64מיליון דירות ריקות=הבועה הגדולה בהיסטוריה?

מצב
הנושא נעול.

KobeRider

New member
יש סיפור על מילטון פירדמן

זאת לא השקעה אלא הוצאה ממשלתית
אם היו נוטעים יערות במקום לבנות דירות ריקות, היה החזר להשקעה? ה"הנאה" מהפעולה אינה רווח מהפרוייקט אלא הגדלת הפעילות הכלכלית. הממשלה לא רוצה להוריד את מחירי הדיור, זאת בדיוק הנקודה. אם תוריד את מחירי הדיור שם, הם ירדו גם במקומות אחרים, ואז באמת יהיה פיצוץ של בועה, למה זה טוב?
יש סיפור על מילטון פירדמן
שביקר באיזו מדינה במזרח, וראה פועלים חופרים תעלה עם אתי חפירה. אז הוא שאל למה הם לא משתמשים בציוד מכני. ענו לו שזו תוכנית ממשלתית ליצירת עבודה. אז הוא ענה, אה, חשבתי שאתם רוצים לחפור תעלה. אם ליצור עבודה זה מה שמעניין אתכם, תנו להם כפיות, לא אתי חפירה. http://online.wsj.com/article/SB124355131075164361.html בין אם הסיפור הזה אמיתי או לא, הוא ממחיש את האבסורד בתוכניות ממשלתיות ליצירת מקומות עבודה.
 

קרלטון

New member
בשביל השיכון שלנו

יש סיפור על מילטון פירדמן
שביקר באיזו מדינה במזרח, וראה פועלים חופרים תעלה עם אתי חפירה. אז הוא שאל למה הם לא משתמשים בציוד מכני. ענו לו שזו תוכנית ממשלתית ליצירת עבודה. אז הוא ענה, אה, חשבתי שאתם רוצים לחפור תעלה. אם ליצור עבודה זה מה שמעניין אתכם, תנו להם כפיות, לא אתי חפירה. http://online.wsj.com/article/SB124355131075164361.html בין אם הסיפור הזה אמיתי או לא, הוא ממחיש את האבסורד בתוכניות ממשלתיות ליצירת מקומות עבודה.
בשביל השיכון שלנו
ייעור! http://www.youtube.com/watch?v=OUpjhimcMds
 

gili667

Member
כל הבניה בסין היא ממשלתית או רק חלקה?

זאת לא השקעה אלא הוצאה ממשלתית
אם היו נוטעים יערות במקום לבנות דירות ריקות, היה החזר להשקעה? ה"הנאה" מהפעולה אינה רווח מהפרוייקט אלא הגדלת הפעילות הכלכלית. הממשלה לא רוצה להוריד את מחירי הדיור, זאת בדיוק הנקודה. אם תוריד את מחירי הדיור שם, הם ירדו גם במקומות אחרים, ואז באמת יהיה פיצוץ של בועה, למה זה טוב?
כל הבניה בסין היא ממשלתית או רק חלקה?
 

מורנא007

New member
חשבתי על זה קצת

64מיליון דירות ריקות=הבועה הגדולה בהיסטוריה?
חברים הכתבה הבאה היא וודאי המעניינת ביותר שראיתי מזה זמן רב ועוסקת בערים שלמות שניבנות בסין ואשר נשארות ריקות לחלוטין במשך שנים . http://www.youtube.com/watch?v=rPILhiTJv7E&feature=channel_video_title
חשבתי על זה קצת
זה נראה לי תואם די טוב את מטרת הקומוניזם של דירה בזול לכל דורש. ולמה אני כותב כך, הרי כרגע הם חיים בעוני מחפיר? התשובה היא שהיזמים (ואני משער שחלקם הוא ממדינות המערב וחלקם הוא סינים שהתעשרו בגלל המערב) רוצים להרוויח על ההשקעה, אבל הם לא מצליחים למכור את הדירות. ברגע שהעסק יקרוס, האשראי יגמר ואז יתחיל מנגנון של פשיטת רגל, ואז ימכרו את הדירות במחיר שהעמך הסיני יכול לעמוד כדי להחזיר ולו מקצת מההלוואות.
 

