הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
דיווח אחר

תאונת רכבת בעמק חפר
סמוך לאזור התעשיה בעמק חפר אירעה תאונת דרכים בין רכבת לרכב פרטי, צוותי מד״א ׳שרון׳ שהוזעקו למקום מדווחים על 2 הרוגים
דיווח אחר
msניקנשלח ב-4/10/2013 04:21


4 צעירים יצאו מבילוי מאחד המועדונים באזור התעשייה בעמק חפר. מסיבה שאינה ברורה הגיעו רגלית לפסי מסילת הרכבת הנמצאים מערבית לאזור התעשייה. הצעירים החלו לצעוד על מסילת הברזל ושניים מהם נפגעו מרכבת נוסעים שעברה במקום. מותם נקבע. נהג הרכבת דיווח כי פגע בעצם כלשהו ונעצר בתחנת הרכבת בחיפה. צוותי זק"א במקום.
 

stratomaximus

New member
כמה שיכור צריך להיות כדי לא לשמוע\להרגיש רכבת

תאונת רכבת בעמק חפר
סמוך לאזור התעשיה בעמק חפר אירעה תאונת דרכים בין רכבת לרכב פרטי, צוותי מד״א ׳שרון׳ שהוזעקו למקום מדווחים על 2 הרוגים
כמה שיכור צריך להיות כדי לא לשמוע\להרגיש רכבת
מתקרבת?

הרי הפסים מתחילים לרעוד קילומטרים לפני שהרכבת מגיעה לנקודה בפועל, והרעש של קטר דיזל נשמע היטב.

זה בלי קשר שגם אפשר לראות אותה, ואני די בטוח שהפנס הקדמי של הקטר נראה היטב למרחקים, במיוחד בחושך מוחלט.
 

easylivin

New member
מה שכתבת בפירוש לא נכון.

כמה שיכור צריך להיות כדי לא לשמוע\להרגיש רכבת
מתקרבת?

הרי הפסים מתחילים לרעוד קילומטרים לפני שהרכבת מגיעה לנקודה בפועל, והרעש של קטר דיזל נשמע היטב.

זה בלי קשר שגם אפשר לראות אותה, ואני די בטוח שהפנס הקדמי של הקטר נראה היטב למרחקים, במיוחד בחושך מוחלט.
מה שכתבת בפירוש לא נכון.
הפסים לא "מתחילים לרעוד קילומטרים לפני שהרכבת מגיעה", זה קורה רק במערבונים ולא במציאות המודרנית שבה המסילות מרותכות, לא שומעים נקישות של גלגלים בכלל ואפילו הקטרים די שקטים (כן, אפילו קטרי דיזל כשהם לא מאיצים). ובהחלט במקומות מסויימים לא רואים ולא שומעים שום דבר ממש רגעים לפני הגעתה של רכבת, גם אם זאת רכבת משא. במקום המדובר יש עיקול ועצים מסביב למסילה, כך שבהחלט ייתכן ששמעו את הרכבת בקושי, אם בכלל.

בכל מקרה, לאף אחד אין מה לחפש על מסילת רכבת, בשום מקום מלבד מפגש מסודר (ובויתקין המפגש בוטל כי הוקמה הפרדה מפלסית, אחרי כמה תאונות קשות דרך אגב).
 

stratomaximus

New member
אני גר ממש קרוב למסילת רכבת, וזה מוזר לי

מה שכתבת בפירוש לא נכון.
הפסים לא "מתחילים לרעוד קילומטרים לפני שהרכבת מגיעה", זה קורה רק במערבונים ולא במציאות המודרנית שבה המסילות מרותכות, לא שומעים נקישות של גלגלים בכלל ואפילו הקטרים די שקטים (כן, אפילו קטרי דיזל כשהם לא מאיצים). ובהחלט במקומות מסויימים לא רואים ולא שומעים שום דבר ממש רגעים לפני הגעתה של רכבת, גם אם זאת רכבת משא. במקום המדובר יש עיקול ועצים מסביב למסילה, כך שבהחלט ייתכן ששמעו את הרכבת בקושי, אם בכלל.

בכל מקרה, לאף אחד אין מה לחפש על מסילת רכבת, בשום מקום מלבד מפגש מסודר (ובויתקין המפגש בוטל כי הוקמה הפרדה מפלסית, אחרי כמה תאונות קשות דרך אגב).
אני גר ממש קרוב למסילת רכבת, וזה מוזר לי
מה שאתה אומר.

קטר דיזל של רכבת נוסעים נשמע בעוצמות שונות ברחבי כל השכונה, ובמיוחד בשעות הערב המאוחרות, כשהכל שקט.
אני מניח שקטר של רכבת משא ארוכה מתאמץ אפילו יותר.

מה גם שאני מחכה הרבה פעמים בתחנת יוספטל, ומרגיש ברגליי את הרציף רועד קצת, הרבה לפני שהרכבת מופיעה מאחורי העיקול.
אני מתאר לעצמי שאם עומדים על הפסים עצמם, מרגישים את הרכבת עוד קודם.

שמע, אף אחד מאיתנו לא יודע מה באמת קרה שם... יכול להיות שהם כן הבחינו ברכבת בשלב מסויים, אבל אולי התגובות שלהם היו כל כך איטיות, ובתוספת סיכוי למעוד בחושך, שהם לא הצליחו לברוח.
 

easylivin

New member
אין שום סתירה. גם אני שומע לפעמים קטרי דיזל

אני גר ממש קרוב למסילת רכבת, וזה מוזר לי
מה שאתה אומר.

קטר דיזל של רכבת נוסעים נשמע בעוצמות שונות ברחבי כל השכונה, ובמיוחד בשעות הערב המאוחרות, כשהכל שקט.
אני מניח שקטר של רכבת משא ארוכה מתאמץ אפילו יותר.

מה גם שאני מחכה הרבה פעמים בתחנת יוספטל, ומרגיש ברגליי את הרציף רועד קצת, הרבה לפני שהרכבת מופיעה מאחורי העיקול.
אני מתאר לעצמי שאם עומדים על הפסים עצמם, מרגישים את הרכבת עוד קודם.

שמע, אף אחד מאיתנו לא יודע מה באמת קרה שם... יכול להיות שהם כן הבחינו ברכבת בשלב מסויים, אבל אולי התגובות שלהם היו כל כך איטיות, ובתוספת סיכוי למעוד בחושך, שהם לא הצליחו לברוח.
אין שום סתירה. גם אני שומע לפעמים קטרי דיזל
בלילה, במרחק של כמה ק"מ מביתי. אבל רוב האנשים לא מבחינים בצלילים האלה כי אין להם מושג שזאת רכבת.

קטר דיזל כשהוא *לא מאיץ*, כמעט ולא שומעים אותו, במיוחד אם מדובר על קטר נוסעים כפי שהיה במקרה המדובר (הדיווח על "רכבת מסע"
היה שגוי). ומה שאני שומע בלילות, אלה קטרי משא שמאיצים על קו החוף בקטע שבין תחנת חדרה מערב לצומת רמז.

ייתכן מאוד שההרוגים היו בגילופין, ולכן לא שמו לב לסימנים; הנקודה היא שהסימנים האלה הם ממש לא בולטים כל-כך כפי שאתה מתאר אותם. כדי לא לשים לב בזמן לא חייבים להיות בגילופין. האפשרות האחרונה שתיארת נראית לי סבירה יותר: הם שמו לב בשלב מאוחר יחסית או שלא זיהו את הסימנים נכון, והתגובה שלהם הייתה איטית מדי בשביל רכבות נוסעים שמגיעות לעתים קרובות ל-140 קמ"ש על מסילת החוף. אבל אני סבור ובטוח שהפסים לא "רעדו קילומטרים לפני הרכבת".
 

orchilit

New member
לפי טמקא (כן , כן..) יש חשד ל"מבחן אומץ"

תאונת רכבת בעמק חפר
סמוך לאזור התעשיה בעמק חפר אירעה תאונת דרכים בין רכבת לרכב פרטי, צוותי מד״א ׳שרון׳ שהוזעקו למקום מדווחים על 2 הרוגים
לפי טמקא (כן , כן..) יש חשד ל"מבחן אומץ"
של שני האנשים , ולכן זו כנראה אינה תאונה.
 

בועז ל

New member
הנפת קורות נוספת בקו אשקלון -ב"ש

הודעות ודיווחים
הנפת קורות נוספת בקו אשקלון -ב"ש
אתמול והיום הונפו קורות על גשר A3 שמעל נחל פטיש. מצ"ב תמונה שהגיעה אליי באדיבות הנהלת הפרויקט ואפליקציית WhatsApp Messenger. האיכות בהתאם.
 

easylivin

New member
"אין שום בעיה שהסינים יבנו מסילת רכבת לאילת"

הודעות ודיווחים
"אין שום בעיה שהסינים יבנו מסילת רכבת לאילת"
שאול ביטרמן, המייצג את החברות הסיניות שמתכוונות להקים את הרכבת לאילת: "הסינים יהיו מעורבים רק בהקמת הפרוייקט". השר כץ: "השליטה תהיה ישראלית הביצוע ומימון הביניים באמצעות ממשלות זרות"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000883164

להלן ציטוט שמרתיח אותי במיוחד (ויסולח לי על ההדגשות):

"חוות דעת שכתב ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי עבור הארגונים הסביבתיים המתנגדים לפרויקט, חוות דעת שעיקריה פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

על-פי הפרסום, הלוי מזהיר מפני מסירת פרויקט הקמת הרכבת לאילת לידי חברות סיניות. הלוי מנמק זאת בשני נימוקים, הראשון שהדבר יגרום למשבר ביחסי ארה"ב ישראל והשני, שסין היא בעלת בריתה של איראן."

ארגונים "סביבתיים"? מזמינים דו"ח שכולו פוליטי? מדברים על יחסי ישראל-ארה"ב?! איש ציבור שלא מתבייש לחתום על דו"ח שאת מסקנותיו הכינו עבורו מראש?!!

עם או בלי קשר לדו"ח ההזוי: כל המתנגדים לפרייקט בנימוקים הרופפים הנ"ל, לא יודעים או שאינם רוצים לדעת על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. כן חבריה, בישראל ולא באיראן: השקעות של חברות סיניות בחברות ישראליות, השקעות שמניעות את הכלכלה כאן כבר היום. פשוט חפשו ותמצאו. מחכה כבר לתגובתם של "ארגוני סביבה" פוליטיים נוספים, שיצאו חוצץ גם נגד ההשקעות הנ"ל.
 

amit1270

New member
באמת מוזר שהירוקים מוציאים דו"ח כזה

"אין שום בעיה שהסינים יבנו מסילת רכבת לאילת"
שאול ביטרמן, המייצג את החברות הסיניות שמתכוונות להקים את הרכבת לאילת: "הסינים יהיו מעורבים רק בהקמת הפרוייקט". השר כץ: "השליטה תהיה ישראלית הביצוע ומימון הביניים באמצעות ממשלות זרות"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000883164

להלן ציטוט שמרתיח אותי במיוחד (ויסולח לי על ההדגשות):

"חוות דעת שכתב ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי עבור הארגונים הסביבתיים המתנגדים לפרויקט, חוות דעת שעיקריה פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

על-פי הפרסום, הלוי מזהיר מפני מסירת פרויקט הקמת הרכבת לאילת לידי חברות סיניות. הלוי מנמק זאת בשני נימוקים, הראשון שהדבר יגרום למשבר ביחסי ארה"ב ישראל והשני, שסין היא בעלת בריתה של איראן."

ארגונים "סביבתיים"? מזמינים דו"ח שכולו פוליטי? מדברים על יחסי ישראל-ארה"ב?! איש ציבור שלא מתבייש לחתום על דו"ח שאת מסקנותיו הכינו עבורו מראש?!!

עם או בלי קשר לדו"ח ההזוי: כל המתנגדים לפרייקט בנימוקים הרופפים הנ"ל, לא יודעים או שאינם רוצים לדעת על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. כן חבריה, בישראל ולא באיראן: השקעות של חברות סיניות בחברות ישראליות, השקעות שמניעות את הכלכלה כאן כבר היום. פשוט חפשו ותמצאו. מחכה כבר לתגובתם של "ארגוני סביבה" פוליטיים נוספים, שיצאו חוצץ גם נגד ההשקעות הנ"ל.
באמת מוזר שהירוקים מוציאים דו"ח כזה
עד כדי כך המצב נואש?
 

easylivin

New member
גם הדו"ח הקודם שלהם בעניין המסילה לאילת

באמת מוזר שהירוקים מוציאים דו"ח כזה
עד כדי כך המצב נואש?
גם הדו"ח הקודם שלהם בעניין המסילה לאילת
כלל טיעונים שאינם סביבתיים כלל וכלל... אבל הפעם באמת שהם עברו את כל גבולות הטעם הרע.
 

darkshadow1

New member
באמת שכל עניין המימון של המסילה מוזר מאוד.

"אין שום בעיה שהסינים יבנו מסילת רכבת לאילת"
שאול ביטרמן, המייצג את החברות הסיניות שמתכוונות להקים את הרכבת לאילת: "הסינים יהיו מעורבים רק בהקמת הפרוייקט". השר כץ: "השליטה תהיה ישראלית הביצוע ומימון הביניים באמצעות ממשלות זרות"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000883164

להלן ציטוט שמרתיח אותי במיוחד (ויסולח לי על ההדגשות):

"חוות דעת שכתב ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי עבור הארגונים הסביבתיים המתנגדים לפרויקט, חוות דעת שעיקריה פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

על-פי הפרסום, הלוי מזהיר מפני מסירת פרויקט הקמת הרכבת לאילת לידי חברות סיניות. הלוי מנמק זאת בשני נימוקים, הראשון שהדבר יגרום למשבר ביחסי ארה"ב ישראל והשני, שסין היא בעלת בריתה של איראן."

ארגונים "סביבתיים"? מזמינים דו"ח שכולו פוליטי? מדברים על יחסי ישראל-ארה"ב?! איש ציבור שלא מתבייש לחתום על דו"ח שאת מסקנותיו הכינו עבורו מראש?!!

עם או בלי קשר לדו"ח ההזוי: כל המתנגדים לפרייקט בנימוקים הרופפים הנ"ל, לא יודעים או שאינם רוצים לדעת על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. כן חבריה, בישראל ולא באיראן: השקעות של חברות סיניות בחברות ישראליות, השקעות שמניעות את הכלכלה כאן כבר היום. פשוט חפשו ותמצאו. מחכה כבר לתגובתם של "ארגוני סביבה" פוליטיים נוספים, שיצאו חוצץ גם נגד ההשקעות הנ"ל.
באמת שכל עניין המימון של המסילה מוזר מאוד.
נשמע שמנסים ליצור רושם כאילו חברות זרות יממנו לחלוטין את הקו, ואנחנו נרוויח. נשמע לי תמוה שמישהו יטרח לממן משהו מעבר לקו מטענים- וכאן מדברים על השקעה של מיליארדים רבים בקו נוסעים מהיר ובנמל התעלה המפורסם שהעלות שלו לא הובהרה ולא ברור האם הוא בכלל אושר בועדות התכנון הרלוונטיות.
אני חושב שמה שמסתתר מאחורי האמירות האלה הוא המודל שהסינים מיישמים במדינות עולם שלישי רבות: הסינים נותנים להן הלוואות בתנאים מקלים (כי לממשלות שם קשה לגייס הון בריבית סבירה) ובתמורה הן מתחייבות לשכור חברות סיניות על מנת להקים את הפרוייקטים. מדינות העולם השלישי זוכות לתשתיות בעלויות סבירות יחסית והסינים זוכים להרחבת ההשפעה שלהם וליצירת קשרים כלכליים ברחבי העולם.
לא ברור לי מה היתרון של עסקה כזאת בישראל, שיכולה לגייס הון בקלות עם ריבית סבירה. לא ברור לי איך במצב שבו מקצצים עשרות מיליארדי שקלים בתקציב כדי למנוע התנפחות של הגירעון הממשלתי, המדינה רוצה לקחת הלוואות של עשרות מיליארדי שקלים נוספים למען פרוייקט שהכדאיות הכלכלית שלו מוטלת בספק.
לדעתי התכנון של הקו המהיר הוא מהלך חכם וחיובי, אבל הוא צריך להישאר רק על המפות בעתיד הנראה לעין. המדינה צריכה לקדם את קו המטענים בתוספת נמל התעלה, מקסימום בתוספת קו הסעת המונים כלשהו מנמל התעופה החדש לאילת ושיפור מערך האוטובוסים שמגיע לעיר.
 

easylivin

New member
ישראל לא הצליחה לגייס הון אפילו לקו האדום,

באמת שכל עניין המימון של המסילה מוזר מאוד.
נשמע שמנסים ליצור רושם כאילו חברות זרות יממנו לחלוטין את הקו, ואנחנו נרוויח. נשמע לי תמוה שמישהו יטרח לממן משהו מעבר לקו מטענים- וכאן מדברים על השקעה של מיליארדים רבים בקו נוסעים מהיר ובנמל התעלה המפורסם שהעלות שלו לא הובהרה ולא ברור האם הוא בכלל אושר בועדות התכנון הרלוונטיות.
אני חושב שמה שמסתתר מאחורי האמירות האלה הוא המודל שהסינים מיישמים במדינות עולם שלישי רבות: הסינים נותנים להן הלוואות בתנאים מקלים (כי לממשלות שם קשה לגייס הון בריבית סבירה) ובתמורה הן מתחייבות לשכור חברות סיניות על מנת להקים את הפרוייקטים. מדינות העולם השלישי זוכות לתשתיות בעלויות סבירות יחסית והסינים זוכים להרחבת ההשפעה שלהם וליצירת קשרים כלכליים ברחבי העולם.
לא ברור לי מה היתרון של עסקה כזאת בישראל, שיכולה לגייס הון בקלות עם ריבית סבירה. לא ברור לי איך במצב שבו מקצצים עשרות מיליארדי שקלים בתקציב כדי למנוע התנפחות של הגירעון הממשלתי, המדינה רוצה לקחת הלוואות של עשרות מיליארדי שקלים נוספים למען פרוייקט שהכדאיות הכלכלית שלו מוטלת בספק.
לדעתי התכנון של הקו המהיר הוא מהלך חכם וחיובי, אבל הוא צריך להישאר רק על המפות בעתיד הנראה לעין. המדינה צריכה לקדם את קו המטענים בתוספת נמל התעלה, מקסימום בתוספת קו הסעת המונים כלשהו מנמל התעופה החדש לאילת ושיפור מערך האוטובוסים שמגיע לעיר.
ישראל לא הצליחה לגייס הון אפילו לקו האדום,
והפרוייקט הזה על פניו גדול יותר באופן משמעותי... ונא לא ליצור מצג שווא כאילו שהסינים משקיעים רק במדינות "עולם שלישי" (מושג שהתיישן לפני 22 שנים, דרך אגב). כי הם משקיעים ועוד איך גם באירופה, גם בארה"ב וגם בישראל כאמור. חברות סיניות עושות השקעות בדיוק כמו כל חברה אחרת בעולם, לצורך הדוגמה בדיוק כמו חברה ישראלית שמשקיעה בפרוייקט ברומניה. להזכיר, כלכלת סין היא קפיטליסטית לחלוטין.

לגבי שאר השאלות והתהיות, ייתכן שביום ראשון הקרוב נדע את הפרטים. מה שבטוח הוא שלאותם "ארגונים ירוקים" אין שום זכות דיבור בנוגע למדיניות החוץ של ישראל. וגם לא בנוגע להיבטים כלכליים של פרוייקטים.
זאת אומרת, לדבר הם יכולים.. אבל מי בדעתו השפויה ישמע לדעתם "המלמדת" בנושאים הנ"ל? בשביל זה יש מומחים גדולים יותר, וכאלה שאין להם אינטרס לטרפד את הפרוייקט לחלוטין בכל דרך.
 

easylivin

New member
אגב, לגבי אופי הקו המתוכנן:

באמת שכל עניין המימון של המסילה מוזר מאוד.
נשמע שמנסים ליצור רושם כאילו חברות זרות יממנו לחלוטין את הקו, ואנחנו נרוויח. נשמע לי תמוה שמישהו יטרח לממן משהו מעבר לקו מטענים- וכאן מדברים על השקעה של מיליארדים רבים בקו נוסעים מהיר ובנמל התעלה המפורסם שהעלות שלו לא הובהרה ולא ברור האם הוא בכלל אושר בועדות התכנון הרלוונטיות.
אני חושב שמה שמסתתר מאחורי האמירות האלה הוא המודל שהסינים מיישמים במדינות עולם שלישי רבות: הסינים נותנים להן הלוואות בתנאים מקלים (כי לממשלות שם קשה לגייס הון בריבית סבירה) ובתמורה הן מתחייבות לשכור חברות סיניות על מנת להקים את הפרוייקטים. מדינות העולם השלישי זוכות לתשתיות בעלויות סבירות יחסית והסינים זוכים להרחבת ההשפעה שלהם וליצירת קשרים כלכליים ברחבי העולם.
לא ברור לי מה היתרון של עסקה כזאת בישראל, שיכולה לגייס הון בקלות עם ריבית סבירה. לא ברור לי איך במצב שבו מקצצים עשרות מיליארדי שקלים בתקציב כדי למנוע התנפחות של הגירעון הממשלתי, המדינה רוצה לקחת הלוואות של עשרות מיליארדי שקלים נוספים למען פרוייקט שהכדאיות הכלכלית שלו מוטלת בספק.
לדעתי התכנון של הקו המהיר הוא מהלך חכם וחיובי, אבל הוא צריך להישאר רק על המפות בעתיד הנראה לעין. המדינה צריכה לקדם את קו המטענים בתוספת נמל התעלה, מקסימום בתוספת קו הסעת המונים כלשהו מנמל התעופה החדש לאילת ושיפור מערך האוטובוסים שמגיע לעיר.
אגב, לגבי אופי הקו המתוכנן:
לדעתי אין בכלל צורך במסילה מהירה "אמיתית", וגם לא יהיה בעתיד. כי על מסילה די קונבנציונאלית ניתן יהיה לשלב הובלת מטענים עם רכבות נוסעים רוכנות שיגיעו ל-200 קמ"ש ואפילו יותר אם נרצה. די והותר בשביל המרחק. אז הנסיעה מת"א תארך 3 שעות... עדיין, רכבת כזאת תוכל להיות אטרקטיבית ביותר לעומת האופציות האחרות (רק לרכוש רכבות נוחות לשם שינוי כראוי לקו תיירותי). נראה לי גם מובן מאליו שמספר רכבות הנוסעים בכל יום לא יהיה גדול במיוחד (בלשון המעטה) ובשביל דבר כזה בטח שלא מקימים מסילה מהירה. מי יודע, אולי כשיגיעו לתכנון מפורט, המסקנות תהיינה דומות לשלי.
 

darkshadow1

New member
אני מדבר על הלוואה ממשלתית,

אגב, לגבי אופי הקו המתוכנן:
לדעתי אין בכלל צורך במסילה מהירה "אמיתית", וגם לא יהיה בעתיד. כי על מסילה די קונבנציונאלית ניתן יהיה לשלב הובלת מטענים עם רכבות נוסעים רוכנות שיגיעו ל-200 קמ"ש ואפילו יותר אם נרצה. די והותר בשביל המרחק. אז הנסיעה מת"א תארך 3 שעות... עדיין, רכבת כזאת תוכל להיות אטרקטיבית ביותר לעומת האופציות האחרות (רק לרכוש רכבות נוחות לשם שינוי כראוי לקו תיירותי). נראה לי גם מובן מאליו שמספר רכבות הנוסעים בכל יום לא יהיה גדול במיוחד (בלשון המעטה) ובשביל דבר כזה בטח שלא מקימים מסילה מהירה. מי יודע, אולי כשיגיעו לתכנון מפורט, המסקנות תהיינה דומות לשלי.
אני מדבר על הלוואה ממשלתית,
לא על השקעות במגזר הפרטי. אם הממשלה רוצה למצוא 20 מיליארד ש"ח בשביל לממן את הרכבת לאילת- לא ברור לי למה צריך "לתפור" את הפרוייקט לסינים במקום פשוט למכור אגרות חוב ממשלתיות ולצאת במכרז פתוח שבו חברות סיניות יוכלו להתמודד במקביל לחברות זרות אחרות. המודל שבו חברה זרה מממנת לבדה את הרכבת לאילת ובתמורה זוכה לרווחים מהפעלתה יכל להיות אופציה אם היה מדובר בקו מטענים בלבד (שאולי היה לו פוטנציאל להיות רווחי), כשמדובר בקו נוסעים מהיר בוודאי שאין כאן פוטנציאל כלשהו לרווח ולכן המודל הזה כנראה לא ריאלי.
לגבי גיוס ההון לקו האדום- שוב, אתה מדבר על חברה פרטית שניסתה לגייס הון ובמקרה הזה מדובר על מדינת ישראל. בוודאי שלמדינת ישראל קל בהרבה לגייס הון משמעותי. הדברים שכתבתי לא קשורים בכלל לדעתם של האירגונים ה"ירוקים", שעסוקים בלטרפד כל פרוייקט ישראלי שהוא.

אני לא אגיב לגבי הרכבות הרוכנות כי אני פשוט לא בקיא בנתונים.
 
ה"ירוקים" פשוט מוכיחים

"אין שום בעיה שהסינים יבנו מסילת רכבת לאילת"
שאול ביטרמן, המייצג את החברות הסיניות שמתכוונות להקים את הרכבת לאילת: "הסינים יהיו מעורבים רק בהקמת הפרוייקט". השר כץ: "השליטה תהיה ישראלית הביצוע ומימון הביניים באמצעות ממשלות זרות"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000883164

להלן ציטוט שמרתיח אותי במיוחד (ויסולח לי על ההדגשות):

"חוות דעת שכתב ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי עבור הארגונים הסביבתיים המתנגדים לפרויקט, חוות דעת שעיקריה פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

על-פי הפרסום, הלוי מזהיר מפני מסירת פרויקט הקמת הרכבת לאילת לידי חברות סיניות. הלוי מנמק זאת בשני נימוקים, הראשון שהדבר יגרום למשבר ביחסי ארה"ב ישראל והשני, שסין היא בעלת בריתה של איראן."

ארגונים "סביבתיים"? מזמינים דו"ח שכולו פוליטי? מדברים על יחסי ישראל-ארה"ב?! איש ציבור שלא מתבייש לחתום על דו"ח שאת מסקנותיו הכינו עבורו מראש?!!

עם או בלי קשר לדו"ח ההזוי: כל המתנגדים לפרייקט בנימוקים הרופפים הנ"ל, לא יודעים או שאינם רוצים לדעת על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. כן חבריה, בישראל ולא באיראן: השקעות של חברות סיניות בחברות ישראליות, השקעות שמניעות את הכלכלה כאן כבר היום. פשוט חפשו ותמצאו. מחכה כבר לתגובתם של "ארגוני סביבה" פוליטיים נוספים, שיצאו חוצץ גם נגד ההשקעות הנ"ל.
ה"ירוקים" פשוט מוכיחים
שכל מה שכתבת עליהם כאן לאורך השנים היה נכון, עם ריבית.

וכמובן שהתקשורת האפסית בישראל לא מעלה את השאלות הפשוטות ביותר לגבי חוות הדעת שהם מגישים...
 
"כתבת" - צ"ל "כתבתי"

ה"ירוקים" פשוט מוכיחים
שכל מה שכתבת עליהם כאן לאורך השנים היה נכון, עם ריבית.

וכמובן שהתקשורת האפסית בישראל לא מעלה את השאלות הפשוטות ביותר לגבי חוות הדעת שהם מגישים...
"כתבת" - צ"ל "כתבתי"
אם כי גם הדברים שאתה כתבת עליהם התבררו כנכונים...
 

cwen

New member
דווקא זה שסין היא בת ברית של איראן זה טוב

"אין שום בעיה שהסינים יבנו מסילת רכבת לאילת"
שאול ביטרמן, המייצג את החברות הסיניות שמתכוונות להקים את הרכבת לאילת: "הסינים יהיו מעורבים רק בהקמת הפרוייקט". השר כץ: "השליטה תהיה ישראלית הביצוע ומימון הביניים באמצעות ממשלות זרות"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000883164

להלן ציטוט שמרתיח אותי במיוחד (ויסולח לי על ההדגשות):

"חוות דעת שכתב ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי עבור הארגונים הסביבתיים המתנגדים לפרויקט, חוות דעת שעיקריה פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

על-פי הפרסום, הלוי מזהיר מפני מסירת פרויקט הקמת הרכבת לאילת לידי חברות סיניות. הלוי מנמק זאת בשני נימוקים, הראשון שהדבר יגרום למשבר ביחסי ארה"ב ישראל והשני, שסין היא בעלת בריתה של איראן."

ארגונים "סביבתיים"? מזמינים דו"ח שכולו פוליטי? מדברים על יחסי ישראל-ארה"ב?! איש ציבור שלא מתבייש לחתום על דו"ח שאת מסקנותיו הכינו עבורו מראש?!!

עם או בלי קשר לדו"ח ההזוי: כל המתנגדים לפרייקט בנימוקים הרופפים הנ"ל, לא יודעים או שאינם רוצים לדעת על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. כן חבריה, בישראל ולא באיראן: השקעות של חברות סיניות בחברות ישראליות, השקעות שמניעות את הכלכלה כאן כבר היום. פשוט חפשו ותמצאו. מחכה כבר לתגובתם של "ארגוני סביבה" פוליטיים נוספים, שיצאו חוצץ גם נגד ההשקעות הנ"ל.
דווקא זה שסין היא בת ברית של איראן זה טוב
כי אם הם ישקיעו הרבה בישראל הם ירצו *לשמור על ההשקעה* ולצורך זה הם ירסנו את חבריהם האיראנים. לא?
 

easylivin

New member
אולי, אבל זה מגוחך להגיד שסין היא "בת ברית".

דווקא זה שסין היא בת ברית של איראן זה טוב
כי אם הם ישקיעו הרבה בישראל הם ירצו *לשמור על ההשקעה* ולצורך זה הם ירסנו את חבריהם האיראנים. לא?
אולי, אבל זה מגוחך להגיד שסין היא "בת ברית".
קביעה כזאת היא במקרה הטוב, שנויה במחלוקת... ובכל מקרה זה לא רלוונטי.
 

easylivin

New member
כתבה נוספת וקצת יותר מפורטת על אילת והסינים:

"אין שום בעיה שהסינים יבנו מסילת רכבת לאילת"
שאול ביטרמן, המייצג את החברות הסיניות שמתכוונות להקים את הרכבת לאילת: "הסינים יהיו מעורבים רק בהקמת הפרוייקט". השר כץ: "השליטה תהיה ישראלית הביצוע ומימון הביניים באמצעות ממשלות זרות"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000883164

להלן ציטוט שמרתיח אותי במיוחד (ויסולח לי על ההדגשות):

"חוות דעת שכתב ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי עבור הארגונים הסביבתיים המתנגדים לפרויקט, חוות דעת שעיקריה פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

על-פי הפרסום, הלוי מזהיר מפני מסירת פרויקט הקמת הרכבת לאילת לידי חברות סיניות. הלוי מנמק זאת בשני נימוקים, הראשון שהדבר יגרום למשבר ביחסי ארה"ב ישראל והשני, שסין היא בעלת בריתה של איראן."

ארגונים "סביבתיים"? מזמינים דו"ח שכולו פוליטי? מדברים על יחסי ישראל-ארה"ב?! איש ציבור שלא מתבייש לחתום על דו"ח שאת מסקנותיו הכינו עבורו מראש?!!

עם או בלי קשר לדו"ח ההזוי: כל המתנגדים לפרייקט בנימוקים הרופפים הנ"ל, לא יודעים או שאינם רוצים לדעת על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. כן חבריה, בישראל ולא באיראן: השקעות של חברות סיניות בחברות ישראליות, השקעות שמניעות את הכלכלה כאן כבר היום. פשוט חפשו ותמצאו. מחכה כבר לתגובתם של "ארגוני סביבה" פוליטיים נוספים, שיצאו חוצץ גם נגד ההשקעות הנ"ל.
כתבה נוספת וקצת יותר מפורטת על אילת והסינים:
ב-TheMarker מציינים באופן מפורש גם את שמו של "ארגון הסביבה". עוד פרט מעניין (אולי לא חדש עבורכם, אבל חדש ומזעזע עבורי): מסתבר שהירוקים מציעים לכרות מנהרה באורך... 27 ק"מ.
שוכנעתי סופית: מטרתם היא לטרפד את הפרוייקט לחלוטין כדי שלא יוקם בכלל, ולא לקדם חלופה סבירה כלשהי.
http://www.themarker.com/dynamo/1.2133058

אציין עוד דבר שהוא עצוב בעיניי (בנוסף לכל מה שכבר כתבתי): על פניו, המיזם גם משמש כעת כאיל ניגוח פוליטי בידי השר להגנת הסביבה כנגד "מתחרהו" ממשרד התחבורה.
 

משה343

New member
אוטובוס התדרדר לתהום במקסיקו ...

הודעות ודיווחים
אוטובוס התדרדר לתהום במקסיקו ...
"AT LEAST 13 people have died after a bus turned over as it travelled along a highway in Mexico.
The accident happened at about 7am local time on the highway connecting Naucalpan municipality with Toluca, the capital of Mexico state.

The bus went off the road and plunged down a 30m ravine, shooting several passengers out of the vehicle.

At least 13 people have been confirmed dead, and another 20 injured."
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה