a grand message

  • פותח הנושא IC4
  • פורסם בתאריך

IC4

New member
a grand message

טלויזיה היא כמו מזון לנפש אוקיי ההודעה הזאת מושרית ממצבי הנוכחי שהוא ראיתי משמרת שלישית ואז סאותפארק בספק אם מישהו מהקוראים היה באותו מצב אבל לא משנה לא מטריד מעט שכשאתה רואה סרט יש לו עוצמצה כשאתה חושב עליו אחר כך בעוד שטלויזיה אתה רק שואל את עצמך WHATS NEXT מעביר לתחנה אחרת ומאבד את המחשבות שלך לגבי אותה תכנית אגב למי שזוכר את הסוף של המופע של טרומן ? סרט נהדר מצוין משובח ביותר עם סוף ממש מעולה ומתאים למה שרשמתי כרגע. צריך גם למצוא איזון בין לחשוב ולנוח כמו שבחיים הפיזים הגוף נח לו כל לילה, ככה האדם צריך לנוח כל יום להרגע להיזכר בשלווה, לקחת נופש מהחיים אך לא לעשות זאת כל הזמן! (משפט זה מיועד לערסים שלא קוראים הודעה זו
) במשמרת שלישית (שאגב הפרק היום גרם לי להבין שזאת סדרה מעולה ואני שמח שעדיין יש כאלה) ילד בכיתה ט´ לקח אקדח לבית ספר. השוטרים באו לביצפר ונכנסו בעוד שכולם יוצאים בריצה וצעקות. כשהם הגיעו למישהי שנורתה וכנראה מתה , היה קלוז אופ על פני שוטרת. הדבר גרם למחשבות לרוץ במוחי. נגיד ואתם הייתם היא מה הייתם אמורים לעשות? מתוך הבלבול שלכם מה היה אמור לצמוח? היינו אמורים להרגיש פחד שזה היה יכול להיות הילד שלנו? להרגיש כאב אדיר הזדהות עם ההורה שהילד שלו נהרג? להרגיש נחמה והקלה שזה לא הילד שלנו? איך אמורים להרגיש? הילד בכיתה ט גרם לי לחשוב על זה שהוא קורבן החברה. כלומר הוא עשה משהו רע אך הוא עצמו אינו רע מטבעו. העולם שהוא הכיר הרג אותו והפך אותו למה שהוא. כמו שבסרט היפה "רצח מדרגה ראשונה" קווין בייקון הלך על קו הגנה דומה שכזה "IM JUST A TOOL". זה לא אשמתו שהתיחסו עליו ככה עד שהוא כבר לא יכל או לא היה טעם לדעתו לשלוט בעצמו ולכן עשה מה שעשה והרג. שהרי רצח זה דבר נוראי ואסור (לפחות רוב המקרים הייתי אומר) אך לפעמים החושים שלנו לא מתירים לנו לראות זאת בבהירות. דמויות אחרות בסדרה בינתיים דיברו על מה צריך לעשות וניסו להטיל אשמה על משהו על טלויזיה? על משחקי מחשב? לנדות את המדיה? בולשיט. לדעתי לא צריך להגביל ידע מאף אחד לא צריך להגיע למצב (ומכיון שהגענו אליו אז יש לצאת ממנו) שבו אסור לדבר על דברים מסוימים או אסור להראות דברים מסוים מחשש כלשהו, אלא להראות את התמונה המלאה והשלמה. הבעיה היא שיש אנשים שיבחרו שלא להקשיב להכל ולקלוט את התמונה המלאה. אבל עדיין זאת התשובה הכי נראית לעין שלי. חינוך מתוחכם ולא חינוך מטומטם. אולי גם אפילו יותר אישי כי אם נעשה הרצאות לאלף ילדים, זה לא אומר שחינכנו ברגע זה אלף ילדים. ככה שבמקום לא להציג משהו, לדעת מה להציג בו/ממנו/שקשור אליו. משהו פראנואידי למדי שצץ לי בראש זה שגם אם מישהו נאור ימצא את הדרך הנכונה לעשות משהו נכון , הדרך לא תתפוס אם הממשלה לא תודה שהוא צודק והיא תמשיך בדרכיה שהוכיחו כי אינן יעילות כמנו הדרך החדשה. שינויים דרושים מדי פעם, לפי הצורך. --- אגב סאותפארק היה פרק ענק שהם הולכים לבית של סבתא של קרטמן (הפרק עם צ´רלס מנסון). פרק מצחיק מאד וגם עם כמה נקודות תשומת לב כמו למשל שבנאדם יכול להשתקם אך אנשים לא יראו זאת בו. אבל לא אתעמק בזה כי אין לי כוח. יש קטע מבדר מאד שילדים מחכים בתור לMR HANKEY שהוא כמו איזה סנטה קלאוס בשבילם ואז הם מגלים שאינו אמיתי ומתחילים למרוד על השקרים
מה שצ´רלס מנסון אומר שם זה דברים נורא יפים
עכשיו תחזרו למעלה ותבחרו מה יש לכם להגיד על מה שיש לכם להגיב
 

RedStorm

New member
IC לא קראתי את ההודעה עדיין

כי אני רק מעכל עכשיו את כמות האותיות שהשתמשת בהם , איייי העיניים@
 

srullli

New member
../images/Emo24.gif

טוב..... אז.... אין לי כ"כ זמן כי אני ממש עוד מעט צריכה ללכת ..... אבל בכל אופן נתקלתי בהודעה שלך , ורציתי לומר שממש היה לי מעניין לקרוא !
אין לי שום מושג בכל הקשור לחינוך , אני מניחה שהבעייה במציאת פיתרון לאיך צריך בדיוק לחנך , זה שכל אדם הוא שונה מהשאר, יהיו כאלה שאם הם יקבלו את כל המידע השלם , ולא יעלימו מהם שום דבר , הם יעשו דווקא וינסו לעשות דברים בניגוד למה שרצו לחנך אותם אליו, ויהיו אלה שזה באמת ירתיע אותם , כנ"ל גם לגבי מידע חלקי/חסר. ובאמת כל אדם מטיבעו הוא אדם טוב ! לחברה, למשפחה ולכל מה שסובב אותו בקיצור יש השפעה לא מבוטלת על הצורה שבה בנאדם יגובש באישיות שלו במהלך השנים . כמובן שגם לו יש שיקול דעת ודיעה, ולכן יש בו אשמה מסויימת , אבל לפעמים כזו שלא לגמריי אפשר רק לא להבין אותה , אלא לפעמים אפשר להבין את הצדדים שהניעו אותו לעשות מה שעשה . מזכיר לי שמישהי פעם צחקה עליי ואמרה לי שבשבילי כל בנאדם הוא טוב, ולוקח הרבה זמן עד שהוא מתגלה אחרת , והיא עצמה אמרה עליה משהו הפוך : בשבילה כולם מראש מנייאקים , עד שהם יוכיחו לה אחרת ,שהם לא ..... זה נורא הצחיק אותי אז כשהיא אמרה את זה .....
בכל אופן אני באמת צריכה לזוז, אבל נורא רציתי להגיב, רק שבאמת אין לי ממש מה להוסיף מעבר למה שכתבת ...... זה יהיה פשוט מיותר .... אז רק רציתי להביע את העובדה שבאמת נהנתי .....
ביי
 

IC4

New member
הממם אוקיי (תודה)

כשאת אומרת שיש כאלו שיעשו משהו דווקא כנגד החינוך שניסו להקנות להם, זה חלק מהרעיון שאני מנסה להביע , שאם כזה דבר קורה אז לא חינכתם אותם לחנך המטרה היא לגרום להם להבין לא להרתיע ולא לדחוף אותם אלא לגרום להם לראות
 

srullli

New member
אני חושבת שזה קצת ברור שזאת מטרת

החינוך.... השאלה היא איך עושים את זה ? זאת שאלת השאלות בנושא הזה, סה"כ גם רשמת בהודעה שלך שאסור לחסוך מהם שום פרט.... אז אני עדיין לא בטוחה שזה באמת מה שימנע או יגרום לדברים להתבצע עפ"י החינוך/ המסר שרצינו להעביר בעזרת החינוך.... תמיד יהיו אלה שיתפתתו ללכת על גבול הסכנה . אגב , טלויזיה היא לא תמיד אמצעי כ"כ מוצלח להעברת מסר מסויים , היא כן יכולה להביא למקרה הפוך, כי המסרים באים בקיטועים, המסר לא בא בתוכנית אחת בודדת , אלא מסדרה של דברים שמישהו רואה בטלויזיה , ומסיק על-יהם איך נכון לו להתנהג, זה גם תלוי מה הוא ראה, איך, למה , וכמה......
 

IC4

New member
אולי הבעיה היא שהחינוך בא בכפייה?

צריך שהדבר יתנהל בזרימה בתהליך של למידה ולא בתהליך של לשבת חסר יכולת ביטוי מול מרצה שיהיה יותר אישי יותר אינטימי שנלמד להקשיב ואז נדע מה להשיב . נגיד אותו ילד בסדרה ההורים שלו בטח עשו מה שהם ראו לנכון כהדרך הכי טובה ואוהבת לגדל את הילד שלהם אבל הילד לא גדל בעולם של ההורים שלו, הוא גדל בעולם אחר גדול בהרבה יותר שבו להורים המגוננים שלו לא היתה השפעה. אייסי מדמין את עצמו בתור הורה לא אחד שילך לעבוד ויחזור בלילה ויראה את הילדים שלוש שעות בשבוע אלא חבר של הילד מדבר איתו
כי אם אין ביחד, אין ממש הרבה
 

srullli

New member
טוב כנראה..... אני באמת לא מבינה

בנושא הזה ולא נראה לי שיש גם מישהו שהוא כן ....... תמיד אפשר לנסות חידושים ודרכים שונות ולקוות לטוב....
אני מניחה שלמשפחה יש השפעה ראשונה והכי חשובה ....
 

IC4

New member
לא מאמינה שיש מישהו שכן ?

איזה מן שרולה את
חייב להיות איפשהו מישהו שחשב על זה לעומקה והגיע לתובנה מענינת
 
למעלה