תרשו לי לשאול שאלה אחרונה בבקשה

מצב
הנושא נעול.
תרשו לי לשאול שאלה אחרונה בבקשה

תרשו לי לשאול שאלה אחרונה בבקשה
אני מיצטער שאני נודניק אני פשוט נורא אוהב רכבות והייתי רוצה לדעת למה לא מקימים סוף סוף בארץ מיפעל לרכבות או למה לא הקימו בעבר מיפעל לרכבות ? זאת השאלה האחרונה שלי ואני יותר לא אטריד אותכם אם תוכלו לענות לי בבקשה
 

btl

New member
ב

תרשו לי לשאול שאלה אחרונה בבקשה
אני מיצטער שאני נודניק אני פשוט נורא אוהב רכבות והייתי רוצה לדעת למה לא מקימים סוף סוף בארץ מיפעל לרכבות או למה לא הקימו בעבר מיפעל לרכבות ? זאת השאלה האחרונה שלי ואני יותר לא אטריד אותכם אם תוכלו לענות לי בבקשה
ב
מפעל לרכבות לא יוקם בישראל כי זאת עבודה שדורשת כח עובדים זול. לישראל זה לא יתאים כי אנו מדינת הייטק. אנשים ללא השכלה מתאימה נמצאים בבעיה. אם יש לך שאלות נוספות שלח לי מסר פרטי בשעות הערב.
 
ייצור רכבות בישראל

תרשו לי לשאול שאלה אחרונה בבקשה
אני מיצטער שאני נודניק אני פשוט נורא אוהב רכבות והייתי רוצה לדעת למה לא מקימים סוף סוף בארץ מיפעל לרכבות או למה לא הקימו בעבר מיפעל לרכבות ? זאת השאלה האחרונה שלי ואני יותר לא אטריד אותכם אם תוכלו לענות לי בבקשה
ייצור רכבות בישראל
נתחיל בכך שקיים בארץ היום לפחות מפעל אחד שכל עיסוקו הוא רכבות. קוראים לו ´מ.ת.ר. - מפעלי תעשיות רכבת´ והוא ממוקם בתחנת באר-שבע צפון. עד כה יוצרו בו קרונות חדשים רק מדגמים זרים, כלומר שתוכננו בחו"ל, ורק קרונות משא. בנוסף המפעל עושה עבודת תחזוקה רבה בקרונות המשא של רכבת ישראל, ייצר חלקים רבים עבור הקטרים החדשים (חלקים שנשלחו למפעל בספרד להרכבתם) ואפילו היה מעורב בפירוק קטר 110 לקראת שליחת המנוע לקנדה (אודות כך ראו באתר ´חדשות הרכבת´). בעבר יוצרו הרבה קרונות רכבת נוספים בארץ. חלקם יוצרו כולם בארץ, כמו הקרונות המשפכיים להובלת פוספטים שיוצרו במספנות ישראל, קרונות רבים שיוצרו בוולקן והמון קרונות שהורכבו בארץ במתקנים שונים מקיטים (ערכות לבנייה עצמית) שיוצרו בחו"ל (כמו מאות קרונות ארגזיים גרמניים בשנות ה-50, והמון קרונות משא בריטיים במלחמת העולם השנייה שהורכבו בסדנאות הרכבת בקישון, ועוד). חברת ´הארגז´ בצריפין גם עסקה בהרכבה הסופית של קרונות הנוסעים הספרדיים ובשיפוץ מקיף של עשרות קרונות ישנים בשנות ה-90, המפעל של נצר סירני בנה אף הוא קרונות משא מתכנונים זרים (וכעזב את העסק המשיכו את העבודה ב-מ.ת.ר.) ויש עוד מספר דוגמאות כמו חברת ´וולקן´ במפרץ חיפה שייצרה והרכיבה קרונות רבים ו-רמת"א של התעשייה האווירית בבאר-שבע שעסקה בהרכבה הסופית של חק מהקרונועים מדגם IC3 (מספרים 17-12) וגם בכל מיני התקנות באלו שבאו אחריהם, עד עצם היום הזה. ומה לגבי ייצור מאסיבי חדש? כבר לפני כמה שנים היו כתבות שמועתיות בעיתונים על כוונה להקים קווי ייצור רצינייים בארץ לרכבות נוסעים, ואני יודע שעד היו משתעשעים במשרדי הממשלה השונים ברעיונות שונים ליצר קרונועי IC3 ו/או קרונות ספרדיים או דומים בישראל. עד כמה שאני יודע, רבים ברכבת ישראל לא כל-כך מתלהבים מזה, זאת עקב הנסיון שנצבר עם איכות העבודה הישראלית בקרונות הספריים, לדוגמה) לעומת, לדוגמה, זו הדנית (קרונועים) או זו הגרמנית (קומותיים). כמובן שאם יוחלט לייצר את קרונועי ה-IC3 בארץ, רמת"א תהיה המועמדת העיקרית, וגם לא תהיה יותר מדי בעייה לרכוש את זכויות הייצור מ-Bombardier מכיוון שאחרי שייגמרו לייצר את ההזמנה האחרונה שלנו, הם מתכוונים לסגור את פס הייצור. אני מניח שהדבר נכון גם לגבי הקרונות הספרדיים, שלזכותם עומדת העובדה שהם בנויים בצורה הרבה יותר פשוטה (פרימיטיבית) ולכן אולי מתאימים יותר כפרויקט גדול ראשון של תעשיית קרונות הנוסעים בארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה