הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
זה גם מה שחשבתי

חרטה ברטה
אולי יש רעיון כזה, אל בטוח שאין תכנית.

גם אם יש איזשהו משרד תכנון שמתחיל לעבוד על השינוי לתמ"א (או על ות"ת), ייקח זמן עד שהשינוי יאושר, ואז יעצטרכו תב"ע מפורטת, התנגדויות, ותקצוב.

יש לו לפחות עוד קדנציה אחת עד שיוכל לגזור את הסרט מעל הטרקטור הראשון שיתחיל לעבוד על הקו הזה.

חוץ מזה שלא ברורה לי נחיצותה של מסילה כזו. מאשדוד/אשקלון לירושלים עדיף לנסוע על מסילת שורק ו-431 לקו המהיר.
זה גם מה שחשבתי
אבל קיוויתי שלמישהו כאן יש מידע נוסף...
 

amit1270

New member
נזכרו באיחור של 62 שנה!

מסילת רוחב חדשה בצנרת?
לכבוד הבחירות המתקרבות (המועצה שותלת דקלים בכל פינה כאילו אין מחר...) הודיע ראש המועצה כי אוטוטו, ממש מעבר לפינה, תיסלל מסילת רוחב בין הקו המערבי לבין הקו לב"ש אשר תעבור בערך בתוואי כביש 7. כמו בכל הודעה יחצ"נית זה נכתב בלשון עילגת ומעורפלת כך שלא ברור היכן תעבור המסילה ובאיזה שלב תכנוני זה נמצא. הטענה הברורה היחידה היא שתחנת הרכבת תהיה באיזור צומת כנות (אך ככל הנראה הכוונה היא לצומת גדרה שכן מוזכר איזור התעשיה העתידי של המושבה בקרבת התחנה). כמובן שהשר כץ הבטיח לבצע את הפרוייקט בקרוב ובלה בלה בלה...

האם יש מישהו מ"מקושרי" הפורום שיודע אם מדובר בבלון בחירות או בתכנית קונקרטית? ומה המרחק בינה לבין תכנית ביצוע מאושרת ומתוקצבת?

עוד טענה של ראש המועצה עם הקשר תח"צי - הצומת שמול התחנה המרכזית תהפוך לצומת T מסודרת ומרומזרת. היציאה לכיוון מערב תיסגר, ותוחלף ביציאה צפונית יותר על כביש 40. תישאר רק היציאה לכיוון מזרח יחד עם הכניסה לתחנה המרכזית. האם האוטובוסים יוכלו סוף סוף לפנות אל ומהתחנה כמו שצריך?
נזכרו באיחור של 62 שנה!
מסילת רוחב כזאת הוצעה בתכנית האב הראשונה של ישראל (אריה שרון, 1951). ראה קובץ המצורף.
 

easylivin

New member
וואוו!!! יש את זה ברזולוציה גבוהה יותר?

נזכרו באיחור של 62 שנה!
מסילת רוחב כזאת הוצעה בתכנית האב הראשונה של ישראל (אריה שרון, 1951). ראה קובץ המצורף.
וואוו!!! יש את זה ברזולוציה גבוהה יותר?
מה שכן הצלחתי לראות מהתמונה כבר מעורר סקרנות רבה: בין היתר, שלוחת באר יעקב-הראשונים שמתחברת למסילה מערבית דרך ראשל"צ. כמובן שלא בתוואי הנוכחי שלה (כי האזור היה שומם לחלוטין אז) אלא לאורך כביש 4.
 

amit1270

New member
סריקה ברזולוציה גבוהה


וואוו!!! יש את זה ברזולוציה גבוהה יותר?
מה שכן הצלחתי לראות מהתמונה כבר מעורר סקרנות רבה: בין היתר, שלוחת באר יעקב-הראשונים שמתחברת למסילה מערבית דרך ראשל"צ. כמובן שלא בתוואי הנוכחי שלה (כי האזור היה שומם לחלוטין אז) אלא לאורך כביש 4.
סריקה ברזולוציה גבוהה

חשוב לזכור שמדובר בתכנית אב ולא תמ"א (מושג שלא היה קיים אז) ואין לה מעמד מחייב. בכל זאת, ולמרות שלא כל מה שנכתב בתכנית יושם, היא השפיעה באופן יסודי על מדיניות הפיתוח של ישראל במשך כמעט 30 שנה.
 

easylivin

New member
מעניין ביותר, בהזדמנות אחפש עוד פרטים

סריקה ברזולוציה גבוהה

חשוב לזכור שמדובר בתכנית אב ולא תמ"א (מושג שלא היה קיים אז) ואין לה מעמד מחייב. בכל זאת, ולמרות שלא כל מה שנכתב בתכנית יושם, היא השפיעה באופן יסודי על מדיניות הפיתוח של ישראל במשך כמעט 30 שנה.
מעניין ביותר, בהזדמנות אחפש עוד פרטים
על התכנית הזו. בינתיים, כמה תובנות קטנות:

א. המסילה לבאר שבע עדיין לא מופיעה בתכנית, למרות שהוקמה בפועל כבר בשנות ה-50.

ב. המסילה דרך גדרה מופיעה באופן ברור כמכלול אחד עם המסילה לנמל אשדוד (שרק תוכנן אז). כי באותה התקופה הובלת משאות לירושלים ברכבת הייתה עניין אקטואלי (וחבל שזה לא כך בימינו).

ג. המסילה לאורך האיילון... למה לקח כל-כך הרבה זמן לבנות אותה?
 

amit1270

New member
עוד משהו

וואוו!!! יש את זה ברזולוציה גבוהה יותר?
מה שכן הצלחתי לראות מהתמונה כבר מעורר סקרנות רבה: בין היתר, שלוחת באר יעקב-הראשונים שמתחברת למסילה מערבית דרך ראשל"צ. כמובן שלא בתוואי הנוכחי שלה (כי האזור היה שומם לחלוטין אז) אלא לאורך כביש 4.
עוד משהו
שים לב למספר השרטוט בדף שסרקתי. התכנית של אריה שרון כללה עוד נושאים רבים מלבד תחבורה (וכמובן גם אזורים נוספים).
 
תודה עמית

נזכרו באיחור של 62 שנה!
מסילת רוחב כזאת הוצעה בתכנית האב הראשונה של ישראל (אריה שרון, 1951). ראה קובץ המצורף.
תודה עמית
המסילה המופיעה בתכנית אינה המסילה המוצעת כעת. היא יוצאת מהקו הבריטי ביבנה מזרח בערך, חוצה את כביש 40 מצפון (במקום מדרום) לגדרה, ומתחברת לקו המשודרעק באיזור גשר יסודות של היום.

המסילה המוצעת כיום יוצאת מאשדוד/בני דרום, עוברת את כביש 40 מדרום לגדרה, וככל הנראה מתחברת לקו לב"ש באיזור מחלף שורק, ולא מתחברת לקו המשודרעק בכלל.

בכל מקרה זה מעניין לראות את התכנית.

אגב, במפה הזו יש עיר מסתורית בין גדרה לבית שמש שמעולם לא נבנתה, וכביש ענק המחבר את אשדוד לבית שמש דרך קסטינה שמעולם לא נסלל. מהכביש הדמיוני יוצא כביש נוסף צפונה, עובר דרך העיר המסתורית הנ"ל, ומתחבר לכביש 3 באיזור צומת נחשון...
 

easylivin

New member
מהסילה לב"ש בכלל לא מופיעה שם,

תודה עמית
המסילה המופיעה בתכנית אינה המסילה המוצעת כעת. היא יוצאת מהקו הבריטי ביבנה מזרח בערך, חוצה את כביש 40 מצפון (במקום מדרום) לגדרה, ומתחברת לקו המשודרעק באיזור גשר יסודות של היום.

המסילה המוצעת כיום יוצאת מאשדוד/בני דרום, עוברת את כביש 40 מדרום לגדרה, וככל הנראה מתחברת לקו לב"ש באיזור מחלף שורק, ולא מתחברת לקו המשודרעק בכלל.

בכל מקרה זה מעניין לראות את התכנית.

אגב, במפה הזו יש עיר מסתורית בין גדרה לבית שמש שמעולם לא נבנתה, וכביש ענק המחבר את אשדוד לבית שמש דרך קסטינה שמעולם לא נסלל. מהכביש הדמיוני יוצא כביש נוסף צפונה, עובר דרך העיר המסתורית הנ"ל, ומתחבר לכביש 3 באיזור צומת נחשון...
מהסילה לב"ש בכלל לא מופיעה שם,
שים לב לסריקה השנייה, שהיא ברזולוציה גבוהה יותר. זוהי בדיוק המסילה "המוצעת" היום, בצמוד לכבישים 40/41.
 

easylivin

New member
קבל ביטול מוחלט על תגובתי הקודמת!

תודה עמית
המסילה המופיעה בתכנית אינה המסילה המוצעת כעת. היא יוצאת מהקו הבריטי ביבנה מזרח בערך, חוצה את כביש 40 מצפון (במקום מדרום) לגדרה, ומתחברת לקו המשודרעק באיזור גשר יסודות של היום.

המסילה המוצעת כיום יוצאת מאשדוד/בני דרום, עוברת את כביש 40 מדרום לגדרה, וככל הנראה מתחברת לקו לב"ש באיזור מחלף שורק, ולא מתחברת לקו המשודרעק בכלל.

בכל מקרה זה מעניין לראות את התכנית.

אגב, במפה הזו יש עיר מסתורית בין גדרה לבית שמש שמעולם לא נבנתה, וכביש ענק המחבר את אשדוד לבית שמש דרך קסטינה שמעולם לא נסלל. מהכביש הדמיוני יוצא כביש נוסף צפונה, עובר דרך העיר המסתורית הנ"ל, ומתחבר לכביש 3 באיזור צומת נחשון...
קבל ביטול מוחלט על תגובתי הקודמת!
לא קראתי נכון את התיאור שלך. עכשיו הנחתי את המפה של התכנית ההיסטורית על גבי רשת המסילות הקיימת היום, וזה מה שראיתי: המסילה אכן הייתה אמורה לעבור מצפון לגדרה.
 
התמונה שהעלית לא תקינה

קבל ביטול מוחלט על תגובתי הקודמת!
לא קראתי נכון את התיאור שלך. עכשיו הנחתי את המפה של התכנית ההיסטורית על גבי רשת המסילות הקיימת היום, וזה מה שראיתי: המסילה אכן הייתה אמורה לעבור מצפון לגדרה.
התמונה שהעלית לא תקינה
נסה שוב, זה מעניין לראות את ההתאמה הכוללת. אני הגעתי למסקנות שלי כתוצאה מזיהוי יבנה, גדרה, כביש 3 וכביש 40 על המפה של תכנית האב.

שים לב אריק: במפה הזו אין בכלל כביש 41 במלואו (אם בכלל). הקטע הראשון של הכביש, מצומת גדרה של היום עד צומת בית רבן בערך, אכן קיים, אך כחלק מכביש מושבי גדרות של היום. כלומר שלא היה כביש ישיר מגדרה לאשדוד (ואריה שרון גם לא תכנן כזה). הכביש היחיד שיצא מגדרה מערבה התחבר לכביש 42 בצומת בניה, זה אכן כביש בריטי אופייני וכל מי שנוסע בו מזהה מייד את הטיפוס. כנראה שהכביש הישר פחות או יותר שבין צומת בית רבן למחלף אשדוד נסלל רק הרבה אחרי כן. הדרך לב"ש ואילת היתה אז הרבה יותר מסובכת... וצומת בני דרום לא היה קיים.

גם המשך כביש 40 מקסטינה דרומה לא היה קיים ושרון תכנן אותו במפה. הוא בכלל רצה שקסטינה יהיה צומת חשוב מאד, יותר ממה שהוא היום, עם הכביש המתוכנן בין אשדוד לבית שמש בנוסף לכביש 3 וכביש 40 כולל הקטע דרומה.

וכן הלאה וכן הלאה, מעניין לראות את הפער שבין הכבישים שהיו אז לבין המצב היום ואפילו בשנות ה-80, למשל.
 

easylivin

New member
... ושוב
לא מעלה תמונות...

קבל ביטול מוחלט על תגובתי הקודמת!
לא קראתי נכון את התיאור שלך. עכשיו הנחתי את המפה של התכנית ההיסטורית על גבי רשת המסילות הקיימת היום, וזה מה שראיתי: המסילה אכן הייתה אמורה לעבור מצפון לגדרה.
... ושוב
לא מעלה תמונות...
 
יופי,עכשיו רואים את המפה שהעלית...

קבל ביטול מוחלט על תגובתי הקודמת!
לא קראתי נכון את התיאור שלך. עכשיו הנחתי את המפה של התכנית ההיסטורית על גבי רשת המסילות הקיימת היום, וזה מה שראיתי: המסילה אכן הייתה אמורה לעבור מצפון לגדרה.
יופי,עכשיו רואים את המפה שהעלית...
התמונה הרבה יותר ברורה.
 

easylivin

New member
עכשיו רואים את שתי התמונות. הוספתי שרטוט

יופי,עכשיו רואים את המפה שהעלית...
התמונה הרבה יותר ברורה.
עכשיו רואים את שתי התמונות. הוספתי שרטוט
של הקווים שהוצעו במסגרת התכנית, על גבי רשת המסילות הקיימת. למעשה, כל מה שנבנה בפועל מתוך התכנית הזו: השלוחה לנמל אשדוד ומסילת החוף כמובן (ה-פרוייקט). ועדיין לא ברור לי בכלל למה לא בנו את הקטע הקצרצר אך החשוב שלאורך האיילון... ייתכן שגם להחלטה הזאת הייתה השפעה מכרעת על (אי) פיתוח הרכבת בעשורים הבאים.
 

amit1270

New member
אתה צודק. זאת לא אותה מסילה

תודה עמית
המסילה המופיעה בתכנית אינה המסילה המוצעת כעת. היא יוצאת מהקו הבריטי ביבנה מזרח בערך, חוצה את כביש 40 מצפון (במקום מדרום) לגדרה, ומתחברת לקו המשודרעק באיזור גשר יסודות של היום.

המסילה המוצעת כיום יוצאת מאשדוד/בני דרום, עוברת את כביש 40 מדרום לגדרה, וככל הנראה מתחברת לקו לב"ש באיזור מחלף שורק, ולא מתחברת לקו המשודרעק בכלל.

בכל מקרה זה מעניין לראות את התכנית.

אגב, במפה הזו יש עיר מסתורית בין גדרה לבית שמש שמעולם לא נבנתה, וכביש ענק המחבר את אשדוד לבית שמש דרך קסטינה שמעולם לא נסלל. מהכביש הדמיוני יוצא כביש נוסף צפונה, עובר דרך העיר המסתורית הנ"ל, ומתחבר לכביש 3 באיזור צומת נחשון...
אתה צודק. זאת לא אותה מסילה
אבל תמיד נחמד להיזכר בתכניות של פעם...
 


אתה צודק. זאת לא אותה מסילה
אבל תמיד נחמד להיזכר בתכניות של פעם...

מעט מדי ישראלים מכירים את השם אריה שרון ועוד פחות מכך מבינים את משמעותו של האדריכל לדמותה של המדינה כפי שהיא עד היום.

מודי בראון הקדיש לו פרק (מרתק כרגיל) בתכנית "הכל אנשים".
 
עדכון:

תאונת רכבת בעמק חפר
סמוך לאזור התעשיה בעמק חפר אירעה תאונת דרכים בין רכבת לרכב פרטי, צוותי מד״א ׳שרון׳ שהוזעקו למקום מדווחים על 2 הרוגים
עדכון:
בהמשך לתאונת הדרכים בעמק חפר מדובר בשני הולכי רגל צעירים שנפגעו מרכבת ונהרגו במקום.
 
דובר מד"א, זכי הלר:

תאונת רכבת בעמק חפר
סמוך לאזור התעשיה בעמק חפר אירעה תאונת דרכים בין רכבת לרכב פרטי, צוותי מד״א ׳שרון׳ שהוזעקו למקום מדווחים על 2 הרוגים
דובר מד"א, זכי הלר:
דובר מד"א, זכי הלר: ב-02:58 נמסר למד"א מרחב שרון על 2 צעירים שנפגעו מרכבת מסע ככל הנראה כשה הלכו עם חבריהם על פסים סמוך לאיזור תעשיה עמק חפר. צוותי מד"א במקום קובעים את מותם של 2 צעירים כבני 20. נסיבות הארוע אינם ברורות.
 
גם להם יש רכבת מסע?

דובר מד"א, זכי הלר:
דובר מד"א, זכי הלר: ב-02:58 נמסר למד"א מרחב שרון על 2 צעירים שנפגעו מרכבת מסע ככל הנראה כשה הלכו עם חבריהם על פסים סמוך לאיזור תעשיה עמק חפר. צוותי מד"א במקום קובעים את מותם של 2 צעירים כבני 20. נסיבות הארוע אינם ברורות.
גם להם יש רכבת מסע?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה