1702הקאמרטה הישראלית י-ם-בעיקר מוצרט

elybikoret

New member
1702הקאמרטה הישראלית י-ם-בעיקר מוצרט

1702הקאמרטה הישראלית י-ם-בעיקר מוצרט
צילומים-יחצן.

כל התזמורת בארץ נמצאים כעת בחופשה.העונה החדשה תתחיל בחודש אוקטובר.
הקאמרטה הישראלית י-ם מקיימת שני קונצרטים מיוחדים עד לפתיחת העונה ב8.11 בבית התרבות בסביון.

הקונצרט המיוחד הראשון התקיים אתמול באולם צוקר בהיכל התרבות והשני יתקיים באותו מקום ב15.10 ובתכנית שתיהיה בשיתוף עם מגזין אופוס יושמעו שלושה קונצ'טים לחליל והסימפוניה מס 52 מאת היידן.
אתמול שמעתי את הקונצרט המיוחד הראשון בניצוחו של אלכסנדר ברנשטיין וסולנית הסופרן לורה קלייקום בשם"בעיקר מוצרט".

המנצח ברנשטיין ניצח על הקונצרט בצורה עדינה,לא ראותנית והכין את התזמורת היטב.הוא ביצוח שקט ,בחן וללא תנועות מיותרות.


ברנשטיין משמש כמנהל האמנותי של פסטיבל אופוס למוסיקה קלאסית וניצח על תזמורות ידועות בארץ ובעולם.

כפתיחה שמענו את הסימפוניה מס 33 מאת מוצרט.זאת סימפוניה עם מוסיקה עליזה,שמחה,אפשר לומר קלילה והצלילים ששמענו היו חמים,מלטפים נהדרים.
את הסימפוניה כתב אחרי מסע באירופה ובה ניכרים השפעות מהמקומות שביקר.כאשר חזר מהמסע התישב לשנתיים בזלצבורג עד שעבר לוינה ושם כתב סימפוניה זו ביחד עם מס 32 ו34.
בסימפוניה דואטים מקסימים ביופים בין כלי הנשיפה וכלי הקשת.יש בסימפוניה אלמנטים ריקודיים .
סימפוניה יפה בביצוע טוב מאוד.

בהמשך שמענו שלוש אריות קונצרטיות כאשר הסולנית הסופרן לורה קלייקום ביצעה טוב מאוד אם כי לפעמים קולה נשמע כצעקה בטונים הגבוהים דבר שלא פגע בביצוע היפה של שלוש האריות.
לזמרת קול סופרן חזק,המעברים בין הסולמות היוהנקיים מאוד
היא קיבלה בשנת 2009 את פרס הגראמי ונחשבה לסופרן הקולורטורו הטובה של הדור.מאז עברו 9 שנים שעשו את שלהם.
היא כבשה את הבמה בלבביות שלה וביופי הופעתה.
זה אינו הביקור הראשון שלה בישראל.היום היא מופיעה ברוב בתי האופרה המפורסמוים בעולם.

האריה הראשונה ששמענו הנה אריה מתוך אופרה בשם 'ההרמון 'שמוצרט לא סיים.
האריה השניה נועדה להתבצע באופרה של מלחין אחר . גם האריה השלישית שכתב בגיל 19 נועדה להיות מושרת באופרה של מלחין אחר.
לבצע אריה של מלחין אחד באופרה של מלחין אחר היה דבר מקובל באותם הימים.

לסיום הקונצרט שמענו את השישיה מאת צ'יקובסקי לכלי קשת -זכרונות פירנצה-שעובדה לתזמורת שלמה.
היצירה כשישיה עשתה בעיות לציקובסקי כי הוא לא ידע איך לסדר את הדו שיח בין ששת הכלים שביצירה.
היצירה נכתבה לאור בקשה של האגודה למוסיקה קאמרית של סנט פטרבורג שציקובסקי היה בה חבר כבוד .
הוא כתב את היצירה אך שלח אותה לאגודה שיתקנו אותה אם ימצאו לנכון והם הציעו תיקונים לשני הפרקים האחרונים.
לאחר שתיקן אותה היא סוף כל סוף הושמעה וזכתה להצלחה גדולה.
היא נקראת זכרונות פירנצה כי יש בה פרק שכתב בזמן שהיה בפירנצה.

העיבוד התזמורתי יפה מאוד.יש בה עושר צלילים רב.היצירה בביצוע התזמורת השלמה נשמעת אחרת ויש לה יופי משלה שונה מהרושם המשאירה היצירה כשישיה.
העיבוד יפה מאוד.
הנגנית הראשית ניגנה כמה קטעי סולו ביצירה בצורה נהדרת ,מלאת רגש וחום .
היצירה שזכתה למחיאות הכפיים הסוערות ביותר בכל הקונצרט.

לראות או לא לראות : קונצרט יפה, מוסיקה יפה,ביצוע טוב מאוד.הנאה מלאה.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 22/9/2018 09:07







אלי ליאון
[email protected]
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי
מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן
Word press





 
למעלה