Lhuna3
Well-known member
בהחלטקודם כל אני מסכימה איתך, ואחרי שהוצאתי את הקיטור שלי על זה יותר קל לי לקבל את הסדרה על מה שהיא (ואני מסכימה שהיא לא מתיימרת להיות משהו אחר ממה שהסברת, ועדיין זכותי להתעצבן על זה). ולכן גם המשכתי לפרק 3 ונראה לי שאני אמשיך עוד כי אני סוף סוף מצליחה להתרכז בסדרה ואני חייבת הסחת דעת, אבל אפילו אם הסדרה תמיד הייתה כזאת אפשר לבקר אותה ולהגיד שהשטיק שעבד לפני כמעט 20 שנה כבר מרגיש ממוחזר ועייף בשלב הזה.
גם על זה אני מסכימה. כלומר חוץ מהחלק שהוא רוצח בלי להניד עפעף ונהנה מזה, הוא לחלוטין עושה רושם לאורך הזמן של בנאדם שאכפת לו מבני אדם אחרים וממוסר וצדק באופן כללי.אבל אפילו על זה אני לא ממש מסכימה כי אני לא מאמינה שמישהו רואה את הסדרה וקורא במוח את דקסטר כפסיכופט. בפרק ה-3 נדמה לי שיש קטע שאבא-רוח שלו כאילו מתפלא עליו שהוא עזר למישהו ואומר לו - ממתי אכפת לך מהאנשים? סיראסיילי? לדקסטר תמיד היה אכפת מאנשים! היה אכפת לו מריטה, היה אכפת לו מדב, היה אכפת לו אפילו מהילדים של ריטה שלא היו שלו, היה אכפת לו מלומן, היה אכפת לו מהמון אנשים לאורך הסדרה המקורית, אני אפילו זוכרת איזה סצנה באחת העונות הממש ראשונות שאיזה ילדה בת 16 מנסה לשכב איתו והוא מונע את זה, כי הוא יודע שזה לא רק לא חוקי, אלא לא מוסרי (וזה לא שהוא א-מיני כמו שהסדרה ניסתה לטעון בעונה 1 כי מאז כבר ראינו שזה לא המקרה). דקסטר מתנהג בצורה מוסרית בכל אספקט כמעט בחיים שלו. הדבר היחיד ש"אומר" לנו שהוא פסיכופט זה הוא.
לגבי זה באמת אני לא יודעת איך אני מרגישה, אני חושבת שהיה בי חלק שכן מפחד ממנו להיות במחיצתו, למרות שבאמת אין לי שום סיבה להאמין שהוא יפגע בי, אפילו ההיפך הוא הנכון (הוא כנראה היה מנסה להציל אותי אם מישהו אחר היה מנסה לפגוע). ועדיין יש משהו בנפש שנמשכת לרצח/אלימות שמפחיד אותי נורא.הבעיה עם דקסטר היא שהיא מנסה להחזיק את המקל משתי קצותיו. היא משתמשת במילה "פסיכופת" לתאר את דקסטר, אבל הוא אף פעם לא נרשם אצלי במוח כ"פסיכופת", הוא אף פעם לא מפחיד אותי, אם הוא היה בן אדם אמיתי, ולאור כל מה שאני יודעת עליו, לא הייתי מפחדת להיות איתו באותו חדר כי לא הייתי מאמינה בחיים שהוא ינסה לפגוע בי.
גם אני לא אוהבת בכלל וויס-אובר ואני חושבת שדווקא בתחילת הסדרה זה הפריע לי יותר, וכן אני מסכימה איתך שזה אחד האלמנטים שמדגישים שהיא לא באותה רמה יצירתית של הדרמות האיכותיות באמת. אני התרגלתי לזה וזה לא מציק לי כבר, אבל מבינה אותך.ואני חייבת להתלונן על עוד דבר, וזה כמה שהסדרה מאכילה אותנו בכפית שאני מרגישה זלזול רציני בתור צופה. לא מספיק שיש ווייס אובר שאומר לנו כל מחשבה שיש לדקסטר בראש, אלא יש לנו את אבא-רוח שדרך הדיאלוגים שלו שלו אנחנו אמורים להבין מה הדילמות של דקסטר. הדוגמא הכי ברורה היא שבפרק שהגעתי אליו יש סצנה שדקסטר יושב במכונית ומסתכל מרחוק על הבן שלו יושב בדיינר עם מישהי. האם לא ברור לנו מה הוא חושב? שההתלבטות שלו היא אם להיחשף לבן שלו או לא? שהוא פוחד שהבן שלו שונא אותו, ואם זאת כן רוצה להתקרב אליו? העובדה שחייבים לדחוף שם דיאלוג בינו לבין אבא רוח שמסביר לנו במילים שדקסטר פוחד שהבן שלו ישנא אותו, מרגיש כ"כ מזלזל בצופים. תנו לנו קצת קרדיט. סרטים וסדרות הצליחו להעביר רגשות כ"כ הרבה יותר מורכבים ולא ברורים בעזרת הכלים של הקולנוע, אתם יודעים, משחק, עריכה, בימוי. ואני יודעת שהאלמנט הזה היה שם בהתחלה, ואיכשהו הוא הרבה יותר צורם לי עכשיו כשראיתי מה סדרות אחרות יכולות לעשות עם האלמנט של "Show, don't tell". כאילו שיט אפילו ב-YOU הסתפקו רק בווייס אובר ולא בעוד דמות שג'ו הוזה כדי לתמלל לנו מה הוא חושב.
אני חושבת שדקסטר אולי לא פסיכופט קלאסי, אבל הוא כן רמה אחת מעבר לאפאתי. כלומר, אי אפשר לרצוח בן אדם (נוראי ככל שיהיה) בלי להניד עפעף ואז לטעון שיש לו רגשות כמו לכולם. נכון שהוא הראה אכפתיות כלפי כמה אנשים בעבר. אבל יש הבדל בין "אני לא רוצה שתמותו" לבין "אני אוהב אתכם" ודקסטר תמיד הרגיש לי כמו "אני לא רוצה שתמותו". אני חושבת שאנחנו כצופים משליכים את הרגשות שלנו עליו ומחליטים בשבילו שהוא אוהב את הדמויות שהזכרת (או לפחות חלק מהן). אבל לי תמיד הרגיש שהוא משתמש בדמויות האלה כדי לא להיות בודד. וזו גם הסיבה שהוא ממשיך לדבר עם האבא-רוח שלו. אפשר להיות לבד ועדין לא לרצות להיות בודד. דקסטר תמיד הרגיש לי כמו אנשים שאני מכירה שרוצים להיות בזוגיות אבל לישון בחדרים נפרדים. או כאלה שהרעיון שלהם לבלות ערב ביחד זה לשבת באותו חדר ביחד כשכל אחד בטלפון שלו מתעסק בשלו אבל הם עדין בחדר ביחד. ככה בכל אופן תמיד דקסטר הרגיש לי.
אני מגדירה את זה כ"אכפת לו".