file reference in maya

  • פותח הנושא arikp
  • פורסם בתאריך

arikp

New member
file reference in maya

בוקר טוב לכולם,שאלה לשנה החדשה :) מישהו יכול להסביר לי ו/או להפנות אותי ל:איך עובדים עם file reference . תודה מראש
 

hexygen

New member
באופן בסיסי זה די פשוט

אתה מכין קובץ שבו יש רק את האובייקט אותו אתה צריך לרפרנס, לדוגמה דמות עם ריג. נכנס לתפריט File -> Create Reference, בוחר את הקובץ שהכנת והאובייקט יופיע בסצינה שלך. כברירת מחדל האובייקט נעול, אם אתה רוצה לשנות אותו (כמו במקרה שהרפרנס הוא ריג), אתה צריך להכנס ל File -> Reference Editor, לבחור את הרפרנס ואז ללחות על Reference -> Unlock Reference בתפריט. זהו - מה שתזיז בסצינה הזאת יזוז רק שם (לא ישפיע חזרה על הרפרנס), ומה שתשנה ברפרנס יופיע גם בסצינה שלך. זה מאוד נוח אם אתה מגלה אחרי שעשית כמות נכבדה של אנימציה שאתה צריך לעשות קצת tweaking למודל עצמו. אני מניח שאפשר להשתמש בזה להרבה דברים אחרים, למשל להפריד סצינה לרקע שלא זז ולדמויות שעליהן יש אנימציה. חיפשתי על זה קצת באינטרנט ויש מעט מאוד מקורות בנושא הזה - כנראה ש (א) אנשים לא משתמשים בזה כל כך וחבל, או (ב) זה כל כך טריויאלי שאף אחד לא טורח לכתוב על זה... בכל מקרה ב help של מאיה יש די את כל מה שצריך כדי להשתמש בזה. לי היא עזרה מאוד.
 

hexygen

New member
אני חושב שמה שחסר בעיקר זה שיטות עבודה

כלומר טכנית זה באמת פשוט אבל אין הרבה טוטוריאלים שאומרים מתי משתמשים בזה, למה משתמשים בזה, איך הכי כדאי לעבוד עם זה וכולי. שיטות עבודה בסיסיות כאלו של ארגון קבצים. למשל: האם אתה דוחף את הטקסטורות לסצינה של המודל, או שם אותם כרפרנס. איך עובדים בצורה הכי פשוטה ונכונה עם מספר גרסאות של אותה דמות (low-poly, high-poly). האם כדאי ובאילו מקרים לשמור שינויים לתוך הרפרנס מהקובץ החיצוני. קשה מאוד לדעתי למצוא חומר בנושאים מהסוג הזה.
 

drorlazar

New member
זה נורא תלוי בפרוייקט ו/או בצורת העבודה

המוסכמת על המשתתפים בפרויקט. ישנם יתרונות לצד חסרונות.
 
למעלה