ג'ים רודפורד הלך לעולמו

ג'ים רודפורד הלך לעולמו

רודפורד היה בן דודו של רוד ארג'נט, והקים אתו את "ארג'נט" בשנת 1969. אחרי "ארג'נט" הוא ניגן עם הקינקס במשך 18 שנים כבסיסט, ולאחר מכן עם הזומביז המחודשים, מ-1999 ועד היום.

בשנות השישים, רודפורד ניגן עם ה-Mike Cotton Sound, שהיו להקת דיסקוטקים מבוקשת בבריטניה, ולהקת ליווי של אמנים רבים, ביניהם ג'ין פיטני. הוא התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו בסיינט אולבנס, עיר הולדתו, כאשר הצטרף ללהקה מקומית, הבלוטונס, בעודו נער בתחילת שנות השישים.

רודפורד היה מבוגר ב-5 שנים מרוד ארג'נט, והשניים גדלו ביחד, למעשה כאחים. להערכתי, הוא היה האדם הקרוב ביותר לרוד, למעט משפחתו הקרובה. רוד ארג'נט עצמו עבר ממוזיקה קלאסית לרוק, בהשפעתו של רודפורד, כאשר היה בן 11-12. מאוחר יותר, הוא רצה שרודפורד יצטרף לזומביז, אך רודפורד כבר היה בלהקות אחרות, ולא רצה להפסיד את ההכנסה הבטוחה. רק לאחר פירוק הזומביז בסוף 1967 - פירוק שכנראה היה תוכנית שהשניים רקמו עוד מתחילת אותה שנה - התפנו השניים להקים להקה משלהם.

ארג'נט היו שוס גדול בתחילת שנות השבעים, בכל העולם - כולל בישראל. אם כי כאן הם היו ידועים יותר כ"להקה של ראס באלארד" - שהיה הגיטריסט והסולן, אותו הביאו רודפורד וארג'נט. לאחר פירוק ארג'נט ב-1976, הוא כאמור ניגן בס עם הקינקס במשך 18 שנים, עד פירוק הלהקה, כאשר מתופף "ארג'נט", בוב הנריט, החליף אף הא את מיק אייבורי על התופים.

ב-1999 רוד ארג'נט חזר לנגן עם חברו משכבר, קולין בלאנסטון, והשניים ביקשו מרודפורד להצטרף על הבס. ההופעות הצנועות של השניים, בהם הם ניגנו שירים מקריירות הסולו שלהם, הפכו עם הזמן לאיחוד של הזומביז, ולהוצאה של מספר אלבומים, שהאחרונים בהם לא רעים בכלל. רודפורד ניגן אתם 18 שנים, עד ממש הימים האחרונים. הלהקה חזרה מהופעות בארה"ב ממש לפני כמה ימים.

לדברי ארג'נט בעמוד הפייס שלהם, רודפורד נפצע כשנפל בביתו, ונפטר מהפציעה היום בבוקר. הוא היה בן 77. ארג'נט ובלאנסטון עדיין בשוק, כמו גם כל חבריהם, מכריהם וקרוביהם - מדובר במשפחה מורחבת, שבה כולם מכירים את כולם.

הזומביז אמורים לצאת לטור ענק בארה"ב במרץ. קשה לי לראות את הטור מתקיים וגם אם כן - זה יהיה הטור האחרון שלהם. למעט הזומביז, רוד ארג'נט לא ניגן באף הרכב, או כסולן, בלי בן דודו.



 
אוהבת את להקת ארג'נט, חידשת לי המון.

האלבום הראשון שלהם הוא האהוב עליי.
מתוכו השיר הכי יפה שלהם
לדעתי.

 
למעלה