הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.

הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.
שלום,
הערב (17.11.13) יחתמו חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (SNCF) וחברת רכבת ישראל על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במהלך ביקורו הרשמי בישראל של מר פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה הצרפתית ופגישתו עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

השותפות תהיה ממוקדת בין היתר ב:
 שדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר
 שדרוג חטיבת המטענים
 תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים
 שירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה

מצ"ב הודעה מפורטת ותמונה של תחנת רכבת משולבת מרכז מסחרי של חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (קרדיט לתמונות : "SNCF")
 

בועז ל

New member
תמונה באדיבות "SNCF"

הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.
שלום,
הערב (17.11.13) יחתמו חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (SNCF) וחברת רכבת ישראל על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במהלך ביקורו הרשמי בישראל של מר פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה הצרפתית ופגישתו עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

השותפות תהיה ממוקדת בין היתר ב:
 שדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר
 שדרוג חטיבת המטענים
 תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים
 שירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה

מצ"ב הודעה מפורטת ותמונה של תחנת רכבת משולבת מרכז מסחרי של חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (קרדיט לתמונות : "SNCF")
תמונה באדיבות "SNCF"
אחח...איזה כיף לכתוב ב"אדיבות SNCF". עלינו ליגה...
 
הרכבות בצרפת = הטובות באירופה !

הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.
שלום,
הערב (17.11.13) יחתמו חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (SNCF) וחברת רכבת ישראל על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במהלך ביקורו הרשמי בישראל של מר פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה הצרפתית ופגישתו עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

השותפות תהיה ממוקדת בין היתר ב:
 שדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר
 שדרוג חטיבת המטענים
 תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים
 שירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה

מצ"ב הודעה מפורטת ותמונה של תחנת רכבת משולבת מרכז מסחרי של חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (קרדיט לתמונות : "SNCF")
הרכבות בצרפת = הטובות באירופה !
 

amit1270

New member
הוועד מאשר?


הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.
שלום,
הערב (17.11.13) יחתמו חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (SNCF) וחברת רכבת ישראל על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במהלך ביקורו הרשמי בישראל של מר פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה הצרפתית ופגישתו עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

השותפות תהיה ממוקדת בין היתר ב:
 שדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר
 שדרוג חטיבת המטענים
 תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים
 שירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה

מצ"ב הודעה מפורטת ותמונה של תחנת רכבת משולבת מרכז מסחרי של חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (קרדיט לתמונות : "SNCF")
הוועד מאשר?
 

davidfainshtein

New member
מנהל
" תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים "

הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.
שלום,
הערב (17.11.13) יחתמו חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (SNCF) וחברת רכבת ישראל על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במהלך ביקורו הרשמי בישראל של מר פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה הצרפתית ופגישתו עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

השותפות תהיה ממוקדת בין היתר ב:
 שדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר
 שדרוג חטיבת המטענים
 תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים
 שירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה

מצ"ב הודעה מפורטת ותמונה של תחנת רכבת משולבת מרכז מסחרי של חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (קרדיט לתמונות : "SNCF")
" תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים "
אחד גדול על הסעיף הזה!
 
וזה תואם אחד לאחד את מה שכתבתי כאן לפני

" תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים "
אחד גדול על הסעיף הזה!
וזה תואם אחד לאחד את מה שכתבתי כאן לפני
כמה שנים ! כאילו שבכירי רכבת-ישראל קוראים את הפורום ומיישמים לבסוף את המסקנות שלנו, וזו לא פעם ראשונה שזה קורה. ההבדל היחיד בא לידי ביטוי בכך שאת הרעיונות אנו הוגים כאן הרבה לפני שהם ברכבת חושבים עלייהם....
 

Ccyclist

Active member
בסופו של דבר עניין רכבתי בעברית מוביל לכאן.

וזה תואם אחד לאחד את מה שכתבתי כאן לפני
כמה שנים ! כאילו שבכירי רכבת-ישראל קוראים את הפורום ומיישמים לבסוף את המסקנות שלנו, וזו לא פעם ראשונה שזה קורה. ההבדל היחיד בא לידי ביטוי בכך שאת הרעיונות אנו הוגים כאן הרבה לפני שהם ברכבת חושבים עלייהם....
בסופו של דבר עניין רכבתי בעברית מוביל לכאן.
יש הרי שיתוף פעולה מסויים בין הפורום לר"י (שירשורי התשתית של בועז, השתתפותו של חן מלינג, הודעות דובר, השתתפותם של נהגי קטר), אז לא מפליא אם המקום שבו מתקיים הדיון הפורה ביותר בשפה העברית בנושא זוכה לאיזו תשומת לב מגבוה. בסופו של דבר אין להם כסף למכון מחקר.

כמו כן - אני ממש מקווה שההחלטה שהתקבלה די במהירות ב-ות"ל התקבלה בין השאר בזכות אסטרטגיית "השכל הישר" שבוטאה פה בפורום ע"י הצגה של דוגמאות רבות מספור של חישמולת עילית אמיתית ברחבי העולם המפותח, ותשמש גם את הרכבת על מנת להלחם בשרידי ההתנגדות לחישמול. בין אם ישתמשו בחיקוי האסטרגיה ע"י הצגת תמונות משלהם (לא קשה, כל שצריך הוא גוגל ארת', עיר עם חישמול עילי וקצת זמן) או אם יבחרו לחסוך זמן ולהשתמש בדוגמאות שהוצגו פה - גם ההשקה הזו תרגיש כמו השראה של הפורום על ר"י.
 

luckydude

Member
קרונות

וזה תואם אחד לאחד את מה שכתבתי כאן לפני
כמה שנים ! כאילו שבכירי רכבת-ישראל קוראים את הפורום ומיישמים לבסוף את המסקנות שלנו, וזו לא פעם ראשונה שזה קורה. ההבדל היחיד בא לידי ביטוי בכך שאת הרעיונות אנו הוגים כאן הרבה לפני שהם ברכבת חושבים עלייהם....
קרונות
בומברדייה אכן חברה קנדית אבל קרונות אלו מוצאם בגרמניה, לא קנדה.

באיזשהו שלב אמורים להתחיל להגיע דגם משופר של הקרונות האלו אבל כנראה עדיין לא מיכיוון שאלו מוגבלים ל140קמ״ש כמו הקיימים.
 

luckydude

Member
אופס, איכשהו שורשר לשרשור הלא נכון.

קרונות
בומברדייה אכן חברה קנדית אבל קרונות אלו מוצאם בגרמניה, לא קנדה.

באיזשהו שלב אמורים להתחיל להגיע דגם משופר של הקרונות האלו אבל כנראה עדיין לא מיכיוון שאלו מוגבלים ל140קמ״ש כמו הקיימים.
אופס, איכשהו שורשר לשרשור הלא נכון.
 

Juvy

New member
התפתחות *מאד* מעניינת בהקשר הזה...

הודעת ר"י - הסכם שת"פ עם SNCF הצרפתית.
שלום,
הערב (17.11.13) יחתמו חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (SNCF) וחברת רכבת ישראל על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במהלך ביקורו הרשמי בישראל של מר פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה הצרפתית ופגישתו עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

השותפות תהיה ממוקדת בין היתר ב:
 שדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר
 שדרוג חטיבת המטענים
 תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים
 שירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה

מצ"ב הודעה מפורטת ותמונה של תחנת רכבת משולבת מרכז מסחרי של חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (קרדיט לתמונות : "SNCF")
התפתחות *מאד* מעניינת בהקשר הזה...
"הצעה: חברות צרפתיות יקימו שני קווי רכבת קלה בת"א"
"...להערכת גורמים המעורבים במגעים, אם יימסר זיכיון להקמת הקווים לידי קונסורציום צרפתי, ניתן יהיה להשלים את הקמתו של הקו הירוק עוד לפני שיושלם הקו האדום, שנמצא כבר בשלבי ביצוע"

מעניין עד כמה זה מעוגנת במציאות. אחרי הכל- הם צרפתים, לא סינים (;

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000894585
 

cordyceps

New member
מעניין

התפתחות *מאד* מעניינת בהקשר הזה...
"הצעה: חברות צרפתיות יקימו שני קווי רכבת קלה בת"א"
"...להערכת גורמים המעורבים במגעים, אם יימסר זיכיון להקמת הקווים לידי קונסורציום צרפתי, ניתן יהיה להשלים את הקמתו של הקו הירוק עוד לפני שיושלם הקו האדום, שנמצא כבר בשלבי ביצוע"

מעניין עד כמה זה מעוגנת במציאות. אחרי הכל- הם צרפתים, לא סינים (;

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000894585
מעניין
כמובן שלא יקרה : )
 

Ccyclist

Active member
ריבוע המסילות יצריך שידרוג בקו החוף

ריבוע המסילות יצריך שידרוג בקו החוף
אם יקחו את העסק ברצינות אפשר לדבר על מצב בו בכל תחנה משודרגת במסילת החוף יהיו שתי מסילות אמצע ללא רציף לרכבות ישירות, מסילת צד לרציף בכל צד, ובתחנות מעבר כמו בינימינה שישה מסילות - שתי מסילות אמצע ללא רציפים, ושני רציפי אי, האחד בכל צד. במצב כזה רכבות ישירות לחיפה יוכלו לעבור מהר והפרבריות והארציות-איטיות יפנו דרך ויעצרו לכבודן.

אני די נגד הפתרון הבריטי החלקי של "אנא התרחקו מקצה רציף 2, הרכבת העוברת ברציף 2 אינה עוצרת בתחנה זו" שאחריה הנוסע ברציף רואה רכבת שנוהרת במהירות ליד הרציף בו הוא ממתין לרכבת הבאה, בעוד הנוסע על הרכבת מרגיש האטה וזחילה של אותה הרכבת דרך התחנה כאשר היא מנסה שלא לגרום בעיות לנוסעים שעל הרציף. זה פתרון למערכת קיימת שחייבת להתמודד עם הקיים, לא פתרון פיתוח לרשת שרוצה להשתפר באופן ניכר לעתיד.
 


ריבוע המסילות יצריך שידרוג בקו החוף
אם יקחו את העסק ברצינות אפשר לדבר על מצב בו בכל תחנה משודרגת במסילת החוף יהיו שתי מסילות אמצע ללא רציף לרכבות ישירות, מסילת צד לרציף בכל צד, ובתחנות מעבר כמו בינימינה שישה מסילות - שתי מסילות אמצע ללא רציפים, ושני רציפי אי, האחד בכל צד. במצב כזה רכבות ישירות לחיפה יוכלו לעבור מהר והפרבריות והארציות-איטיות יפנו דרך ויעצרו לכבודן.

אני די נגד הפתרון הבריטי החלקי של "אנא התרחקו מקצה רציף 2, הרכבת העוברת ברציף 2 אינה עוצרת בתחנה זו" שאחריה הנוסע ברציף רואה רכבת שנוהרת במהירות ליד הרציף בו הוא ממתין לרכבת הבאה, בעוד הנוסע על הרכבת מרגיש האטה וזחילה של אותה הרכבת דרך התחנה כאשר היא מנסה שלא לגרום בעיות לנוסעים שעל הרציף. זה פתרון למערכת קיימת שחייבת להתמודד עם הקיים, לא פתרון פיתוח לרשת שרוצה להשתפר באופן ניכר לעתיד.
 


ריבוע המסילות יצריך שידרוג בקו החוף
אם יקחו את העסק ברצינות אפשר לדבר על מצב בו בכל תחנה משודרגת במסילת החוף יהיו שתי מסילות אמצע ללא רציף לרכבות ישירות, מסילת צד לרציף בכל צד, ובתחנות מעבר כמו בינימינה שישה מסילות - שתי מסילות אמצע ללא רציפים, ושני רציפי אי, האחד בכל צד. במצב כזה רכבות ישירות לחיפה יוכלו לעבור מהר והפרבריות והארציות-איטיות יפנו דרך ויעצרו לכבודן.

אני די נגד הפתרון הבריטי החלקי של "אנא התרחקו מקצה רציף 2, הרכבת העוברת ברציף 2 אינה עוצרת בתחנה זו" שאחריה הנוסע ברציף רואה רכבת שנוהרת במהירות ליד הרציף בו הוא ממתין לרכבת הבאה, בעוד הנוסע על הרכבת מרגיש האטה וזחילה של אותה הרכבת דרך התחנה כאשר היא מנסה שלא לגרום בעיות לנוסעים שעל הרציף. זה פתרון למערכת קיימת שחייבת להתמודד עם הקיים, לא פתרון פיתוח לרשת שרוצה להשתפר באופן ניכר לעתיד.
 

cwen

New member
זה יצריך פירוק ובניה מחדש של כל התחנות

ריבוע המסילות יצריך שידרוג בקו החוף
אם יקחו את העסק ברצינות אפשר לדבר על מצב בו בכל תחנה משודרגת במסילת החוף יהיו שתי מסילות אמצע ללא רציף לרכבות ישירות, מסילת צד לרציף בכל צד, ובתחנות מעבר כמו בינימינה שישה מסילות - שתי מסילות אמצע ללא רציפים, ושני רציפי אי, האחד בכל צד. במצב כזה רכבות ישירות לחיפה יוכלו לעבור מהר והפרבריות והארציות-איטיות יפנו דרך ויעצרו לכבודן.

אני די נגד הפתרון הבריטי החלקי של "אנא התרחקו מקצה רציף 2, הרכבת העוברת ברציף 2 אינה עוצרת בתחנה זו" שאחריה הנוסע ברציף רואה רכבת שנוהרת במהירות ליד הרציף בו הוא ממתין לרכבת הבאה, בעוד הנוסע על הרכבת מרגיש האטה וזחילה של אותה הרכבת דרך התחנה כאשר היא מנסה שלא לגרום בעיות לנוסעים שעל הרציף. זה פתרון למערכת קיימת שחייבת להתמודד עם הקיים, לא פתרון פיתוח לרשת שרוצה להשתפר באופן ניכר לעתיד.
זה יצריך פירוק ובניה מחדש של כל התחנות
היום אין מקום לעוד שתי מסילות בין הרציפים.
 

Ccyclist

Active member
בדיוק, הריבוע יחייב בנייה מחדש.

זה יצריך פירוק ובניה מחדש של כל התחנות
היום אין מקום לעוד שתי מסילות בין הרציפים.
בדיוק, הריבוע יחייב בנייה מחדש.

הרי אי אפשר לנקז שתי מסילות לכל כיוון לתחנות קיימות בנות 2-3 רציפים מבלי לגרום לצוואר בקבוק, ולכן יהיה צורך בבנייה מחדש של תחנות קו החוף, או - בניית תוואי אקספרס מקביל שיכנס רק לתחנות הראשיות.

כמו כן - בשלב הפיתוח הנוכחי של 150 קמ"ש ניתן להשיג אפקט ריבוע בזול ע"י ריבוע התחנות בלבד - אם למשל קובעים שהמסילות הפנימיות הן המהירות (והישרות) והמסילות החיצוניות (פלוס מקטע עצירה לרכבת נוספת לפני הכניסה לתחנה) הן הפרבריות ומגיעים אליהן ע"י פנייה במפלג - הרכבות הפרבריות יפנו את הקו הראשי בעת עצירה, ולכן הקו הראשי יהיה פנוי לרכבות האקספרס. כל זה יכול לתפקד כאשר מהירותן העליונה של כל הרכבות היא 150 קמ"ש.

העניין הוא שבעידן ה230 קמ"ש (לפי תוכניות הרכבת לאילת) הרכבות הפרבריות יהיו איטיות ב80 קמ"ש מרכבות האקספרס ולכן יהיה צורך בקו אקספרס נפרד.

לעניין רכבות המטען האיטיות על הקו לאילת - אלו יהיו תדירות פחות מהרכבת הפרברית בקו החוף באזור המרכז, ולסחורה לא יהיה אכפת להמתין במסילות דיור / מעבר עד שהרכבת המהירה תעבור ויהיה סלוט.
 
הכי קל

בדיוק, הריבוע יחייב בנייה מחדש.

הרי אי אפשר לנקז שתי מסילות לכל כיוון לתחנות קיימות בנות 2-3 רציפים מבלי לגרום לצוואר בקבוק, ולכן יהיה צורך בבנייה מחדש של תחנות קו החוף, או - בניית תוואי אקספרס מקביל שיכנס רק לתחנות הראשיות.

כמו כן - בשלב הפיתוח הנוכחי של 150 קמ"ש ניתן להשיג אפקט ריבוע בזול ע"י ריבוע התחנות בלבד - אם למשל קובעים שהמסילות הפנימיות הן המהירות (והישרות) והמסילות החיצוניות (פלוס מקטע עצירה לרכבת נוספת לפני הכניסה לתחנה) הן הפרבריות ומגיעים אליהן ע"י פנייה במפלג - הרכבות הפרבריות יפנו את הקו הראשי בעת עצירה, ולכן הקו הראשי יהיה פנוי לרכבות האקספרס. כל זה יכול לתפקד כאשר מהירותן העליונה של כל הרכבות היא 150 קמ"ש.

העניין הוא שבעידן ה230 קמ"ש (לפי תוכניות הרכבת לאילת) הרכבות הפרבריות יהיו איטיות ב80 קמ"ש מרכבות האקספרס ולכן יהיה צורך בקו אקספרס נפרד.

לעניין רכבות המטען האיטיות על הקו לאילת - אלו יהיו תדירות פחות מהרכבת הפרברית בקו החוף באזור המרכז, ולסחורה לא יהיה אכפת להמתין במסילות דיור / מעבר עד שהרכבת המהירה תעבור ויהיה סלוט.
הכי קל
הכי קל לרבע רק את התחנות ולהקצות את המסילות הפנימיות לרכבות המהירות. אפשר גם לשים גדר בין הרציפים 2 ו3 למסילות הפנימיות הישרות כדי למנוע מנוסעים להתקרב לרכבות המהירות. יש לזה תקדימים או שזה יהיה ישראבלוף?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה