תשובה ישירה לשאלתך:
הנקישות במנוע מופיעות, בדרך כלל, בגלל מספר גדול של סיבות: זווית הצתה מוקדמת מידי לתנאי פעולת המנוע, הצטברות פיח עקב שריפה לא מושלמת בתא השריפה כתוצאה מהצתה לא סדירה, מצתים לא מתאימים, או לא תקינים, לפי הוראות היצרן, מרווח לא תקין בין האלקטרודות, התחממות יתר של המנוע הגורם לחום-יתר בתא השריפה, שימוש בדלק באוקטן נמוך שאינו מתאים ליחס הדחיסה, דלק באיכות גרועה, חדירת מים לצילינדרים, יחס דחיסה גבוה מהוראות היצרן הגורם להתלקחות עצמית מוקדמת של התערובת.
המהירות של שריפת התערובת בתאי השריפה משתנה על פי יחס התערובת והתנאים השוררים במנוע בכל רגע נתון. בתנאים נתונים, המהירות של שריפת התערובת קבועה והיא מתרחשת בצורה של חזית להבה המתפשטת באופן סדיר מנקודת הניצוץ אל חלל תא השריפה. בגלל הסיבות המפורטות לעיל, קיימים מצבים של שריפה לא סדירה והתלקחויות משניות בעת הצתת התערובת ברגע הראשוני על ידי המצת. מצבים אלה גורמים לעלייה פתאומית של הלחץ בצילינדר לפני הגעתה של הבוכנה לנמ”ע . הנקישות הן תופעה מכאנית העלולה לגרום נזק מכאני לחלקי המנוע וכן ירידה במומנט המנוע, שריפה לקויה של התערובת ועלייה ברמת הפליטה של המזהמים .
 
שאלה: מה פרופיל הנסיעה שלך מבחינת עירוני / בין עירוני.
 
אם רוב הנסיעות שלך בתוך העיר בפקקים, קח את הרכב לכביש פתוח למשך שעה.