אתה צודק, ואני חייב להוסיף משהו
ההגדרה מה יותר משמעותי, מה יותר חשוב ומה יותר דחוף
היא סובייקטיבית בעיני המתבונן.
לך חשוב יותר דבר אחד ולתושבי לוד, רמלה, רחובות, ועוד חשוב יותר דבר אחר.
וכשעושים צעדים כאלה צריך גם לחשוב על ההשפעה המיידית שלהם על דפוסי הנסיעה.
אם כדאיות הנסיעה ברכבת מיבנה מערב לא תהיה סבירה ביחס לכדאיות הנסיעה ממשה דיין יהיו לכך השלכות על דפוסי נסיעה.
הרי לא מעט מהנוסעים בתחנת יבנה מערב מגיעים אליה ברכב ולא רק מתוך יבנה. מה יקרה כשהם יעשו שיקול שכדאי להם יותר לנסוע עם הרכב עד תחנת משה דיין שכידוע אינה משופעת במקומות חניה רבים?
אתה צודק, ואני חייב להוסיף משהו
בהרבה מאוד מקומות בעולם, נסיעה ברכבת הינה יקרה יותר מאשר נסיעה מקבילה באוטובוסים.
גם במקומות בהם יש האחדת תעריפים, היא פעמים רבות לא חלה על רכבות פרבריות אלא רק על רכבות בקווי המטרו, שהינן כהגדרה מאספות יותר מהרכבות הפרבריות, קרי נותנות שירות הדומה יותר במהותו לשירות האוטובוסי.
דוגמאות לעניין זה:
בלונדון הטיוב יקר יותר מהאוטובוסים,
בניו יורק נסיעה ברכבות של לונג איילנד בקווים המקבילים לקווי מטרו עולה יותר מאשר נסיעה במטרו (ובמקרה זה, בניגוד ללונדון, אף אינה כלולה במסגרת כרטיסי החופשי יומי\חודשי וכו'...).
לדעתי אין פסול בשוני בין מחירי הרכבת למחירי האוטובוסים, מה שכן חשוב זה שהשוני לא יהיה עד כדי כך מהותי (לרמה של 200-300%...).
כמו כן, מומלץ מאוד שהכרטיס החופשי-חודשי המשולב של הרכבת יכלול את כל חברות האוטובוסים הפועלות בתחנות הקצה הכלולות בכרטיס שנרכש, כך שלקוח לא יצטרך לרכוש בנפרד כרטיס לאוטובוס בכל אחת מתחנות הקצה של הרכבת, או לחלופין יוכל להשתמש רק בחלק מהחברות נותנות השירות בתחנות אלה.