IgM חיובי בחצבת

עידוdee

New member
IgM חיובי בחצבת

שלום עשיתי בדיקת נוגדנים לחצבת ונמצאו התוצאות הבאות IgG שלילי IgM חיובי שאלתי היא, מה זה אומר אם אין לי סימפטומים של חצבת כלל? שלחו אותי לבדיקה ביום ראשון בבית חולים , בדיקה מדוייקת ומהירה יותר כדי לבדוק אם יש דברים בגו, האם עליי לחשוש? האם יש סיכוי שמדובר במחלה אחרת, כמו HIV או צהבת? בתודה
 
IgM חיובי בחצבת

אם לא חלית או לא באת במגע עם חצבת הסיכון נמוך. ל IGM הבדיקה יכולה להיות מה שאנו קוראים false positive . לא סביר שמדובר ב HIV או צהבת. בכל מקרה נכון לאמת בבדיקה במעבדת בית חולים.
 

עידוdee

New member
זה בדיוק מה שאעשה

תודה לך דוקטור על התשובה קודם כל. אבל מה זה למעשה FALSE POSITIVE? האם מדובר בטעות בבדיקה? מבחינת הרופא הממונה על המעבדה שמבצעת את הבדיקה הוא אמר שיש שתי אפשרויות: 1) שהייתה טעות ובלבלו בין IgG ל-IgM 2) שאני חולה בחצבת אך אין לי את הסימפטומים למחלה, והוא אמר שהוא לא נתקל בתופעה אבל היא מוכרת לספרות הרפואית. בכל מקרה, האם יש לי סיבה לדאוג או שרוב הסיכויים שמדובר בטעות?
 
FALSE POSITIVE

בכל בדיקת מעבדה יש תוצאות חיוביות ללא מחלה והפוך, תוצאות שליליות כאשר יש מחלה. ככל שאחוז הטעות נמוך יותר כך הבדיקה יותר מהימנה.
 
למעלה