BW או GD

yanivf12

New member
BW או GD

שלום לכולם, אני עומד כרגע לקראת קניית קטנוע במקום ה CH שלי ואני מתלבט מאד באיזה לבחור, הכיוון שלי הוא BW או GD, מה קטנוע עדיף מבינהם, מה ההבדל בכח, נוחות וכו'. כמו שאמרתי קודם אני יורד מ CH, השימוש שלי הוא בעיקר בעיר + כמה נסיעות בשבוע מחוץ לעיר, פ"ת-רשל"צ, פ"ת-הוד השרון-רעננה ופ"ת-ת"א. שמעתי שה BW מאד דומה בנוחות לCH האם יש בזה משהו, מצד שני אני מחפש קטנוע יותר מפנק, עם תנוחת ישיבה של "מנהלים". מצד שלישי שמעתי שההרכבה ב GD דיי לא בטוחה בגלל הגובה שהמורכב יושב בו, האם זה נכון. אשמח לתשובות מכל בעלי הדיעה ואנשים עם ניסיון באחד או בשני הכלים. בברכה, יניב.
 


 
שאלה מה א-ת-ה רוצה

מהקטנוע. מבחינת נתונים יבשים מדובר עקרונית במנוע זהה (אולי עם כיול מעט שונה לאופי הקטנוע), אך כמו שבטח שמת לב, האחד (GD) הוא קטנוע מנהלים למהדרין ותנוחת הרכיבה בהתאם, בעוד השני (BW) אכן דומה יותר בתנוחת הרכיבה ל-CH. מבחינת הצרכים האישיים שלך שני הכלים יוכלו לעמוד במטלה ללא כל קושי, אך אם אתה מבלה את רוב זמנך בעיר, לטעמי BW מתאים הרבה יותר עקב מימד אורך ורוחב צר יותר כמו גם המראות המציקות של ה-GD (למרות היותן מתקפלות). מבחינת הרכבה אין ספק של-GD היתרון וכאן יש רווח מלא למורכב (ולא הבנתי איך מושב מורכב גבוה יותר מהווה סכנה בטיחותית), אך ה-BW יכול לספק מעט יותר הנאה מבחינת התנהגות כוללת. ממליץ בחום לקחת נסיעות מבחן מעופר-אבניר, כדי שתבין טוב יותר במה מדובר.
 

אורי-

New member
B&W VS GD

יש המון נקודות להשוואה. לי היה BW במשך כמעט שנה , וכ15K ק"מ. את הגראנד דינק יש לי בערך חודשיים ו2K ק"מ. (יש גם את DRORZ שאצלו המצב הפוך , ניסיון ארוך על ג.ד ועכשיו הוא עבר לBW) לגבי נוחות / תנוחת רכיבה - שב על שניהם בסוכנות , ועדיף לבקש נסיעת מבחן על שניהם (במסלול זהה). נוחות זה עניין אישי , ואני לא סבלתי על BW גם בנסיעות בין עירוניות ארוכות. הגראנד דינק נוח יותר לשיוט ארוך , ללא ספק- מעט יותר מקום לרגליים , כסא עם משענת קטנה , ומיגון רוח - המשקף + הגנה מעט יותר טובה על הרגלים מאשר ב BW , והתנוחה הכללית יותר רגועה. מנוע - זהה. מתלים - יותר רכים מעט בגראנד דינק , אבל עיקר ההבדל בספיגת הזעזועים מהכביש , נובע מתנוחת הישיבה היותר "כורסתית" על הגראנד דינק , שלא מאפשרת להעביר משקל לרגלים לפני מהמורה. התנהגות - הגראנד דינק מרגיש יותר מגושם ופחות זריז (תנוחת ישיבה , צורת הכידון וכו') אבל גם כאן ההבדלים הם עניין יחסי. נשיאת מטען: הבדל ענק. בBW יש מקום לקסדה , ועוד כמה חפצים קטנים שיכנסו מסביב. אין מדרס רגליים שטוח , יש וו לנשיאת שקיות. בגראנד דינק: תא מטען גדול , מדרס רגלים שטוח , וו לשקיות , סבל מובנה (לקשירת תיק קטן / כיסוי) וגם מושב המורכב מאפשר העמסת תיק נוסף. כל זאת ללא צורך בארגז / התקנת סבל. לוח שעונים: BW - מד אוץ ומונה ק"מ - אנלוגיים. סל"ד , דלק , טמפ' חיצונית , טמפ מנוע , מחוון טעינה , שעון - דיגיטלי. נוריות אזהרה כשתא מטען פתוח , נורית אזהרה כתומה למצב הדלק. גראנד דינק - הכל דיגיטלי , אין מחוון טעינה - רק נורית אזהרה כשאין טעינה , אין נורית אזהרה לגבי מצב הדלק (יש מחוון שמציג את כמות הדלק) , אין מד טמפ' חיצונית. יש מונה ק"מ מתאפס. יש נורית שמראה אם יש פלאפון בהטענה. שונות: בגראנד דינק , רגלית הצד מדוממת את המנוע , בBW לא. בגראנד דינק יש שקע למטען טלפון נייד (הוא לא מיועד להפעלת מכשירי חשמל) כסא מורכב נראה ומרגיש נוח בהרבה בגראנד דינק , אני לא מרכיב כמעט אף פעם , אז לא ממש יכול להשוות את ההרגשה כשיש מורכב. למורכב עצמו , יהיה נוח בהרבה על גראנד דינק (וגם למרכיב , מבחינת תנוחת רכיבה) בגראנד דינק יש מערכת בלימה משולבת (לחיצה על האחורי תפעיל גם את הקדמי). הגראנד דינק עשוי להראות מעט גמלוני לעיני כמה אנשים , הBW בד"כ זוכה למחמאות. (אני התרגלתי לצורה של הגראנד
) המראות - יש מי שיפתח את הרשימה עם המראות , אני סוגר את הסקירה שלי עם המראות. למה? כי לדעתי (כמו שאציין זאת עוד כמה פעמים) זה לא גורם כזה משמעותי. בBW הם ממוקמות על הכידון , בצורה טובה שלא מפריעה לתנועה או לשדה הראיה. בגראנד דינק הם מאפשרות שדה ראיה נהדר אבל... לא מאפשרות השתחלות צפופה. יש מתג שמקפל חשמלית את המראות. אני יכול לספור על כף יד אחת כמה פעמים נאלצתי לקפל מראות כדי להשתחל , ולכן לי אישית זה לא מפריע. מי שממש מודאג , ומתכנן להשתחל ללא הרף , יכול למצוא פתרונות חלופיים - ועל כך אפשר לפתוח דיון נוסף למי שמעוניין, המראות לא צריכות להוות גורם שפוסל את הקטנוע. ויותר מזאת - מכיוון שהגראנד דינק מיועד בעיקר לתנועה "פתוחה" , המראות רק מהוות יתרון בתנועה כזו. לי זה לא מפריע , מי שפוסל את הקטנוע בגלל המראות - זכותו. אני מביא את עניין המראות בסוף , כדי לאפשר למי שמתלבט לראות את התמונה השלמה. ומילה קטנה לסיום - מי שבוחר בBW בשביל הצד הספורטיבי , שישווה מולו את הVXR , ולא ימהר לפסול אותו. אולי קצת יותר ספרטני , אבל גם הרבה יותר ספורטיבי.
 

© DrorZi

New member
"כל מילה בסלע"

מזמן לא ראינו את המשפט המאפן הזה בפורום. ב GD אין נורת דלק אבל המד מתחיל להבהב בקו התחתון, מושך מספיק תשומת לב, מד טעינה ב BW לא ממש עוזר למישהו אבל המד מרחק המתאפס חסר לי ב BW. המד מהירות הדיגיטלי של ה GD קריא הרבה יותר מאשר מד המהירות האנלוגי של ה BW במיוחד בלילה. הרגשת הגמלוניות מוכרת, לי מהצד השני, עברתי ל BW ופתאום אני מרגיש שהכלי "התכווץ" סביבי ומחובר הרבה יותר לרוכב. הרכבה ה GD מאוד נוחה (גם אני בקושי מרכיב אבל כשכן הורגש הבדל) שטחי אחסון המטען ב GD עצומים, הובלתי פעם חצי בית בנסיעה אחת בלי ששום חפץ הפריע לי ברגלים/בתמרון או בלט מהכלי. למראות אני מתייחס באותו אופן, לא משהו שצריך להכריע את הקניה אבל הן עדין עצבנו אותי. בקיצור על איזה עוד שאלות אפשר לענות
דרור זי.
 

be_roo

New member
עוד טיפה על הרכבות לגבי שניהם

הורכבתי על ה-GD פעמים ספורות, על ה-BW עוד לא ממש יצא לנו לנסוע בשניים. מושב המורכב תמיד גבוה יותר, אולי ב-GD זה מוקצן מעט ויכול לפגוע מעט יותר ביציבות, אבל ממילא היא נפגמת בצורה קיצונית כשמרכיבים. המושב של ה-GD למורכב אכן מרווח יותר, אבל מיקומו ביחס לציר האחורי גורם לכך שכל מהמורה קטנה נכנסת ישר לעמוד השדרה של הנוסע מאחור, מאוד מאוד מאוד לא נעים, עד לרמה שניצלתי את ההגבהה כדי לצפות קדימה מעל הרוכב ולקראת כל קטע כביש בעייתי הרמתי את הגוף ונשענתי מעט עם הידיים על הסבל. כאמור, אני לא יודעת אם המצב זהה ב-BW. כרוכבת היתה לי בעיה אחת עם הנוחות של ה-BW שנפתרה ברגע שבולמי הזעזועים כוונו על המצב המרוכך ביותר מבין שלושה אפשריים כאשר קודם הם כוונו על האמצעי. איש המוסך שביצע את הכיוון (השמאלי מוסתר ויש להזיז כמה חלקים כדי להגיע אליו) סיפר שיש לא מעט טענות בעניין גם כשהבולמים על המצב המרוכך. אני לעומת זאת מרוצה מאז השינוי.
 
השגה קטנה לעניין המראות...

מבלי להכנס לסוגיית "לפסול את הקטנוע או לא". אורי, כתבת : "... שהגראנד דינק מיועד בעיקר לתנועה "פתוחה" , המראות רק מהוות יתרון בתנועה כזו..." תרשה לי לחלוק עליך. מראות טובות אמורות לספק שדה ראיה טוב, ואין עוררין כאן על כך שהGD עושה את זה... אבל... (וזה אבל גדול), מיקומן זוועתי לא רק בגלל עניין ההשתחלות בתנועה. אם יש עוד שני מאפיינים חשובים במראות מלבד שדה הראיה שהן מספקות אלו יהיו רעידות (או נכון יותר מחסור ברעידות) ודבר שני (וכאן ה-GD נופל) הוא מיקומן ביחס למבט הרוכב. המראות בכל סדרת הדינק דורשות הסטת מבט מוגזמת בכדי לבחון את המשתקף מהן. אי אפשר "להציץ" באופן חטוף כדרך אגב וכמה שאתה גבוה יותר, כן זה מוגזם יותר. המראות של הדינק אינן "רק מהוות יתרון בתנועה כזו". ממש לא. אין להם שום יתרון על מראות "קונבנציונאליות". ההפך הוא הנכון.
 

אהוד א1

New member
ועדיין...

במאתיים זוזים ניתן להתקין מראות רגילות ולסגור עניין.
 

omersi

New member
מראות הגרנד דינק

כשאני קונה אופנוע ב12K זוזים, הדבר האחרון שאני רוצה הוא להתחיל לשנות דברים טריוויאליים שמהנדסי האופנוע לא חשבו עליהם. רק בגלל זה לא אקנה את האופנוע. מבחינתי - שיוציאו גרסה עם מראות עליונות ואז הוא יהיה בר תחרות לאופנועים אחרים.
 

omersi

New member
לא אופנוע ולא 12K אלא...


גדלנוע ו-21K זוזים. מה לעשות, טעות....
 
למרות שהמראות זה לא מה שיפסול

את ה-GD, אני חושב שיש כאן הרבה מעבר. אני בטוח שלא רק בארץ התאוננו על מיקום המראות, ולהזכירכם, מיקום המראות הזה הולך יד ביד עם קטנועי קימקו זה זמן לא מבוטל ובמספר דגמים. אז נכון, ניתן להתקין מראות קונוונציונליות במקום אילו המותקנות ב-GD, ונכון שמהנדסי קימקו שמו דעתם בנושא ומאפשרים קיפול חשמלי, אבל אני עדיין לא מבין את ההתמדה המיותרת, לפחות מבחינתי.
 

liorktl

New member
כאחד שנוסע מעל 100 ק"מ ביום עם

G.D, גם בעיר, התרגלתי לבעיית המראות בהשתחלות. אני פשוט סוגר אותן כל פעם (בלחיצת כפתור). עם זאת אין על שדה הראייה שהן מספקות. שדה הראייה מעולה ומאפשר לך להסתמך עליהן ללא חשש ובלי לסובב את הראש (למעט מצב שהרכב ממש לצדך ואז אתה לא רואה אותו). קנה זוג מראות פנורמיות ב 10 ש"ח, הדבק אותן במקום הנכון ובא לציון גואל.לא תמצא קטנוע עם כזה שדה ראייה ואסור לזלזל בזה אם צוואר תפוס לא משמח אותך.
 
למעלה