A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
 

בועז ל

New member
ניצבים 9-14

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
ניצבים 9-14
אלה הניצבים הנראים בתמונה ונמצאים מעל מפלס כביש מס' 1 העובר בעמק הארזים.
 

בועז ל

New member
בין ניצבים 8-9 עובר כביש 1

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
בין ניצבים 8-9 עובר כביש 1
יציקת הקורות בין ניצבים אלה תתבצע ללא השבתת התנועה על הכביש.
 

בועז ל

New member
****

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
****
 

בועז ל

New member
ניצבים 10 ו-11

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
ניצבים 10 ו-11
מאז שצולמו התמונות בוצעה התקדמות נוספת בהקמת הניצבים.
 

בועז ל

New member
ניצבים 9 ו-10

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
ניצבים 9 ו-10
המסוק נמצא עדיין בקטע הגשר שמעל כביש 1. שימו לב למערום העפר הענקי שממלא את העמק.
 

בועז ל

New member
ניצב 9 - תקוע עמוק באדמה

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
ניצב 9 - תקוע עמוק באדמה
החל מניצב 9 (הימני בתמונה) משתנה צורת הביסוס ממלבן לעיגול. ניצב 9 יזכה להקמת הפיר העמוק מכולם - 21 מ' עומקו. בשאר הניצבים יעמוד העומק הממוצע של הפירים העגולים על 16-20 מ'.
 

בועז ל

New member
ניצב 8

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
ניצב 8
נמצא מתחת לכביש 1, בעל ביסוס עגול שטרם הושלם.
 

בועז ל

New member
בעקבות הגשמים: חשש ל"בריכות קרפיונים"

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
בעקבות הגשמים: חשש ל"בריכות קרפיונים"
זה השם שהעניק מיודענו סרגיי לבורות העגולים. עם זאת, יש לציין ש"טר ארמה" הצליחה (בינתיים) לעמוד יפה בהתמודדות עם הגשם בכל הניצבים שהקימה עד כה.
ניצב חריג הנו ניצב 5 שעבודות היציקה עליו בוצעו תחת גשם שוטף. עם זאת, יש לציין שמחזות חורף נוסח תחנת כפר מנחם - מחזות הזכורים היטב ולרע לששת קוראיי הנאמנים - נחסכים מאתנו כאן.
 

בועז ל

New member
רב-ניצב 6

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
רב-ניצב 6
הניצב הבולט מכולם וזה אשר הקמתו דרשה את עבודות העפר הרחבות ביותר. מעליו ברכס: פתחה של מנהרה 3A. חדי העין שבין גולשי הפורום יבחינו בוודאי בגצים המתעופפים מעל נחל לוז...
 

בועז ל

New member
דחיקה ויציקה מאוזנת

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
דחיקה ויציקה מאוזנת
אלו שתי השיטות בהן ייבנה הגשר. ניצבים 1 עד ½5 (חצי מרווח לאחר ניצב מס' 5) יוקמו בשיטת הדחיקה. מ-½5 ועד ½9 יוקם הגשר בשיטת היציקה המאוזנת - שיטה זהה לזו בה הוקם גשר 8 בנחל יתלה. מניצב ½9 ועד 14, הגשר יוקם בשיטת הדחיקה.
 

בועז ל

New member
פיר ניצב 6

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
פיר ניצב 6
קוטרם של הפירים מגיע ל-14 מ' ועומקם, כאמור, נע בין 16 ל-21 מטרים.
 

בועז ל

New member
****

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
****
 

בועז ל

New member
ניצב 7

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
ניצב 7
אף הוא בעל ביסוס עגול. הניצב נמצא סמוך לכביש הצר העובר בעמק.
 

בועז ל

New member
בתוך ניצב 7

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
בתוך ניצב 7
הבאגר ממשיך במלאכת העמקת הפיר.
 

בועז ל

New member
****

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
****
 

בועז ל

New member
ניצב 8

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
ניצב 8
הפעם מהכיוון ההפוך.
 

בועז ל

New member
מחלקת הניצבים ה"בלתי מפותחים"

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
מחלקת הניצבים ה"בלתי מפותחים"
הקרוב אלינו בתמונה הוא ניצב 5 שבינתיים, כפי שדווח, עבר יציקה ראשונית תחת גשם שוטף.
 

בועז ל

New member
טרם נולדו: ניצבים 1-3 בשלב חפירות היסוד

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
טרם נולדו: ניצבים 1-3 בשלב חפירות היסוד
ניצב 4, לעומתם, וזה הקרוב אלינו בתמונה, כבר התקדם מעט מאז חלף מעליו המסוק של "אלבטרוס".
 

בועז ל

New member
לקראת קצה הגשר

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
לקראת קצה הגשר
כאמור: עבודות עפר ראשוניות על ניצבים 1-3.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה