East Side Access

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
East Side Access

East Side Access
מוקדש, איך לא, לבועז!
ולמי שלא מכיר - מדובר במגה פרוייקט ענק בניו יורק, המיועד לחבר את ה- LIRR (מסילת הברזל של לונג איילנד) לתחנת הרכבת המרכזית החדשה באיסט סייד של מנהטן.
הפרויקט מכיל כ- 17 ק"מ מינהור ועלותו נעמדת בכ- 10 מיליארד $!
אני בטוח שחברי הפורום ירגישו שם בבית:
http://metroblog.ru/post/4615/
 

בועז ל

New member
אחחח..הייתי רוצה לתעד פרויקט כזה.


East Side Access
מוקדש, איך לא, לבועז!
ולמי שלא מכיר - מדובר במגה פרוייקט ענק בניו יורק, המיועד לחבר את ה- LIRR (מסילת הברזל של לונג איילנד) לתחנת הרכבת המרכזית החדשה באיסט סייד של מנהטן.
הפרויקט מכיל כ- 17 ק"מ מינהור ועלותו נעמדת בכ- 10 מיליארד $!
אני בטוח שחברי הפורום ירגישו שם בבית:
http://metroblog.ru/post/4615/
אחחח..הייתי רוצה לתעד פרויקט כזה.

התמונות הפנטסטיות מגלות שבפרויקט הזה יש הכול מהכול ויותר. שמע, כבוד הרב: עקב "שליטתי" ברוסית, תצטרך להשלים עבורי את החסר. מאוד מעניינת אותי תכולתו של הפרויקט ( אורך התוואי, מס' תחנות, עומק התחנות וכיו"ב) ומה יש בו שהופך את עלותו לעשרה מיליארד דולר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
נו...

אחחח..הייתי רוצה לתעד פרויקט כזה.

התמונות הפנטסטיות מגלות שבפרויקט הזה יש הכול מהכול ויותר. שמע, כבוד הרב: עקב "שליטתי" ברוסית, תצטרך להשלים עבורי את החסר. מאוד מעניינת אותי תכולתו של הפרויקט ( אורך התוואי, מס' תחנות, עומק התחנות וכיו"ב) ומה יש בו שהופך את עלותו לעשרה מיליארד דולר.
נו...
מודבר בשלוחה היוצאת מהקו הראשי של ה- LIRR. השלוחה מתפצלת במגרש העריכה בקווינס, עוברת מתחת לאיסט ריבר במנהרה קיימת באורך של קילומטר מתחת לרחוב 63. ניפוח תקציבי פרויקטים הוא לא המצאה ישראלית, למרות שאולי זה יפתיע מישהו פה...) במיוחד היות ומדובר בפרויקט ממשלתי ולא פרטי. התקציב הראשוני עמד על כ-4 וחצי מיליארד, טיפס ל-+6 ב-2006 בעת התחלת הבניה.
גם מועדי הסיום הוא דבר גמיש אצלם. התכנון המקורי היה לפתוח את הקו ב- 2009. הערכות נוכחיות מדברות על אי שם ב- 2023...
המנהרות בקוטר 7 מטר ובעומק ממוצע של 40-50 מטר מתחת לפני הקרקע. החלק המרתק בפרוייקט הוא ההרחבה של תחנת הרכבת המרכזית, הגראנד סנטרל שתורחב מתחת לאדמה. למעשה, מתחת לתחנה האגדית בונים עוד שני מפלסים לטובת הקו החדש. מדובר במנהרה דו-מפלסית ל- 8 מסילות בעומק 53 מטר מתחת לאדמה. ככה שמנהרה 4 שלנו מחווירה לעומתה.
 

alantan

New member
מסילה רביעית באיילון זה סיבוך טכנולוגי הרבה יותר גדול


נו...
מודבר בשלוחה היוצאת מהקו הראשי של ה- LIRR. השלוחה מתפצלת במגרש העריכה בקווינס, עוברת מתחת לאיסט ריבר במנהרה קיימת באורך של קילומטר מתחת לרחוב 63. ניפוח תקציבי פרויקטים הוא לא המצאה ישראלית, למרות שאולי זה יפתיע מישהו פה...) במיוחד היות ומדובר בפרויקט ממשלתי ולא פרטי. התקציב הראשוני עמד על כ-4 וחצי מיליארד, טיפס ל-+6 ב-2006 בעת התחלת הבניה.
גם מועדי הסיום הוא דבר גמיש אצלם. התכנון המקורי היה לפתוח את הקו ב- 2009. הערכות נוכחיות מדברות על אי שם ב- 2023...
המנהרות בקוטר 7 מטר ובעומק ממוצע של 40-50 מטר מתחת לפני הקרקע. החלק המרתק בפרוייקט הוא ההרחבה של תחנת הרכבת המרכזית, הגראנד סנטרל שתורחב מתחת לאדמה. למעשה, מתחת לתחנה האגדית בונים עוד שני מפלסים לטובת הקו החדש. מדובר במנהרה דו-מפלסית ל- 8 מסילות בעומק 53 מטר מתחת לאדמה. ככה שמנהרה 4 שלנו מחווירה לעומתה.
מסילה רביעית באיילון זה סיבוך טכנולוגי הרבה יותר גדול
 

amit1270

New member
התחנה שלנו עמוקה יותר, הפרויקט שלהם מתעכב יותר...

נו...
מודבר בשלוחה היוצאת מהקו הראשי של ה- LIRR. השלוחה מתפצלת במגרש העריכה בקווינס, עוברת מתחת לאיסט ריבר במנהרה קיימת באורך של קילומטר מתחת לרחוב 63. ניפוח תקציבי פרויקטים הוא לא המצאה ישראלית, למרות שאולי זה יפתיע מישהו פה...) במיוחד היות ומדובר בפרויקט ממשלתי ולא פרטי. התקציב הראשוני עמד על כ-4 וחצי מיליארד, טיפס ל-+6 ב-2006 בעת התחלת הבניה.
גם מועדי הסיום הוא דבר גמיש אצלם. התכנון המקורי היה לפתוח את הקו ב- 2009. הערכות נוכחיות מדברות על אי שם ב- 2023...
המנהרות בקוטר 7 מטר ובעומק ממוצע של 40-50 מטר מתחת לפני הקרקע. החלק המרתק בפרוייקט הוא ההרחבה של תחנת הרכבת המרכזית, הגראנד סנטרל שתורחב מתחת לאדמה. למעשה, מתחת לתחנה האגדית בונים עוד שני מפלסים לטובת הקו החדש. מדובר במנהרה דו-מפלסית ל- 8 מסילות בעומק 53 מטר מתחת לאדמה. ככה שמנהרה 4 שלנו מחווירה לעומתה.
התחנה שלנו עמוקה יותר, הפרויקט שלהם מתעכב יותר...
אצלנו האיחור הצפוי הוא כ-9-10 שנים, אצלם 14 (לא סופי).
 

מענדי

New member
לינק לתמונות עם תאור באנגלית

אחחח..הייתי רוצה לתעד פרויקט כזה.

התמונות הפנטסטיות מגלות שבפרויקט הזה יש הכול מהכול ויותר. שמע, כבוד הרב: עקב "שליטתי" ברוסית, תצטרך להשלים עבורי את החסר. מאוד מעניינת אותי תכולתו של הפרויקט ( אורך התוואי, מס' תחנות, עומק התחנות וכיו"ב) ומה יש בו שהופך את עלותו לעשרה מיליארד דולר.
לינק לתמונות עם תאור באנגלית
Major progress for new Second Avenue subway line and East Side Access

nydailynews
 

yblumann

New member
Crossrail in London is far more complicated

East Side Access
מוקדש, איך לא, לבועז!
ולמי שלא מכיר - מדובר במגה פרוייקט ענק בניו יורק, המיועד לחבר את ה- LIRR (מסילת הברזל של לונג איילנד) לתחנת הרכבת המרכזית החדשה באיסט סייד של מנהטן.
הפרויקט מכיל כ- 17 ק"מ מינהור ועלותו נעמדת בכ- 10 מיליארד $!
אני בטוח שחברי הפורום ירגישו שם בבית:
http://metroblog.ru/post/4615/
Crossrail in London is far more complicated
http://www.crossrail.co.uk/construction/

a general note
There is a tendency in this forum to highlight examples from the USA as though it is the 'leader ' as far as trains, buses, underground and public transport is concerned.

this is not the case- the one thing the USA is not a great innovator- is in the realm of public transport.

Crossrail- I sit on the community laision panel for TCR- and the project is awsome- the biggest civil engineering project I have ever seen in London.

If you are looking for scale, nothing beats China.

regards

Yoram
 
יש נטייה כזאת בפורום? לא שמתי לב.

Crossrail in London is far more complicated
http://www.crossrail.co.uk/construction/

a general note
There is a tendency in this forum to highlight examples from the USA as though it is the 'leader ' as far as trains, buses, underground and public transport is concerned.

this is not the case- the one thing the USA is not a great innovator- is in the realm of public transport.

Crossrail- I sit on the community laision panel for TCR- and the project is awsome- the biggest civil engineering project I have ever seen in London.

If you are looking for scale, nothing beats China.

regards

Yoram
יש נטייה כזאת בפורום? לא שמתי לב.
אני חושב שכולם בפורום יודעים שארצות הברית מפגרת ברוב מה שקשור לתחבורה ציבורית.
 

yblumann

New member
let's say that the USA is referred to far too often

יש נטייה כזאת בפורום? לא שמתי לב.
אני חושב שכולם בפורום יודעים שארצות הברית מפגרת ברוב מה שקשור לתחבורה ציבורית.
let's say that the USA is referred to far too often
would that be more accurate


of course, it is high time NYC expands/updates/integrates it's rail system...

regards

Yoram
 

Ccyclist

Well-known member
הפורום הזה דווקא לא מתרכז בארה"ב

let's say that the USA is referred to far too often
would that be more accurate


of course, it is high time NYC expands/updates/integrates it's rail system...

regards

Yoram
הפורום הזה דווקא לא מתרכז בארה"ב
בגלל הצירוף של השפות המדוברות בארץ ומקומות מגוריהם של חברי הפורום יש כאן מיקוד אירופאי וסיקור טוב של רוסיה. בגלל ניצן היה סיקור טוב של טאיוואן אבל ארה"ב זוכה כאן רק לשרשורי מסע בודדים, ואין את הדיון מבחינת ההיכרות שיש למשל על המערכת הברלינאית (סוגיית ה U55 למשל) או הלונדונית. יש לזה איזה קשר לכך שאירופה נמצאת מרחק טיסה זולה מהארץ ואנשים מגיעים אליה לעתים תכופות יותר.
 

amit1270

New member
ארה"ב מוזכרת כאן לרוב בהקשר שלילי

הפורום הזה דווקא לא מתרכז בארה"ב
בגלל הצירוף של השפות המדוברות בארץ ומקומות מגוריהם של חברי הפורום יש כאן מיקוד אירופאי וסיקור טוב של רוסיה. בגלל ניצן היה סיקור טוב של טאיוואן אבל ארה"ב זוכה כאן רק לשרשורי מסע בודדים, ואין את הדיון מבחינת ההיכרות שיש למשל על המערכת הברלינאית (סוגיית ה U55 למשל) או הלונדונית. יש לזה איזה קשר לכך שאירופה נמצאת מרחק טיסה זולה מהארץ ואנשים מגיעים אליה לעתים תכופות יותר.
ארה"ב מוזכרת כאן לרוב בהקשר שלילי
 
יותר מסין, זה נכון, אבל אולי בגלל שהיא מוכרת יותר.

let's say that the USA is referred to far too often
would that be more accurate


of course, it is high time NYC expands/updates/integrates it's rail system...

regards

Yoram
יותר מסין, זה נכון, אבל אולי בגלל שהיא מוכרת יותר.
עיר של מאה אלף איש בארה"ב מוכרת יותר לישראלים ולאירופאים מאשר עיר של שלושה מיליון בסין.
באותה מידה גם ישראל מככבת פה הרבה, למרות שאין לה הרבה במה להתגאות בתחום התח"צ

&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

yblumann

New member
Google and China

יותר מסין, זה נכון, אבל אולי בגלל שהיא מוכרת יותר.
עיר של מאה אלף איש בארה"ב מוכרת יותר לישראלים ולאירופאים מאשר עיר של שלושה מיליון בסין.
באותה מידה גם ישראל מככבת פה הרבה, למרות שאין לה הרבה במה להתגאות בתחום התח"צ

&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
Google and China
there are many rail projects in China and Asia- part of a huge investment in infrastucture.

google is your friend.

just take Shenzhen as an example:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shenzhen_Metro

I confirm the info- been there, and will pay another visit next year.

regards

Yoram
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ממש לא מסכים.

Crossrail in London is far more complicated
http://www.crossrail.co.uk/construction/

a general note
There is a tendency in this forum to highlight examples from the USA as though it is the 'leader ' as far as trains, buses, underground and public transport is concerned.

this is not the case- the one thing the USA is not a great innovator- is in the realm of public transport.

Crossrail- I sit on the community laision panel for TCR- and the project is awsome- the biggest civil engineering project I have ever seen in London.

If you are looking for scale, nothing beats China.

regards

Yoram
ממש לא מסכים.
אני לא מכיר רבים מוותיקי הפורום אשר מתרשמים בקלות ממערכת מסילות הברזל האמריקאית שאומנם היא הגדולה בעולם, אבל מפגרת כמעט בכל בחינה אפשרית - טכנולוגית, אקולוגית, עיצובית, פרקטית וכו'.
על אוטובוסים אמריקאים בכלל אין מה לדבר. מדובר במושג ארכאי בפיגור אופנתי של 30 שנה.
 

yblumann

New member
good! and...

ממש לא מסכים.
אני לא מכיר רבים מוותיקי הפורום אשר מתרשמים בקלות ממערכת מסילות הברזל האמריקאית שאומנם היא הגדולה בעולם, אבל מפגרת כמעט בכל בחינה אפשרית - טכנולוגית, אקולוגית, עיצובית, פרקטית וכו'.
על אוטובוסים אמריקאים בכלל אין מה לדבר. מדובר במושג ארכאי בפיגור אופנתי של 30 שנה.
good! and...
pls keep posting links from Russia- a country I do not know much about it's public tranpsort.

anything to do with trams and metros is welcomed,

best wishes

Yoram
 
גם רוסיה די מפגרת...

good! and...
pls keep posting links from Russia- a country I do not know much about it's public tranpsort.

anything to do with trams and metros is welcomed,

best wishes

Yoram
גם רוסיה די מפגרת...
בסנקט-פטרבורג מפרקים בשנים האחרונות עוד ועוד קווי חשמלית וטרוליבוס, והשירות הולך ומתבסס על מוניות שירות. וזה בעיר של מעל 4 מיליון תושבים. רמת התחזוקה ירודה, והתחבורה הציבורית היחידה שעדיין מתוחזקת טוב זאת הרכבת התחתית.
 

yblumann

New member
is there a good enthusiasts website

גם רוסיה די מפגרת...
בסנקט-פטרבורג מפרקים בשנים האחרונות עוד ועוד קווי חשמלית וטרוליבוס, והשירות הולך ומתבסס על מוניות שירות. וזה בעיר של מעל 4 מיליון תושבים. רמת התחזוקה ירודה, והתחבורה הציבורית היחידה שעדיין מתוחזקת טוב זאת הרכבת התחתית.
is there a good enthusiasts website
for St Petersburg or Moscow you might recommend?

tks
 

טשאפק 2

New member
באמת? מוניות שירות כמו בת"א או מומבאסה?

גם רוסיה די מפגרת...
בסנקט-פטרבורג מפרקים בשנים האחרונות עוד ועוד קווי חשמלית וטרוליבוס, והשירות הולך ומתבסס על מוניות שירות. וזה בעיר של מעל 4 מיליון תושבים. רמת התחזוקה ירודה, והתחבורה הציבורית היחידה שעדיין מתוחזקת טוב זאת הרכבת התחתית.
באמת? מוניות שירות כמו בת"א או מומבאסה?
כלומר ללא לו"ז, תחנות מוגדרות, הסדרי כרטוס?

איך הציבור מקבל זאת?
 

Ccyclist

Well-known member
איך אמר התייר ששאלתי אותו על התחבורה בארץ?

באמת? מוניות שירות כמו בת"א או מומבאסה?
כלומר ללא לו"ז, תחנות מוגדרות, הסדרי כרטוס?

איך הציבור מקבל זאת?
איך אמר התייר ששאלתי אותו על התחבורה בארץ?
"אשתי רוסייה אז אני יודע איך המוניות האלו פועלות"
&nbsp
כך מכר אנגלי שביקר בארץ באופן ספונטני שאת דבריו הבאתי בפורום לפני כשנה וחצי.
&nbsp
או "זה נשמע לי כמו המיניבוסים של השחורים בדרא"פ, הם עושים כל מני סיבובים לבקשת הנוסעים"
&nbsp
ידידה דרום אפריקנית שעברה לבריטניה בשנות ה90. דרך אגב היא אומרת שאין מה להתרגש מנתוני הפשיעה שם, תמיד היתה פשיעה כזו בעיירות השחורות בסופי השבוע (בעיקר בהשפעת אלכוהול) אבל בתקופת האפרטהייד הנתונים האלו לא נספרו, כך שסיפרתם בעידן הפוסט-אפרטהייד יצר מצג שווא של הידרדרות מזעזעת. האזורים הלבנים והעשירים עדיין בטוחים לטענתה.
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה