תשלום נסיעה ברכבת

GoldenEyes

Well-known member
שאלה לי
אני רוצה להזמין נסיעה ברכבת ליום ראשון
האתר של הרכבת לא מאפשר לי להזמין ללא רב קו
כאשר אני מתחבר לאתר של הרב קו , הוא רוצה ממני טעינה , ויש כסף בכרטיס
אני לא רוצה טעינה
אני רוצה כרטיס ליום ראשון
איך עושים את זה ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שאלה לי
אני רוצה להזמין נסיעה ברכבת ליום ראשון
האתר של הרכבת לא מאפשר לי להזמין ללא רב קו
כאשר אני מתחבר לאתר של הרב קו , הוא רוצה ממני טעינה , ויש כסף בכרטיס
אני לא רוצה טעינה
אני רוצה כרטיס ליום ראשון
איך עושים את זה ?
אם יש לך מספיק יתרה מעל 30 בערך צבור למחיר הנסיעה כפי שמופיע ברב-קו אונליין על הטעינה של כרטיס הרכבת, אתה יכול לעבור ישר בשערי הרציפים ללא טעינה נפרדת.
אם היתרה מתחת ל-30 אך מחיר הנסיעה פחות מכך, יש לבצע טרום תיקוף במכונת הכרטוס [או במכונות התיקוף הקטנות לידם] דרך הפעולה "שימוש בערך צבור לנסיעה הקרובה".
טעינת חוזה כרטיס נסיעה בודדת בנפרד לא מקנה הנחות, תעריף מלא בשקלים.
 

GoldenEyes

Well-known member
אם יש לך מספיק יתרה מעל 30 בערך צבור למחיר הנסיעה כפי שמופיע ברב-קו אונליין על הטעינה של כרטיס הרכבת, אתה יכול לעבור ישר בשערי הרציפים.
אם היתרה מתחת ל-30 אך מחיר הנסיעה פחות מכך, יש לבצע טרום תיקוף במכונת הכרטוס [או במכונות התיקוף הקטנות לידם] דרך הפעולה "שימוש בערך צבור לנסיעה הקרובה".
טעינת חוזה כרטיס נסיעה בודדת בנפרד לא מקנה הנחות, תעריף מלא בשקלים.
תודה
יש יתרה של 150
הנסיעה המסכנה עולה 11
אז מה בדיוק עלי לעשות ?
להכנס לתחנת ולגשת למכונת הכרטיסים ולבחור את הנסיעה ? ולהכניס את הרב קו ?
לא ענין של הנחה , ענין שאני לא מבין למה האתר בכוח רוצה ממני טעינה ולא מאפשר לי לרכוש כרטיס בודד
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תודה
יש יתרה של 150
הנסיעה המסכנה עולה 11
אז מה בדיוק עלי לעשות ?
להכנס לתחנת ולגשת למכונת הכרטיסים ולבחור את הנסיעה ? ולהכניס את הרב קו ?
לא ענין של הנחה , ענין שאני לא מבין למה האתר בכוח רוצה ממני טעינה ולא מאפשר לי לרכוש כרטיס בודד
עם יתרה גבוהה זו אתה יכול לעבור ישר בשער לרציף וגם לצאת בתחנת היעד. זו פתיחת נסיעה ללא חיוב בכניסה, יציאה מתאפשרת בכל תחנה [מאחר והתעריף הגבוה ביותר נהריה-דימונה הוא 68 ויש לך יותר יתרה]. תחויב ביציאה 11 ערך צבור. אפשר, אבל לא חייב לבחור תחנה מראש.
לגשת למכונת הכרטיסים חייבים אם היתרה שלך למשל 29.90, לבחור את תחנת היעד לנסיעה שלך גם אם התעריף הוא 11 [הפעולה נועלת את אפשרות היציאה שלך לתחנה שנבחרה, חיוב בכניסה, יתרה אחרי כניסה {אם היה 29.90} - 18.90, יציאה ללא חיוב]. ואז לעבור לרציף ולצאת בתחנת היעד שנבחרה.
כניסה ישירה לרציף ללא תיקוף מראש כאשר היתרה מתחת ל-30 לא מתאפשרת, לכן יש לבחור תחנה.
אם זאת, אם היתרה יותר מ-30, מעבר ללא תיקוף מראש לצורך יציאה בתחנה שהתעריף עד אליה הוא יותר מהיתרה שיש לך [נניח יתרה 30, אך התעריף הוא 32], נחשבת לנסיעה ללא כרטיס, ואין אפשרות להוספת יתרה כאשר כבר נמצאים באזור המבוקר.
אם זאת, אם יש לך גם חוזה תקופתי בנוסף לערך צבור, ותחנת היעד שלך מחוץ לאזור התקופתי שלך [או אם היעד הוא חלק מחוזה תקופתי טעון ותקף שאינו תקף לתחנת המוצא], יש לבחור תחנה מראש בלי קשר לכמה יתרה יש לך, כי אחרת יציאה לא תתאפשר [תיקוף לא בחוזה הנכון].
 

GoldenEyes

Well-known member
עם יתרה גבוהה זו אתה יכול לעבור ישר בשער לרציף וגם לצאת בתחנת היעד. זו פתיחת נסיעה ללא חיוב בכניסה, יציאה מתאפשרת בכל תחנה [מאחר והתעריף הגבוה ביותר נהריה-דימונה הוא 68 ויש לך יותר יתרה]. תחויב ביציאה 11 ערך צבור. אפשר, אבל לא חייב לבחור תחנה מראש.
לגשת למכונת הכרטיסים חייבים אם היתרה שלך למשל 29.90, לבחור את תחנת היעד לנסיעה שלך גם אם התעריף הוא 11 [הפעולה נועלת את אפשרות היציאה שלך לתחנה שנבחרה, חיוב בכניסה, יתרה אחרי כניסה {אם היה 29.90} - 18.90, יציאה ללא חיוב]. ואז לעבור לרציף ולצאת בתחנת היעד שנבחרה.
כניסה ישירה לרציף ללא תיקוף מראש כאשר היתרה מתחת ל-30 לא מתאפשרת, לכן יש לבחור תחנה.
אם זאת, אם היתרה יותר מ-30, מעבר ללא תיקוף מראש לצורך יציאה בתחנה שהתעריף עד אליה הוא יותר מהיתרה שיש לך [נניח יתרה 30, אך התעריף הוא 32], נחשבת לנסיעה ללא כרטיס, ואין אפשרות להוספת יתרה כאשר כבר נמצאים באזור המבוקר.
אם זאת, אם יש לך גם חוזה תקופתי בנוסף לערך צבור, ותחנת היעד שלך מחוץ לאזור התקופתי שלך [או אם היעד הוא חלק מחוזה תקופתי טעון ותקף שאינו תקף לתחנת המוצא], יש לבחור תחנה מראש בלי קשר לכמה יתרה יש לך, כי אחרת יציאה לא תתאפשר [תיקוף לא בחוזה הנכון].
נראה לי שהבנתי :)
ועוד שאלה , פעם היה צורך להזמין מקום ברכבת מראש , זה עדיין קיים ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נראה לי שהבנתי :)
ועוד שאלה , פעם היה צורך להזמין מקום ברכבת מראש , זה עדיין קיים ?
ביטלו את הגבלות הקורונה האלה מזמן, אין שוברים ומקומות מראש, ההגבלה היחידה לנסוע במסיכה, כל השאר כמו לפני קורונה.

שים לב גם להערה על קיום תקופתיים שהוספה להודעה הקודמת בזמן שענית אליה.
 

GoldenEyes

Well-known member
ביטלו את הגבלות הקורונה האלה מזמן, אין שוברים ומקומות מראש, ההגבלה היחידה לנסוע במסיכה, כל השאר כמו לפני קורונה.

שים לב גם להערה על קיום תקופתיים שהוספה להודעה הקודמת בזמן שענית אליה.
|תודה| רבה
חג שמח
 

raya

Well-known member
ביטלו את הגבלות הקורונה האלה מזמן, אין שוברים ומקומות מראש, ההגבלה היחידה לנסוע במסיכה, כל השאר כמו לפני קורונה.

שים לב גם להערה על קיום תקופתיים שהוספה להודעה הקודמת בזמן שענית אליה.
רגע... זאת אומרת שלא צריך לגשת למכונות התיקוף (הכחולות) אם יש ערך צבור בסכום שעולה על מחיר הנסיעה? בעבר- כאשר נסעתי עם הנכד שלי, הייתי צריכה לגשת למכונה , להגדיר את היעד ואז יכולנו לעבור בולידטור. אז זה בוטל? (לי היה חוזה חופשי יומי).
תודה ושבת שלום.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
רגע... זאת אומרת שלא צריך לגשת למכונות התיקוף (הכחולות) אם יש ערך צבור בסכום שעולה על מחיר הנסיעה? בעבר- כאשר נסעתי עם הנכד שלי, הייתי צריכה לגשת למכונה , להגדיר את היעד ואז יכולנו לעבור בולידטור. אז זה בוטל? (לי היה חוזה חופשי יומי).
תודה ושבת שלום.
אפשרות הטרום תיקוף אינה בטלה. עדיין חייבים להשתמש בבחירת תחנה מראש אם היתרה מתחת ל-30 [גם אם מחיר הנסיעה פחות מכך] או אם ברב-קו טעון חוזה תקופתי אשר כולל את המוצא או את היעד.
כפי שצוין בנושא אשר מקושר בהודעה מעלה, "ערך צבור ישיר" פועל כבר חצי שנה.
אם היתרה מעל 30 ואין מצב של התנגשות עם חוזים תקופתיים, אפשר לבחור תחנה מראש במכונה, אך לא חייב.
 

raya

Well-known member
אפשרות הטרום תיקוף אינה בטלה. עדיין חייבים להשתמש בבחירת תחנה מראש אם היתרה מתחת ל-30 [גם אם מחיר הנסיעה פחות מכך] או אם ברב-קו טעון חוזה תקופתי אשר כולל את המוצא או את היעד.
כפי שצוין בנושא אשר מקושר בהודעה מעלה, "ערך צבור ישיר" פועל כבר חצי שנה.
אם היתרה מעל 30 ואין מצב של התנגשות עם חוזים תקופתיים, אפשר לבחור תחנה מראש במכונה, אך לא חייב.
תודה! לא ידעתי שטרום תיקוף בוטל.
אולי גם מהסיבה שעקב הקורונה לא לקחתי את הנכדים לנסיעה ברכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשרות הטרום תיקוף אינה בטלה. עדיין חייבים להשתמש בבחירת תחנה מראש אם היתרה מתחת ל-30 [גם אם מחיר הנסיעה פחות מכך] או אם ברב-קו טעון חוזה תקופתי אשר כולל את המוצא או את היעד.
כפי שצוין בנושא אשר מקושר בהודעה מעלה, "ערך צבור ישיר" פועל כבר חצי שנה.
אם היתרה מעל 30 ואין מצב של התנגשות עם חוזים תקופתיים, אפשר לבחור תחנה מראש במכונה, אך לא חייב.

אז אם יש לי שבועי של ירושלים או גוש דן מורחב וערך צבור לנסיעה בין הערים אז השבועי חוסם את האפשרות להשתמש בערך צבור (מעל ₪30) בוולידטורים של הרכבת ? מערכת שבורה של טלאי על טלאי. אצלנו הערך הצבור נועד בראש ובראשונה להשלמת נסיעות לאזורים מעבר לכרטיס התקופתי, כלומר שאותה יציאה באזור 3 או 4 תגרור ניכוי קטן מהערך הצבור במקום מצבים לא נעימים של שער שלא נפתח.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אז אם יש לי שבועי של ירושלים או גוש דן מורחב וערך צבור לנסיעה בין הערים אז השבועי חוסם את האפשרות להשתמש בערך צבור (מעל ₪30) בוולידטורים של הרכבת ? מערכת שבורה של טלאי על טלאי. אצלנו הערך הצבור נועד בראש ובראשונה להשלמת נסיעות לאזורים מעבר לכרטיס התקופתי, כלומר שאותה יציאה באזור 3 או 4 תגרור ניכוי קטן מהערך הצבור במקום מצבים לא נעימים של שער שלא נפתח.
מעל 30 ערך צבור כל עוד לא ביטלו את ההנחה.

התקופתי חוסם אפשרות תיקוף בחוזה הנכון או בכניסה או ביציאה במעבר בשער רציף אם כניסה בוצעה ללא בחירת תחנה מראש [הטרום תיקוף הרגיל במכונה].
נניח מצב של נסיעה ירושלים תל אביב [לכלל הדוגמאות חוזים 671 ו-141] :
כניסה בירושלים, טעון חוזה גוש דן. כניסה בערך צבור ישיר תתאפשר ללא חיוב בכניסה, אבל יציאה בגוש דן לא [אך כן תתאפשר בכל תחנה שאין לך חוזה תקופתי לאזור זה כל עוד יש לך יתרה עד לשם], באזור תחנת היעד יש התנגשות, כי בחוזה גוש דן לא היה מתוקף פעולת אירוע כניסה והחוזה התקופתי תקף באזור זה. אילו יציאה הייתה מתאפשרת ללא אירוע כניסה לאותו חוזה, אז היה אפשר לחבר שני חוזים 141 ו-671 ולנסוע ב-₪26 (₪13x2) וללא כרטיס באזורי הביניים, במקום ה-₪32 של חוזה 924.
כניסה בתל אביב, טעון חוזה סובב ירושלים. אותו המצב הפוך.
כניסה בירושלים, טעון חוזה סובב ירושלים. כניסה תתאפשר, אבל יציאה תתאפשר מנבון ללא חיוב או במלחה/גן החיות [אך אילו קו מלחה היה פועל, נסיעה עם החלפה בתל אביב עם סובב ירושלים דינה ללא כרטיס]. לכניסה מתוקף החוזה התקופתי ולא הייתה פעולת פתיחת נסיעה מול הערך הצבור, אז לא ניתן לצאת באף תחנה שאינה באזור התקופתי כי הערך הצבור לא יודע איפה נכנסת ולכן לא יכול לחשב את התעריף לחיוב ביציאה.
כניסה בתל אביב, טעון חוזה גוש דן. אותו המצב: כניסה ויציאה רק בתחום אזור מרכז גוש דן.

בכל מצב התנגשות כזה, יש או להשתמש בטרום תיקוף הרגיל עם בחירת תחנה לפני מעבר בשער [prevalidation, אשר יגדיר עדיפות זמנית לערך צבור], או להשתמש בחוזה תקופתי אשר כולל את המוצא והיעד [יומי 924].
 

Ccyclist

Well-known member
מעל 30 ערך צבור כל עוד לא ביטלו את ההנחה.

התקופתי חוסם אפשרות תיקוף בחוזה הנכון או בכניסה או ביציאה במעבר בשער רציף אם כניסה בוצעה ללא בחירת תחנה מראש [הטרום תיקוף הרגיל במכונה].
נניח מצב של נסיעה ירושלים תל אביב [לכלל הדוגמאות חוזים 671 ו-141] :
כניסה בירושלים, טעון חוזה גוש דן. כניסה בערך צבור ישיר תתאפשר ללא חיוב בכניסה, אבל יציאה בגוש דן לא [אך כן תתאפשר בכל תחנה שאין לך חוזה תקופתי לאזור זה כל עוד יש לך יתרה עד לשם], באזור תחנת היעד יש התנגשות, כי בחוזה גוש דן לא היה מתוקף פעולת אירוע כניסה והחוזה התקופתי תקף באזור זה. אילו יציאה הייתה מתאפשרת ללא אירוע כניסה לאותו חוזה, אז היה אפשר לחבר שני חוזים 141 ו-671 ולנסוע ב-₪26 (₪13x2) וללא כרטיס באזורי הביניים, במקום ה-₪32 של חוזה 924.
כניסה בתל אביב, טעון חוזה סובב ירושלים. אותו המצב הפוך.
כניסה בירושלים, טעון חוזה סובב ירושלים. כניסה תתאפשר, אבל יציאה תתאפשר מנבון ללא חיוב או במלחה/גן החיות [אך אילו קו מלחה היה פועל, נסיעה עם החלפה בתל אביב עם סובב ירושלים דינה ללא כרטיס]. לכניסה מתוקף החוזה התקופתי ולא הייתה פעולת פתיחת נסיעה מול הערך הצבור, אז לא ניתן לצאת באף תחנה שאינה באזור התקופתי כי הערך הצבור לא יודע איפה נכנסת ולכן לא יכול לחשב את התעריף לחיוב ביציאה.
כניסה בתל אביב, טעון חוזה גוש דן. אותו המצב: כניסה ויציאה רק בתחום אזור מרכז גוש דן.

בכל מצב התנגשות כזה, יש או להשתמש בטרום תיקוף הרגיל עם בחירת תחנה לפני מעבר בשער [prevalidation, אשר יגדיר עדיפות זמנית לערך צבור], או להשתמש בחוזה תקופתי אשר כולל את המוצא והיעד [יומי 924].

באג רציני.

אם אתה מגיע ללונדון כתייר ומוציא אויסטר אז בנוסף לשבועי לאזורים (טבעות) 1-2 (מחיר זהה לשבועי לאזור 1 בלבד) עדיף להטעין עוד £5 ערך צבור כדי להשלים נסיעות שבהן אתה מגיע במקרה לאזור 3 והלאה. הסכום שנגבה מהערך הצבור הוא פאונד או שניים של השלמת מחיר לפי האזור אליו תגיע (יש 6 אזורי טבעת עיקריים וכמה קטעי מסילה בשולי העיר שיש להם מיספור 7 עד 9 אבל אינם חלק מטבעות שלמות).

עבור נוסע עם כרטיס תקופתי זה מרכך את הנסיעה מעבר לגבולות החוזה, או נותן לך לחזור מתחנת רכבת שהגעת אליה בהליכה טיפה מעבר לאזור שהגדרת לעצמך מראש.

במערכת הלונדונית תחנות רבות על גבולות האזורים נחשבות כחלק משני אזורים במקביל. מה שתמיד תפס נוסעים עם כרטיס תקופתי בעידן הנייר היה השער בתחנה הראשונה מעבר לאזורים שלהם. גרתי ליד תחנת הייגייט שהיתה התחנה הראשונה באזור 3 מלא על ענף היי בארנט של הקו הצפוני ותופעות של נוסעים שנתקעו בשער היו מאד נפוצות. מערכת הערך הצבור של האויסטר שווקה לציבור בעלי החוזים התקופתיים כאמצעי משלים שימנע מצבים כאלו, בעוד שמערכת הערך הצבור של הרב קו מיועדת כאמצעי תשלום בלעדי לסוגי נוסעים רבים - מנהוסע המזדמן ועד לסטודנט שלא יכול לרכוש חוזה תקופתי בהנחה הנכונה.
 

Ccyclist

Well-known member
ביטלו את הגבלות הקורונה האלה מזמן, אין שוברים ומקומות מראש, ההגבלה היחידה לנסוע במסיכה, כל השאר כמו לפני קורונה.

שים לב גם להערה על קיום תקופתיים שהוספה להודעה הקודמת בזמן שענית אליה.

ההגבלות בוטלו, אבל האמצעי - שהשתמשו בו גם בעת פתיחת הקו לירושלים - נשאר ברקע. אני מקווה שהתחזיות לפתיחת הקו האדום בת"א ב 150% נסועה לא יביאו להחזרתו באמצעי עירוני שלא מתאים לתיזמון מדוייק.
 
אם זאת, אם יש לך גם חוזה תקופתי בנוסף לערך צבור, ותחנת היעד שלך מחוץ לאזור התקופתי שלך [או אם היעד הוא חלק מחוזה תקופתי טעון ותקף שאינו תקף לתחנת המוצא], יש לבחור תחנה מראש בלי קשר לכמה יתרה יש לך, כי אחרת יציאה לא תתאפשר [תיקוף לא בחוזה הנכון].
לא הבנתי , עם יש לי חוזה לאיזור מסוים ואני נמצא בתחנת רכבת בתוך האיזור וגם תחנת היעד תהיה באיזור אני צריך לעבור במכונות התיקוף לפני המעבר בוולידטורים?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא הבנתי , עם יש לי חוזה לאיזור מסוים ואני נמצא בתחנת רכבת בתוך האיזור וגם תחנת היעד תהיה באיזור אני צריך לעבור במכונות התיקוף לפני המעבר בוולידטורים?
לא. החוזה התקופתי בעדיפות גבוהה יותר.
לעבור במכונת התיקוף כאשר טעון חוזה תקופתי תקף כלשהו, אך נוסעים אל או מחוץ לאזור חוזה תקופתי טעון זה, או באזור מחוץ לחוזה כלל.

בנוסף כדי להוזיל שימוש בערך צבור על מקטע כלול בחוזה תקופתי, ניתן*:
- בנסיעה מחוץ לחוזה אל תחנה כלולה בחוזה: לתקף עד תחנה ראשונה אשר כלולה בחוזה, לצאת שם, להכנס עם תקופתי ולהמשיך בנסיעה. נניח נסיעה מחיפה לרחובות כאשר טעון חוזה גוש דן מורחב 142 - לתקף עד הרצליה, לצאת, להכנס עם התקופתי ולהמשיך.
- בנסיעה מתוך פנים חוזה טעון אל תחנה מחוצה לו: להכנס עם התקופתי, לצאת בתחנה אחרונה בתוך אזור התקופתי, לתקף המשך נסיעה לתחנת היעד בערך צבור, להיכנס ולהמשיך בנסיעה. נניח נסיעה מרחובות לחיפה, טעון חוזה גוש דן מורחב, להכנס עם התקופתי, לצאת בהרצליה, לתקף ערך צבור עד חיפה, להיכנס ולהמשיך.
*צירופים אלו ניתן לבקש גם ממכשיר של פקח הרכבת עצמה כל עוד נמצאים באזור עם תיקוף בתוקף. אם לבקש תיקוף המשך בערך צבור כאשר כבר עזבת את אזור התקופתי או להיפך אם כבר נוסע באזור התקופתי אם תיקפת מבחוץ עד תחנה ראשונה לחוזה אך לא יצאת שם, דינך נסיעה ללא כרטיס. וגם כאשר עדיין נמצאים באזור כרטיס מתוקף, עדיין תלוי במצב רוח הפקח: עדיין רשאי לחייב אותך לצאת ולהיכנס לבד.
**אין לבצע צירוף חוזים בנסיעה מאזור תקופתי טעון אל אזור תקופתי טעון אחר [סטייל גוש דן עם סובב חיפה] מבלי שהסדרת את תיקוף מקטע הביניים בערך צבור. גם אם טעונים שני או יותר חוזים חופפים או גובלים [חיפה מלא עם חדרה וגוש דן מלא עם או בלי חדרה], בחוזים גובלים יש לצאת בתחנה אחרונה לחוזה, לתקף ערך צבור לתחנה אחת, להיכנס ולצאת שם, להיכנס עם התקופתי הנוסף ולהמשיך. או לטעון מראש חוזה אשר כולל גם את המוצא וגם את היעד.
 

ambr93

New member
מישהו יכול להגיד לי היכן אפשר לקחת קורס כדי ללמוד איך נוסעים ברכבת בארץ, נסעתי בהרבה מקומות באירופה למשל בצרפת, איטליה, והולנד, מעולם לא ניתקלתי בסירבול כזה, מדוע לא עושים אפשרות פשוטה לקנות כרטיס בכרטיס אשראי. האם בארץ צריך לסבך הכל ????????????????
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מישהו יכול להגיד לי היכן אפשר לקחת קורס כדי ללמוד איך נוסעים ברכבת בארץ, נסעתי בהרבה מקומות באירופה למשל בצרפת, איטליה, והולנד, מעולם לא ניתקלתי בסירבול כזה, מדוע לא עושים אפשרות פשוטה לקנות כרטיס בכרטיס אשראי. האם בארץ צריך לסבך הכל ????????????????
חוזה נפרד לנסיעה בודדת אפשר לרכוש במזומן או אשראי לטעינה ברב-קו או בתור QR על נייר, אבל במחיר מלא ללא הנחת פרופיל של ערך צבור.

הסרבול למטרת קבלת הנחה בתעריף הנסיעה בערך צבור, כי מקבלים תוספת יתרה מקוזזת לסוג פרופיל הנוסע בטעינה. אז שימוש בטרום תיקוף או ערך צבור ישיר על נסיעה שעולה ₪32, למעשה עולה ₪25.60. אם זאת כאשר אם יבטלו את הנחת הערך צבור לפרופיל רגיל ואנונימי, זה לא יהיה רלוונטי יותר לרוב הציבור.

גם באירופה לפעמים יש סרבול ברכישת כרטיס אם מגיעה לך הנחה כלשהי, למשל צריך למלא שדות עם מספרי מסמכים בעת רכישת כרטיסים.

לפעמים הבעיה נובעת גם בחוסר מודעות של הציבור לאפשרויות תשלום נסיעה. למשל בדף המידע באנגלית של כרטיס ה-Suica ביפן (או כל כרטיס תואם מערכת IC שלהם) כתוב "Additional tickets must be purchased to use the Suica for travel on a limited express, express or Green Car. The Suica cannot be used for travel on the Shinkansen.", ו-"The Suica cannot be used for continuous travel between areas. The use of transportation begun in one area must be ended in that area. When crossing from one area to another, first leave the ticket gate and then re-enter."
אבל, בפועל חייבים לא סתם "לצאת ולהכנס", אלא לסיים נסיעה בתחנת הגבול, לרכש כרטיס נייר (בין אם במזומן או באמצעות הכסף שעל הכרטיס), להכנס באמצעות כרטיס הנייר ולאשר תיקוף של כרטיס הנייר בשער הכניסה לרציפים באמצעות הכרטיס האלקטרוני, אם כרטיס הנייר נרכש על ידי כסף שבכרטיס. בנוסף כן ניתן לבצע מעבר מ-/אל השינקנסן. ואף גם לנסוע בשינקנסן עצמו ללא כרטיסי נייר על ידי כרטיס "חוזה טעון" מקושר לכרטיס האבטיח אחרי רישום חשבון וקישור כרטיס האבטיח בשירות רכישת הכרטיסים לשינקנסן.
 

Ccyclist

Well-known member
מישהו יכול להגיד לי היכן אפשר לקחת קורס כדי ללמוד איך נוסעים ברכבת בארץ, נסעתי בהרבה מקומות באירופה למשל בצרפת, איטליה, והולנד, מעולם לא ניתקלתי בסירבול כזה, מדוע לא עושים אפשרות פשוטה לקנות כרטיס בכרטיס אשראי. האם בארץ צריך לסבך הכל ????????????????

אם היה קורס שהיית יכול לקחת היום אז מחר ימציאו עוד טלאי שיתווסף לשאר טלאי המערכת ויסבך את הכל מחדש.

מה שטוב בארץ הוא שיש כרטיס ארצי אחד לכל האמצעים. במקומות רבים בחו"ל הכירטוס העירוני נפרד מהכירטוס הארצי או שיש חצי תאימות בין המערכות. כך האויסטר בלונדון תקף רק בתחומי העיר ולשדות תעופה מסויימים מחוץ לגבולותיה אך לא לנסיעה לערים אחרות, כירטוס הנייר המגנטי של הרכבת הארצית פועל גם בוולידטורים של התחתית אך הכרטיסים החכמים של מפעילות הרכבת אינם מסוגלים לטעון חוזים יומיים ממערכת הנייר שתקפים גם בלונדון - הכרטיס של המפעילה שלי מוכן לטעון רק כרטיס יומי מחלקה ראשונה שעולה פי 5 מהכרטיס היומי עם הנחת כרטיס הרשת. בפעם האחרונה שהייתי באיטליה היה באג מעצבן במכונות הכירטוס של Tren Italia שחייבים לבחור רכבת מסויימת על המסך, אבל הכרטיס המונפק תקף לכל רכבת חודשיים אחרי הוצאתו. באג איטלקי נוסף הוא שהכרטיס הנהדר של מחוז לומבארדיה שמקנה נסיעה בכל אמצעי במחוז הוא ייחודי למחוז זה ואין לו מקבילים במקומות אחרים. בספרד כרטיסי AVE מקנים זכות לנסיעה חינם ברכבות הפרבריות ( Cercanías ) אבל חייבים ללכת למכונת הכירטוס בתחנת ההחלפה ולהנפיק כרטיסים ייעודיים דרך קוד שנמצא על כרטיס ה AVE. בשוויץ יש באג מאד מעצבן שטכנית אפשר "לבזבז" את כרטיס ה Swiss Pass על איזו נסיעת אוטובוס פנימית בעיר ששוהים בה יומיים במקום נסיעה ארצית ביום מסע. מרכז התיירות השוויצרי הנפיק את הכרטיסים רק לימי המסע כך שטיול עם 8 ימים בסך הכל אבל 5 ימי מסע משאיר את התייר עם 3 ימים שצריך להסתדר מול מערכות מקומיות. בקאנטון גראובונדן היה כרטיס חכם מקומי למחוז שניתן בחינם לתיירים ומקנה זכות לנסוע באוטובוסים, רכבלים ופניקולרים, אבל היה עליו פיקדון של 50 פרנק שוויצרי למקרה של אבדון.

בארץ אני חושב שעדיין יש קשר בין הרב קו לחברה המנפיקה, כך הכרטיס שהוצאתי בנתב"ג (בעמדה שאף אחד בפורום לא יכל לומר מראש איפה היא) הוא "רב קו של קווים" ויתכן שעדיין יש פעולות שאני צריך ספציפית לאתר עמדה של חברת קווים שאינה נמצאת בערים העיקריות שיש לי קשרים בהן כיום - ירושלים ורעננה. על הקו כן יכולים או לא יכולים לבצע פעולות בתור מרכז תמיכה ארצי. אפליקציית הרב קו מצויינת כמכונת כרטיסים בכיס, אבל בשום מקום לא כתוב שצריך להתייחס לסמארטפון כנקודת מגע במכונת כירטוס ולנתק מגע בין פעולות. אנשים מנסים הכל "כדי לא להזיז את הכרטיס" ולא מבינים מדוע האפליקציה לא עובדת כשהפעולה הנכונה היא לגעת, לנתק מגע, לבחור חוזה להטענה ולגעת שוב. הבאג שכל כרטיס תקופתי חוסם את היכולת להשתמש ברכבת מאזור הכרטיס זה טלאי "מתבקש" של מערכת שלא חושבת מנקודת המבט של הנוסע. אם אני מבקר בירושלים ומוציא חוזה שבועי "הגיוני" שאני יכול לעלות על רכבת מתל אביב לחיפה בערך צבור כל עוד לא הוצאתי חוזה יומי גוש דן ירושלים שמוכרים במקום כרטיס הלוך ושוב. זו שיטה שחוסמת נוסעים ממערכת הכירטוס התקופתי מלהשתמש במערכת הערך הצבור, בתגובות קודמות הסברתי איך בלונדון מדובר בשתי מערכות משלימות. כמה "טוב" שיש גם אפליקציות עם מערכת תשלום משלהן.
 
למעלה