טרה10

New member
מה שאני לא מבין למה לעסוק בסין..

חשבתי על זה קצת
זה נראה לי תואם די טוב את מטרת הקומוניזם של דירה בזול לכל דורש. ולמה אני כותב כך, הרי כרגע הם חיים בעוני מחפיר? התשובה היא שהיזמים (ואני משער שחלקם הוא ממדינות המערב וחלקם הוא סינים שהתעשרו בגלל המערב) רוצים להרוויח על ההשקעה, אבל הם לא מצליחים למכור את הדירות. ברגע שהעסק יקרוס, האשראי יגמר ואז יתחיל מנגנון של פשיטת רגל, ואז ימכרו את הדירות במחיר שהעמך הסיני יכול לעמוד כדי להחזיר ולו מקצת מההלוואות.
מה שאני לא מבין למה לעסוק בסין..
כשמה שמעניין אותנו זה ארץ אחרת..האם גם פה יש דירות ריקות..כי אין לאזרחים יכולת לקנות דירה?
 

3718

Member
זה פורום בורסה, וסין היא הקטר הכלכלי של העולם

מה שאני לא מבין למה לעסוק בסין..
כשמה שמעניין אותנו זה ארץ אחרת..האם גם פה יש דירות ריקות..כי אין לאזרחים יכולת לקנות דירה?
זה פורום בורסה, וסין היא הקטר הכלכלי של העולם
עודף ההשקעה בסין גורם לעליית מחירי הסחורות ואינפלציה בכל העולם, כולל בארץ
 

קרלטון

New member
למה אין יכולת?

מה שאני לא מבין למה לעסוק בסין..
כשמה שמעניין אותנו זה ארץ אחרת..האם גם פה יש דירות ריקות..כי אין לאזרחים יכולת לקנות דירה?
למה אין יכולת?
יש לאחוז גבוה מאוד של האוכלוסייה יכולת לקנות דירה, פשוט לא ב-10% משטח מדינת ישראל בו הביקוש נמצא בשיא. הסיבה היא ריכוזיות יתר של האוכלוסייה ושל הפעילות הכלכלית, אם רוצים לפתור את זה אז אין פתרון אינסטנט, יש ליצור תמריצים רציניים (לא מצחיקים כמו היום) לפתיחת עסקים בפריפריה. חוסר במקומות עבודה זו הסיבה המרכזית והמהותית לפערי הביקוש הגדולים כל כך. בלי לטפל בזה ברצינות, כל השאר זה קוסמטיקה. תוך עשור של פיתוח מסיבי, באר שבע למשל יכולה להפוך להיות מטרופולין. ואחרי שמגיעים למסה קריטית מסוימת, התמריצים כבר לא נחוצים. ואם לא רוצים שהממשלה תתערב לנו באיפה לפתוח עסקים, זו גם גישה לגיטימית, במקרה זה אי אפשר לבוא וליילל שהמחירים גבוהים מדי, ביקוש והיצע, וגם ספקולנטים הם חלק מהאיזון הזה.
 
ממשלת ישראל הרבה יותר חכמה!

למה אין יכולת?
יש לאחוז גבוה מאוד של האוכלוסייה יכולת לקנות דירה, פשוט לא ב-10% משטח מדינת ישראל בו הביקוש נמצא בשיא. הסיבה היא ריכוזיות יתר של האוכלוסייה ושל הפעילות הכלכלית, אם רוצים לפתור את זה אז אין פתרון אינסטנט, יש ליצור תמריצים רציניים (לא מצחיקים כמו היום) לפתיחת עסקים בפריפריה. חוסר במקומות עבודה זו הסיבה המרכזית והמהותית לפערי הביקוש הגדולים כל כך. בלי לטפל בזה ברצינות, כל השאר זה קוסמטיקה. תוך עשור של פיתוח מסיבי, באר שבע למשל יכולה להפוך להיות מטרופולין. ואחרי שמגיעים למסה קריטית מסוימת, התמריצים כבר לא נחוצים. ואם לא רוצים שהממשלה תתערב לנו באיפה לפתוח עסקים, זו גם גישה לגיטימית, במקרה זה אי אפשר לבוא וליילל שהמחירים גבוהים מדי, ביקוש והיצע, וגם ספקולנטים הם חלק מהאיזון הזה.
ממשלת ישראל הרבה יותר חכמה!
על רקע פטפטת פופוליסטית היא דוחפת את המחירים במרכז למעלה וכך דוחפת את האוכלוסיה לפריפריה...גם גובה המון מיסים בדרך... מה גם שהפריפריה בארץ היא מאוד קרובה למרכז, אפילו במושגים אירופאיים(שלא נאמר אמריקאיים)...ככה שלא ממש קריטי להעביר מפעלים...
 

קרלטון

New member
ואם כבר סטינו מהנושא

למה אין יכולת?
יש לאחוז גבוה מאוד של האוכלוסייה יכולת לקנות דירה, פשוט לא ב-10% משטח מדינת ישראל בו הביקוש נמצא בשיא. הסיבה היא ריכוזיות יתר של האוכלוסייה ושל הפעילות הכלכלית, אם רוצים לפתור את זה אז אין פתרון אינסטנט, יש ליצור תמריצים רציניים (לא מצחיקים כמו היום) לפתיחת עסקים בפריפריה. חוסר במקומות עבודה זו הסיבה המרכזית והמהותית לפערי הביקוש הגדולים כל כך. בלי לטפל בזה ברצינות, כל השאר זה קוסמטיקה. תוך עשור של פיתוח מסיבי, באר שבע למשל יכולה להפוך להיות מטרופולין. ואחרי שמגיעים למסה קריטית מסוימת, התמריצים כבר לא נחוצים. ואם לא רוצים שהממשלה תתערב לנו באיפה לפתוח עסקים, זו גם גישה לגיטימית, במקרה זה אי אפשר לבוא וליילל שהמחירים גבוהים מדי, ביקוש והיצע, וגם ספקולנטים הם חלק מהאיזון הזה.
ואם כבר סטינו מהנושא
אז עוד קצת. מדברים על פרוייקט עיר הבה"דים בתור משהו שיזניק את פיתוח הנגב. איזה מאבקים דרמטים מול הירוקים ומול מי לא. אבל בתכל'ס מדובר בעוד מאותו דבר. העברת מתקנים צבאיים לנגב, ומנגד בנייה נוספת למגורים, עסקים, קמעונאות בשטחים שיתפנו במרכז. מי שמדבר על כך ש-500 אנשים קבע שיגורו באזור צומת הנגב ועוד חיילים שיסעו הלוך וחזור יתרמו משהו לפיתוח הנגב... מעליב את האינטליגנציה. אולי גם העברת חירייה לאתר דודאים תורמת לפיתוח הנגב. נתחיל בלהפוך את האזור למרכז אשפה לאומי, ומזה נתפתח. למה באמת כל כך לחוצים על התוכנית הזאת? היא פשוט תחסוך לצה"ל כסף: http://dover.idf.il/IDF/News_Channels/today/2011/01/2001.htm איזה בלוף. פיתוח משמעותו פעילות אזרחית ולא מתקנים צבאיים. תעשו לי טובה... רוצים לפתח את הנגב? תשאירו את מחנות צריפין ושות' איפה שהם. תנו פטור ממס הכנסה למשך 10 שנים לכל עסק שנפתח דרומה לקריית גת ומעסיק מעל 10 עובדים אשר מתגוררים באזור, פלוס לעסקים קיימים שעונים על אותם קריטריונים ומגדילים את מספר המועסקים בלפחות 50%, ועשיתם חצי מהעבודה. תנו השתתפות במימון אטרקטיבי לכל עסק כזה. ינסו לתחמן? נכון, בכל תחום דומה מנסים לתחמן, ובכל תחום דומה יש מנגוני אכיפה שמצמצמים את זה למינימום האפשרי.
 

טשאפק

New member
תחבורה ציבורית

ואם כבר סטינו מהנושא
אז עוד קצת. מדברים על פרוייקט עיר הבה"דים בתור משהו שיזניק את פיתוח הנגב. איזה מאבקים דרמטים מול הירוקים ומול מי לא. אבל בתכל'ס מדובר בעוד מאותו דבר. העברת מתקנים צבאיים לנגב, ומנגד בנייה נוספת למגורים, עסקים, קמעונאות בשטחים שיתפנו במרכז. מי שמדבר על כך ש-500 אנשים קבע שיגורו באזור צומת הנגב ועוד חיילים שיסעו הלוך וחזור יתרמו משהו לפיתוח הנגב... מעליב את האינטליגנציה. אולי גם העברת חירייה לאתר דודאים תורמת לפיתוח הנגב. נתחיל בלהפוך את האזור למרכז אשפה לאומי, ומזה נתפתח. למה באמת כל כך לחוצים על התוכנית הזאת? היא פשוט תחסוך לצה"ל כסף: http://dover.idf.il/IDF/News_Channels/today/2011/01/2001.htm איזה בלוף. פיתוח משמעותו פעילות אזרחית ולא מתקנים צבאיים. תעשו לי טובה... רוצים לפתח את הנגב? תשאירו את מחנות צריפין ושות' איפה שהם. תנו פטור ממס הכנסה למשך 10 שנים לכל עסק שנפתח דרומה לקריית גת ומעסיק מעל 10 עובדים אשר מתגוררים באזור, פלוס לעסקים קיימים שעונים על אותם קריטריונים ומגדילים את מספר המועסקים בלפחות 50%, ועשיתם חצי מהעבודה. תנו השתתפות במימון אטרקטיבי לכל עסק כזה. ינסו לתחמן? נכון, בכל תחום דומה מנסים לתחמן, ובכל תחום דומה יש מנגוני אכיפה שמצמצמים את זה למינימום האפשרי.
תחבורה ציבורית
כאשר תושלם סוף-סוף, באיחור של כמה שנים טובות, המסילה הכפולה ת"א-ב"ש (ולאחריה - המסילה המהירה אשקלון-ת"א, שתחובר לעיירות מערב הנגב) יהיה אפשר לגור בב"ש ולעבוד בת"א, במחיר של אי-נוחות נסבלת - שעה ורבע נסיעה לכל כיוון נניח.
 

קרלטון

New member
לפתרון הזה

תחבורה ציבורית
כאשר תושלם סוף-סוף, באיחור של כמה שנים טובות, המסילה הכפולה ת"א-ב"ש (ולאחריה - המסילה המהירה אשקלון-ת"א, שתחובר לעיירות מערב הנגב) יהיה אפשר לגור בב"ש ולעבוד בת"א, במחיר של אי-נוחות נסבלת - שעה ורבע נסיעה לכל כיוון נניח.
לפתרון הזה
יש יתרון, שהוא מיושם בקלות יחסית ובעלות נמוכה. אבל הוא חלקי ולא באמת מספק. האוכלוסייה בעיירות מערב הנגב לא מצדיקות, ולא יצדיקו בעתיד הנראה לעין, סלילת מסילת רכבת. כל הגישה של פיזור האוכלוסיה הגיעה כהכוונה ממשלתית של התפרסות ברחבי הארץ, צמיחה טבעית לא היתה יוצרת את העיירות האלה. ההתפתחות שלהן מעתה והלאה צריכה להתבסס על מרכז אוכלוסין גדול סמוך, לדחוף עוד מסילות רכבת לכל עיירה של 20,000 איש לא יתן הרבה. שעה ורבע נשמע לי אופטימי. תבנה תסריט של אדם היוצא מביתו בבית שבע ועובד נגיד באחד מבנייני המשרדים ברמת גן. כמה זמן יקח לו להגיע לעבודה בעזרת הרכבת? 10 דקות מביתו לרכבת. 5 דקות המתנה. 50 דקות נסיעה. מתחנת הרכבת, איך יגיע למקום העבודה? באוטובוס? מונית שירות? המתנה פלוס הנסיעה תקח פחות מ-25 דקות בבוקר? הגענו בקלות לשעה וחצי. או שכל אלה צריכים לעבוד בעזריאלי. גם היום הוא יכול להגיע עם רכבו תוך קצת יותר משעה וחצי. אז יהיה שינוי בשוליים, אבל אני מדבר על משהו במימדים אחרים לגמרי.
 

KobeRider

New member
אני מסכים עם זה

לפתרון הזה
יש יתרון, שהוא מיושם בקלות יחסית ובעלות נמוכה. אבל הוא חלקי ולא באמת מספק. האוכלוסייה בעיירות מערב הנגב לא מצדיקות, ולא יצדיקו בעתיד הנראה לעין, סלילת מסילת רכבת. כל הגישה של פיזור האוכלוסיה הגיעה כהכוונה ממשלתית של התפרסות ברחבי הארץ, צמיחה טבעית לא היתה יוצרת את העיירות האלה. ההתפתחות שלהן מעתה והלאה צריכה להתבסס על מרכז אוכלוסין גדול סמוך, לדחוף עוד מסילות רכבת לכל עיירה של 20,000 איש לא יתן הרבה. שעה ורבע נשמע לי אופטימי. תבנה תסריט של אדם היוצא מביתו בבית שבע ועובד נגיד באחד מבנייני המשרדים ברמת גן. כמה זמן יקח לו להגיע לעבודה בעזרת הרכבת? 10 דקות מביתו לרכבת. 5 דקות המתנה. 50 דקות נסיעה. מתחנת הרכבת, איך יגיע למקום העבודה? באוטובוס? מונית שירות? המתנה פלוס הנסיעה תקח פחות מ-25 דקות בבוקר? הגענו בקלות לשעה וחצי. או שכל אלה צריכים לעבוד בעזריאלי. גם היום הוא יכול להגיע עם רכבו תוך קצת יותר משעה וחצי. אז יהיה שינוי בשוליים, אבל אני מדבר על משהו במימדים אחרים לגמרי.
אני מסכים עם זה
לא חושב ששינוע אנשים מהפרברים למרכז הוא פתרון טוב. צריך להוציא את העסקים החוצה וליצור מרכזי עסקים מחוץ לת"א. איירפורט סיטי הוא דוגמא טובה [למרות שהוא טכנית עדיין במרכז]. אפשר למנף את הנוכחות של אינטל בקריית גת למשהו הרבה יותר משמעותי. הבעיה העיקרית היא שהרבה מאוד מהעסקים הגדולים והבילאומיים [50% מהחברות ברמת החייל למשל], לא ירצו את הבניין הראשי שלהם מחוץ לת"א, יש לזה בעיות PR כאשר מביאים משקיעים, אורחים וכו'.
 

קרלטון

New member
אוקיי

אני מסכים עם זה
לא חושב ששינוע אנשים מהפרברים למרכז הוא פתרון טוב. צריך להוציא את העסקים החוצה וליצור מרכזי עסקים מחוץ לת"א. איירפורט סיטי הוא דוגמא טובה [למרות שהוא טכנית עדיין במרכז]. אפשר למנף את הנוכחות של אינטל בקריית גת למשהו הרבה יותר משמעותי. הבעיה העיקרית היא שהרבה מאוד מהעסקים הגדולים והבילאומיים [50% מהחברות ברמת החייל למשל], לא ירצו את הבניין הראשי שלהם מחוץ לת"א, יש לזה בעיות PR כאשר מביאים משקיעים, אורחים וכו'.
אוקיי
המשרדים הראשיים עדיין יכולים להישאר בת"א. חלק מפעילות הפיתוח / ייצור / תפעול יכולה לצאת. יש בעומר למשל פארק תעשייה דומה למה שקיים באיירפורט סיטי רק בקטן יותר, שכולל משרדים של חברות כמו פריסקייל, רד בינת, אם-סיסטם, אלווריון. http://www.omer.muni.il/hadover/omer/park_heb.htm
 

רואי5555

New member
אם אין בעיה

אוקיי
המשרדים הראשיים עדיין יכולים להישאר בת"א. חלק מפעילות הפיתוח / ייצור / תפעול יכולה לצאת. יש בעומר למשל פארק תעשייה דומה למה שקיים באיירפורט סיטי רק בקטן יותר, שכולל משרדים של חברות כמו פריסקייל, רד בינת, אם-סיסטם, אלווריון. http://www.omer.muni.il/hadover/omer/park_heb.htm
אם אין בעיה
למצוא פתרונות אז אולי זאת לא הבעיה :)
 

קרלטון

New member
הבעייה היא שהפתרונות האלה לא מתאימים לממשל

אם אין בעיה
למצוא פתרונות אז אולי זאת לא הבעיה :)
הבעייה היא שהפתרונות האלה לא מתאימים לממשל
אף פוליטיקאי בר דעת לא ידחוף פרוייקט שאת פירותיו אפשר לראות רק בעוד עשור. אף פקיד במשרד האוצר לא יוותר על הכנסות ממסים היום רק כדי ליצור מציאות דמוגרפית שונה במדינה בעתיד. המציאות הדמוגרפית הזאת תתן איכות חיים טובה יותר לאזרחים, אבל מבלי להעלות משמעותית את הכנסות הממשלה. בשביל מה זה טוב? תאר לעצמך כמה יפסידו על מסים כאשר מחירי הדירות הממוצעים ירדו. ובמציאות בה המדינה מרוויחה הרבה כסף על כל ליטר דלק שאתה צורך, מה פתאום לדחוף לכיוון של צמצום זמן הנסיעה שלך לעבודה? בוא נבנה עוד כבישים.
 

טשאפק

New member
כל זאת בהנחת תום לב

הבעייה היא שהפתרונות האלה לא מתאימים לממשל
אף פוליטיקאי בר דעת לא ידחוף פרוייקט שאת פירותיו אפשר לראות רק בעוד עשור. אף פקיד במשרד האוצר לא יוותר על הכנסות ממסים היום רק כדי ליצור מציאות דמוגרפית שונה במדינה בעתיד. המציאות הדמוגרפית הזאת תתן איכות חיים טובה יותר לאזרחים, אבל מבלי להעלות משמעותית את הכנסות הממשלה. בשביל מה זה טוב? תאר לעצמך כמה יפסידו על מסים כאשר מחירי הדירות הממוצעים ירדו. ובמציאות בה המדינה מרוויחה הרבה כסף על כל ליטר דלק שאתה צורך, מה פתאום לדחוף לכיוון של צמצום זמן הנסיעה שלך לעבודה? בוא נבנה עוד כבישים.
כל זאת בהנחת תום לב
שהפער מרכז-פריפריה אינו משרת אינטרסים אישיים של מקבלי החלטות - שהם לרוב תושבי המרכז, ובעלי נכסים במרכז.
 

רואי5555

New member
את מי משרת הפוליטיקאי בר הדעת?

הבעייה היא שהפתרונות האלה לא מתאימים לממשל
אף פוליטיקאי בר דעת לא ידחוף פרוייקט שאת פירותיו אפשר לראות רק בעוד עשור. אף פקיד במשרד האוצר לא יוותר על הכנסות ממסים היום רק כדי ליצור מציאות דמוגרפית שונה במדינה בעתיד. המציאות הדמוגרפית הזאת תתן איכות חיים טובה יותר לאזרחים, אבל מבלי להעלות משמעותית את הכנסות הממשלה. בשביל מה זה טוב? תאר לעצמך כמה יפסידו על מסים כאשר מחירי הדירות הממוצעים ירדו. ובמציאות בה המדינה מרוויחה הרבה כסף על כל ליטר דלק שאתה צורך, מה פתאום לדחוף לכיוון של צמצום זמן הנסיעה שלך לעבודה? בוא נבנה עוד כבישים.
את מי משרת הפוליטיקאי בר הדעת?
 

טשאפק

New member
במדינה מערב אירופית טיפוסית

לפתרון הזה
יש יתרון, שהוא מיושם בקלות יחסית ובעלות נמוכה. אבל הוא חלקי ולא באמת מספק. האוכלוסייה בעיירות מערב הנגב לא מצדיקות, ולא יצדיקו בעתיד הנראה לעין, סלילת מסילת רכבת. כל הגישה של פיזור האוכלוסיה הגיעה כהכוונה ממשלתית של התפרסות ברחבי הארץ, צמיחה טבעית לא היתה יוצרת את העיירות האלה. ההתפתחות שלהן מעתה והלאה צריכה להתבסס על מרכז אוכלוסין גדול סמוך, לדחוף עוד מסילות רכבת לכל עיירה של 20,000 איש לא יתן הרבה. שעה ורבע נשמע לי אופטימי. תבנה תסריט של אדם היוצא מביתו בבית שבע ועובד נגיד באחד מבנייני המשרדים ברמת גן. כמה זמן יקח לו להגיע לעבודה בעזרת הרכבת? 10 דקות מביתו לרכבת. 5 דקות המתנה. 50 דקות נסיעה. מתחנת הרכבת, איך יגיע למקום העבודה? באוטובוס? מונית שירות? המתנה פלוס הנסיעה תקח פחות מ-25 דקות בבוקר? הגענו בקלות לשעה וחצי. או שכל אלה צריכים לעבוד בעזריאלי. גם היום הוא יכול להגיע עם רכבו תוך קצת יותר משעה וחצי. אז יהיה שינוי בשוליים, אבל אני מדבר על משהו במימדים אחרים לגמרי.
במדינה מערב אירופית טיפוסית
לא הייתה כלל שאלה אם לחבר עיירה כמו שדרות לרשת הרכבות. לא מדובר בסלילה של קו ישיר שדרות-ת"א או נתיבות ת"א, אלא בחיבור לקו (שאין עוררין על נחיצותו) אשקלון-ת"א ממערב, ולב"ש ממזרח. הקו כולו (אשקלון-ב"ש) הוא 60 ק"מ, בתוואי נוח. קווי הרכבת ממודיעין, בית שמש ורחובות מלאים באנשים, שמעדיפים את הרכבת על השימוש ברכב פרטי - כפי שיעידו מגרשי החנייה המלאים. נסיעה של שעה וחצי מדי יום ברכב (בתקווה שלא יהיו פקקים ושכן תהיה חנייה) היא אפשרית, אבל מייגעת יותר מנסיעה שרובה ברכבת. עזריאלי לא לבד, וגם הוא לבדו לא הולך ברגל. ברדיוס של עשר דקות הליכה מתחנות הרכבת בת"א (שאליהן תגיע תוך 65-75 דקות מדלת הבית בב"ש) יש לך היצע מקומות עבודה לא מבוטל בכלל - להערכתי שווה ערך אם לא יותר למה שמציעה באר שבע עצמה. אני צופה די בביטחון שיעור לא מבוטל של יוממים שישתמשו בשירותי הרכבת, הן בבאר-שבע לאחר ההכפלה והן בעיירות מערב הנגב. אנשים אלה, כצרכנים, ידחפו את הפעילות העסקית במקום מגוריהם. הפרויקטים האלה היו צריכים לקום הרבה קודם, כפי שתוכנן אגב. היו גורמים שעשו מאמץ לטרפד אותם, או לפחות לעכבם ולצמצמם, ולא במקרה. כך למשל הוקפאה תוכנית החומש של הרכבת (שכללה את הכפלת המסילה לב"ש) כדי לסתום בור תקציבי לאחר מלחמת לבנון השנייה. החלוקה מרכז-פריפריה במדינה זעירה כמו ישראל היא מלאכותית למדי.
 

קרלטון

New member
כמה אנשים נוסעים מבאר שבע לאשקלון?

במדינה מערב אירופית טיפוסית
לא הייתה כלל שאלה אם לחבר עיירה כמו שדרות לרשת הרכבות. לא מדובר בסלילה של קו ישיר שדרות-ת"א או נתיבות ת"א, אלא בחיבור לקו (שאין עוררין על נחיצותו) אשקלון-ת"א ממערב, ולב"ש ממזרח. הקו כולו (אשקלון-ב"ש) הוא 60 ק"מ, בתוואי נוח. קווי הרכבת ממודיעין, בית שמש ורחובות מלאים באנשים, שמעדיפים את הרכבת על השימוש ברכב פרטי - כפי שיעידו מגרשי החנייה המלאים. נסיעה של שעה וחצי מדי יום ברכב (בתקווה שלא יהיו פקקים ושכן תהיה חנייה) היא אפשרית, אבל מייגעת יותר מנסיעה שרובה ברכבת. עזריאלי לא לבד, וגם הוא לבדו לא הולך ברגל. ברדיוס של עשר דקות הליכה מתחנות הרכבת בת"א (שאליהן תגיע תוך 65-75 דקות מדלת הבית בב"ש) יש לך היצע מקומות עבודה לא מבוטל בכלל - להערכתי שווה ערך אם לא יותר למה שמציעה באר שבע עצמה. אני צופה די בביטחון שיעור לא מבוטל של יוממים שישתמשו בשירותי הרכבת, הן בבאר-שבע לאחר ההכפלה והן בעיירות מערב הנגב. אנשים אלה, כצרכנים, ידחפו את הפעילות העסקית במקום מגוריהם. הפרויקטים האלה היו צריכים לקום הרבה קודם, כפי שתוכנן אגב. היו גורמים שעשו מאמץ לטרפד אותם, או לפחות לעכבם ולצמצמם, ולא במקרה. כך למשל הוקפאה תוכנית החומש של הרכבת (שכללה את הכפלת המסילה לב"ש) כדי לסתום בור תקציבי לאחר מלחמת לבנון השנייה. החלוקה מרכז-פריפריה במדינה זעירה כמו ישראל היא מלאכותית למדי.
כמה אנשים נוסעים מבאר שבע לאשקלון?
קשה לי להבין איך אתה משווה למודיעין, בית שמש ורחובות. אוכלוסייה: אופקים - 24,000 שדרות - 20,000 נתיבות - 27,000 מודיעין - 74,000 בית שמש - 79,000 רחובות - 113,000 התחנות משלוש הערים האלה קרובות יחסית לת"א, ברור שיהיה ביקוש. תושב אופקים יגיע לאשקלון אחרי 50 דקות? ואז עוד 50 דקות לת"א? קצת המתנה באמצע, נסיעות בתוך ת"א, ואנחנו מדברים בקלות על מעל שעתיים לכיוון אחד, לא שאני מתנגד בצורה נחרצת למסילה הזאת, אבל היא לא נותנת שום שינוי מהותי לגבי התעסוקה של התושבים בעיירות האלה. שינוי מהותי לגבי תושבי אופקים יהיה אם יוכלו למצוא עבודה בבאר שבע, במרחק חצי שעה נסיעה (במקרה זה, לא ממש משנה אם זה אוטובוס, רכב, או רכבת). לגבי תושבי נתיבות - באשקלון או בקרית גת. אוקיי, רשמתי - באר שבעים צריכים לחפש עבודה 10 דקות הליכה מעזריאלי. בסדר. אנחנו מדברים על סדרי גודל שונים. אני רואה בעיני רוחי
מיליון איש בב"ש וסביבותיה עוד 20 שנה. אתה מדבר על עוד 10,000 איש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה