211

מצב
הנושא נעול.
אכן, זהו 3643

קבלו תיקון בנושא הזה + תוספת מפתיעה
ראשית: מספרו הפנימי 3643 . לא 3645 . שנית: עובדים עליו שני אחים שקיבלו אותו חדש והם מטפחים אותו מההתחלה בצורה יוצאת דופן, כולל ווקס ופוליש... כשאחד האחים חולה או במילואים אז השני עובד כל היום... הם פשוט לא מרשים לאף אחד "לגעת בסחורה"... הם לא מוכנים לקבל אוטובוס חדש מה שגורם בדן להרבה כאבי ראש בהנהלה. דרך אגב, לאוטובוס הזה יש מנוע משופר ולא המנוע האורגינאלי של הסידרה הזאת. הסיפור הזה מזכיר לי מקרה דומה עם אוטובוס ליילנד ישן שמספרו הפנימי היה 1098 . לא זוכר שנת יצור , אבל הרבה שנים אחרי שהאוטובוסים מהסידרה הזאת ואפילו הרבה אחריו "יצאו לפנסיה" הוא המשיך לעבוד, וזאת בגלל אדם בשם יורם שעבד ביום במוסך צ"ד של דן ובלילות עבד עליו בקו 54 . כמו כן האוטובוס הזה (ועכשיו בטח יהיו כאלה שיזכרו...) עבד בבוקר כמה שעות בקו הפנימי של לשכת הגיוס בתל השומר. למי שלא נזכר, זה היה אוטובוס עם דלתות מתקפלות , ספסלים מעץ (לא כסאות), חלונות שמרימים ונתפסים בצדדים... כשכבר היו מאנים זה נראה כבדיחה, ובדיחה הרבה יותר בדיחתית מאשר היום 3643. בכל אופן המאן הזה נראה כמעט כמו חדש. אבל אנשים לא הבינו איך אוטובוס כזה עובד , ועד שלא השביתו אותו "מגבוה" הוא עבד ועבד ועבד... יש אולי מישהו שזוכר ???
אכן, זהו 3643
נסעתי בו בקו 4 לפני שנתיים ואני זוכר שגם מבפנים הוא שמור. אגב, אף פעם לא הודבקו עליו פרסומות ומאחור יש סמל מאוד גדול של מ.א.ן. מה ההבדל במנוע שלו? ומה היה מס' כוחות הסוס באוטובוסים עד 3721 (כולל המקור ב-3643) לעומת אלו שאחרי 3722?
 

ארזS

New member
מנסה לענות...

אכן, זהו 3643
נסעתי בו בקו 4 לפני שנתיים ואני זוכר שגם מבפנים הוא שמור. אגב, אף פעם לא הודבקו עליו פרסומות ומאחור יש סמל מאוד גדול של מ.א.ן. מה ההבדל במנוע שלו? ומה היה מס' כוחות הסוס באוטובוסים עד 3721 (כולל המקור ב-3643) לעומת אלו שאחרי 3722?
מנסה לענות...
אבל לא כל כך יודע... האוטובוס שמור בגלל שני האחים שנוהגים בו לבדם וכנראה שאף אחד בדן לא רוצה להתחיל איתם... במקור היה לו מנוע כמו בסדרה מ- 3629 עד 3721 שהיתה אחת הסדרות הפחות מוצלחות בדן אבל פרטים טכניים רחוקים ממני, אז צר לי שלא יכול להשיב. אולי מישהו אחר.
 

mister K

New member
בדיוק! זה האוטובוס! 3643

אכן, זהו 3643
נסעתי בו בקו 4 לפני שנתיים ואני זוכר שגם מבפנים הוא שמור. אגב, אף פעם לא הודבקו עליו פרסומות ומאחור יש סמל מאוד גדול של מ.א.ן. מה ההבדל במנוע שלו? ומה היה מס' כוחות הסוס באוטובוסים עד 3721 (כולל המקור ב-3643) לעומת אלו שאחרי 3722?
בדיוק! זה האוטובוס! 3643
באמת היה סמל גדול של מ.א.ן על מכסה המנוע ונדמה לי שגם היו טסות על הגלגלים. ראיתי אותו עומד בתחנה של קו 4 אך עם הספרה 7 על הצג (הייתה לי יותר משעה לחכות לאוטובוס שלי אז ירדתי לראות את האוטובוסים החדשים של קו 5 ו-3643 עמד מאחוריהם בתחנה של קו 4).
 

ארזS

New member
גם זה נכון...

בדיוק! זה האוטובוס! 3643
באמת היה סמל גדול של מ.א.ן על מכסה המנוע ונדמה לי שגם היו טסות על הגלגלים. ראיתי אותו עומד בתחנה של קו 4 אך עם הספרה 7 על הצג (הייתה לי יותר משעה לחכות לאוטובוס שלי אז ירדתי לראות את האוטובוסים החדשים של קו 5 ו-3643 עמד מאחוריהם בתחנה של קו 4).
גם זה נכון...
הטסות על הגלגלים. ככה זה כשיש שני אחים שמטפלים באוטובוס שלהם יותר מהפרייבט... וראית אותו עם הספרה 7 כי יתכן והוא עשה "חצי טור" בקו 7 (יש דברים כאלה בדן שמבצעים חצאי טורים או טורים בקווים אחרים) או שפשוט בהפסקה הנהג החליף מספר. גם זה קורה...
 

seffic

New member
מה זה טור או חצי טור?

גם זה נכון...
הטסות על הגלגלים. ככה זה כשיש שני אחים שמטפלים באוטובוס שלהם יותר מהפרייבט... וראית אותו עם הספרה 7 כי יתכן והוא עשה "חצי טור" בקו 7 (יש דברים כאלה בדן שמבצעים חצאי טורים או טורים בקווים אחרים) או שפשוט בהפסקה הנהג החליף מספר. גם זה קורה...
מה זה טור או חצי טור?
 

ארזS

New member
טור / חצי טור

מה זה טור או חצי טור?
טור / חצי טור
טור זה מתחנת קצה אחת של הקו לצד השני ובחזרה. חצי טור זה רק חצי מזה. כלומר מתחנת קצה אחת לצד השני. זה ביטוי נפוץ ב"דן". לא יודע איך זה ב"אגד".
 
מה מס' הרישוי החיצוני שלו ???

בדיוק! זה האוטובוס! 3643
באמת היה סמל גדול של מ.א.ן על מכסה המנוע ונדמה לי שגם היו טסות על הגלגלים. ראיתי אותו עומד בתחנה של קו 4 אך עם הספרה 7 על הצג (הייתה לי יותר משעה לחכות לאוטובוס שלי אז ירדתי לראות את האוטובוסים החדשים של קו 5 ו-3643 עמד מאחוריהם בתחנה של קו 4).
מה מס' הרישוי החיצוני שלו ???
 
אני מודה לך ../images/Emo70.gif לילה טוב ../images/Emo127.gif

40-718-54 אם אינני טועה
אני מודה לך
לילה טוב
 

seffic

New member
תוכל לתת כמה פרטים מזהים

בדיוק! זה האוטובוס! 3643
באמת היה סמל גדול של מ.א.ן על מכסה המנוע ונדמה לי שגם היו טסות על הגלגלים. ראיתי אותו עומד בתחנה של קו 4 אך עם הספרה 7 על הצג (הייתה לי יותר משעה לחכות לאוטובוס שלי אז ירדתי לראות את האוטובוסים החדשים של קו 5 ו-3643 עמד מאחוריהם בתחנה של קו 4).
תוכל לתת כמה פרטים מזהים
האם הוא צבוע בצבע לבן או קרם? והאם הספרות שלו דיגיטליות או לא?
 

עופר14

New member
3643

אוטובוס דן משנת 1984
היום ראיתי בתחנה המרכזית בתל אביב, אוטובוס דן מודל 84 שהיה בשירות! נדמה לי שמספרו היה 3645, הצביעה שלו במצב מצויין ואילולא מספר הרישוי (40-718-54) לא הייתי מנחש שהוא מודל 84. חשבתי שכבר הוציאו משירות בדן את כל האוטובוסים שיוצרו עד שנת 87. מסתבר שלא!
3643
זה האוטובוס היחידי בדן מסדרת ה 36 שעדין נוסע מספר הרישוי שלו 54 713 40 והוא שייך לחבר אילן מזרחי
 
ארז תודה רבה!!!

211
אחרי חיפוש די ארוך מצאתי סוף סוף תמונה שצילמתי בשנת 1987 במסוף האוטובוסים "רימון" של "דן" בקרית אונו. כאן אתם יכולים לראות את האוטובוס בעל המספר הפנימי 211 כשהגיע חדש, ללא מזגן (שהורכב בשלב מאוחר יותר) וגם עדיין עם המספרים (של מספר הקו) שעדיין לא היו דיגיטליים (וגם זה הוחלף אח"כ...)
ארז תודה רבה!!!
אולי יש לך עוד תמונות של אוטובוסי דן?
 

ארזS

New member
תשובה:

ארז תודה רבה!!!
אולי יש לך עוד תמונות של אוטובוסי דן?
תשובה:
לצערי אין לי, אבל אני מתכוון בקרוב למצוא את הזמן ולצלם קצת אוטובוסים בשביל הפורום וגם בשביל האתר שהצחקן אמר שצריך להיות . דרך אגב, מה עם האתר הזה ?
 
כמה שאלות על הפולרים

211
אחרי חיפוש די ארוך מצאתי סוף סוף תמונה שצילמתי בשנת 1987 במסוף האוטובוסים "רימון" של "דן" בקרית אונו. כאן אתם יכולים לראות את האוטובוס בעל המספר הפנימי 211 כשהגיע חדש, ללא מזגן (שהורכב בשלב מאוחר יותר) וגם עדיין עם המספרים (של מספר הקו) שעדיין לא היו דיגיטליים (וגם זה הוחלף אח"כ...)
כמה שאלות על הפולרים
1. מישהו יודע למה הפולרים היו קצרים בערך בשורת כיסאות מהפושרים? (201-240 לעומת 241 ומעלה) 2. מדוע לא היה לפולרים 201-240 טמבון מאחור, אלא רק רצועות גומי? 3. ואני חוזר על שאלתי הישנה בנוגע למזגנים: מדוע הם נראו כיחידה וחצי מקדימה וחצי יחידה מאחור בפולרים, לעומת יחידה על כל פרק בפושרים? 4. ללא קשר לפולרים: מה הייתה הסיבה להרכבת המזגן על אוטובוסים מסוג M.A.N SL (אולי 240) שיוצרו תחילה ללא מזגן, כדוגמת 3555, 3569 ועוד... כמו-כן מה היה ההבדל במנוע בין ה-SL המרובעים, תואמי 211 (עם או בלי מזגן) עד 3721 לעומת 3722 ומעלה? ידוע לי שהיה הבדל, גם בצליל המנוע וגם בספידומטר.
 

mister K

New member
יופי של תמונה!

211
אחרי חיפוש די ארוך מצאתי סוף סוף תמונה שצילמתי בשנת 1987 במסוף האוטובוסים "רימון" של "דן" בקרית אונו. כאן אתם יכולים לראות את האוטובוס בעל המספר הפנימי 211 כשהגיע חדש, ללא מזגן (שהורכב בשלב מאוחר יותר) וגם עדיין עם המספרים (של מספר הקו) שעדיין לא היו דיגיטליים (וגם זה הוחלף אח"כ...)
יופי של תמונה!
אני פשוט מת על מפרקיים וגם יש לי סימפטיה לקו 55 למרות שכיום פועלים בו רק אוטובוסים רגילים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה