Home plug או כבלי תקשורת

Home plug או כבלי תקשורת ../images/Emo35.gif

שלום לכם רציתי לשאול: אנחנו רוצים לשדרג את מערך המחשבים בבית כך שיהיה נייח אחד בממ"ד, נייח אחד בחדר הסמוך ועוד נייד. בגלל שכל קירות החוץ והתקרות בבית הם מבטון החלטנו לא לבנות על רשת אלחוטית ולשלב כבלים. התשתית באזור היא רק של בזק (אין כאן חיבור לחברות כבלים) בזק מציעים בלהט את ה - Home plug שלהם (350 ש"ח לשני מתאמים). כשהיתרונות מבחינתנו הם ששקעי חשמל בכ"ז זמינים יותר משקעי טלפון ואין צורך באיתור איש מקצוע מתאים וכו' וגם שהתעלות הקיימות מגיעות לארון התקשורת שנמצא במבואה שמעבר לדלת הכניסה - פלדלת, ושם יצטרך להיות הראוטר. האם למישהו יש ניסיון עם העניין? אחרים ממליצים להשקיע ולהתקין בתעלות הטלפון הקיימות כבלי תקשורת ואומרים שהיתרון הוא באמינות הגבוהה יותר של החיבור. אשמח לשמוע כל מידע או דעה. תודה
 

cheif

Member
מנהל
כבלי תקשרות

שימוש ב-HOMEPLUG מיועד לעצלנים שלא מעונינים לפרוס כבלי תקשרות, לדירות שכורות או לכל היותר לנקודה מרוחקת אחת. לבסס את כל התקשרות הפנימית בבית על HOMEPLUG זה יקר ולא יתן את האיכות של כבל תקשורת אמיתי. ההשקעה החד פעמית שתעשי בהשחלת כבלי תקשורת תחזיר את עצמה מהר מאוד בשביעות הרצון ובמהירות של החיבור בין המחשבים בבית.
 
תודה רבה../images/Emo70.gif הכוונה לכבלי cat6

שילכו לארון התקשורת, ושם ישב הראוטר? האם לא תהיה לראוטר (תקן N, אבל של בזק) בעיה עם דלת פלדלת בדרך לבית?
 

cheif

Member
מנהל
תשובה

אני כבר לא כל כך מעודכן על ההבדל בעלות של כבלי CAT6 ל-CAT5E אבל אם יש הבדל משמעותי, גם כבל CAT5E יהיה בסדר גמור -- עבדתי איתו הרבה והוא סוחב חיבורים של 1G בלי בעיה. אם את מעבירה כבלי תקשורת, למה השאלה על תקן N? בכל מקרה, את הנתב לא צריך למקם בארון התקשורת -- אפשר למקם אותו בכל מקום שנראה לך. מה שממקמים בארון התקשורת (בדרך כלל) הוא את ה-SWITCH. תוודאי שיש לך בארון תקשורת שקע חשמל!
 
בדקתי - ואין לי שקע חשמל

אבל ארון התקשורת צמוד לארון החשמל. ובכלל: איזה בעל מלאכה עושה את זה?
 
ובנוגע לתקן N - אני רוצה גם חיבור אלחוטי

למחשב נייד או אורחים - האם זה לא אותו ראוטר שמתחבר לכבלי הרשת ולרשת האלחוטית? ומבחינת האיכות והמהירות: האם זה משנה גם בהנחה שהשיתוף הכי גדול שאי פעם הגענו אליו ברשת הביתית הוא תמונות אחדות וכמה קבצי וורד להדפסה? וגם באינטרנט אנחנו בעיקר במייל ואתרי תוכן, כמעט אף פעם לא רואים סרטים וכד'. אין לי בעיה להשקיע בכבלי רשת, אבל עוד לא הצלחתי למצוא מיהו בעל המלאכה שעושה את זה.
 

cheif

Member
מנהל
בעל המקצוע הרלוונטי

בעל המקצוע הרלוונטי לעובדת השחלת כבלי הרשת הוא חשמלאי. רצוי גם לוודא איתו שהוא יודע איך לחבר את קצות הכבל לשקעים. לכל נתב אלחוטי יש 4 יציאות קוויות כך שלא צפויה לך בעיה. את הסקירה על הנתב של בזק את יכולה לקרוא באתר שלי כאן -- http://www.netcheif.com/Reviews/DSL-2760U/DSL-2760U.htm
 
למעלה