תשמעו סיפור....
לפני 6 שנים לקחתי משכנתא לטובת שיפוץ גדול. ההלוואה היתה מורכבת משלוש הלוואות: דולרית - של כ-20000 דולר ריבית משתנה - 100000 ש"ח (פריים מינוס חצי) ועוד 100000 ש"ח בריבית קבועה צמודת מדד עם ריבית של 4.88 שלושתן ל-20 שנה שתי ההלוואות הראשונות נתגלו כהלוואות טובות. השלישית כמובן ריבית גבוהה ופניתי לבנק לפני כמה שבועות על מנת לנסות להחליף אותה. הבנק הציע לי לסלק את ההלוואה עם קנס של 13000 ש"ח וזה נראה לי לא כדאי. (האם כך?). אבל לפני כמה ימים קיבלתי מהם מכתב: הם ביצעו בדיקה ומסתבר שהם טעו ובמשך 6 שנים גבו ממני רק את תשלומי הריבית ולא תשלום בגין הקרן. הצטבר סכום נומינאלי שלכ-18500 ש"ח שלא נגבה. הם לא יכולים היום לתקן את המצב ודורשים שנמחזר את ההלוואה. הם הבטיחו שנעשה זאת בתנאים מועדפים השמורים לעובדי הבנק. יש לי פגישה עם אחד הסמנכ"לים שם בשבוע הבא. מה עלי לדרוש? למה לשים לב? תודה! הפישפש.
לפני 6 שנים לקחתי משכנתא לטובת שיפוץ גדול. ההלוואה היתה מורכבת משלוש הלוואות: דולרית - של כ-20000 דולר ריבית משתנה - 100000 ש"ח (פריים מינוס חצי) ועוד 100000 ש"ח בריבית קבועה צמודת מדד עם ריבית של 4.88 שלושתן ל-20 שנה שתי ההלוואות הראשונות נתגלו כהלוואות טובות. השלישית כמובן ריבית גבוהה ופניתי לבנק לפני כמה שבועות על מנת לנסות להחליף אותה. הבנק הציע לי לסלק את ההלוואה עם קנס של 13000 ש"ח וזה נראה לי לא כדאי. (האם כך?). אבל לפני כמה ימים קיבלתי מהם מכתב: הם ביצעו בדיקה ומסתבר שהם טעו ובמשך 6 שנים גבו ממני רק את תשלומי הריבית ולא תשלום בגין הקרן. הצטבר סכום נומינאלי שלכ-18500 ש"ח שלא נגבה. הם לא יכולים היום לתקן את המצב ודורשים שנמחזר את ההלוואה. הם הבטיחו שנעשה זאת בתנאים מועדפים השמורים לעובדי הבנק. יש לי פגישה עם אחד הסמנכ"לים שם בשבוע הבא. מה עלי לדרוש? למה לשים לב? תודה! הפישפש.