תשלום מים מינימלי

דנדוש 50

New member
תשלום מים מינימלי

רציתי לדעת אם זה מעוגן בחוק,שגם אם לא הייתי בדירה ולא השתמשתי במים, או שהייתי והשתמשתי בפחות מ-3 מ"ק מים עלי לשלם סכום מינימום של 25 ש"ח? היום הלכתי לחברת המים בעירי לשלם את החשבון והפקידה אמרה לי שזה לא משנה כמה השתמשתי (עד 3 מ"ק),הסכום הוא אותו סכום. אמרתי לה שאני גם ככה מנסה לחסוך במים ומנצלת כל טיפה למשל עד שמגיעים המים החמים,שזה בחורף כמעט 2 דליים. הבוילר אצלנו בחדר מדרגות רחוק מהדירה. בקיצור:"חבל שתשלמי על מים שלא צרכת, אז תפסיקי לקמץ !" ואני שואלת : היו פרסומות מכאן ועד להודעה חדשה לחסוך במים [ישראל מתייבשת]. עלות הפרסומות לא זולה.אבל אם אתה כן מחליט לחסוך-תקבל עונש. מה המסקנה? לשים עליהם ***,הם תמיד ייכנסו לנו לכיס לקחת את מה שהם רוצים.
 
לא מכיר, אבל הגיוני. הטיפול במערכות אספקת המים עובר או עבר לתאגידים עיסקיים שמספקים את השרות ברוב המקומות בארץ. תאגיד כזה כעסק, עובד אחרת מההתנהלות שהיתה בעבר דרך העיריות, וחייב לקיים את עצמו עצמאית מהכנסות שהוא גובהה מהלקוחות שלו. אחת מהם, כנראה כמו שאת מציינת, גביית תשלום קבוע.
 

דנדוש 50

New member
קראתי תגובתך בעיון

ובנוסף נכנסתי לגוגל לבדוק. אז ככה : התאגידים קשורים לעיריות.כלומר,זה לא ממש עסק עצמאי להבנתי. עד לא מזמן העיריות גבו גם את חשבון המים מהצרכן. אנחנו משלמים ארנונה [שעולה משנה לשנה].כלומר,אחד מהמרכיבים של הארנונה הוא גם מים,ביוב וכד'. אם כך אנחנו משלמים פעמיים.הכוונה על עלות האחזקה.ואת זה לדעתי העיריה צריכה לממן. מה שהפקידה אמרה לי,שמחיר המינימום הוא עלות אחזקה וספירת מונים, מס ביוב משכורות ובנוסף לזה עד 3 מ"ק מים. גם לחברת חשמל אנחנו משלמים על המונה על אחזקה ועל המשכורות של האנשים שרושמים את מצב המונים. למה אם כן אנחנו לא משלמים בחשבון חשמל את המינימום כולל X קילווטים? נכון,אתה יכול להגיד שמה זה 25 שקלים לחדשיים? אבל אם תסכם זאת בסך כל התושבים שלא צרכו את המינימום ,תראה שיש כאן רווח מאד גדול [אגורה לאגורה מצטרפת למאה].
 

k-don

Well-known member
לחברת חשמל את משלמת תשלום קבוע

חכי, עוד מעט יגיע גם תשלום קבוע לחשבון המים.
 
למעלה