תגובה לדבריך, מיכאל
* נסיעה מאשדוד לפתח תקווה:
תדירות קו 164 נמוכה יחסית - 20 דקות. במקרה הספציפי הזה אין מוניות שירות בשפע, כפי שיש הבדל בקווים אחרים.
קו 87 הוא גם כן קו עם נסיעות בודדות. כך שהוא פחות רלוונטי.
יוצא בזה, שאתה נוסע די מהר מאשדוד ואחרי זה ממתין זמן לא מועט לקו 164, עבור נסיעה של כרבע שעה (למשל לקרית אריה או לבלינסון).
נראה, שיש הצדקה לקו, שייסע מהתחנה המרכזית של פתח תקווה דרך בלינסון לכיוון אשדוד. שהזמנים יהיו בהצלבה עם 315. כך השירות מאשדוד לכביש 4 ישתפר ויהיה שירות לפתח תקווה. בין אם אלה תושבי פתח תקווה, שנוסעים לכיוון אשדוד ובין אם נסיעה מכיוון אשדוד לעבודה בפתח תקווה.
לדעתי שירות זה מתבקש.
* שירות פתח תקווה-חיפה: אולי יש שירות לקו אוטובוס מהיר ואולי לא. אני חושב, שפחות צורך מאשר קו לאשדוד. אבל אולי אני טועה. דווקא כעת, כאשר העלית את עניין קו 49, ייתכן שנמצאה אלטרנטיבה נוספת.
* קו 995: בעבר הרחוק הקו נסע מחיפה לנתניה דרך כביש 2. מנתניה נסע לצומת רעננה. אני כמעט בטוח, שהוא נסע דרך הוד השרון ופתח תקווה ומשם דרך כבישים 4 ו-40 לבאר שבע. עם הזמן צומצמו הנסיעות לפעם או פעמים בשבוע עד לביטול הקו במתוכנת זו.
לגבי קו 580 החדש: נראה מה יהיה המסלול הנוכחי.
למעשה לפני למעלה משנה כתבתי פנייה ל"אגד" על שיפורים שונים, אשר מתבקשים. למשל קו 944 מהרצליה ומרמת השרון לירושלים של הוספת תחנות, פירוט על שיפורי קווי 5XX ו-640 וכן קו על הוספה מתבקשת של קו מצומת רעננה לבאר שבע דרך כביש 6. "אגד" אז כתבו חזרה, שאכן הם מקבלים את ההצעה של הקו לבאר שבע וכי הם מפנים פנייה לאישור משרד התחבורה. טוב, שזה יוצא לפועל. נראה כיצד.
תגובה לדבריך, מיכאלאתה מדבר בתפיסה "עירונית" ואסביר למה הכוונה.
אין ממש טעם להשוות בין עיר X לעיר Y. מספר הנוסעים מפתח תקווה לבאר שבע לא מצדיק קו שיצא מתוך פתח תקווה. בדיוק כמו שלא מצדיק קו שיצא ממרכזית הרצליה ויסתובב לו דרך אחוזה וכו'.
בין פתח תקווה לאשדוד, יש גם ככה קישור טוב ברוב שעות היום. קישור שכזה מתבצע באמצעות 315 ויאולה לאלוף שדה ומשם עם 164 אגד. מי שרוצה יכול לרדת גם בבר אילן/תל השומר ולהחליף ל87 של קווים.
ועל זה אנחנו מדברים כאן, יכול באמת להיות שקו שיצא מתוך בית חולים תל השומר ויסע כמו 315 (עד גנות) יהיה רלוונטי מאד לנוסעים לבאר שבע. אבל יחד עם זאת, קו שיצא מפתח תקווה ישירות לבאר שבע הוא קו כושל, בדיוק כמו קו שיצא מצומת רעננה ישירות לכביש 6 ולצורך העניין בדיוק כמו שנכשל קו 670 מנתניה.
בעבר פעל 995 על כביש גהה, ש מצב שאפילו עבר בבלינסון, מכיוון שעד פתיחת המעבר המשוקע, היה ניתן לראות על דגל התחנה את הכיתוב "באר שבע" ולצידו סימני המדבקות של 995.
הקווים ממודיעין לפתח תקווה זה כבר משהו אחר. מדובר על קווים שמשרתים יוממים וכמה כבר יוממים יש בין באר שבע לפתח תקווה או למשולש ערי השרון שהוזכר כאן? יוממים אם כבר יהיו זה לבר אילן, לתל השומר וזהו... יש לא מעט תושבים שגרים בבאר שבע ועובדים במרכז, אבל אם ההגעה ליעד מסויים מסורבלת, גם מעטים בוחרים לעבוד במקומות כאלה.
דר"א מפתח תקווה בשעות רבות אפשר לנסוע עם 49 לרכבת האונ' וזה יהיה נחמד יותר. אבל מה בדיוק ההבדל בין פתח תקווה - חיפה לבין פתח תקווה - באר שבע מבחינת הגעה לרכבת מרכז? בשני המקרים ייקח לך זמן דומה להגיע מפתח תקווה לשני היעדים האלו דרך רכבת מרכז.
הבעיה היא לא רכבתית, הבעיה היא פקקים. בעוד מהדרום למרכז, לפחות עד גנות-מסובים ומבחינת ת"א, אז ללה גווארדיה - הנסיעה היא מהירה באוטובוסים, מחיפה המצב הזה לא יכול לקרות ממש, אלא אם כן תוציא קו דרך כביש 6, אבל כזה אם ירד בכפר סבא יתקע בפקקים של העיר עצמה ושל כביש גהה והופ - הלכה כל היעילות של הקו.
* נסיעה מאשדוד לפתח תקווה:
תדירות קו 164 נמוכה יחסית - 20 דקות. במקרה הספציפי הזה אין מוניות שירות בשפע, כפי שיש הבדל בקווים אחרים.
קו 87 הוא גם כן קו עם נסיעות בודדות. כך שהוא פחות רלוונטי.
יוצא בזה, שאתה נוסע די מהר מאשדוד ואחרי זה ממתין זמן לא מועט לקו 164, עבור נסיעה של כרבע שעה (למשל לקרית אריה או לבלינסון).
נראה, שיש הצדקה לקו, שייסע מהתחנה המרכזית של פתח תקווה דרך בלינסון לכיוון אשדוד. שהזמנים יהיו בהצלבה עם 315. כך השירות מאשדוד לכביש 4 ישתפר ויהיה שירות לפתח תקווה. בין אם אלה תושבי פתח תקווה, שנוסעים לכיוון אשדוד ובין אם נסיעה מכיוון אשדוד לעבודה בפתח תקווה.
לדעתי שירות זה מתבקש.
* שירות פתח תקווה-חיפה: אולי יש שירות לקו אוטובוס מהיר ואולי לא. אני חושב, שפחות צורך מאשר קו לאשדוד. אבל אולי אני טועה. דווקא כעת, כאשר העלית את עניין קו 49, ייתכן שנמצאה אלטרנטיבה נוספת.
* קו 995: בעבר הרחוק הקו נסע מחיפה לנתניה דרך כביש 2. מנתניה נסע לצומת רעננה. אני כמעט בטוח, שהוא נסע דרך הוד השרון ופתח תקווה ומשם דרך כבישים 4 ו-40 לבאר שבע. עם הזמן צומצמו הנסיעות לפעם או פעמים בשבוע עד לביטול הקו במתוכנת זו.
לגבי קו 580 החדש: נראה מה יהיה המסלול הנוכחי.
למעשה לפני למעלה משנה כתבתי פנייה ל"אגד" על שיפורים שונים, אשר מתבקשים. למשל קו 944 מהרצליה ומרמת השרון לירושלים של הוספת תחנות, פירוט על שיפורי קווי 5XX ו-640 וכן קו על הוספה מתבקשת של קו מצומת רעננה לבאר שבע דרך כביש 6. "אגד" אז כתבו חזרה, שאכן הם מקבלים את ההצעה של הקו לבאר שבע וכי הם מפנים פנייה לאישור משרד התחבורה. טוב, שזה יוצא לפועל. נראה כיצד.