לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
הרכבות בחזור מתל אביב עדיין בתצורת 20-40

סקירה מהירה של הרכבות מיבנה
ובכן, השעות שונו לגבי שתי הרכבות מיבנה מערב לכיוון ת"א.
כעת רכבת מהירה יוצאת בשעה XX:27 והאטית יוצאת בשעה XX:00.
המשמעות הינה שהרבה יותר קשה לאחר לרכבת המהירה. מבחינת ההמתנה במקרה שבכ"ז איחרת אין הבדל, אבל תגיע לת"א הרבה יותר מאוחר.
הבעיה העיקרית מבחינתי היא שהרכבות מת"א הגנה לשדרות יוצאות כעת בשעות השפל (שבהן אני נוסע בחזרה) בשעה XX:02. מה שאומר שאני מגיע הביתה חצי שעה יותר מאוחר! מצד שני, גם כאן הסיכוי שאאחר לרכבת הביתה ירד כמעט לאפס. מכיוון שבשעות השפל צריך לחכות שעה לרכבת במקרה של איחור, זו נקודה חיובית. שעות השיא (כלומר שתי רכבות בשעה, אחת מהן מהירה) מתחילות בשעה 15:42. זו שעה עדיפה על XX:35 שהיתה עד כה, שוב קשה יותר לאחר, אבל לצערי זה מאוחר מדי בשבילי ברוב ימי השבוע.
לגבי זמן ההגעה, הוא עוד משתפר ויהיה 18 דקות בלבד! איפה כל החכמים שטענו שזמן ההגעה לא יתקצר עקב פתיחת הקו המערבי? מתחבאים בחורים כנראה...

ניסיתי לבדוק מה קורה עם יבנה מזרח - אולי לא אאלץ להגיע מאוחר יותר הביתה אם אחזור לתחנה הקודמת בה השתמשתי?
אז אין לי בשורה גם כאן. הרכבות בבוקר יוצאות בשעות מוזרות - שתי רכבות בשעה אך בהפרש של 11 דקות בלבד זו מזו, ואח"כ 49 דקות בלי רכבת... רכבת אחת אטית יותר - עוצרת בבאר יעקב וכפר חב"ד. השניה רק ברחובות ולוד. מבחינת שעות לא נראית לי בעיה - XX:30 או XX:41 הן שעות סבירות. זמן ההגעה הוא חצי שעה.
אבל מה קורה אחה"צ? פה כבר המצב משתנה מהותית. במקום יציאה בשעות XX:08 כמו שהיה עד היום, היציאה תהיה בשעה XX:26. זה מוקדם מדי בשבילי ואני לא אספיק להגיע, ואאלץ לחכות שעה נוספת (שעות השיא עם שתי רכבות לכיוון אשקלון מתחילות רק בשעה 16:26).

לכן זה לא משתלם לי לעבור ליבנה מזרח ואני אמשיך להשתמש ביבנה מערב. בלו"ז המהפיכה בע"מ אני אחיה הרבה יותר ברוגע (הקץ לאיחורים לרכבת) אבל talitalitali וארבעת הגמדים יתגעגעו אליי עוד כחצי שעה בכל יום.
הרכבות בחזור מתל אביב עדיין בתצורת 20-40
לי באופן אישי זה מהווה הרעה בשירות, זאת בשל העובדה שאוכל להגיע לרכבת כמה דקות מאוחר יותר, אבל הרכבת שלי חזרה תצא מאוחר יותר וכן תהיה מאספת, כך שבמצטבר אני מפסיד כל יום כרבע שעה, ובמצטבר בחודש 330 דקות --> שלושת רבעי יום עבודה כל חודש רק על ההפרש בגלל הלו"ז החדש, שבכל מקרה לא מכיל לא מהפיכה ולא שום דבר אחר, מכיוון שאין בו ולו תוסת של רכבת בודדת אחת לרפואה בקו שלנו (אם לדייק, השירות נגמר מאוחר יותר - במקום ב23:30 מהשלום ליבנה, הרכבת יוצאת בסביבות 12 בלילה. כנ"ל בכיוון השני - במקום 22:52 סביבות 23:00. אבל זה לא הוספת רכבת אלא אך ורק שינוי של שעת היציאה של הרכבת האחרונה).
 
המהפכה בקו שאתה מתייחס אליו תהיה לכל המאוחר

הרכבות בחזור מתל אביב עדיין בתצורת 20-40
לי באופן אישי זה מהווה הרעה בשירות, זאת בשל העובדה שאוכל להגיע לרכבת כמה דקות מאוחר יותר, אבל הרכבת שלי חזרה תצא מאוחר יותר וכן תהיה מאספת, כך שבמצטבר אני מפסיד כל יום כרבע שעה, ובמצטבר בחודש 330 דקות --> שלושת רבעי יום עבודה כל חודש רק על ההפרש בגלל הלו"ז החדש, שבכל מקרה לא מכיל לא מהפיכה ולא שום דבר אחר, מכיוון שאין בו ולו תוסת של רכבת בודדת אחת לרפואה בקו שלנו (אם לדייק, השירות נגמר מאוחר יותר - במקום ב23:30 מהשלום ליבנה, הרכבת יוצאת בסביבות 12 בלילה. כנ"ל בכיוון השני - במקום 22:52 סביבות 23:00. אבל זה לא הוספת רכבת אלא אך ורק שינוי של שעת היציאה של הרכבת האחרונה).
המהפכה בקו שאתה מתייחס אליו תהיה לכל המאוחר
כאשר תושלם מסילת באר שבע - אשקלון וכאשר תושלם מסילת השרון.
אז לא יהיה מנוס מלהפריד בין הרכבות הבינעירוניות לרכבות הפרבריות.

בקווים "הדרומיים", שזכו לשיפורים משמעותיים בשנים האחרונות, אמנם אין שינויים משמעותיים בלו"ז החדש, אבל בקווים צפונית לתל אביב יש שיפורים משמעותיים מאוד - יותר רכבות לנתניה, יותר רכבות לחיפה, הרבה יותר רכבות צפונית לחיפה.
אם מסתכלים על השינויים שהטמיעו בלו"ז הזה בשירות בין נהריה לחיפה, בהחלט יש בהם שיפור עצום, שהוא תוצאה ישירה של סיום פרויקט ההכפלה בין קרית מוצקין לנהריה.
אי אפשר בכל לו"ז לעשות "מהפכה" בכל הקווים. כל פעם קו אחר נהנה משיפור. אבל בהחלט אפשר להבחין במגמה מתמדת של שיפור השירות הרכבתי.
גם הקו "שלך" וגם הקו לבאר שבע עוד יזכו לשיפורים משמעותיים בעתיד.
 
זו באמת לא מהפיכה

הרכבות בחזור מתל אביב עדיין בתצורת 20-40
לי באופן אישי זה מהווה הרעה בשירות, זאת בשל העובדה שאוכל להגיע לרכבת כמה דקות מאוחר יותר, אבל הרכבת שלי חזרה תצא מאוחר יותר וכן תהיה מאספת, כך שבמצטבר אני מפסיד כל יום כרבע שעה, ובמצטבר בחודש 330 דקות --> שלושת רבעי יום עבודה כל חודש רק על ההפרש בגלל הלו"ז החדש, שבכל מקרה לא מכיל לא מהפיכה ולא שום דבר אחר, מכיוון שאין בו ולו תוסת של רכבת בודדת אחת לרפואה בקו שלנו (אם לדייק, השירות נגמר מאוחר יותר - במקום ב23:30 מהשלום ליבנה, הרכבת יוצאת בסביבות 12 בלילה. כנ"ל בכיוון השני - במקום 22:52 סביבות 23:00. אבל זה לא הוספת רכבת אלא אך ורק שינוי של שעת היציאה של הרכבת האחרונה).
זו באמת לא מהפיכה
אבל המושג "מהפיכה" הוא שלנו בפורום, ולא של הנהלת הרכבת. הם רק עשו שינויים בשעות והוסיפו כמה רכבות, הם לא התחייבו ל"מהפיכה". אני חושב שבכל מקרה השינוי המהותי נמדד לאורך זמן, אם אני משווה את המצב שהיה עד סוף 11' למצב היום - שמיים וארץ. הרבה יותר ממהפיכה. קיצור זמן הנסיעה באופן משמעותי ביותר, הוספת רכבות רבות וכמובן שיפור בשילוב בין הרכבת לאוטובוסים בגוש דן. ומדובר רק בשנתיים!
 

scooby5

Member
תודה רבה בועז

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
תודה רבה בועז
מה לגבי סופשים ? יהיו שינויים ?
 
השעות מאשקלון לצפון לא מתוזמנות

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
השעות מאשקלון לצפון לא מתוזמנות
אשקלון-עתלית: צריך לעלות ב7:10 במקום 7:25 כמו היום ולחכות 15-20 דקות בת"א
אשקלון-בת גלים: כנ"ל
 

Ofekalef1

New member
תל אביב מרכז-תל אביב השלום

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
תל אביב מרכז-תל אביב השלום
בעבר זמן הנסיעה שם היה בין שלוש לארבע דקות.
עכשיו הוא בין ארבע לחמש דקות.
למה עשו את השינוי הזה?
 

amit1270

New member
2-3 דקות

תל אביב מרכז-תל אביב השלום
בעבר זמן הנסיעה שם היה בין שלוש לארבע דקות.
עכשיו הוא בין ארבע לחמש דקות.
למה עשו את השינוי הזה?
2-3 דקות
למה אתה מחשיב את זמן ההמתנה בתחנת ת"א מרכז?
 

asmopil

New member
תאימות לו"ז בין הרכבת לאוטובוסים

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
תאימות לו"ז בין הרכבת לאוטובוסים
אני נוסע הרבה פעמים מי-ם לחיפה בשעות הערב והנוסעים בקו 480 היוצא מי-ם בשעה 21:50 פשוט דופקים ספרינטים שלא יביישו שום רץ אולימפי כאשר הם מגיעים לרכבת מרכז, במקרה הטוב יש לנו חמש דקות להגיע לרכבת משום שהאוטובוס מגיע לכל המוקדם בשעה 22:37 בעוד הרכבת יוצאת ב- 22:42, וכמובן לא תמיד מספיקים...
לאז אני פונה ל- 910 בשל כך המגיע לרכבת מרכז סביב 23:15 (ולפעמים מעט קודם), אבל זה לא פיתרון טוב כל כך לנוסעים לתחנות הביניים. היציאה ב- 22:59 עושה עמנו חסד...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה