עמוד השדרה
New member
לגבי 995, אני צופה שלא ירחק היום שהוא יוכרע
לחלוטין. אם וכאשר (וזה כנראה יקרה די בקרוב) הרכבות בין נהריה לבאר שבע יהיו הרכבות המהירות בין תל אביב לבאר שבע, כלומר: מחוף הכרמל ישירות לת"א ומת"א ישירות לקרית גת (וזה לא המצב היום, אלא היום הרכבות מהצפון שממשיכות לבאר שבע ולהיפך, אלה דווקא הרכבות שעוצרות גם בלהבים-רהט ובלוד), וכן לאחר שיסתיים פרוייקט ההכפלה בין נהריה לקרית מוצקין, אני מעריך ש-995 לא יחזיק מעמד.
זה ההבדל המשמעותי בין 995 ל-870. ל-870 אין חלופה רכבתית טובה. ל-995 יש. ויותר מכך, לחלק גדול מקהל הנוסעים הפוטנציאלי של 995, הרכבת גם נגישה יותר. לנהריה, עכו וקרית מוצקין יש תחנות רכבת משלהן. למה ליסוע עד מרכזית המפרץ על מנת להגיע ל-995? כנ"ל לגבי חלקים נרחבים מחיפה, למה ליסוע מאחוזה ומשכונות נוספות על רכס הכרמל עד מרכזית המפרץ בשביל 995 כאשר תחנת הרכבת חוף הכרמל קרובה יותר? למה ליסוע מהדר או מהעיר התחתית למרכזית המפרץ כאשר תחנת חיפה מרכז קרובה יותר? למה ליסוע מבת גלים, קרית אליעזר ועוד למרכזית המפרץ כאשר תחנת בת גלים קרובה יותר?
לחיילים שבימי א' בבוקר לא יכולים להשתמש ברכבת בחינם, ממילא יש הסעות דרך כביש 6 עד באר שבע.
לגבי 995, אני צופה שלא ירחק היום שהוא יוכרעהאוטובוסים יסעו כמו 995 ל/מחיפה בשני-רביעי.
עם 5 נוסעים בממוצע.
כל פעם שאני רואה את 995 בימים שני עד רביעי הוא תמיד כך. לעומת זאת בחמישי בראשון ובשישי הוא מפוצץ ולא פעם יוצאים שני אוטובוסים בבאת אחת. חיילים + סטודנטים עושה את שלהם.
האמת שאני דיי מתפלא איך בכלל 995 לחיפה עוד פועל כל השבוע, אבל לא אכביר מילים, זה טוב שלא נגעו בו ומקווה שלא ייגעו, למרות שהשימוש העיקרי בו הוא בימי העומס.
אני לא רואה סיבה שבקו 580 החדש יסעו כ25 נוסעים בממוצע בכל נסיעה ונסיעה על פי מה שאתה מתווה. רוב הסטודנטים לומדים מראשון עד חמישי וגם אם יש כאלו שלומדים בשני עד חמישי או שלישי עד חמישי או וואטאבר, זה לא אומר שהם לא יעדיפו לנסוע לילה קודם לכן. אז מה? תדירות הקו תהיה כל שעתיים משעות הבוקר המוקדמות ועד הערב? רק כי משה רוצה לקום בפאנן שלו ולהגיע בצהרים לב"ש כי השיעור הראשון שלו הוא ב2 ושני רוצה להגיע לבאר שבע כבר ב7 וחצי בבוקר, והל מעדיפה להגיע אחרי שמחשיך, ככה לישון טוב בבאר שבע ולקום בנינוחות ללימודים בבוקר.
בסופו של דבר, כמו שאמרתי הרוב יגיעו לבאר שבע במוצ"ש או בראשון. המעטים שלא יתפרסו על פני שעות רבות, אבל אין מצב שאוטובוס בעל תדירות של פעם בשעתיים ימלא כל נסיעה בחצי אוטובוס. 5 נוסעים לאוטובוס כזה, זה יהיה המספר הגבוה. ממש לא נראה לי שזה יעלה מעל זה, אולי בבוקר קצת יותר, אבל מעבר לכך - ממש לא.
לחלוטין. אם וכאשר (וזה כנראה יקרה די בקרוב) הרכבות בין נהריה לבאר שבע יהיו הרכבות המהירות בין תל אביב לבאר שבע, כלומר: מחוף הכרמל ישירות לת"א ומת"א ישירות לקרית גת (וזה לא המצב היום, אלא היום הרכבות מהצפון שממשיכות לבאר שבע ולהיפך, אלה דווקא הרכבות שעוצרות גם בלהבים-רהט ובלוד), וכן לאחר שיסתיים פרוייקט ההכפלה בין נהריה לקרית מוצקין, אני מעריך ש-995 לא יחזיק מעמד.
זה ההבדל המשמעותי בין 995 ל-870. ל-870 אין חלופה רכבתית טובה. ל-995 יש. ויותר מכך, לחלק גדול מקהל הנוסעים הפוטנציאלי של 995, הרכבת גם נגישה יותר. לנהריה, עכו וקרית מוצקין יש תחנות רכבת משלהן. למה ליסוע עד מרכזית המפרץ על מנת להגיע ל-995? כנ"ל לגבי חלקים נרחבים מחיפה, למה ליסוע מאחוזה ומשכונות נוספות על רכס הכרמל עד מרכזית המפרץ בשביל 995 כאשר תחנת הרכבת חוף הכרמל קרובה יותר? למה ליסוע מהדר או מהעיר התחתית למרכזית המפרץ כאשר תחנת חיפה מרכז קרובה יותר? למה ליסוע מבת גלים, קרית אליעזר ועוד למרכזית המפרץ כאשר תחנת בת גלים קרובה יותר?
לחיילים שבימי א' בבוקר לא יכולים להשתמש ברכבת בחינם, ממילא יש הסעות דרך כביש 6 עד באר שבע.