דבר תורה-מגילת רות

פורטי40

New member
"ה' הוא מלך" כתוב לנו או צטט לנו דבר תורה

נקרא אותו , במיוחד אם הוא יהיה קשור לענייננו כאן: הומואים דתיים
 

גנימדס

New member
את לא היחידה

למרות שאהבתי יותר את מגילת אסתר וסיפורן של דבורה ויעל
אינינו יודעים מה קרה, הכל אפשרי, רק רות עצמה יודעת מה קרה שם.

ההמלצה נלקחה בחשבון.
חג שמח!
 

פורטי40

New member
אוי אוי אוי... זה לא נשמע טוב בכלל. חג שמח

מקנדה הגדולה, הרחוקה והנדיבה. החג ייכנס פה בעוד שש שעות
 

DannyDinn

New member
את אלה דוקא לא שמעתי

אבל שמעתי על יהונתן ודוד שיפה אהבתם מאהבת נשים:

וַיִּכְרות יְהוֹנָתָן וְדָוִד, בְּרִית, בְּאַהֲבָתוֹ אותוֹ, כְּנַפְשׁוֹ. (שמואל א י"ט ג')

"וַיְדַבֵּר שָׁאוּל אֶל-יוֹנָתָן בְּנוֹ וְאֶל-כָּל-עֲבָדָיו, לְהָמִית אֶת-דָּוִד; וִיהוֹנָתָן בֶּן-שָׁאוּל חָפֵץ בְּדָוִד מְאוד. וַיַּגֵּד יְהוֹנָתָן לְדָוִד לֵאמֹר, מְבַקֵּשׁ שָׁאוּל אָבִי לַהֲמִיתֶךָ; וְעַתָּה הִשָּׁמֶר-נָא בַבֹּקֶר, וְיָשַׁבְתָּ בַסֵּתֶר וְנַחְבֵּאתָ" (שמואל א י"ט, א-ג)

"וַיִּכְרות יְהוֹנָתָן עִם-בֵּית דָּוִד; וּבִקֵּשׁ ה' מִיַּד אויְבֵי דָוִד. וַיּוֹסֶף יְהוֹנָתָן לְהַשְׁבִּיעַ אֶת דָּוִד בְּאַהֲבָתוֹ אותוֹ כִּי אַהֲבַת נַפְשׁוֹ אֲהֵבוֹ" (שמואל א', כ', טז-יז)

"וַיִּשְׁתַּחוּ שָׁלשׁ פְּעָמִים וַיִּשְּׁקוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ וַיִּבְכּוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ עַד דָּוִד הִגְדִּיל. וַיּאמֶר יְהוֹנָתָן לְדָוִד, לֵךְ לְשָׁלוֹם: אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְנוּ שְׁנֵינוּ אֲנַחְנוּ, בְּשֵׁם ה' לֵאמר, ה' יִהְיֶה בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין זַרְעִי וּבֵין זַרְעֲךָ, עַד-עוֹלָם." (שמואל א' כ, מ-מב)

"צַר-לִי עָלֶיךָ, אָחִי יְהוֹנָתָן, נָעַמְתָּ לִּי מְאוד; נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים" (שמואל ב', א' כו)
 

Sagiv 26

New member
יש לי רעיון טוב יותר!

התורה מספרת שיעקב נשא שתי אחיות, ומכאן שבהכרח עשה "דברי זימה ותועבה" שהרי מקרא מפורש הוא:

" ג כמעשה ארץ-מצריים אשר ישבתם-בה, לא תעשו; וכמעשה ארץ-כנען אשר אני מביא אתכם שמה, לא תעשו, ובחוקותיהם, לא תלכו....
יח ואישה אל-אחותה, לא תיקח: לצרור, לגלות ערוותה עליה--בחייה. יט ואל-אישה, בנידת טומאתה--לא תקרב, לגלות ערוותה. כ ואל-אשת, עמיתך--לא-תיתן שכובתך, לזרע: לטומאה-בה. כא ומזרעך לא-תיתן, להעביר למולך; ולא תחלל את-שם אלוהיך, אני יהוה. כב ואת-זכר--לא תשכב, משכבי אישה: תועבה, היא. כג ובכל-בהמה לא-תיתן שכובתך, לטומאה-בה; ואישה, לא-תעמוד לפני בהמה לרבעה--תבל הוא. כד אל-תיטמאו, בכל-אלה: כי בכל-אלה נטמאו הגויים, אשר-אני משלח מפניכם. כה ותטמא הארץ, ואפקוד עוונה עליה; ותקיא הארץ, את-יושביה"

מצאנו אם כן שנישיאת שתי אחיות מופיעה בשורה אחת יחד עם תועבות נוספות כגון משכב זכר ומשכב בהמה. ואם על זה עבר יעקב אבינו, למה כל כך קשה להאמין שהוא עבר גם על תועבות אחרות?

ועשכו קצת יותר ברצינות-
משום מה זוגיות חד מינית מתקשרת אצלך ישירות לזימה ותועבה ואילו זוגיות בין גבר לאישה היא בהכרח טהורה וקדושה. זה ודאי יפתיע אותך, אך גם זוגיות חד מינית יכולה להיות בנויה על אהבה טהורה בין שני בני זוג, ולאו דווקא על יצרים מיניים, זימה, תועבה וכו'
 

פורטי40

New member
אולי הוא היה דו?

הם ייתכן שדוד המלך, בנוסף למשיכתו הגופנית לנשים, נמשך גופנית גם אל יונתן? אני לא אומר שכן, אבל ישנה אפשרות כזאת, במיוחד כשהאהבה שלהם מתוארת בצורה כל כך אינטנסיבית.
אבל מה זה משנה בכלל?
 

גנימדס

New member
אולי יהונתן היה דו

דוד נראה כמו סטרייט 100%
שים לב שאהבת יהונתן תמיד נאמרת בלשון יחיד:

ויהונתן חפץ בדוד מאד.

נפלאה אהבתך מאהבת נשים.

כאילו זו רק האהבה שלו, הוא אוהב את דוד, דוד לא אוהב אותו בחזרה כלל!

וזה (לדעתי) מה שהופך את האהבה הזו לרומנטית, אהבת-רעים/סטרייטים/אחוות לוחמים ,או איך שתירצו לקרא לה לא נראית כל כך לוהטת מצד אחד וכל כך לא קיימת מצד שני...
 

גנימדס

New member
דבר תורה-מגילת רות

מה יפה היא מגילת רות!
רבותינו ספרו בשבחה שכל תכולתה היא חסד. אין שום לקח יותר חשוב .מעשי החסד של רות , מעשה החסד של בועז. מה יפה יותר מזה?
ספור אהבתם של השנים הוא טהור פשוט. ללא לבן הארמי או אחשורוש , אין איש רע .

אבל גם האהבה לא מוזכרת שם. היינו רוצים שהיא תוזכר. אבל רות ובועז מתחתנים כדי לעשות חסד עם המת, מחלון בעלה של רות. שלא לדבר על עוניין הרב של רות ונעמי שרוצות גם לשפר את מעמדן הכלכלי.
אז היכן האהבה מוזכרת?

"כי כלתך אשר אהבתך ילדתהו״ (רות,ד,טו)

רגע של שתיקה.

השכנות מנסות לרמוז משהו?
במקרא אין דבור על אהבת אשה לאשה. רחל ולאה רבות, פנינה וחנה רבות,דבורה ראתה את יעל רק בנבואה.
רות אוהבת את נעמי.
כשחושבים על כשמדובר בכלה וחמות מבינים עד כמה זה נדיר......

מה אתם חושבים?
יתכן שספורה של רות מחביא עוד משהו?
 

רiאיש

New member
פירוש מעניין

אך לדעתי הרמיזה כאן היא לסיפור אלקנה וחנה בשמואל א:
"ויהי איש אחד מן הרמתים צופים מהר אפרים ושמו אלקנה בן ירחם בן אליהוא בן תחו בן צוף אפרתי ולו שתי נשים שם אחת חנה ושם השנית פננה ויהי לפננה ילדים ולחנה אין ילדים... ויהי היום ויזבח אלקנה ונתן לפננה אשתו ולכל בניה ובנותיה מנות ולחנה יתן מנה אחת אפים כי את חנה אהב וה' סגר רחמה וכעסתה צרתה גם כעס בעבור הרעמה כי סגר יהוה בעד רחמה... ויאמר לה אלקנה אישה חנה למה תבכי ולמה לא תאכלי ולמה ירע לבבך הלוא אנכי טוב לך מעשרה בנים" (שמואל א, פרק א א-ח)

ובמגילת רות:
"ותאמרנה הנשים אל נעמי ברוך ה' אשר לא השבית לך גאל היום ויקרא שמו בישראל והיה לך למשיב נפש ולכלכל את שיבתך כי כלתך אשר אהבתך ילדתו אשר היא טובה לך משבעה בנים"

אמנם כאן עשרה וכאן שבעה, אך בשירת חנה נמצא גם את המספר שבע: " שְׂבֵעִים בַּלֶּחֶם נִשְׂכָּרוּ וּרְעֵבִים חָדֵלּוּ עַד עֲקָרָה יָלְדָה שִׁבְעָה וְרַבַּת בָּנִים אֻמְלָלָה" (שמואל א, פרק ב פס' ה)
 

גנימדס

New member
גם אפשרות...

וכאן ההשוואה היא בן האהבה של אלקנה לחנה , לבין האהבה של רות לנעמי...
שוב- ישנה רמיזה לסבית קלה...

התנ"ך מרבה במינוחים דומים וסיפורי מראה- היריבות בין חנה העקרה והאהובה לבין פנינה הולדנית המקנאת מזכירה את המשולש של רחל-יעקב-לאה. הרבה יותר מספורן של רות ונעמי..

אבל הכל אפשרי.
רק רות עצמה יודעת מה קרה.
 
למעלה