...

ThE uVa

New member
זה טוב שהוא רוצה,

זו לא רק בחירה שלו. ולהציג רק צד אחד זה לא לכוון, זה לכפות את הדעה. והנוער של היום [ואולי גם של פעם, וסביר לניח שגם של העתיד], זה אנשים עם דעה קיצונית, שמעולם לא שמעו את הצד השני, והם לא מעוניינים לשמוע, והכל בגלל ההורים שלהם, שהחליטו שצד אחד של המטבע מספיק. וזה לא.
 
תגיד לי,

איך אתה מתכוון לחנך את הילד שלך? לתת לו לראות כל דבר בעולם כדי שיחליט?
 

freshlama

New member
ומה עם

להגיד לו מה אתה בחרת ומה לדעתך נכון, ולהציג לו דעה אחרת או צד אחר. לתת לו לבחור.
 

ThE uVa

New member
*תגידי.

אני אחנך את הילדים שלי בצורה שתאפשר להם בחירה. אני אציג להם כמה שיותר אפשרויות, אני לא אשקר לעצמי, אני בטוחה שאני אציג את הדעה שלי הרבה יותר ואגרום לה לשמע יותר נכונה, כי אני לא שולטת בזה, אבל אני אשתדל להציג כמה שיותר דעות, והם כבר יוכלו להחליט.
 
את חושבת שאין לנו זכות בחירה?

יש לא מעט אנשים שמשנים את הדעה שלהם ב-180 מעלות למה שחנכו אותם.
 

ThE uVa

New member
דווקא כן מעט.

הרוב בוחרים להשאר עם הדעה של ההורים, ואלו שחונכו בצורה של דעה אחת בלבד.. אז בכלל.
 

meitush123

New member
חינכו אותי לערכים מאד ברורים

אבל אף אחד לא חשב מעולם שזה הגיוני לקחת אותי להפגנות או דברים כאלו!
 

snea

New member
אולי לא שמתם לב

אבל כשבבית יש שני הורים באותה דעה, ב90% מהמקרה, אפילו בלי אובר-פוליטיות בבית, הילד ייצא באותה דעה. תסבירו לי איך כמעט כל הקיבוצניקים יוצאים שמאלנים? איך כל מי שנכנס לשומר הצעיר בכיתה ו' בקן קיבוצי נשאר שמאלני גם אחר כך? זה פשוט הסביבה שלו... גם אם המתנחלים לא היו לוקחים את ילדיהם להפגנה(שדרך אגב, אנשי חינוך כן אומרים שזה טוב כי ככה הילד רואה בעצמו חלק חשוב מהמשפחה) הם היו יוצאים באותה דעה... ולהגיד שאין חשיפה לצד השני זה שטויות, כי באינטרנט אתה יכול לקרוא הכל.
 

freshlama

New member
בקשר לאינטרנט

אני מכיר מישהו שחזר בשאלה לפני שלוש שנים. הוא היה חרדי. לא הייתה לו גישה למחשב אפילו. ההורים שלו אמרו שזה מרעיל את המוח שלו.
 

snea

New member
זה רק מראה

שאפשר לשנות את דעותיך גם אם ההורים פנאטים.
 

Continuum

New member
..

שוב, אפשר לחנך בדרך הרבה יותר פתוחה. אם בסוף הילד שלך יוצא כמוך, אז זה בגלל הבן אדם שהוא הפך להיות, שהוא דומה לך, ולא בגלל שאתה בחרת בשבילו. אני מאמין שיש גם שמאלנים שעושים אותו דבר כמו המתנחלים, פשוט המתנחלים עושים את זה הרבה, הרבה יותר. חלק מהקטע של המשיחיות, אתם יודעים..
 

snea

New member
המשיחיות זה בולשיט, אתה יודע...

תמיד כשאין מה להגיד אומרים שהמתנחלים הם משיחיים והדיון נסגר. מספיק להשתמש במילה הזאת כי היא כבר שחוקה וחסרת משמעות. הרבה פעמים הילדים יוצאים כמו ההורים כי זה בחינוך - התפוח, בדרך כלל, לא נופל רחוק מהעץ. עניין ההתיישבות, הפוליטיקה, ההפגנות הוא חלק חזק מאוד בחברה ובקהילה שם, וככה מן הסתם גם יוצא שהילדים מעורבים שם. הרי מה זה תנועת נוער? בואו לא נהיה צבועים - אין הרבה מקום לחשיבה על הצד השני - ואני יודע על זה מבפנים.
 

Continuum

New member
..

אני גם לא בעד תנועות נוער פוליטיות. לפחות לא כאלה שתופסות ילדים בכיתה ה'.. אבל שם זה *הרבה* יותר מתון.
 

snea

New member
המדינה נבנתה על תנועות נוער...

וכמובן כולן פוליטיות. וברור שזה הרבה יותר מתון - אבל זה מגיע בסופו של דבר לאותה מטרה... גם אצל המתנחלים יש מורעלים יותר ומורעלים פחות.
 

Continuum

New member
המדינה כבר בנויה

המטרה היא לא דבר מוחלט וההבדל בקיצוניות הוא בדיוק הקו גבול שאני מדבר עליו שאסור לחצות.
 
המדינה נבנתה על רובים מצ'כיה.

את ההבדלים בין המתנחלים לבין הציבור החילוני במדינה (חילוני זה לא כל מי שלא שם כיפה, חילוני זה מי שלא מבין למה לעזאזל יהודים צריכים לשבת בחברון) צריך לחפש גם בקלישאות המעצבנות מן הסוג הזה ("בזכות תנועות הנוער..." יאדה יאדה יאדה).
 

snea

New member
נראה לי שפספסתם את הנקודה

כשאמרתי שזאת אותה מטרה, התכוונתי שהמטרה היא העברת העמדות של הגוף אל החניכים.
 

Continuum

New member
נראה לי שאתה מבולבל.

ותנועות הנוער הפוליטיות מעבירות עמדות לחניכים בצורה *מאוד* מתונה בדרך כלל, כמעט מתקבלת על הדעת ממש. אפשר למרוד בערכים של תנועת הנוער שלך (ואני מדבר מניסיון), אבל כמעט בלתי אפשרי למרוד בערכים שההורים שלך גרמו לך לעבוד אותם, ולא סתם חינכו אותך אליהם, בגיל כל כך צעיר.
 

snea

New member
כיום זה עובד ככה

כי תנועות הנוער הבינו שלהיות קשוחים זה כבר לא עובד. ואני גם אומר את זה מנסיון אישי של אבא שלי, שכשבזמנו עזב את השומר הצעיר, זה היה עניין מאוד גדול בקיבוץ שבו הוא חי. וזה מאוד מאוד אפשרי למרוד בערכי ההורים - הרבה מאוד אנשים חוזרים בשאלה/תשובה לדוגמה.
 
למעלה