מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
כמעט כל הפקקים בגוש דן

בתור באר שבעי, אני חולק על כך.
בגוש דן בקושי שמעו על "גל ירוק", בעצם שמעו ואיי שם לפני כמה עשורים העניין הזה דיי נשכח בתכנון התנועה.

המקום היחיד שיש בו גל ירוק הוא ציר ז'בוטינסקי. בכל הדרכים המרכזיות האחרות בגוש דן - אין. השלום, אלוף שדה, בן גוריון (רמת גן), יגאל אלון, הירדן, הטייסים, דיזינגוף, בן יהודה, הירקון, אבן גבירול והרשימה עוד ארוכה ולא רק בת"א. משה דיין בראשל"צ, הרצל ודרך המכבים בראשל"צ - דוגמאות מעולות לכך. ועוד לא התחלתי לדבר על פתח תקווה... וגם להרצליה לא חסר, גם לרעננה וכפר סבא. גם לכביש 461, גם בתוך קרית אונו.

וההוכחה לכך היא פקקים שנעלמים כלא היו ברגע שאתה עובר רמזור ארור.

גל ירוק זו לא מילה גסה. בבאר שבע ניסו לבטל את הגל הירוק, ראו שזה יצר פקקים גדולים - הגל הירוק הוחזר.

שלא לדבר על מערכת רמזורים מיושנת שלא בדרכים מרכזיות. בתוך השכונות השונות של ערי גוש דן. תעמוד ותעמוד ותעמוד כשלכיוון התנועה שבו הרמזור הוא ירוק אין כמעט כלי רכב שמבקשם לחצות את הצומת.
כמעט כל הפקקים בגוש דן
נגרמים בגלל הגודש ולא בגלל רמזורים. אל תשכח גם שבתל אביב יש לך הרבה פעמים הצטלבויות של רחובות מרכזיים(נניח דיזינגוף וקינג ג׳ורג׳) אז אם תוסיף עוד זמן בירוק לרחוב אחד תפגע ברחוב שחותך אותו, צריך למצוא את האיזון,ומהבחינה הזאת המצב בגוש דן הוא בסדר.
זה לא שהכל מושלם במערכת הרמזורים כמובן, למשל בדיזינגוף שהרמזורים בו הם קצרים,למרות שהוא חותך רחובות דלילים ממנו בהרבה(אני לא מדבר על קינג ג׳ורג׳ כמובן) דבר שיוצר הרבה פעמים פקק מיותר. או למשל באלנבי שב-6 בבוקר הירוק של ההולכי רגל הוא כמו ב-12 בצהריים שזה טימטום מוחלט. אבל בסך הכל אני מרוצה מהמערכת, ומודה לאלוהים שלא עשני חיפאי.
 

olli3

New member
מנהל
כן, יש מקומות גרועים מגוש דן...

כמעט כל הפקקים בגוש דן
נגרמים בגלל הגודש ולא בגלל רמזורים. אל תשכח גם שבתל אביב יש לך הרבה פעמים הצטלבויות של רחובות מרכזיים(נניח דיזינגוף וקינג ג׳ורג׳) אז אם תוסיף עוד זמן בירוק לרחוב אחד תפגע ברחוב שחותך אותו, צריך למצוא את האיזון,ומהבחינה הזאת המצב בגוש דן הוא בסדר.
זה לא שהכל מושלם במערכת הרמזורים כמובן, למשל בדיזינגוף שהרמזורים בו הם קצרים,למרות שהוא חותך רחובות דלילים ממנו בהרבה(אני לא מדבר על קינג ג׳ורג׳ כמובן) דבר שיוצר הרבה פעמים פקק מיותר. או למשל באלנבי שב-6 בבוקר הירוק של ההולכי רגל הוא כמו ב-12 בצהריים שזה טימטום מוחלט. אבל בסך הכל אני מרוצה מהמערכת, ומודה לאלוהים שלא עשני חיפאי.
כן, יש מקומות גרועים מגוש דן...
ירושלים למשל, העיר שפקוקה לה יחדיו :)

גם בבאר שבע יש פאקים, אבל הם כל כך מעטים. אשדוד למשל זו עיר שאין בה ממש גל ירוק וחבל, מאד חבל. בעצם יש גל ירוק בתוך העיר אם אתה מפריז ל90-110... כי במהירות המותרת (60), אתה תעצר כל שני רמזורים. גם בשדרות בני ברית, גם בדרך בגין, גם בשדרות ירושלים ובעוד כבישים מרכזיים וחוצי עיר.
 
בגוש דן יש הרבה יותר פקקים מבירושלים

כן, יש מקומות גרועים מגוש דן...
ירושלים למשל, העיר שפקוקה לה יחדיו :)

גם בבאר שבע יש פאקים, אבל הם כל כך מעטים. אשדוד למשל זו עיר שאין בה ממש גל ירוק וחבל, מאד חבל. בעצם יש גל ירוק בתוך העיר אם אתה מפריז ל90-110... כי במהירות המותרת (60), אתה תעצר כל שני רמזורים. גם בשדרות בני ברית, גם בדרך בגין, גם בשדרות ירושלים ובעוד כבישים מרכזיים וחוצי עיר.
בגוש דן יש הרבה יותר פקקים מבירושלים
בגלל שיש יותר מכוניות ושיעור נוסעים ברכב גבוה.
 

Nir5364

New member
יש למשל את הפקק הקלאסי ברחוב ז'בוטינסקי

כמעט כל הפקקים בגוש דן
נגרמים בגלל הגודש ולא בגלל רמזורים. אל תשכח גם שבתל אביב יש לך הרבה פעמים הצטלבויות של רחובות מרכזיים(נניח דיזינגוף וקינג ג׳ורג׳) אז אם תוסיף עוד זמן בירוק לרחוב אחד תפגע ברחוב שחותך אותו, צריך למצוא את האיזון,ומהבחינה הזאת המצב בגוש דן הוא בסדר.
זה לא שהכל מושלם במערכת הרמזורים כמובן, למשל בדיזינגוף שהרמזורים בו הם קצרים,למרות שהוא חותך רחובות דלילים ממנו בהרבה(אני לא מדבר על קינג ג׳ורג׳ כמובן) דבר שיוצר הרבה פעמים פקק מיותר. או למשל באלנבי שב-6 בבוקר הירוק של ההולכי רגל הוא כמו ב-12 בצהריים שזה טימטום מוחלט. אבל בסך הכל אני מרוצה מהמערכת, ומודה לאלוהים שלא עשני חיפאי.
יש למשל את הפקק הקלאסי ברחוב ז'בוטינסקי
כאשר באים מכיוון פ"ת ורוצים לפנות לכיוון רחוב בן גוריון ברמת גן..
הרמזור שם קצר מאוד בפניה, ונוצר פקק אדיר שחוסם גם את הרכבים שמעוניינים להמשיך בנסיעה לכיוון תל אביב.
בשעות אחה"צ הפקק מטורף.

זו לא מערכת רמזור חכמה. אפשר וצריך לתת 10 שניות יותר בכל גל שני ברמזור הזה.
 

droriko

New member
מסכים

יש למשל את הפקק הקלאסי ברחוב ז'בוטינסקי
כאשר באים מכיוון פ"ת ורוצים לפנות לכיוון רחוב בן גוריון ברמת גן..
הרמזור שם קצר מאוד בפניה, ונוצר פקק אדיר שחוסם גם את הרכבים שמעוניינים להמשיך בנסיעה לכיוון תל אביב.
בשעות אחה"צ הפקק מטורף.

זו לא מערכת רמזור חכמה. אפשר וצריך לתת 10 שניות יותר בכל גל שני ברמזור הזה.
מסכים
 

down under

New member
לא זה מה שצריך לעשות בצומת צ"ד

יש למשל את הפקק הקלאסי ברחוב ז'בוטינסקי
כאשר באים מכיוון פ"ת ורוצים לפנות לכיוון רחוב בן גוריון ברמת גן..
הרמזור שם קצר מאוד בפניה, ונוצר פקק אדיר שחוסם גם את הרכבים שמעוניינים להמשיך בנסיעה לכיוון תל אביב.
בשעות אחה"צ הפקק מטורף.

זו לא מערכת רמזור חכמה. אפשר וצריך לתת 10 שניות יותר בכל גל שני ברמזור הזה.
לא זה מה שצריך לעשות בצומת צ"ד
(c d מפעל ממתקים שנקנה על ידי עלית ונסגר בשלהי שנות ה-70, נהגה בתנועות
סגול צה ו-דה צ' מנוקדת סגול וד' מנוקדת סגול [יען השפעת הגרמנית, כמדומני הבעלים
במקור היה יקה]).

צריך להרחיב, יש שם אפילו שלטים כאלו, את הפניה לצפון, ימינה לבאים מפ"ת לכוון
בן גוריון צפון (נניח לנוסעים למגדלי בס"ר 1 ו-2) לנתיב פניה ימינה ללא רמזור.
בנוסף להוסיף עוד נתיב לכל המסלול שנוסע מזרח למערב וכך יוכל להתווסף נתיב
פניה שני שמאלה לבאים דרומה, כלומר לבאים מפ"ת/ב"ב לכוון השלישות בר"ג.

יש שם, או שהיה לא מזמן, שלט שמודיע על הוספת הנתיב פניה ימינה ללא רמזור,
על חשבון חלק קטנטן מהחצר של מגדל דן שהחלו בבנייתו ב-98' והפסיקו כעבור חצי
שנה (מאז הוא עומד כפיל לבן).
 

Ofekalef1

New member
איפה יש גל ירוק בב"ש?

בתור באר שבעי, אני חולק על כך.
בגוש דן בקושי שמעו על "גל ירוק", בעצם שמעו ואיי שם לפני כמה עשורים העניין הזה דיי נשכח בתכנון התנועה.

המקום היחיד שיש בו גל ירוק הוא ציר ז'בוטינסקי. בכל הדרכים המרכזיות האחרות בגוש דן - אין. השלום, אלוף שדה, בן גוריון (רמת גן), יגאל אלון, הירדן, הטייסים, דיזינגוף, בן יהודה, הירקון, אבן גבירול והרשימה עוד ארוכה ולא רק בת"א. משה דיין בראשל"צ, הרצל ודרך המכבים בראשל"צ - דוגמאות מעולות לכך. ועוד לא התחלתי לדבר על פתח תקווה... וגם להרצליה לא חסר, גם לרעננה וכפר סבא. גם לכביש 461, גם בתוך קרית אונו.

וההוכחה לכך היא פקקים שנעלמים כלא היו ברגע שאתה עובר רמזור ארור.

גל ירוק זו לא מילה גסה. בבאר שבע ניסו לבטל את הגל הירוק, ראו שזה יצר פקקים גדולים - הגל הירוק הוחזר.

שלא לדבר על מערכת רמזורים מיושנת שלא בדרכים מרכזיות. בתוך השכונות השונות של ערי גוש דן. תעמוד ותעמוד ותעמוד כשלכיוון התנועה שבו הרמזור הוא ירוק אין כמעט כלי רכב שמבקשם לחצות את הצומת.
איפה יש גל ירוק בב"ש?
אם אני לא טועה, רק ברגר.
 

olli3

New member
מנהל
אתה טועה. יש גם בדרך המשחררים וגם בדרך חברון.

איפה יש גל ירוק בב"ש?
אם אני לא טועה, רק ברגר.
אתה טועה. יש גם בדרך המשחררים וגם בדרך חברון.
בדרך המשחררים ובדרך חברון הגל הירוק הוא חלקי - לא לאורך כל הכביש.

בדרך המשחררים מדובר על מצומת המשחררים/מוריה וממשיך עד לבית החייל. בלי גל ירוק (מה שלא היה לפני כעשור), היו נוצרים שם פקקים גדולים. הגל הירוק קיים בשני כיווני התנועה למי ששומר על המהירות החוקית בכביש.

בדרך חברון מדובר על הקטע שמשז"ר ועד לביג, אם כי מדובר בגל ירוק חכם שמפנה את התנועה שמאלה בצומת של השדרה השבעית כדי לגרום לאנשים להתנתב שמאלה ולא ליצור עומס על הצומת המרכזי של מתחם הביג.

כמו כן בקטע של מצדה פינת אבא אחימאיר ועד טוביהו גם יש גל ירוק שקצת נדפק עקב הסדרי התנועה החדשים.

גם בשאול המלך קיים גל ירוק בקטע שבין אבא אחימאיר לאלפסי. שני הרמזורים האלו מסונכרנים האחד עם השני בשני כיווני הנסיעה.

קיים גל ירוק גם בצומת הפיקוד לנוסעים מדרום לצפון ומצפון לדרום. אני מדבר על רחוב אסף שמחוני. כמו כן לבאים מכיוון שכונה א' ונכנסים לרחוב שמחוני גם קיים גל ירוק וגם ליוצאים מרחוב שמחוני ישר לשכונה א'.

בעיר העתיקה קיים גל ירוק ברחוב רמב"ם, בקטע העיקרי של רחוב רמב"ם מהרצל ועד השוק העירוני בשני הכיוונים.

גם בדרך אצ"ל קיים גל ירוק לנוסעים במהירות המותרת בקטע המרכזי (נחל עשן).
 

olli3

New member
מנהל
ויש עוד אחד ששכחתי בצומת העיריה

אתה טועה. יש גם בדרך המשחררים וגם בדרך חברון.
בדרך המשחררים ובדרך חברון הגל הירוק הוא חלקי - לא לאורך כל הכביש.

בדרך המשחררים מדובר על מצומת המשחררים/מוריה וממשיך עד לבית החייל. בלי גל ירוק (מה שלא היה לפני כעשור), היו נוצרים שם פקקים גדולים. הגל הירוק קיים בשני כיווני התנועה למי ששומר על המהירות החוקית בכביש.

בדרך חברון מדובר על הקטע שמשז"ר ועד לביג, אם כי מדובר בגל ירוק חכם שמפנה את התנועה שמאלה בצומת של השדרה השבעית כדי לגרום לאנשים להתנתב שמאלה ולא ליצור עומס על הצומת המרכזי של מתחם הביג.

כמו כן בקטע של מצדה פינת אבא אחימאיר ועד טוביהו גם יש גל ירוק שקצת נדפק עקב הסדרי התנועה החדשים.

גם בשאול המלך קיים גל ירוק בקטע שבין אבא אחימאיר לאלפסי. שני הרמזורים האלו מסונכרנים האחד עם השני בשני כיווני הנסיעה.

קיים גל ירוק גם בצומת הפיקוד לנוסעים מדרום לצפון ומצפון לדרום. אני מדבר על רחוב אסף שמחוני. כמו כן לבאים מכיוון שכונה א' ונכנסים לרחוב שמחוני גם קיים גל ירוק וגם ליוצאים מרחוב שמחוני ישר לשכונה א'.

בעיר העתיקה קיים גל ירוק ברחוב רמב"ם, בקטע העיקרי של רחוב רמב"ם מהרצל ועד השוק העירוני בשני הכיוונים.

גם בדרך אצ"ל קיים גל ירוק לנוסעים במהירות המותרת בקטע המרכזי (נחל עשן).
ויש עוד אחד ששכחתי בצומת העיריה
לבאים מרחוב שז"ר לכיוון דרך המשחררים קיים גל ירוק בין צומת העיריה לבין צומת המשחררים פינת שמחוני שממשיך כגל ירוק בכיוון זה בלבד לצומת של המכללות.

בכיוון ההפוך, הגל הירוק ניתן גם מצומת המכללות ועד לכניסה לשדרות שז"ר.

בקיצור ממש לא חסר. כולם מכירים את רגר כי שם זה הכי מורגש, גל ירוק של כמה קילומטרים. אבל גם גלים ירוקים של 2-3-4 רמזורים הם גלים חשובים ואני אומר את זה כי לפני שהם היו קיימים הנסיעה בהחלט הייתה ארוכה והיו גם יותר פקקים.
 

Ofekalef1

New member
אם התכוונת שמעוני

ויש עוד אחד ששכחתי בצומת העיריה
לבאים מרחוב שז"ר לכיוון דרך המשחררים קיים גל ירוק בין צומת העיריה לבין צומת המשחררים פינת שמחוני שממשיך כגל ירוק בכיוון זה בלבד לצומת של המכללות.

בכיוון ההפוך, הגל הירוק ניתן גם מצומת המכללות ועד לכניסה לשדרות שז"ר.

בקיצור ממש לא חסר. כולם מכירים את רגר כי שם זה הכי מורגש, גל ירוק של כמה קילומטרים. אבל גם גלים ירוקים של 2-3-4 רמזורים הם גלים חשובים ואני אומר את זה כי לפני שהם היו קיימים הנסיעה בהחלט הייתה ארוכה והיו גם יותר פקקים.
אם התכוונת שמעוני
אז אולי באמת יש שם גל ירוק, אבל בכל הפעמים שעברתי שם (ואני עובר שם כל יום, גם באוטו), זה היה נראה כאילו יש ירוק במשחררים/שמעוני בעיקר כי הרמזור הזה פשוט כל הזמן ירוק - אם אני צריך להעריך את היחס בין האדום לירוק (מה שלא מדדתי, זו רק הערכה), אז הייתי אומר 1:4 (לעומת הצומת של העירייה, שם לבאים מ/אל המשחררים זה יותר לכיוון 5:1...)
לגבי גל ירוק לביג, אמנם אני לא נוסע שם בתדירות יומיומית, אבל ברוב המוחלט של הפעמים שהייתי שם, עמדתי בלפחות חצי מהרמזורים, אפילו שזו לא הייתה שעת עומס. בעיקר בולט הרמזור בשז"ר / חברון, שהעצירה שם גם מעצבנת מאוד.
 

olli3

New member
מנהל
אם תעמוד שם כמה תחלופי רמזור אתה תראה.

אם התכוונת שמעוני
אז אולי באמת יש שם גל ירוק, אבל בכל הפעמים שעברתי שם (ואני עובר שם כל יום, גם באוטו), זה היה נראה כאילו יש ירוק במשחררים/שמעוני בעיקר כי הרמזור הזה פשוט כל הזמן ירוק - אם אני צריך להעריך את היחס בין האדום לירוק (מה שלא מדדתי, זו רק הערכה), אז הייתי אומר 1:4 (לעומת הצומת של העירייה, שם לבאים מ/אל המשחררים זה יותר לכיוון 5:1...)
לגבי גל ירוק לביג, אמנם אני לא נוסע שם בתדירות יומיומית, אבל ברוב המוחלט של הפעמים שהייתי שם, עמדתי בלפחות חצי מהרמזורים, אפילו שזו לא הייתה שעת עומס. בעיקר בולט הרמזור בשז"ר / חברון, שהעצירה שם גם מעצבנת מאוד.
אם תעמוד שם כמה תחלופי רמזור אתה תראה.
קיימת שם חוקיות קבועה לאורך כל שעות היום. תשים לב גם שכל מי שמגיע משמעוני ופונה שמאלה להמשחררים ומיד ימינה לרגר - יגיע בדיוק לקצה הגל הירוק ויתקע כבר ברמזור של רגר/וייצמן.

בדרך לביג אני מדבר על כך שהרמזור של שז"ר ורמזור ההמשך על דרך חברון מסונכרנים האחד עם השני בשני כיווני הנסיעה.
 
צריך גם תגבור, מפרקיות לא מספיק, עובדה שבקו

לא
הפתרון זה להתיר לדן להחזיר את המפרקיות
צריך גם תגבור, מפרקיות לא מספיק, עובדה שבקו
166 יש בתדירות של 4 דקות בבוקר מפרקית אחרי מפרקית אחרי מפרקית ועדיין עמוס ונהגים הרבה לא עוצרים אפילו במפרקיות.
אני מניח שגם ב-61 זה יהיה ככה
 

olli3

New member
מנהל
יהיה בסדר - קו 4 אשקלון, אגד תעבורה.

מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).
יהיה בסדר - קו 4 אשקלון, אגד תעבורה.
אשקלון תמיד הייתה לא ברורה לי מבחינת התח"צ שבה. מסוף רמז הוא סוג של מתחרה של התחנה המרכזית בריכוז אוטובוסים (הרוב מתחילים את נסיעתם במסוף רמז), מסלולי הקווים פשוט מוזרים והתדירות, אויי התדירות. שלא לדבר על כך שהשירות העירוני נגמר מוקדם (בין 20:00-22:30) ויש מצב שמוקדם יותר, אני כבר לא עוקב.

אבל קו 4 (וגם קו 5) הם קווים עמוסים. 4 בצורה קטסטרופאלית. ממעט הפעמים שנסעתי בו בחיי, הוא תמיד היה עמוס. מעשרות הפעמים שראיתי אותו נוסע לו באשקלון - היה עמוס. זה לא מדגם מייצג, אבל אשקלונים רבים אמרו לי שהוא הקו העמוס ביותר באשקלון.

הנה הפרק האחרון בפינת מדד הסרדינים (יהיה גם פרק סיכום): http://upchi.co.il/nf9eezxc6vv7
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה