God Bless Jamaica

סנעיר

New member
God Bless Jamaica ../images/Emo121.gif

העדכונים הטריים מבית NHC מציבים את הוריקן דין בקצה העליון של קטגוריה 4, עם מהירות רוח משוערת של 130 קשר, במרחק של 5 קשרים בלבד מדרגה 5, הגבוהה ביותר. מרבית המודלים צופים שדין יפגע ישירות בג'מייקה כשהוא בקטגוריה 4-5, ולאחר מכן יעבור לקורבן הבא- איי קיימן וחצי האי יוקטן. גזירות רוח חלשות ומי אוקיינוס בטמפ' של מעל 30 מע' ישמרו את דין חזק והרסני, למעט החלשויות זמניות עקב עליה על שטחים יבשתיים בדרך. מרבית המודלים צופים שלאחר מכן דין ישוב ויתחזק במפרץ מקסיקו תוך שהוא מתמיד בכיוון תנועתו המערבי ופוגע לבסוף בחופי מקסיקו. מודל אחד [GFDL] מביא את דין לחופיה הדרומיים של טקסס.
 
כן סטיה לא סטיה - מה שברור הוא שמישהו יחטוף.

וחיזק. השאלה אם זו תהיה טקסס ואז מחירי הדלקים יעלו או מקסיקו, ואז רחמים על התושבים במקום.
 

tcu6

New member
בהחלט- למשל בג'מייקה הוכרז מצב חרום ל48 שעות

הבעיה שלעיתיים תיקון הנזקים חידוש הספקת חשמל, מים זורמים זה עינין של שבועות. לפי הכתבה ב7 ימים בניו-אורלינס, השיקום נמשך כבר שנתיים. רק כ50 אחוזים מהתושבים חזרו.
 

tcu6

New member
TAF קרבי מקינגסטון ג'מייקה-

החל מ18Z או 21 שעון ישראל: רוח מז=דר=מז 70 קשר ומשבים עד 100 קשר. גשם סופות רעמים. מ6Z (בעוד כ12 שעות) הרוח תחוג לדר-מז 25 קשר ומשבים עד 40 קשר. long-TAF: MKJP 191500Z 191818 11070G100KT 5000 TSRA BKN012 BKN016CB OVC080 TEMPO 1809 2000 +TSRA BECMG 0608 13025G40KT
 

tcu6

New member
בינתיים השעה 18Z חלפה ועדיין דין לא נכנס.

MKJP 191800Z 34010KT 8000 -RA BKN018 SCT020CB OVC100 27/23 Q1001 רוח קלה, גשם קל, 27 מעלות. 1001 מב.
 

יצחק ד

New member
הבעייה בג'מייקה היא שעין הסופה תחלוף

מדרום לאי, כלומר ג'מייקה תהיה בצידו הימני של ההוריקן. צד זה הוא ההרסני ביותר מבחינת עוצמת הרוחות,גלי הגיאות מהאוקיינוס,ומכיל בתוכו גם סופות טורנדו. לכן החשש בג'מייקה הוא מהרס ונזקים בקנה מידה נרחב ביותר,כולל פגיעות בנפש.
 

טל עמית

New member
שאלה?

למה הצד הימני של הסופה הרסני הרבה יותר מהשמאלי תודה מראש לעונה
 

tcu6

New member
בהסתכלות חפוזה ברשת- השעה מאוחרת- אחת הסיבות

לכך שצידו הימני של הוריקן מסוכן יותר מפני שהרוחות שם בכיוון התנועה של הסערה בנוסף לסיחרור בוך ההוריקאן עצמו. יש פקטור של הגברה בשל הזהות בכיוון התקדמות המערכת והסערה עצמה. בצידו השמאלי הרוחות חגות בניגוד לכיוון התנועה הכללי ולכן יש הפל\חתה בעוצמות הרוח.
 

tcu6

New member
חזרתי וקראתי זו הסיבה-

בחצי הכדור הצפוני- הצד הימני של ההוריקן ביחס לציר ההתקדמות של כל הסערה, מקבל חיזוק נוסף לעוצמת הרוח הבסיסית של ההוריקן ממהירות הרוחות המסיעות את הסערה. בצידה השמאלי הרוח המסיעה מפחיתה את עוצמת הרוח, מפני שהיא מנשבת בניגוד לכיוון הרוחות החגות בהוריקן. בנוסף יש יותר סערות טורנדו המתפתחים בחלק הימני על פני השמאלי. סערות אלו מתפתחות בתוך זרועות עני הCB היוצאים ממרכז הסערה- אלו הקשתות המרכיבות את ההוריקאן.
 

DustMan

New member
נשמע לי מוזר קצת...

קודם כל, הלינק שלך לא עובד, ואני אשמח אם תביא אותו שוב. אבל על פניו, נראה לי שמהירות ההתקדמות של ההוריקן די זניחה ביחס למהירות הסיבוב שלו, ולכן לא מהווה תוספת רצינית לרכיב הרוח... חוץ מזה, אם הוא נע מערבה, אז זה לא הצד הימני (המזרחי) שאמור "להנות" מתוספת המהירות, אלא הצפוני (העליון), לא?
 

tcu6

New member
במקרה ג'מייקה מדובר היה בהחלט על הצד הצפוני -

יחמין ביחס לציר ההתקדמות. באתר שם ובאתרים אחרים הוסבר שהתורם העיקרי להגברת עוצמת הרוחות בתוך ההוריקן בצידו הימי הוא תוספת הרוחות שבהם הסערה מתקדמת. מדובר על תוספת של כ20 קשר בממוצע, לא כל כך זניח- מעל 10% . לא מצאתי הסבר לסיבות שבאותו צד גם ששכיחות ארועי הטורנדו רבה יותר מאשר בצד הנגדי.
 

tcu6

New member
Kingston בירת ג'מייקה- הלחץ יורד המתח עולה

בין השעות 18Z ל20:30Z ירד הלחץ ב8 מב. הרוח חגה למזרחית ומתחזקת לערה. MKJP 192029Z 10024KT 2000 BKN016 SCT020CB OVC100 25/22 Q0993 MKJP 192000Z 09013KT 6000 BKN018 SCT020CB OVC100 27/21 Q0995 MKJP 191900Z 35008KT 6000 RA BKN016 SCT020CB OVC100 26/22 Q9983 MKJP 191800Z 34010KT 8000 -RA BKN018 SCT020CB OVC100 27/23 Q1001
 

tcu6

New member
הוריקן בשדה התעופה בג'מייקה- רוח 70 קשר

MKJP 192100Z 14070KT 1000 BKN010 SCT016 OVC080 XX/XX Q0992 נכון לשעה 21:00Z ראות 1 קמ, רוח 70 קשר לחץ 992 מב, אין קריאה של טמפ. כנראה שהמודד לא יוצא לסוכת המדידה בשל הרוחות-130 קמ"ש.
 
למעלה