חישמול - כן או לא? נושא לדיון

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
מאות MW זו הערכה מוגזמת

התייחסות לעניין אספקת החשמל
רציתי להתייחס לטענות שצופות בעיות באספקת החשמל .

אלמנט ראשון הוא התוספת של צרכן חדש ודי גדול על הרשת הארצי שלכאורה עלול להיות בעייתי.
בפועל, תוספת הצריכה גם אחרי חישמול מסיבי של קוים רבים לא אמור ללעלות מעל כמה מאות מגה-וואטים, כאשר הצריכה נמשכת לאורך כל היום והפיקים שלה לא בשעות העומס על מערכת החשמל.
כדאי גם לציין, שברחבי העולם המערבי צריכת החשמל הכללית נמצאת בירידה מתמדת.
בארה"ב לדוגמא צריכת החשמל נמצאת בירידה כבר שנה רביעית ברציפות ותחנות פחמיות נסגרות שם בתדירות גבוהה.
הירידה נובעת בעיקר מהתייעלות אנרגטית שמתאפיינת בשינויים בצריכה האישית בגלל מודעות לחיסכון ולסביבה, מוצרים חשמליים יעילים אנרגטית ובניה עם סטנדרט בידוד גבוה יותר.
אומנם המצב בארץ לא דומה למצב בארה"ב מבחינת התשתיות וצמיחת המשק, ובארץ הצריכה עדיין עולה, אך יש מצב שהרבה בעלי תחזיות יאלצו לאכול קצת כובעים בשנים הקרובות.

בנוגע לפחד מהפסקות חשמל והשפעת על רשת הרכבות חסרות הגיבוי הדיזלי.
עם כל השנאה לארגון הרקוב הזה שנקרא חברת החשמל יש להבין כי ישראל נמצאת כיום עם רשת חשמלית ברמה של עולם מערבי פר אקסלנס.
יש גם לזכור כי בניגוד למדינות אירופה, בישראל אין גיבוי חיצוני ממדינות שכנות לרשת החשמל, ולמרות זאת רמת האספקה כאן גבוהה מאד.
בידי חברת החשמל יש רשימה של צרכנים בעלי רגישות קריטית לאספקת חשמל סדירה. ארגונים אלו לא ינותקו מחשמל בזמן עומסים ברשת.
כדוגמא אני יכול לתת אתהמפעל שאני עובד בו, שחייב אספקה רצופה של חשמל והוא רגיש מאד אפילו לקפיצות מתח מינימליות שקורות למשל בזמן כיבוי והדלקת טורבינות.
המפעל מחובר לשתי רשתות מתח גבוה נפרדות להבטחת שרידות גבוהה והוא נמצא ברשימה הקריטית של חברת החשמל - זאת אומרת שבמקרה של עומסים, ניתוק החשמל למפעל הינו מוצא אחרון אחרי כל הצרכנים הרגילים.
להערכתי, כל מי שנמצא ברשימה חווה בממוצע הפסקת חשמל אחת לכמה שנים.

רכבת ישראל המחושמלת תיכנס בוודאות לרשימה הקריטית של צרכני חשמל ולכן לא צפויות בעיות אספקה, אולי אחת לכמה שנים שזה דבר סביר ומקובל.
מאות MW זו הערכה מוגזמת
בתכנון התוכנית כבר בדקו את הנושא וכתבו עליו בתסקיר(2008), אני אצטט משם.

"צריכת החשמל של פרויקט חשמול המסילות תהווה כ- 0.7%
בלבד מסך הצריכה הארצית. על פי ההערכה, בשנת 2020 יביא פרויקט
החשמול לעליה של עד 2% בביקוש לחשמל בשעת שיא הביקוש.
גידול זה אינו מצריך הקמת תחנות כוח, כיוון שבמצב סביר של המערכת
בה רזרבה של 10%-20%. .יתר על כן, משק החשמל בישראל מסוגל היום לייצר 9500 MW,
בעוד שההספק הממוצע הרגעי של כל רשת המסילות המחושמלת הינו 82 MW בלבד.
אי לכך פרוייקט החשמול אינו יוצר קושי אמיתי למשק החשמל, אינו
מחייב הקמת תחנת כח חדשה ואינו יוצר עומס שמערכת החשמל
הארצית לא תוכל להתמודד עמו."
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה