B&W VS GD
יש המון נקודות להשוואה. לי היה BW במשך כמעט שנה , וכ15K ק"מ. את הגראנד דינק יש לי בערך חודשיים ו2K ק"מ. (יש גם את DRORZ שאצלו המצב הפוך , ניסיון ארוך על ג.ד ועכשיו הוא עבר לBW) לגבי נוחות / תנוחת רכיבה - שב על שניהם בסוכנות , ועדיף לבקש נסיעת מבחן על שניהם (במסלול זהה). נוחות זה עניין אישי , ואני לא סבלתי על BW גם בנסיעות בין עירוניות ארוכות. הגראנד דינק נוח יותר לשיוט ארוך , ללא ספק- מעט יותר מקום לרגליים , כסא עם משענת קטנה , ומיגון רוח - המשקף + הגנה מעט יותר טובה על הרגלים מאשר ב BW , והתנוחה הכללית יותר רגועה. מנוע - זהה. מתלים - יותר רכים מעט בגראנד דינק , אבל עיקר ההבדל בספיגת הזעזועים מהכביש , נובע מתנוחת הישיבה היותר "כורסתית" על הגראנד דינק , שלא מאפשרת להעביר משקל לרגלים לפני מהמורה. התנהגות - הגראנד דינק מרגיש יותר מגושם ופחות זריז (תנוחת ישיבה , צורת הכידון וכו') אבל גם כאן ההבדלים הם עניין יחסי. נשיאת מטען: הבדל ענק. בBW יש מקום לקסדה , ועוד כמה חפצים קטנים שיכנסו מסביב. אין מדרס רגליים שטוח , יש וו לנשיאת שקיות. בגראנד דינק: תא מטען גדול , מדרס רגלים שטוח , וו לשקיות , סבל מובנה (לקשירת תיק קטן / כיסוי) וגם מושב המורכב מאפשר העמסת תיק נוסף. כל זאת ללא צורך בארגז / התקנת סבל. לוח שעונים: BW - מד אוץ ומונה ק"מ - אנלוגיים. סל"ד , דלק , טמפ' חיצונית , טמפ מנוע , מחוון טעינה , שעון - דיגיטלי. נוריות אזהרה כשתא מטען פתוח , נורית אזהרה כתומה למצב הדלק. גראנד דינק - הכל דיגיטלי , אין מחוון טעינה - רק נורית אזהרה כשאין טעינה , אין נורית אזהרה לגבי מצב הדלק (יש מחוון שמציג את כמות הדלק) , אין מד טמפ' חיצונית. יש מונה ק"מ מתאפס. יש נורית שמראה אם יש פלאפון בהטענה. שונות: בגראנד דינק , רגלית הצד מדוממת את המנוע , בBW לא. בגראנד דינק יש שקע למטען טלפון נייד (הוא לא מיועד להפעלת מכשירי חשמל) כסא מורכב נראה ומרגיש נוח בהרבה בגראנד דינק , אני לא מרכיב כמעט אף פעם , אז לא ממש יכול להשוות את ההרגשה כשיש מורכב. למורכב עצמו , יהיה נוח בהרבה על גראנד דינק (וגם למרכיב , מבחינת תנוחת רכיבה) בגראנד דינק יש מערכת בלימה משולבת (לחיצה על האחורי תפעיל גם את הקדמי). הגראנד דינק עשוי להראות מעט גמלוני לעיני כמה אנשים , הBW בד"כ זוכה למחמאות. (אני התרגלתי לצורה של הגראנד
) המראות - יש מי שיפתח את הרשימה עם המראות , אני סוגר את הסקירה שלי עם המראות. למה? כי לדעתי (כמו שאציין זאת עוד כמה פעמים) זה לא גורם כזה משמעותי. בBW הם ממוקמות על הכידון , בצורה טובה שלא מפריעה לתנועה או לשדה הראיה. בגראנד דינק הם מאפשרות שדה ראיה נהדר אבל... לא מאפשרות השתחלות צפופה. יש מתג שמקפל חשמלית את המראות. אני יכול לספור על כף יד אחת כמה פעמים נאלצתי לקפל מראות כדי להשתחל , ולכן לי אישית זה לא מפריע. מי שממש מודאג , ומתכנן להשתחל ללא הרף , יכול למצוא פתרונות חלופיים - ועל כך אפשר לפתוח דיון נוסף למי שמעוניין, המראות לא צריכות להוות גורם שפוסל את הקטנוע. ויותר מזאת - מכיוון שהגראנד דינק מיועד בעיקר לתנועה "פתוחה" , המראות רק מהוות יתרון בתנועה כזו. לי זה לא מפריע , מי שפוסל את הקטנוע בגלל המראות - זכותו. אני מביא את עניין המראות בסוף , כדי לאפשר למי שמתלבט לראות את התמונה השלמה. ומילה קטנה לסיום - מי שבוחר בBW בשביל הצד הספורטיבי , שישווה מולו את הVXR , ולא ימהר לפסול אותו. אולי קצת יותר ספרטני , אבל גם הרבה יותר ספורטיבי.