באופן בסיסי זה די פשוט
אתה מכין קובץ שבו יש רק את האובייקט אותו אתה צריך לרפרנס, לדוגמה דמות עם ריג. נכנס לתפריט File -> Create Reference, בוחר את הקובץ שהכנת והאובייקט יופיע בסצינה שלך. כברירת מחדל האובייקט נעול, אם אתה רוצה לשנות אותו (כמו במקרה שהרפרנס הוא ריג), אתה צריך להכנס ל File -> Reference Editor, לבחור את הרפרנס ואז ללחות על Reference -> Unlock Reference בתפריט. זהו - מה שתזיז בסצינה הזאת יזוז רק שם (לא ישפיע חזרה על הרפרנס), ומה שתשנה ברפרנס יופיע גם בסצינה שלך. זה מאוד נוח אם אתה מגלה אחרי שעשית כמות נכבדה של אנימציה שאתה צריך לעשות קצת tweaking למודל עצמו. אני מניח שאפשר להשתמש בזה להרבה דברים אחרים, למשל להפריד סצינה לרקע שלא זז ולדמויות שעליהן יש אנימציה. חיפשתי על זה קצת באינטרנט ויש מעט מאוד מקורות בנושא הזה - כנראה ש (א) אנשים לא משתמשים בזה כל כך וחבל, או (ב) זה כל כך טריויאלי שאף אחד לא טורח לכתוב על זה... בכל מקרה ב help של מאיה יש די את כל מה שצריך כדי להשתמש בזה. לי היא עזרה מאוד.