הידעתם- היום יום הפאי הבינלאומי

revavonet

New member
הידעתם- היום יום הפאי הבינלאומי

אז מה זה פאי בשבילכם?
בשביל בעלי זה קודם כל מתמטיקה, אבל כשזה מגיע לאוכל, זה רק פאי תפוחים
 

חנהפ

Active member
בשבילי פאי זה חלק מהנוסחה לחישוב שטח תבנית

עגולה -בשביל אפיה
 

revavonet

New member


ברור, רק שאצלי הבעל עושה חשבונות, ואני אפיה.
מה שנקרא- חלוקה צודקת...
 

utoo

New member
אל תשאלו מה זה פאי בשבילי, סיפור ילדות מיוחד

3.14159265358979 זה מה שאני זוכרת עד היום בגילי המופלג. סיפור מוזר על ילדותי. כל שבת בבוקר היינו קמים , לא היה הרבה כמו היום, טלויזיה ומחשב ולכן אחי הגדול נהג ללמד אותי. הבית היה מלא אינציקלופדיות שונות, סדרות של ספרים בכל תחום וספרי אמנות.
מידי שבת בבוקר ישבנו לקרוא כרך אחר. בספריית לייף היה כרך אחד שאהבנו במיוחד , מתמטיקה. הוא גאון מתמטי ואני בעלת זיכרון פנומנלי וככה מצאתי את עצמי מדקלמת 100 מקומות אחרי הנקודה את כל מספרי הפאי.
אפילו היום למרות שמזמן שכחתי את כל המתמטיקה שלמדתי בתיכון זה מה שאני זוכרת מבלי להתאמץ. רק 14 מקומות אחרי הנקודה.
אני מודה, סיפור מוזר. בימים ההם זה מה שעשינו. אני רק יכולה להודות לאחי כי הידע הכללי שלי הוא מאוד נרחב והסקרנות לדעת מלווה אותי עד היום .
 

tch111

New member
סיפור נחמד

אני זוכר בילדותי בת דודה אחת שלי שאה את אימה בשביל מה מלמדים בבית הספר את מקצוע ההנדסה, הרי בחיים רק מעטים משתמשים בידע הזה, ענתה לה אימה זה בשבילי שתוכלי לעזור לילדייך בהכנת שיעורים כשהם ילמדו זאת.
 

וגנו

New member
פאי זה אחת העוגות האהובות עליי

קשה לי לבחור רק אחת שאני אוהבת.
לכבוד יום הפאי, העלתי בבלוג שלי מתכון לפאי קוקוס. כל הפירוט והתמונות ב-www.excocina.co.il

פאי קוקוס
לקלתית-
1/2 1 כוסות קמח
100 ג' חמאה קרה חתוכה לקוביות
1 ביצה
קורט מלח

למילוי-
1 פחית חלב מרוכז ממותק
1 פחית חלב קוקוס
3 חלמונים
1/2 1 כוסות קוקוס טחון
1 כפית תמצית וניל

לציפוי מרנג-
3 חלבונים
1/4 כוס סוכר
2 כפות קוקוס טחון

אופן הכנה:

1. מכינים את הקלתית – בקערה מערבבים את הקמח, המלח והחמאה עד קבלת תערובת פירורית. מוסיפים את הביצה ומעבדים את הבצק עד שמתקבל בצק חלק ואחיד (לא לעבד יותר מדי). מרדדים על משטח מקומח ואז מעבירים בעדינות לתבנית. מחוררים את התחתית והדפנות בעזרת מזלג ואופים 20 דקות בחום 180 מעלות, עד שהבצק זהוב.

2. מכינים את המילוי – בסיר שמים את החלב המרוכז ממתוק ואת חלב הקוקוס ומביאים לסף רתיחה, תוך כדי ערבוב מתמיד. מסירים מהלהבה. מוסיפים את החלמונים אחת אחרי השנייה תוך כדי ערבוב מהיר, עד שנטמעות בתערובת. מוסיפים את הקוקוס הטחון ואת תמצית הווניל ומערבבים. שופכים את המלית על הקלתית ואופים בחום 180 מעלות כ-30-25 דקות, עד שהמלית מתייצבת.

3. מכינים את הציפוי – מקציפים את החלבונים במהירות גבוהה. כשמתחיל להיווצר קצף לבן מתחילים להוסיף את הסוכר בעדינות. מקציפים עד קבלת קצב יציב (כלומר, כאשר הופכים את המטרפה הקצב נשאר לעמוד זקוף ולא מתקפל). מוסיפים את הקוקוס, ומערבבים בעדינות. שמים על העוגה (אפשר לעצב צורות עם מזלף, או ללכת על המראה הפרוע). מעלים את עוצמת החום בתנור ל-200 מעלות וכאשר חם מכניסים את הפאי לכ-10 דקות, עד שהמרנג למעלה מקבל צבע זהוב יפה. אם יש לכם ברנר בבית – גם זה עובד.
 
למעלה