COLLECTIONS

psychodoodle

New member
COLLECTIONS

להלן מספר אוספים וקופסאות שמנסים לסכם ולהציג את מה שקרה ב UNDERGROUND (כך קראו באופן כללי לפסיכדליה ופרוג באותה תקופה) הבריטי מאמצע שנות השישים ועד אמצע שנות השיבעים. למה זה צריך לענין אתם בטח שואלים את עצמכם ,להלן מספר תשובות אפשריות: 1.עוד הרבה מוסיקה טובה ומענינת 2.להכיר עוד להקות ואמנים טובים שחלקם השאירו לנו רק מספר תקליטונים או אחד בודד ובהם יצירות מופת 3. אפשרות להתחבר לשורשים של אמנים מוכרים ואהובים עליכם ולגלות מה הם עשו שהם היו קטנים( איפה ניגן אנדי סאמרס מלהקת פוליס,מה אלטון ג'ון ורוג'ר הודג'סון מסופרטראמפ עושים ביחד בתקליטון נדיר משנת 68,איפה היו ומה עשו חברי YES באותם שנים?) אז הנה כמה שיכניסו אתכם לעינינים: 1.psychedelia at abbey road-אוסף החושף את הנדירים שהוקלטו באולפנים המפורסמים בשיא תקופת הפסיכדליה בלונדון.בין השאר אפשר למצוא שם את donovan,hollies simon dupree(זה מ עפיפונים וג'נטל גיאנט) וסיד בארט כל השאר פחות מוכרים אבל שווים ! נא לקרוא את החוברת המצורפת. 2. the psychedlic scene- מסמך פסיכדלי מרתק שחושף את מה שעשו המתחרים בחברת DECCA (הסטונס והמודי בלוז היו שם) באותו זמן בדיוק. 3.hot smoke & sassafras volume 1-חברת PYE משיבה מילחמה(קינקס ,סטאטוס קוו,הרכב בשם episode six שכולל שני בחורים:איאן גילאן ורוג'ר גלובר ) 4. nuggets box vol.2 -קופסא של ארבעה דיסקים וחוברת עבה משהו שופרא דשופרא.כולל לא רק בריטים אלה גם שאר אירופה ,קנדה,אוסטרליה ,דרום אמריקה ואפילו להקת גארג' מיפן אבל בעיקר בריטים .בין המשתתפים המוכרים:small faces,van morisson,ואחד davy jones (בואי) 5.HARVEST FESTIVAL - קופסא של חמישה דיסקים וחוברת מדהימה שמסכמים את פועלה של HARVEST שהיתה הליבל שחברת E.M.I הקימה כדי להתעסק בתחום הפרוגרסיב חוץ מ ,pink floyd,deep purple ו ELO זאת הזדמנות להכיר עוד מבחר אדיר של אומני פרוג,פולק ואפילו בפאנק נוגעים פה קצת. 6. LEGEND OF A MIND - קופסא של שלושה דיסקים שמסכמת את פועלה של המתחרה הגדולה של harvest כלומר DERAM של decca . CARAVAN,MOODY BLUES,TEN YEARS AFTER,CAMEL ולצידם עוד אלמונים מוכשרים וחסרי מזל אך שווים ביותר. עד כאן בינתיים
 

melancholy man

New member
מעולה, כל הכבוד!

אני מרגיש ממש קטן (ובצדק) לידך וליד יואל באוספים האלה, אבל באמת אני ממליץ לכל מי שפסיכדליה עושה לו את זה (במקרה הזה פסייח בריטי), להתאמץ ולרכוש את הקופסאות והאוספים האלה. צדיק אתה!.
 

psychodoodle

New member
אני מקווה שניתן להשיג

את כולם בימנו.אני חושב שליואל יש ידע יותר מעמיק בנושא ,אבל ניסיתי להציג כאלו שאפשר להשיג (אולי) גם דרך הרשתות ולא רק בקצת אחרת ,אוזן וחנויות אחרות בסגנון הקימות בארץ. יהיה המשך אני מקווה,עוד לא היגענו לאמריקה.
 

melancholy man

New member
חלק ראיתי בקצת אחרת

(אולי אורי או עידו יוכלו להגיד משהו ודאי) ונדמה לי שאת אלו שהמלצת עליהם אפשר להשיג דיי בקלות ברשת. מחכה לאמריקה, אוספים אמריקאים אני לא מכיר בכלל.
 

Abbe Faria

New member
לגבי מספר 3...

יצאו למעשה 4 ווליומים בסדרה הזאת שנקראת אאל"ט Psychadelic Pstones (הקופסאות של הדיסקים נמצאות במרחק כמה אלפי ק"מ ממני), הראשון בהחלט מומלץ, וגם השני העונה לשם Haunted הוא מצויין בלי ספק... לגבי 2 האחרונים, אין לי אותם אבל אני מניח שהם לא רעים בכלל...
 
למעלה