה כמה סקרים הם עושים (הגיעו למסקנה הזאת).

אז בא בן אדם (אני) שרוצה לעזור ולתרום ואתה מחרב כאן את הכל ויוצר שרשורפלצת בו אתה רב עם כל העולם ואשתו? אולי די?
לי בא להכשיל כל דבר ורק את הרע אני רואה כל
הזמן?
זכותי המלאה להתנגד לנת"צ הזה שלדעתי הוא מיותר לחלוטין.
ואני לא היחיד בשרשור הזה שסבור שהוא מיותר.

אני מאוד בעד נת"צ בגהה שאותו אני יכול להצדיק עם אלף ואחת סיבות ואני לא זקוק לנת"צ המיותר באיילון על מנת להצדיק נת"צ בכביש גהה.
למשל, לא התנגדתי בכלל לנת"צ בשוליים של כביש 2 בין נתניה לתל אביב.
אבל כן - אני נגד הנת"צ בין מחלף חולות לבין קיבוץ גלויות ומי שמסיק מכך שב לי לכשיל כל דבר ורק את הרע אני רואה כל הזמן, הבעיה היא אצלו לא אצלי.

אם הנת"צ הזה כל כך חשוב למשרד התחבורה, מצופה שהוא יודע בעצמו כיצד להצדיקו. אחרת יש בעיה רצינית מאוד במשרד התחבורה.
בהקשר לנת"צ הזה אני רק יודע להצדיק מדוע הוא מיותר, וזכותי לעשות זאת.
 

olli3

New member
מנהל
אתה יורה לרצונות שלך ברגליים.

לי בא להכשיל כל דבר ורק את הרע אני רואה כל
הזמן?
זכותי המלאה להתנגד לנת"צ הזה שלדעתי הוא מיותר לחלוטין.
ואני לא היחיד בשרשור הזה שסבור שהוא מיותר.

אני מאוד בעד נת"צ בגהה שאותו אני יכול להצדיק עם אלף ואחת סיבות ואני לא זקוק לנת"צ המיותר באיילון על מנת להצדיק נת"צ בכביש גהה.
למשל, לא התנגדתי בכלל לנת"צ בשוליים של כביש 2 בין נתניה לתל אביב.
אבל כן - אני נגד הנת"צ בין מחלף חולות לבין קיבוץ גלויות ומי שמסיק מכך שב לי לכשיל כל דבר ורק את הרע אני רואה כל הזמן, הבעיה היא אצלו לא אצלי.

אם הנת"צ הזה כל כך חשוב למשרד התחבורה, מצופה שהוא יודע בעצמו כיצד להצדיקו. אחרת יש בעיה רצינית מאוד במשרד התחבורה.
בהקשר לנת"צ הזה אני רק יודע להצדיק מדוע הוא מיותר, וזכותי לעשות זאת.
אתה יורה לרצונות שלך ברגליים.
נת"צ באיילון נכלש = אין נת"צ בגהה.

נת"צ נפתח בגהה (ולא באיילון) = צפי לביקורת קשה על עומסי התנועה הגדולים בכביש גהה ולחץ ציבורי ואף של נבחרי ציבור להחזירו לנתיב רגיל.

נת"צ מצליח באיילון = פתיחת נת"צים נוספים לרבות נת"צ בגהה.

אלו העובדות, זה מה שיש ועם זה עובדים. גם לטעמי נת"צ במתכונת הנוכחית אינו טוב ולכן פתחתי את השרשור כדי להעלות רעיונות לכך שהוא יהיה יעיל. אתה לא עשית שום דבר מכך בשרשור זה מלבד דיבור על הצורך הרכבתי הרב בין אשקלון לת"א בעיקר. אז כן, דבריך רק מכשילים כי יצירת השרשור הענק הזה שסטה לחלוטין מהסיבה שהוא נפתח - זה לחרב ולהכשיל.

את דעתך בנוגע לנת"צ עצמו - הכל טוב ויפה. את דעתך בנוגע לרכבות וכו' - אין שום קשר לדיון זה ואתה מוזמן לפתוח דיון חדש ולא להחריב את הדיון הנוכחי שפתחתי.
 
קבל:

אתה יורה לרצונות שלך ברגליים.
נת"צ באיילון נכלש = אין נת"צ בגהה.

נת"צ נפתח בגהה (ולא באיילון) = צפי לביקורת קשה על עומסי התנועה הגדולים בכביש גהה ולחץ ציבורי ואף של נבחרי ציבור להחזירו לנתיב רגיל.

נת"צ מצליח באיילון = פתיחת נת"צים נוספים לרבות נת"צ בגהה.

אלו העובדות, זה מה שיש ועם זה עובדים. גם לטעמי נת"צ במתכונת הנוכחית אינו טוב ולכן פתחתי את השרשור כדי להעלות רעיונות לכך שהוא יהיה יעיל. אתה לא עשית שום דבר מכך בשרשור זה מלבד דיבור על הצורך הרכבתי הרב בין אשקלון לת"א בעיקר. אז כן, דבריך רק מכשילים כי יצירת השרשור הענק הזה שסטה לחלוטין מהסיבה שהוא נפתח - זה לחרב ולהכשיל.

את דעתך בנוגע לנת"צ עצמו - הכל טוב ויפה. את דעתך בנוגע לרכבות וכו' - אין שום קשר לדיון זה ואתה מוזמן לפתוח דיון חדש ולא להחריב את הדיון הנוכחי שפתחתי.
קבל:
1. להעביר את קו 378 של מטרופולין ליסוע דרך הנת"צ.
2. 9 קווים מאשקלון/אשדוד/יבנה דרך הנת"צ למסוף 2000 ולאוניברסיטת תל אביב - 3 מכל מוצא ללא עצירות ביניים בנת"צ למסוף 2000, 3 לאוניברסיטת תל אביב, 3 לרכבת מרכז שעוצרים במחלפים באיילון דרום.
3. קו מרחובות מהיר לרכבת מרכז דרך 431 והנת"צ.

אבל אני נשאר בדיעה שקווים כאלה לא מצדיקים את הנת"צ ובודאי שהנת"צ הזה לוקה בחסר כל עוד הוא רק עד קיבוץ גלויות ולא עד רוקח.
הנה עוד דוגמא לשיטת הטלאים: אם כבר נת"צ באיילון, אז מתבקש קודם כל שיהיה בקטע המרכזי והכי עמוס שלו שגם יש בו יותר נתיבים.
יש דברים שתלויים זה בזה, ונת"צ באיילון דרום בלבד שלאחריו האוטובוסים "המהירים" ייתקעו בין קיבוץ גלויות למסוף 2000 או צפונה יותר, נועד מראש לכשלון.
ולכן, עצם הגישה של לנסות להצדיק את הנת"צ הזה במבודד מכל השאר זו גישה מוטעית.
אז הצעה בונה לך ולמשרד התחבורה: אם כבר מתעקשים על נת"צ באיילון תאריכו אותו לקטע החשוב ביותר של הכביש הזה (שגם יתחבר לנתיב המהיר בכביש 1).

אתם יורים לעצמכם ברגליים בגישה שאתם נוקטים בה ומנסים לדלות מים מאבן.
זה בדיוק ההיפך מגישה מערכתית יעילה.
 
ועוד הצעה בונה:

קבל:
1. להעביר את קו 378 של מטרופולין ליסוע דרך הנת"צ.
2. 9 קווים מאשקלון/אשדוד/יבנה דרך הנת"צ למסוף 2000 ולאוניברסיטת תל אביב - 3 מכל מוצא ללא עצירות ביניים בנת"צ למסוף 2000, 3 לאוניברסיטת תל אביב, 3 לרכבת מרכז שעוצרים במחלפים באיילון דרום.
3. קו מרחובות מהיר לרכבת מרכז דרך 431 והנת"צ.

אבל אני נשאר בדיעה שקווים כאלה לא מצדיקים את הנת"צ ובודאי שהנת"צ הזה לוקה בחסר כל עוד הוא רק עד קיבוץ גלויות ולא עד רוקח.
הנה עוד דוגמא לשיטת הטלאים: אם כבר נת"צ באיילון, אז מתבקש קודם כל שיהיה בקטע המרכזי והכי עמוס שלו שגם יש בו יותר נתיבים.
יש דברים שתלויים זה בזה, ונת"צ באיילון דרום בלבד שלאחריו האוטובוסים "המהירים" ייתקעו בין קיבוץ גלויות למסוף 2000 או צפונה יותר, נועד מראש לכשלון.
ולכן, עצם הגישה של לנסות להצדיק את הנת"צ הזה במבודד מכל השאר זו גישה מוטעית.
אז הצעה בונה לך ולמשרד התחבורה: אם כבר מתעקשים על נת"צ באיילון תאריכו אותו לקטע החשוב ביותר של הכביש הזה (שגם יתחבר לנתיב המהיר בכביש 1).

אתם יורים לעצמכם ברגליים בגישה שאתם נוקטים בה ומנסים לדלות מים מאבן.
זה בדיוק ההיפך מגישה מערכתית יעילה.
ועוד הצעה בונה:
נסו קודם כל את הקווים דרך האיילון ללא נת"צ.
לאחר תקופת בחינה של שנה למשל, בדקו האם יש מקום לנת"צ.

לא מנסים נת"צ כשלא יודעים בודאות אם יש בו צורך. זה בדיוק המתכון להכשלת נושא הנת"צים.
נתיב חדש לגמרי כנת"צ פותחים אך ורק כשיודעים ללא שום צל של ספק שהוא נחוץ, במיוחד בכביש מהיר ועמוס כמו איילון דרום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה