64מיליון דירות ריקות=הבועה הגדולה בהיסטוריה?

מצב
הנושא נעול.
השאלה האמיתית היא

כמה אנשים נוסעים מבאר שבע לאשקלון?
קשה לי להבין איך אתה משווה למודיעין, בית שמש ורחובות. אוכלוסייה: אופקים - 24,000 שדרות - 20,000 נתיבות - 27,000 מודיעין - 74,000 בית שמש - 79,000 רחובות - 113,000 התחנות משלוש הערים האלה קרובות יחסית לת"א, ברור שיהיה ביקוש. תושב אופקים יגיע לאשקלון אחרי 50 דקות? ואז עוד 50 דקות לת"א? קצת המתנה באמצע, נסיעות בתוך ת"א, ואנחנו מדברים בקלות על מעל שעתיים לכיוון אחד, לא שאני מתנגד בצורה נחרצת למסילה הזאת, אבל היא לא נותנת שום שינוי מהותי לגבי התעסוקה של התושבים בעיירות האלה. שינוי מהותי לגבי תושבי אופקים יהיה אם יוכלו למצוא עבודה בבאר שבע, במרחק חצי שעה נסיעה (במקרה זה, לא ממש משנה אם זה אוטובוס, רכב, או רכבת). לגבי תושבי נתיבות - באשקלון או בקרית גת. אוקיי, רשמתי - באר שבעים צריכים לחפש עבודה 10 דקות הליכה מעזריאלי. בסדר. אנחנו מדברים על סדרי גודל שונים. אני רואה בעיני רוחי
מיליון איש בב"ש וסביבותיה עוד 20 שנה. אתה מדבר על עוד 10,000 איש.
השאלה האמיתית היא
מישהו זוכר מתי פעם אחרונה הקימו בארץ מפעל שמייצר משהו ותושב שדרות יכול לעבוד בו?
 

טשאפק

New member
לא השוויתי

כמה אנשים נוסעים מבאר שבע לאשקלון?
קשה לי להבין איך אתה משווה למודיעין, בית שמש ורחובות. אוכלוסייה: אופקים - 24,000 שדרות - 20,000 נתיבות - 27,000 מודיעין - 74,000 בית שמש - 79,000 רחובות - 113,000 התחנות משלוש הערים האלה קרובות יחסית לת"א, ברור שיהיה ביקוש. תושב אופקים יגיע לאשקלון אחרי 50 דקות? ואז עוד 50 דקות לת"א? קצת המתנה באמצע, נסיעות בתוך ת"א, ואנחנו מדברים בקלות על מעל שעתיים לכיוון אחד, לא שאני מתנגד בצורה נחרצת למסילה הזאת, אבל היא לא נותנת שום שינוי מהותי לגבי התעסוקה של התושבים בעיירות האלה. שינוי מהותי לגבי תושבי אופקים יהיה אם יוכלו למצוא עבודה בבאר שבע, במרחק חצי שעה נסיעה (במקרה זה, לא ממש משנה אם זה אוטובוס, רכב, או רכבת). לגבי תושבי נתיבות - באשקלון או בקרית גת. אוקיי, רשמתי - באר שבעים צריכים לחפש עבודה 10 דקות הליכה מעזריאלי. בסדר. אנחנו מדברים על סדרי גודל שונים. אני רואה בעיני רוחי
מיליון איש בב"ש וסביבותיה עוד 20 שנה. אתה מדבר על עוד 10,000 איש.
לא השוויתי
כתבתי את הדברים בצורה לא סדורה. העובדה שתושבי מודיעין, בית שמש ורחובות מעדיפים לנסוע ברכבת מאשר ברכב הובאה כהמחשה לאטרקטיביות של הרכבת, ומחזקת את טענתי, שכאשר תושלם (באיחור רב ומצער) המסילה הכפולה, יהיו רבים שישתמשו בה לנסיעה יומיומית לעבודה, שלא היו עושים את אותה דרך ברכב, אלא עוברים לאיזור יותר מרכזי למרות פער המחירים. אגב, לא לכל אחד יש רכב, וקירוב המרכז ישמש גם למטרות נוספות פרט לעבודה, ויעלה את האטרקטיביות של העיר בעוד מובנים. לגבי מסילת ב"ש-אשקלון, התנועה בין שתי הערים הללו לא תהיה משמעותית במיוחד (מספיק כדי להצדיק את הקו, אבל לא משהו שיחולל שינוי גדול) אבל את ערי מערב הנגב היא תקרב למרכז, מאותה סיבה. זמן הנסיעה מאופקים, הרחוקה ביותר, לת"א צפוי להיות שעה ורבע (אני קצת סקפטי, אבל אין ספק שזה זמן אפשרי טכנית, המרחק לא גדול). אני די בטוח שבבאר שבע וסביבותיה אכן יגורו מיליון איש בעוד 20 שנה. השאלה היא האם יישאר הפער היחסי הנוכחי במחירי הדיור בין באר שבע, או בין עיירות מערב הנגב, לערים במעגל הראשון ובמעגל השני סביב תל-אביב. המחקר הנסקר בקישור המצורף עוסק בהשלכות של שיפור התחבורה על הנדל"ן, דרך העלאת נכונותם של אנשים לגור "הרחק" מן המרכז - "הרחק" במושגים ישראלים. עד כאן בעניין זה, שכרגיל אצלי לא ממש נוגע ישירות לנושא הפורום.
 

קרלטון

New member
קצב הצמיחה של באר שבע כיום

לא השוויתי
כתבתי את הדברים בצורה לא סדורה. העובדה שתושבי מודיעין, בית שמש ורחובות מעדיפים לנסוע ברכבת מאשר ברכב הובאה כהמחשה לאטרקטיביות של הרכבת, ומחזקת את טענתי, שכאשר תושלם (באיחור רב ומצער) המסילה הכפולה, יהיו רבים שישתמשו בה לנסיעה יומיומית לעבודה, שלא היו עושים את אותה דרך ברכב, אלא עוברים לאיזור יותר מרכזי למרות פער המחירים. אגב, לא לכל אחד יש רכב, וקירוב המרכז ישמש גם למטרות נוספות פרט לעבודה, ויעלה את האטרקטיביות של העיר בעוד מובנים. לגבי מסילת ב"ש-אשקלון, התנועה בין שתי הערים הללו לא תהיה משמעותית במיוחד (מספיק כדי להצדיק את הקו, אבל לא משהו שיחולל שינוי גדול) אבל את ערי מערב הנגב היא תקרב למרכז, מאותה סיבה. זמן הנסיעה מאופקים, הרחוקה ביותר, לת"א צפוי להיות שעה ורבע (אני קצת סקפטי, אבל אין ספק שזה זמן אפשרי טכנית, המרחק לא גדול). אני די בטוח שבבאר שבע וסביבותיה אכן יגורו מיליון איש בעוד 20 שנה. השאלה היא האם יישאר הפער היחסי הנוכחי במחירי הדיור בין באר שבע, או בין עיירות מערב הנגב, לערים במעגל הראשון ובמעגל השני סביב תל-אביב. המחקר הנסקר בקישור המצורף עוסק בהשלכות של שיפור התחבורה על הנדל"ן, דרך העלאת נכונותם של אנשים לגור "הרחק" מן המרכז - "הרחק" במושגים ישראלים. עד כאן בעניין זה, שכרגיל אצלי לא ממש נוגע ישירות לנושא הפורום.
קצב הצמיחה של באר שבע כיום
הוא חצי אחוז בשנה. האוכלוסיה כיום היא כ-200,000 איש. בקצב הגידול הנוכחי, מדובר על סה"כ 220,000 איש עוד 20 שנה. תוסיף עוד 50% ליישובים הסמוכים. אין סיכוי למיליון איש ללא שינוי דרסטי. שעה ורבע מאופקים לת"א. ב-ס-ד-ר. עברנו לדיון על מדע בדיוני?
 

טשאפק

New member
מרחק של 85 ק"מ

קצב הצמיחה של באר שבע כיום
הוא חצי אחוז בשנה. האוכלוסיה כיום היא כ-200,000 איש. בקצב הגידול הנוכחי, מדובר על סה"כ 220,000 איש עוד 20 שנה. תוסיף עוד 50% ליישובים הסמוכים. אין סיכוי למיליון איש ללא שינוי דרסטי. שעה ורבע מאופקים לת"א. ב-ס-ד-ר. עברנו לדיון על מדע בדיוני?
מרחק של 85 ק"מ
35 לאשקלון ועוד 50 לת"א, לא אמור לקחת יותר משעה ורבע. קצת פחות מ-50 דקות נסיעה, קצת יותר מ-20 דקות בתחנות. רכבת שנוסעת 120 קמ"ש זה מד"ב?
 

שמוצקין

New member
:) העיניין הוא שסין היא הכלכלה השניה בגודלה

מה שאני לא מבין למה לעסוק בסין..
כשמה שמעניין אותנו זה ארץ אחרת..האם גם פה יש דירות ריקות..כי אין לאזרחים יכולת לקנות דירה?
:) העיניין הוא שסין היא הכלכלה השניה בגודלה
בעולם ופיצוץ של בועה גדולה שם ישפיע גם פה בארץ ובארצות רבות נוספות . בארץ יש בעיה הפוכה . הממשלה אינה דואגת שיהיו די דירות ריקות כדי שמחירי הנדל"ן יהיו סבירים .
 

dw2322

New member
תהיה: האם 60 מיליון דירות זה הרבה בשביל סין?

64מיליון דירות ריקות=הבועה הגדולה בהיסטוריה?
חברים הכתבה הבאה היא וודאי המעניינת ביותר שראיתי מזה זמן רב ועוסקת בערים שלמות שניבנות בסין ואשר נשארות ריקות לחלוטין במשך שנים . http://www.youtube.com/watch?v=rPILhiTJv7E&feature=channel_video_title
תהיה: האם 60 מיליון דירות זה הרבה בשביל סין?
עד היום הממשל הסיני מכריח את האוכלוסיה להסתפק בילד אחד למשפחה. האם מגבלה זו תמשיך גם בעתיד הרחוק,אם סין תהפוך לליברלית וחופשית יותר? מסופקני. בכזה תרחיש מלאי של 6% (60 מיליון על מיליארד איש) לא נראה כמלאי גבוה במיוחד. זאת כמובן בנוסף על מגמת העיור שהזכירו לפני, שרלוונטית לעתיד הקרוב יותר.
 

שמוצקין

New member
תראה , בהנחה שבדירה ממוצעת יגורו

תהיה: האם 60 מיליון דירות זה הרבה בשביל סין?
עד היום הממשל הסיני מכריח את האוכלוסיה להסתפק בילד אחד למשפחה. האם מגבלה זו תמשיך גם בעתיד הרחוק,אם סין תהפוך לליברלית וחופשית יותר? מסופקני. בכזה תרחיש מלאי של 6% (60 מיליון על מיליארד איש) לא נראה כמלאי גבוה במיוחד. זאת כמובן בנוסף על מגמת העיור שהזכירו לפני, שרלוונטית לעתיד הקרוב יותר.
תראה , בהנחה שבדירה ממוצעת יגורו
4 נפשות ( לפעמים זה יוצא יותר כי כרגע גרים הרבה פעמים שניים בחדר ואפילו יותר. ) כמות כזאת של דירות יכולה לאכלס רבע מילארד (!) בני אדם שזה כמעט כמו כל אוכלוסיית ארה"ב ושבע עשרה עד עשרים אחוז מאוכלוסית סין . יש אמנם מגמת עיור אבל יש בסין אחוז גבוה של חקלאים שמוציאים את לחמם מהאדמה ואים יעברו לעיר לא תהיה להם עבודה . בסיכומו של דבר מדובר במגה בועה שלדעתו של האנליסט שדיבר בוידאו שצירפתי תגרום לבועת הנדל"ן של ארה"ב להחוויר .
 

KobeRider

New member
הרבה מדברים על בועת נדל"ן סינית

תראה , בהנחה שבדירה ממוצעת יגורו
4 נפשות ( לפעמים זה יוצא יותר כי כרגע גרים הרבה פעמים שניים בחדר ואפילו יותר. ) כמות כזאת של דירות יכולה לאכלס רבע מילארד (!) בני אדם שזה כמעט כמו כל אוכלוסיית ארה"ב ושבע עשרה עד עשרים אחוז מאוכלוסית סין . יש אמנם מגמת עיור אבל יש בסין אחוז גבוה של חקלאים שמוציאים את לחמם מהאדמה ואים יעברו לעיר לא תהיה להם עבודה . בסיכומו של דבר מדובר במגה בועה שלדעתו של האנליסט שדיבר בוידאו שצירפתי תגרום לבועת הנדל"ן של ארה"ב להחוויר .
הרבה מדברים על בועת נדל"ן סינית
כבר הרבה שנים.הוידאו לא מחדש שום דבר באופן מהותי, ויש כאלו הרצאות כבר מלפני 5-7 שנים. אפשר להניח שזה עיניין של זמן עד לפיצוץ, כנראה שנים ספורות. מצד שני, אני לא חושב שההשלכות הגלובאליות, נכון לרגע זה, יהיו אפילו רבע מההשלכות של בועת הנדל"ן האמריקאית. שם כל עולם הפיננסים [של ארה"ב ושל מדינות נוספות] נשען על החוב הנדלני. הפגיעה האנושה במאזן גם גרמה לקיפאון מוחלט בשוק ההלוואות הבין בנקאיות. אין סיכוי שפיצוץ נדלן סיני יגרום למשהו דומה.
 

אלוני.

New member
המשותף לבועה שלנו ולבועה שלהם

64מיליון דירות ריקות=הבועה הגדולה בהיסטוריה?
חברים הכתבה הבאה היא וודאי המעניינת ביותר שראיתי מזה זמן רב ועוסקת בערים שלמות שניבנות בסין ואשר נשארות ריקות לחלוטין במשך שנים . http://www.youtube.com/watch?v=rPILhiTJv7E&feature=channel_video_title
המשותף לבועה שלנו ולבועה שלהם
שבשני המקרים הסינים בונים את הבניינים
 

שיר ורד

New member
מי קונה את הדירות הללו?

64מיליון דירות ריקות=הבועה הגדולה בהיסטוריה?
חברים הכתבה הבאה היא וודאי המעניינת ביותר שראיתי מזה זמן רב ועוסקת בערים שלמות שניבנות בסין ואשר נשארות ריקות לחלוטין במשך שנים . http://www.youtube.com/watch?v=rPILhiTJv7E&feature=channel_video_title
מי קונה את הדירות הללו?
לפי הכתבה מדובר בבועה, כלומר הדירות הללו מחליפות ידיים תוך כדי עליות מחירים. מן הסתם מי שקונה צריך לשלם מיסים שונים (מס רכישה, שבח, ארנונה) או משהו דומה שקיים בסין. 75% מהדירות ללא שימוש, כלומר אין הכנסה של שכר דירה. לא מסתדר לי שמישהו ירכוש דירה שלא הצליחו להשכיר אותה במשך 5 שנים וכל הסביבה נטושה. אם הדירות נשארות בבעלות המדינה/המחוז אז לא מדובר בבועה,אלא בשלטון מגולמני ואז יום אחד זה יסתיים בהשתלטות של העניים על הרכוש במסגרת מאבק אלים.
 

שמוצקין

New member
../images/Emo13.gif ברור יש דיקטטורה שהיא לא שלטון מגלומני?

מי קונה את הדירות הללו?
לפי הכתבה מדובר בבועה, כלומר הדירות הללו מחליפות ידיים תוך כדי עליות מחירים. מן הסתם מי שקונה צריך לשלם מיסים שונים (מס רכישה, שבח, ארנונה) או משהו דומה שקיים בסין. 75% מהדירות ללא שימוש, כלומר אין הכנסה של שכר דירה. לא מסתדר לי שמישהו ירכוש דירה שלא הצליחו להשכיר אותה במשך 5 שנים וכל הסביבה נטושה. אם הדירות נשארות בבעלות המדינה/המחוז אז לא מדובר בבועה,אלא בשלטון מגולמני ואז יום אחד זה יסתיים בהשתלטות של העניים על הרכוש במסגרת מאבק אלים.
ברור יש דיקטטורה שהיא לא שלטון מגלומני?
אני מקווה שיהיה להם שכל לתת את זה לעניים ללא מאבק אלים...
מצד שני מאבק כזה עשוי לכונן דמוקראטיה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה